Rozwiązania komunikacyjne dla autobusów KM w Kielcach

Wszystko związane z działaniem komunikacji publicznej.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 7 marca 2011, o 18:56

Dotyczy ruchu autobusów KM na Rynku.
Propozycje moje 8)

Tranzyt 1:
Zagórska - Św. Leonarda - Rynek - Piotrkowska - Nowy Świat

Tranzyt 2:
Kościuszki - Św. Leonarda - Rynek - Piotrkowska - Nowy Świat

Tranzyt 3:
JPII - Duża - Rynek - Piotrkowska - Nowy Świat

Tranzyt 4:
JPII - Duża - Rynek - Bodzentyńska
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
GooDek_238
Posty: 329
Rejestracja: 13 stycznia 2011, o 18:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: GooDek_238 » 7 marca 2011, o 19:26

A ja mam taką propozycję:
JPII - Duża - Rynek - Piotrkowska - Nowosilniczna

pk5
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1436
Rejestracja: 18 lutego 2008, o 17:30

Buspasy

Post autor: pk5 » 6 lipca 2011, o 13:44

Obrazek

czarne - istniejące, czerwone planowane

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 19 sierpnia 2011, o 07:36

Przymierzają buspas do Krakowskiej. Bo inne zdały egzamin.

Ma pomóc nie tylko komunikacji miejskiej, ale też uporządkować ruch na skrzyżowaniu ulic Biskupa Kaczmarka i Krakowskiej. Drogowcy przygotowują się do wyznaczenia w Kielcach kolejnego buspasa.

O jego wyznaczenie poprosiło Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji przy okazji posiedzenia zespołu ruchu drogowego z udziałem drogowców i policjantów. Dyskutowano na nim m.in. o poprawie przejazdu przez ul. Krakowską w rejonie skrzyżowania z ul. Armii Krajowej. Teraz, z powodu remontu, pierwszeństwo mają kierowcy wyjeżdżający z ul. Armii Krajowej, a to powoduje, że na ul. Krakowskiej tworzą się spore korki. Niedawno pisaliśmy w "Gazecie" o pomyśle czytelnika, który proponował zmianę pierwszeństwa w tym miejscu. Tego samego zdania byli kierowcy MPK.

- Nie ma mowy o zmianie pierwszeństwa. Na skrzyżowaniu ulic Krakowskiej i Armii Krajowej nie ma idealnego rozwiązania, a teraz jest przynajmniej bezpieczniej. Poza tym zaraz remont wejdzie w kolejną fazę i organizacja ruchu znów się zmieni - informuje Zbigniew Czekaj, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.

Znacznie bliżej jest natomiast do realizacji innego pomysłu MPK, wyznaczenia buspasa na wyjeździe z ul. Biskupa Kaczmarka w ul. Krakowską. Kończyłby się na wysokości przystanku przy Kadzielni. - To dość krótki odcinek, ale bardzo uciążliwy. Samochody od centrum najczęściej jadą środkiem jezdni, i to dosyć szybko. W efekcie nie tylko autobusy bardzo długo czekają na wyjazd z ul. Biskupa Kaczmarka. Dla nas to szczególnie uciążliwe, bo z powodu remontów w centrum to właśnie na tej ulicy kilka dodatkowych linii ma przystanek końcowy. I autobusy mające pierwszy przystanek właśnie na ulicy Krakowskiej, czekając na wyjazd, już na starcie mają opóźnienie - podkreśla Władysław Wotliński, członek zarządu MPK.

Pomysł podoba się Zbigniewowi Michnickiemu z Zarządu Transportu Miejskiego w Kielcach. - Nasze spostrzeżenia są bardzo podobne. Na ulicy Biskupa Kaczmarka ruch bardzo się zwiększył. Z drugiej strony akurat w tym miejscu jest lekka górka na ul. Krakowskiej i kierowcy jadą bardzo szybko, zazwyczaj środkiem, a nie tylko jednym pasem jezdni. To prowadzi do wielu niebezpiecznych sytuacji na skrzyżowaniu. Wyznaczenie pasa tylko dla autobusów znacznie by to poprawiło - twierdzi.

Ostateczna decyzja zapadnie w ciągu kilku dni. - Musimy policzyć natężenia ruchu i przeanalizować, jak wyznaczenie buspasa na prawej jezdni ulicy Biskupa Kaczmarka i Krakowskiej wpłynie na bezpieczeństwo oraz płynność ruchu. Ale nie mówimy nie. Szczególnie, że inne buspasy na terenie miasta zdały egzamin - mówi Zbigniew Czekaj.

marcin.sztandera@kielce.agora.pl
Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce


:arrow: :arrow: :arrow: Uważam, że ul. Kaczmarka powinna byc dwukierunkowa i na miejscu skrzyżowania z ul. Krakowską powinno znajdowac się rondo lub skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Trasa niektórych linii, zamiast ul. Ogrodową, mogłaby przebiegac wtedy przez ul. Kaczmarka i ul. Krakowską do ul. Ściegiennego.
ice pisze:Ulica Kaczmarka trochę niedoceniona i zapomniana chociaż rzeczywiście mogła by mocno odciążyć Ogrodową.
Wydaje mi się, że kiedyś w planach miała ona mieć większą rangę niż obecnie, co sugeruje ten "zakrawężnikowany" zjazd z Krakowskiej w Kaczmarka obok salonu Fiata.
Może miały być nawet dwa pasma?
Można by przebudować to skrzyżowanie lub zrobić tam rondo, na którym autobusy mogły by skręcać w Krakowską.
Ale to już SF :)

Moja koncepcja. Sorki za jakość wykonania :oops: ale pomysł chyba niezły. Projekt mógłby zakładać ruch dwukierunkowy na ul. Kaczmarka.
Obrazek
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

halny
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1807
Rejestracja: 27 września 2005, o 20:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: halny » 21 sierpnia 2011, o 17:32

Popieram taką organizacje ruchu tym bardziej że właśnie kiedyś był tam właśnie ruch dwukierunkowy :)

Marcinus
Posty: 388
Rejestracja: 13 września 2007, o 23:20
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Marcinus » 21 sierpnia 2011, o 20:52

Ogólnie jestem za, tylko pod warunkiem ustawienia całkowitego i egzekwowanego zakazu zatrzymywania się i postoju po obu stronach, a na prawych pasach buspasy, w obu kierunkach.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11590
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 26 września 2011, o 18:41

Drogowcy szykują się do budowy oraz wyznaczenia kolejnych buspasów w Kielcach

Jeszcze we wrześniu może być gotowa trasa między ulicą Jagiellońską a Podklasztorną, dłużej poczekamy na odcinek od Żytniej do Jagiellońskiej.

- We wrześniu, a najpóźniej na początku października będzie gotowy buspas w ulicy Grunwaldzkiej, od Jagiellońskiej do Podklasztornej. Tutaj pracy jest niewiele. Na odcinku po stronie szpitala wystarczy wymalować i postawić oznakowanie, ponieważ tutaj buspas powstanie w miejscu parkingu wzdłuż ulicy. Natomiast po drugiej stronie ulicy musimy zlikwidować fragment trawnika, który został wybudowany w jezdni i w jego miejscu ułożyć nawierzchnię. Oczywiście konieczne jest także wymalowanie oznakowania - informuje Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.

Urządzenie buspasów na Grunwaldzkiej, od Żytniej do Jagiellońskiej wymaga więcej pracy, ponieważ konieczna jest przebudowa jezdni. - Pod wiaduktami zostaną zlikwidowane chodniki po obu stronach ulicy, a piesi będą skierowani do tuneli pod wiaduktami. Z jednej strony są one wybudowane, a po drugiej powstaną one w ramach inwestycji „węzeł Żytnia”. Jezdnia pod wiaduktami zostanie poszerzona, aby można było wybudować dodatkowe pasy dla autobusów.

Dalszy odcinek obu jezdni zostanie także poszerzony. - Pod szosę zabierzemy część zieleni znajdującej się między jezdniami. Trawnik jest bardzo szeroki i spokojnie można część zabrać pod ulicę. Po nowym fragmencie będą jeździły samochody osobowe i ciężarowe, a autobusy po zewnętrznej, starej części ulicy - informuje. - Buspasy nie spowodują ograniczeń dla innych kierowców.

Przetarg na budowę tego odcinka buspasa zostanie ogłoszony lada moment. - Prace jednak zaczniemy wiosną. Będą prowadzone roboty zimne, których nie wykonuje się przy ujemnych temperaturach, a o tej porze roku mogą one przyjść w każdej chwili. Chcemy także skoordynować te prace z budową węzła Żytnia, ponieważ obejmuje one także przebudowę ulicy Grunwaldzkiej na długości około 390 metrów od wiaduktów. Można w tym samym czasie je wykonać. Jeśli jednak te prace będą przewidziane na drugą część przyszłego roku to nie będziemy czekać z buspasem tak długo - informuje rzecznik.

Autor: Agata KOWALCZYK, Echo Dnia.

Awatar użytkownika
tester19
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 812
Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 16:17
Lokalizacja: Kielce - Czarnów

Post autor: tester19 » 26 września 2011, o 19:43

No najlepiej zlikwidować trawniki a po co to komu. Lepszy asfalt, nowe bloki zamiast drzew.
KIELCE - miasto betonu

Awatar użytkownika
kamilkw
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1458
Rejestracja: 25 czerwca 2007, o 09:48
Lokalizacja: Morawica/Kielce

Post autor: kamilkw » 26 września 2011, o 19:46

No w tym miejscu raczej nie ma innej opcji. Po za tym i tak są one zaniedbane i mają mało wspólnego z estetyką.
pletwa

Awatar użytkownika
tester19
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 812
Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 16:17
Lokalizacja: Kielce - Czarnów

Post autor: tester19 » 26 września 2011, o 19:50

No dobrze, ale to i tak kolejna likwidacja zieleni której w centrum już jest mało. Przy budowie tych buspasów na Grunwaldzkiej to sama Grunwaldzka doczeka się nowej nawierzchni tez przy okazji?
KIELCE - miasto betonu

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 26 września 2011, o 20:05

Raczej nie, ale oby nie doczekała się ekranów.
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 27 września 2011, o 08:48

tester19 pisze:No najlepiej zlikwidować trawniki a po co to komu. Lepszy asfalt, nowe bloki zamiast drzew.
Bez przesady...
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Re: Buspasy

Post autor: michal_ck » 27 września 2011, o 16:13

pk5 pisze:Obrazek

czarne - istniejące, czerwone planowane
Brakuje jeszcze fragm. na rondzie Skrzetle - Zagnańska (zjazd z Jesionowej w Zagnańską).
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

Awatar użytkownika
tomasz2719
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 867
Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: tomasz2719 » 27 września 2011, o 17:16

Wg mnie, buspasy powinno się robić w tych miejscach, w których autobusy mają duży problem aby przejechać jakiś kawałek drogi. W sensie aby nie stały w korkach, aby dotarły na kolejny przystanek w miarę normalnym okresie czasu. Jeśli chodzi o odcinek Grunwaldzkiej między Jagiellońską, a Żelazną w stronę centrum to rozumiem. Ale po co komu buspas na tym samym odcinku w drugą stronę, gdzie korków to nigdy nie było. To samo tyczy się dalszego odcinka Grunwaldzkiej aż do Podklasztornej. Autobusy jeżdżą wolniej niż zwykłe auta, no ale po to jest prawy pas. Bo na prawym pasie jeżdżą pojazdy wolniejsze. Na Warszawskiej to zazwyczaj nie było korków (póki nie zabrali się za te wszystkie remonty), ale tam to jeszcze było miejsce gdzie zrobić buspas. I tak w tym miejscu gdzie jest aktualnie, zazwyczaj jeździły tylko autobusy (nie licząc wykorzystywania tej części ulicy pod parking dla aut).

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11590
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 27 września 2011, o 17:38

A po co trzy pasy dla samochodow, skoro jeden mozna przeznaczyc dla autobusow? Przy odpowiedniej przebudowie przystankow (bez zatok) nie musialyby sie wlaczac do ruchu, co daje kolejny zysk czasu, z zatokami tez sie pojawia, bo buspas jest wolny. Grunwaldzka w strone Slichowic sie korkuje, wiec jak znalazl.

ODPOWIEDZ