Inwestycje zrealizowane
Moderatorzy: Nowak, Autor
-
mp
- Posty: 251
- Rejestracja: 9 sierpnia 2010, o 21:16
- Lokalizacja: Kraków/Kielce, Ślichowice
Post
autor: mp » 24 grudnia 2012, o 13:05
Tak szczerze powiedziawszy, to nie wiem czy gdziekolwiek widziałem, przy estakadzie/wiadukcie/tunelu żeby na poziomie 0 nie było możliwości jazdy na wprost przynajmniej dla autobusów. W tym przypadku ma to swoje plusy i minusy. Plus jest taki, że przy dwóch pasach do skrętu w prawo, zewnętrzny może być buspasem praktycznie na całej długości żelaznej (od przystanku) i nie będzie to raczej miało negatywnych skutków dla płynności ruchu dla relacji żelazna -> grunwaldzka. Jaka organizacja ruchu póki co będzie to raczej nie ma co myśleć - buspasa nie będzie, ale może w przyszłości.
Minus jest taki, że jakbyśmy chcieli mieć linię autobusową, która miałaby się poruszać na tym skrzyżowaniu w relacji żelazna -> armii krajowej i na odwrót to przystanku przy skrzyżowaniu już mieć nie będziemy, także możliwości przesiadki odpada. Także robimy kolejny węzeł dezintegracyjny

-
andrzeej
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1786
- Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
- Lokalizacja: KOM
Post
autor: andrzeej » 24 grudnia 2012, o 14:51
Wielokrotnie przejeżdżałem przez skrzyżowania z estakadą w innych miastach i nigdzie nie widziałem, żeby nie dało się pojechać na wprost dołem. Zdarzyło mi się nie raz gdzieś w Polsce nie wjechać na estakadę mimo oznakowania i spokojnie przejechałem przez skrzyżowanie, tylko musiałem odczekać swoje na światłach.
A tu - jak ktoś się zapomni i pojedzie dołem to będzie musiał jechać do najbliższego skrzyżowania ale podejrzewam, że znajdą się też tacy, którzy pojadą na wprost. A podobno węzeł Żytnia miał poprawić bezpieczeństwo...
-
CKfan
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 4200
- Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
- Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie
Post
autor: CKfan » 24 grudnia 2012, o 15:06
Na wprost się nie pojedzie, bo już są wysepki to uniemożliwiające, chyba że ktoś będzie kombinował i pojedzie kawałek w lewo, żeby potem odbić 90 stopni w prawo
Sorry, takiego mamy prezydenta...
-
Nowak
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1647
- Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
- Lokalizacja: Kraków / Kielce
Post
autor: Nowak » 26 grudnia 2012, o 21:08
MeehoweCK pisze:Moim zdaniem to akurat jest dobre, pod warunkiem, że PRZED wjazdem na estakadę będzie wyraźne i jasne oznakowanie (a tego się trochę obawiam). Wydaje mi się, że na wielu skrzyżowaniach tego typu nie ma możliwości jazdy na wprost na dole (ewentualnie dla autobusów).
Tak jak Michał pisze, taki znak MZD zainstaluje:
http://www.przytnij.yoyo.pl/turnright/
Right lane must turn right

-
Grzegorz
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 3000
- Rejestracja: 31 maja 2006, o 17:10
- Lokalizacja: Mokotów
Post
autor: Grzegorz » 11 stycznia 2013, o 02:48
Za taki projekt projektant powinien stracić uprawnienia... Brak słów... Mam nadzieję, że to jeszcze jakoś poprawią... Nikt tego nie kontroluje?! Za co ci ludzie otrzymują pensje...
-
AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
-
Kontakt:
Post
autor: AR » 11 stycznia 2013, o 08:22
Na projekcie i wizualizacji, od samego początku było widać, że tak to zostanie zbudowane.
Również nie widziałem nigdzie rozwiązania, które uniemożliwiałoby jazdę na wprost.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
-
ice
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5712
- Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: ice » 11 stycznia 2013, o 14:15
Też byłem zdziwiony brakiem możliwości jazdy na wprost.
Ale w sumie nie widzę potrzeby aby dublować przejazd dołem?
Jeśli tylko będzie odpowiednie oznakowanie z drogowskazami bramowymi przed wjazdem na estakadę to nie widzę przeszkód.
Ostatnio zmieniony 11 stycznia 2013, o 14:16 przez
ice, łącznie zmieniany 1 raz.
-
andrzej
- Posty: 259
- Rejestracja: 28 maja 2007, o 18:43
Post
autor: andrzej » 11 stycznia 2013, o 14:15
IMHO najgorszą stroną tego rozwiązania są jego skutki dla komunikacji miejskiej, czyli brak możliwości przejazdu dołem dla autobusów i zatrzymania się na przystanku. Nie wiem czym kierował się ktoś kto to projektował i ten kto to zatwierdził, ale na pewno nie dobrem pasażerów w rejonie jednego z głównych skrzyżowań w mieście.
-
ice
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5712
- Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: ice » 11 stycznia 2013, o 14:22
No właśnie, przejazd dołem na podobnych skrzyżowaniach spowodowana jest zapewne potrzebami komunikacji miejskiej.
W Kielcach, żadna linia nie przecina ul. Żytniej z kierunku Żelazna/AK.
Ewentualnie jeśli takowa by kiedyś powstała to skrzyżowanie się przebuduje

-
andrzej
- Posty: 259
- Rejestracja: 28 maja 2007, o 18:43
Post
autor: andrzej » 11 stycznia 2013, o 14:29
^^ Dawno nie jechałem, ale patrzyłem na stronie ztm i wychodzi, że 32 jedzie AK i potem Żelazną, więc jakaś linia jednak jest. Poza tym nawet jeśli nie byłoby żadnej to nie rozumiem sensu takiej "oszczędności".
Linii 32 chyba ubędzie jeden przystanek, bo przystanek Armii Krajowej jest na wysokości najazdu na wiadukt, czyż nie?
-
AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
-
Kontakt:
Post
autor: AR » 11 stycznia 2013, o 15:00
Nowa linia - kierunek Podkarczówka/Kadzielnia -> Dworce , pojedzie przez rondo Żytnia/Ogrodowa/Paderewskiego

..no albo ostatni przystanek na Krakowskiej, a następny na Czarnowskiej

Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
-
CKKarol
- Posty: 195
- Rejestracja: 11 grudnia 2009, o 18:07
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: CKKarol » 11 stycznia 2013, o 17:46
Ciekawe co MZD wymyśli w sytuacji, gdy na estakadzie zdarzy się wypadek i zostanie na niej zablokowany ruch.
-
andrzeej
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1786
- Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
- Lokalizacja: KOM
Post
autor: andrzeej » 11 stycznia 2013, o 19:29
A co się będą przejmować takimi głupotami - samochody staną w korku i tyle. Skoro mogą stać codziennie przez dwa lata, to raz na jakiś czas też mogą...
-
emilus08
- Posty: 193
- Rejestracja: 4 kwietnia 2010, o 13:59
Post
autor: emilus08 » 18 stycznia 2013, o 09:49
Pomysł braku możliwości jazdy na wprost na kieleckim węźle można dobrze podsumować czytając dzisiejszą wiadomości z Krakowa:
Klik
-
Tam91
- Posty: 245
- Rejestracja: 12 sierpnia 2006, o 15:51
- Lokalizacja: Kielce/Lublin
Post
autor: Tam91 » 18 stycznia 2013, o 17:20
A pomyśleliście o tym, że takie rozwiązanie powoduje, że cykl świateł na skrzyżowaniu pod wiaduktem jest znacznie prostszy? 1. Grunwaldzka/żytnia zielone do jazdy na wprost i skrętu w prawo, czerwone do skrętu w lewo i prawo z żelaznej/armii krajowej. 2. Zielone do skrętu w lewo Grunwaldzka/żytnia, zielone do skrętu w prawo z żelaznej/armii krajowej. 3 Zielone do skrętu w lewo z żelaznej/armii krajowej, Zielone do skrętu w prawo z Grunwaldzka/żytnia. Wydaje mi się, że w związku z tym przepustowość kierunku Żytnia/Grunwaldzka znacznie wzrasta.
Co do wypadku na wiadukcie to wystarczy postawić policjanta do kierowania ruchem pod wiaduktem i pokieruje ruchem obok wysepek.
Po co buspas dołem? czy nie może wiaduktem przejeżdżać autobus?