MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: sueno, Daniel, Sirek1, Nowak, Autor, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
bakerinho
Posty: 41
Rejestracja: 4 sierpnia 2013, o 14:47
Lokalizacja: Śródmieście

Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania

Post autor: bakerinho » 27 października 2014, o 17:28

Zmiany w organizacji ruchu w rejonie cmentarzy w okresie Wszystkich Świętych

Skrzyżowanie ulic Krakowska - Jana Pawła II - Miodowicza zostanie oddane do ruchu z następującymi ograniczeniami:
- wjazd w ulicę Miodowicza będzie możliwy wyłącznie dla pojazdów skręcających w prawo z ulicy Ściegiennego (ruch od cmentarzy),
- wyjazd z ulicy Krakowskiej w prawo lub w lewo,
- ruch na skrzyżowaniu będzie sterowny przez Policję (w miarę potrzeb), sygnalizacja świetlna nie będzie załączona.

http://www.um.kielce.pl/biuro-prasowe/a ... etych.html

Czyli wreszcie oddają skrzyżowanie! Ciekawe czy już na stałe, czy po 2 listopada znowu zamkną i będą się babrać do przyszłego roku. Jak na stałe, to kiedy autobusy wrócą na swoje trasy przez Krakowską.

Awatar użytkownika
bender
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 829
Rejestracja: 25 lipca 2011, o 21:11
Lokalizacja: Bo to Kielce, Kielce są bracie...

Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania

Post autor: bender » 28 października 2014, o 08:23

Przecież tam, mimo zakazów, od kilku dni odbywa się normalny ruch. ;-)

Kilka dni temu czytałem w prasie, że skrzyżowanie będzie otwarte tylko na weekend, potem organizacja ruchu wróci do dotychczasowej.
Stowarzyszenie Blokujemy Kieleckie Inwestycje by T. Sayor

Awatar użytkownika
Thermalcake
Posty: 349
Rejestracja: 24 czerwca 2011, o 00:45
Lokalizacja: Kielce

Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania

Post autor: Thermalcake » 5 listopada 2014, o 22:15

Byłby ktoś tak dobry i zrobiłby zdjęcia z tej inwestycji? Podobno skrzyżowanie już otwarte. Z góry dzięki! :)

Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3934
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania

Post autor: Sirek1 » 6 listopada 2014, o 08:38

Skrzyżowanie koło WDK otwarte. Do Olszewskiego trzeba dołożyć

Dobra wiadomość dla kierowców. Otwarto już skrzyżowanie w okolicach Wojewódzkiego Domu Kultury i zakończono modernizację ul. Olszewskiego. Niestety, ta druga inwestycja jest o blisko pół miliona droższa, niż pierwotnie planowano

Pierwotnie planowano, że nowe skrzyżowanie ul. Ściegiennego, Krakowskiej i Miodowicza będzie zamknięte tuż po dniu Wszystkich Świętych, żeby dokończyć inwestycję. Tak się nie stało, skrzyżowanie jest przejezdne, chociaż roboty trwają. - Zrezygnowaliśmy z zamykania skrzyżowania, bo to by oznaczało wprowadzenie kolejnej nowej organizacji ruchu, a oznakowanie jest już gotowe. Udało się nawet dopuścić przejazd na wprost z ul. Krakowskiej w nową ul. Miodowicza - mówi Jarosław Skrzydło, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach. Dodaje, że prawdopodobnie w piątek zostanie uruchomiona także nowa sygnalizacja świetlna. Cała inwestycja jest jednak opóźniona - powinna się skończyć do końca października.
(...)

Cały tekst: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... z3IGuRLZvj

Awatar użytkownika
bender
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 829
Rejestracja: 25 lipca 2011, o 21:11
Lokalizacja: Bo to Kielce, Kielce są bracie...

Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania

Post autor: bender » 6 listopada 2014, o 09:14

Zastanawiam się czym kierował się inwestor Willi Zgoda czy jak tam nazwali tę inwestycję przy Miodowicza. Kto kupi mieszkanie przy tak uczęszczanym skrzyżowaniu? :/
Stowarzyszenie Blokujemy Kieleckie Inwestycje by T. Sayor

Awatar użytkownika
bakerinho
Posty: 41
Rejestracja: 4 sierpnia 2013, o 14:47
Lokalizacja: Śródmieście

Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania

Post autor: bakerinho » 6 listopada 2014, o 09:35

Fajnie żeby jeszcze komunikacja miejska wróciła na starą trasę, szczególnie 4...

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania

Post autor: Nowak » 6 listopada 2014, o 15:19

Szkoda komentować.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Sebastian
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 533
Rejestracja: 23 sierpnia 2007, o 13:19
Lokalizacja: WIETRZNIA

Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania

Post autor: Sebastian » 12 listopada 2014, o 10:01

Co za " mądra głowa" wymyśliła wyjazd z Wojska Polskiego (od strony Wesołej) tylko z prawo,doprowadzając tym samym do braku możliwości jechania na wprost w stronę Langiewicza lub w Prostą? :evil: Przecież wystarczyło 10 m asfaltu w górę do połączenia z Prostą. To teraz ktoś kto chce wydostać się z tego odcinka Wojska Polskiego w stronę Langiewicza musi "dymać" do nowego ronda przy pływalni i zawracać :!:
...stryjeczny mąż szwagra mojego drugiego męża...

Awatar użytkownika
Daniel
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 2750
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:35
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania

Post autor: Daniel » 12 listopada 2014, o 11:56

Sebastian pisze:Przebudowa placu przed kieleckim WDK wiosną

[...]
Jeśli chodzi o roboty drogowe, to w projekcie musiały być wprowadzone zmiany związane z brakiem możliwości budowy ronda na nowym łączniku ulicy Ściegiennego, Prostej, Zgody i Wojska Polskiego – dodaje Jarosław Skrzydło. Spadki terenu w tym miejscu przekraczają 6%, a więc teoretycznie nie może powstać tam rondo.

Ministerstwo Infrastruktury nie wydało zezwolenia na odstępstwo od przepisów, zatem powstanie tradycyjne skrzyżowanie.
[...]

:arrow: http://www.radio.kielce.pl/page,,Przebu ... 5f837.html

Awatar użytkownika
Sebastian
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 533
Rejestracja: 23 sierpnia 2007, o 13:19
Lokalizacja: WIETRZNIA

Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania

Post autor: Sebastian » 13 listopada 2014, o 10:11

Ok. Rozumiem,że z "pewnych" względów rondo nie mogło tam powstać,ale przedłużenie Wojska Polskiego do Prostej o kilka metrów w celu umożliwienia dostania się do dalszej części tych ulic to chyba nie jest za bardzo skomplikowany i kosztowny "zabieg", a bardzo ułatwiłoby to połączenie komunikację na tym skrzyzowaniu
...stryjeczny mąż szwagra mojego drugiego męża...

kamil
Posty: 132
Rejestracja: 8 stycznia 2013, o 14:49

Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania

Post autor: kamil » 13 listopada 2014, o 10:13

W planowanej organizacji ruchu nie były planowane przejazdy rowerowe, w efekcie mielibyśmy 3 odcinki drogi rowerowej po 50m... Na szczęście udało się ugrać te przejazdy pełnomocnikowi rowerowemu. Tylko co z tego, skoro wszystko kosztem pieszych - popatrzcie na szerokość tego przejścia.
Obrazek

DDR oczywiście donikąd, po dojechaniu do końca trzeba się będzie teleportować. Jak MZD będzie chciało dalej pociągnąć tą bezsensowną DDR kosztem chodnika wzdłuż Al. Legionów to już w ogóle brak słów. Na szerokiej i mało ruchliwej Al. Legionów bez problemu zmieszczą się pasy rowerowe na całej długości tej ulicy i to jest najlepsze rozwiązanie w tamtym miejscu. Ale w tym mieście się nie da. Zamiast wygodnie i szybko jechać jezdnią trzeba będzie się tłuc śmieszką zrobioną kosztem chodnika i tylko patrzeć czy ktoś wyjeżdżając z boku nie chce Cię rozjechać. Nie mówiąc już o próbie dostania się do celu po drugiej stronie ulicy, bo DDR jak zwykle będzie z jednej strony...
Obrazek

Tutaj to już w ogóle coś trafia człowieka. Po dojechaniu do końca tego gówna co mam zrobić? Teleportować się? Jechać pod prąd? I tak wiadomo, że większość rowerzystów pojedzie dalej chodnikiem, co jest nie dziwne, skoro MZD inaczej dróg rowerowych prowadzić nie potrafi niż za chodnikiem... Patologia jakaś w tym mieście.
Obrazek

A można było wyznaczyć pasy rowerowe i śluzy na całym skrzyżowaniu, ale w tym zapyziałym mieście NIEDASIĘ i jak wygra ten ułomny dziad to dalej tak będzie...

Żródło

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5645
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania

Post autor: ice » 13 listopada 2014, o 12:25

kamil pisze: Jak MZD będzie chciało dalej pociągnąć tą bezsensowną DDR kosztem chodnika wzdłuż Al. Legionów to już w ogóle brak słów.
Dlaczego?
Obecnie chodnik wzdłuż al. Legionów jest chyba szerokości jezdni z tym, że skrajnie chodnika są zarośnięte trawą.
Precz z pieszymi i rowerzystami!

kamil
Posty: 132
Rejestracja: 8 stycznia 2013, o 14:49

Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania

Post autor: kamil » 13 listopada 2014, o 12:45

ice pisze:Obecnie chodnik wzdłuż al. Legionów jest chyba szerokości jezdni z tym, że skrajnie chodnika są zarośnięte trawą.
Skoro chodnik jest szeroki to niech taki zostanie. Miejsce pojazdów jest na jezdni.

ice pisze:Dlaczego?
Bo po tej ulicy jedzie mi się wygodnie jezdnią, bez żadnej "dedykowanej" infrastruktury rowerowej. Po dotychczasowych dokonaniach MZD nie spodziewam się żadnego ułatwienia w jeździe rowerem, lecz utrudnienia. W zasadzie każda nowa "infrastruktura rowerowa" jest tak naprawdę anty-rowerowa (nadaje się do likwidacji lub natychmiastowej przebudowy) - jedzie się gorzej niż jezdnią a do tego dochodzą takie pułapki jak zwężenia, krawężniki, brak przejazdów rowerowych, jakieś wywijasy, progi zwalniające, piesi i samochody nie zwracające uwagi podczas przecinania ddr-ki i brak możliwości skrętu w dowolnej relacji na każdym skrzyżowaniu. Drogi rowerowe są budowane tak jakby wszyscy jeździli w tych samych relacjach, nigdzie nie skręcali i na tych drogach rowerowych brali się z powietrza. Bo jak inaczej wytłumaczyć drogę rowerową zaczynającą się w połowie chodnika, za wysokim krawężnikiem i pasem zieleni? Z takiej kijowej ddrki w jaki sposób dostać się do celów po drugiej stronie ulicy? Jadąc ulicą jest to proste jak drut - po prostu skręcam w odpowiedni wjazd. A z takiej ddrki oddzielonej dodatkowo od jezdni wysokim krawężnikiem i pasem zieleni? Pozostaje tylko teleportacja.

Albo budujemy drogi rowerowe po obu stronach ulic z możliwością przejazdu na drugą stronę na KAŻDYM skrzyżowaniu albo dajmy sobie spokój z budowaniem infrastruktury rowerowej służącej jedynie do rekreacji - taką to sobie można w parku budować.

Na tej ulicy powinny istnieć tylko i wyłącznie pasy rowerowe w istniejącym przekroju jezdni. Istniejąca ddr z kostki powinna zostać zlikwidowana.

kamil
Posty: 132
Rejestracja: 8 stycznia 2013, o 14:49

Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania

Post autor: kamil » 13 listopada 2014, o 12:58

Oto świetny przykład całkowitej bezmyślności MZD:

Obrazek

Dwujezdniowa droga (z ograniczeniem do 40) kończąca się zwężeniem i małym rondem. Po co? Widział tu ktoś taki ruch który by usprawiedliwiał takie coś?
Konsekwencje tego? Brak zieleni, infrastruktura rowerowa tylko po jednej stronie, kończąca się przed rondem, poprowadzona ZA chodnikiem. Jak dalej jechać? Znów się teleportować? Nie mówię już o wjechaniu na tą ddr z ronda. Osobiście ani razu nie korzystałem z tego gówna czy to jadąc w jedną czy drugą stronę. Jak dostać się z tej ddrki do celów po drugiej stronie? Wjechać na rondo, zawrócić i normalnie jezdnią. Jak jechać na wprost? Zjechać z tej ddrki wcześniej (lub w ogóle z niej nie korzystać) i wjechać an rondo. To po co w ogóle ta droga rowerowa jest? Komu ma służyć? Tym co będą kontynuować chodnikiem? Brawo.

W tym miejscu zamiast tego betonu powinna być jedna jezdnia. Do tego obustronne pasy rowerowe oddzielone nawet pasem zieleni, do tego drzewa i szerokie chodniki. Nawet na miejsca parkingowe by starczyło. A tak? Jedno wielkie G. I tak jest wszędzie w tym mieście.

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5645
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania

Post autor: ice » 13 listopada 2014, o 13:04

kamil pisze:Skoro chodnik jest szeroki to niech taki zostanie.
Ale w tej chwili ten chodnik porasta trawa po 1 metrze z każdej strony, akurat na DDR i jeszcze pozostanie szeroki chodnik ;)
kamil pisze:Miejsce pojazdów jest na jezdni.
To po co w ogóle budować drogi rowerowe skoro można rowerem jeździć po ulicy?

Co do Radiowej, to fakt. Ktoś nie pomyślał.
Precz z pieszymi i rowerzystami!

ODPOWIEDZ