Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 24 stycznia 2011, o 11:40

Poznaj plany marcowej korekty rozkładu jazdy PKP Intercity
„Rynek Kolejowy” dotarł do planów marcowej korekty rozkładu jazdy pociągów PKP Intercity. Wynika z niej, że przewoźnik chce zlikwidować część połączeń, aby wydłużyć składy innych o dodatkowe wagony. – To jest na razie tylko propozycja – zaznacza Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Z pisma Biura Zarządzania Produktem do Biura Przewozów PKP Intercity, w którym zostały przekazane zmiany w kursowaniu pociągów do wprowadzenia od dnia 1 marca, wynika, że korekta rozkładu jazdy będzie znacząca. Przewoźnik chce zlikwidować część połączeń, w tym na takich trasach jak Warszawa-Białystok, Kielce-Białystok, Kielce – Warszawa, Zakopane - Olsztyn, Poznań – Lublin, czy Lublin – Bydgoszcz, Kraków – Katowice, czy Warszawa – Katowice,.
http://www.rynek-kolejowy.pl/21294/Pozn ... ercity.htm
http://infokolej.pl/docs/ic/korekta.pdf
http://infokolej.pl/docs/ic/korekta2.pdf
MA SA KRA!

"Ciuchcia Expres Ponidzie" przygotowuje się do sezonu turystycznego
Pomimo zimy Świętokrzyska Kolejka Dojazdowa "Ciuchcia Expres Ponidzie" przygotowuje się do sezonu turystycznego. Jak poinformował Radio Kielce jej prezes Edward Choroszyński, przeglądowi i naprawie poddane zostały wagony przewożące turystów.
Dzięki wsparciu finansowemu świętokrzyskiego konserwatora zabytków dla poprawy bezpieczeństwa w sumie wymienionych zostanie 150 mostownic.
W ubiegłym roku spółka Świętokrzyska Kolejka Dojazdowa "Ciuchcia Expres Ponidzie" zarobiła prawie 300 tysięcy złotych, a na utrzymanie potrzeba 450 tysięcy złotych.
http://www.radio.kielce.pl/page,,quot-C ... 9eccd.html

Awatar użytkownika
Adasiek CK
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1141
Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa

Post autor: Adasiek CK » 24 stycznia 2011, o 19:05

Może wróci IR, chociaż jeden pociąg... :roll:
<klawy tekścik w tym miejscu>

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 28 stycznia 2011, o 18:49

Pośrednio dotyczy Kielc:
http://www.rynek-kolejowy.pl/21475/ZM_N ... ostoku.htm
Kolejny skandal.

=CK=
Posty: 304
Rejestracja: 20 lipca 2008, o 11:19

Post autor: =CK= » 31 stycznia 2011, o 22:11


hey
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1443
Rejestracja: 24 kwietnia 2006, o 13:47

Post autor: hey » 3 lutego 2011, o 10:58

Plany kolejarzy. Najpierw łącznica i linia nr 8

Pozytywny sygnał w sprawie inwestycji kolejowych w regionie świętokrzyskim. PKP PLK nie zrezygnowało z budowy łącznicy w Czarncy, a wiceprezes spółki zapowiedział, że nadal realna jest szansa na modernizację linii Kielce - Radom.

W środę w Instytucie Kolejnictwa z samorządowcami dyskutowano dokument "Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce". Jak pisaliśmy, zawiera on m.in. propozycję modernizacji CMK na potrzeby kolei dużych prędkości, czyli pociągów jeżdżących 300-350 km na godzinę. Planiści zakładają, że Kielce będą z CMK połączone po budowie nowego odcinka torów do Opoczna, po których pociągi jeździłyby 160 km/godz.

- Podczas konsultacji usłyszeliśmy, że ten odcinek ma powstać w latach 2014-2020, równolegle z przebudową CMK. Pewnie bardziej realna jest końcówka tego okresu, ale to i tak dobra wiadomość - mówi Wojciech Siporski, dyrektor departamentu infrastruktury świętokrzyskiego urzędu marszałkowskiego. Zapewnia, że mimo to PKP PLK nadal nie rezygnuje z budowy zapowiadanej od lat łącznicy pomiędzy linią Kielce - Włoszczowa a CMK w Czarncy. - Tak powiedział Marek Pawlik, wiceprezes PLK. Usłyszeliśmy, że jego realizacja będzie prowadzona przy okazji finansowanej ze środków unijnych przebudowy linii nr 8 na odcinku Kielce - Radom. Miałoby to nastąpić do 2014 roku - relacjonuje Siporski.

To spora zmiana, bo od roku mówi się o opóźnieniu prac na trasie Kielce - Radom. - Pytałem o to. Ale wiceprezes Pawlik zapewnił mnie, że cały czas tej inwestycji nie wykreślono z planów i jest szansa, że będzie zrealizowana - odpowiada Siporski.

Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 3 lutego 2011, o 18:00

Projektem zagrożonym jest odcinek z Warszawy Okęcia do Radomia. Jednak PKP PLK szuka sposobu, żeby przyspieszyć na nim prace, aby zmieścić się w wymaganym terminie. Mogłoby to jednak oznaczać całkowite zamknięcie ruchu na tym odcinku. – Tam są dwa odcinki realizacyjne. Od Czachówka do Radomia jest odcinek długi i jednocześnie wychodzi poza grunty kolejowe, dlatego, że tam musimy łuki korygować, więc być może byśmy skrócili od Warszawy Okęcia do Czachówka, chyba że, bo taki wariant też jest rozważany, drugi odcinek byłby realizowany przy całkowitym wstrzymaniu ruchu pociągów. To znacznie przyspiesza. To jest alternatywa, którą musimy rozważyć z władzami województwa i wtedy zostaną podjęte decyzje – stwierdził prezes PKP PLK.
Zbigniew Szafrański zapowiedział, że wyniki analiz zleconych przez PKP PLK powinny być znane ok. 10 lutego.
:arrow: http://www.rynek-kolejowy.pl/21609/PKP_ ... niedzy.htm

KDP: Kielcom lepiej przez Włoszczowę?
Według propozycji PKP, Kielce miałby mieć dostęp do szybkiej kolei poprzez dobudowanie fragmentu linii przez Opoczno. Nie wskazano natomiast, ani terminu realizacji inwestycji, ani źródła jej finansowania. W dokumencie nie ma mowy o możliwości połączenia przez Włoszczowę, co zdaniem samorządowców jest tańszym i najbardziej realnym pomysłem - informuje Radio Kielce.
:arrow: http://www.rynek-kolejowy.pl/21591/KDP_ ... zczowe.htm

PS Świetne i merytoryczne komentarze pod artykułem, warto poczytać.

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 4 lutego 2011, o 11:11

PKP Intercity: Za mało was na CMK do Warszawy
Nie pomogły obietnice samorządu, że zapłaci za budowę łącznicy w Czarncy. W czwartek PKP Intercity rozwiało marzenia o szybszych połączeniach z Kielc przez Włoszczowę do Warszawy. Bo omijają one Radom i Skarżysko-Kamienną.

Deklarację współfinansowania łącznicy w Czarncy pomiędzy linią Kielce-Włoszczowa, a Centralną Magistralą Kolejową marszałek Adam Jarubas złożył w Ministerstwie Infrastruktury w kwietniu ubiegłego roku. - Nie możemy sobie pozwolić na brak połączenia z CMK. To szczególnie ważne, gdy znacznie ograniczono zakres prac na linii kolejowej Warszawa-Kielce, co miało skrócić czas dojazdu do stolicy - mówił wtedy Jarubas. Była to reakcja na informacje o kolejnym ograniczeniu prac na linii Kielce-Radom-Warszawa. Marszałek postawił wówczas tylko jeden warunek: PKP Intercity muszą zagwarantować uruchomienie po nowym torze połączeń z Kielce do Warszawy.

Resort infrastruktury przekazał sprawę m.in. do PKP Intercity z prośbą o dyskusję nad pomysłem. - Nadal nie mamy odpowiedzi na naszą propozycję - mówił jeszcze we wtorek Wojciech Siporski, dyrektor departamentu infrastruktury świętokrzyskiego urzędu marszałkowskiego.

O wyjaśnienia poprosiliśmy PKP Intercity. Odpowiedź nie pozostawia wątpliwości. "Nie przewidujemy na razie prowadzenia naszych pociągów po linii Kielce -Włoszczowa-Warszawa" - odpisała nam w e-mailu Beata Czemerajda z biura komunikacji i promocji PKP Intercity. Tłumaczy, że pod uwagę wzięto ilość podróżnych oraz czas przejazdu. "Uważamy, przy obecnych potokach podróżnych bardziej liczylibyśmy na rewitalizację lub modernizację linii Kielce-Radom oraz Kielce-Kraków. Planowana modernizacja linii Warszawa-Radom znacznie skróciłaby czas przejazdu. Trasowanie pociągów przez Włoszczowę spowodowałoby ominięcie tak istotnych ośrodków jak Radom i Skarżysko Kamienna, przy szacowanym, porównywalnym czasie przejazdu" - wyjaśnia Czemerajda.

- Dziwi mnie taka odpowiedź. Oszczędności w porównaniu z obecnym czasem przejazdu już teraz byłyby rzędu kilkudziesięciu minut. Poza tym to potencjalny objazd dla linii Kielce-Radom-Warszawa. O takim rozwiązaniu mówili też w środę przedstawiciele Polskich Linii Kolejowych, czyli spółki zajmującej się infrastrukturą - twierdzi Siporski. Tłumaczy, że sprawę trzeba wyjaśnić, bo urząd nadal nie ma oficjalnej odpowiedzi PKP Intercity. - W takiej sytuacji musimy poważnie przeanalizować wsparcie dla budowy łącznicy w Czarncy. Samorząd byłby wstanie uruchomić jedno połączenie Przewozów Regionalnych, ale to trochę za mało przy takich deklaracjach Intercity - dodaje.

Nieoficjalnie jeden z pracowników centrali PKP zwraca uwagę, że nie jest zaskoczony taką odpowiedzią PKP Intercity. - Przecież samorząd przekonał się już, że przy takim połączeniu na trasie Kielce-Włoszczowa jeździ za mało pasażerów. To kosztuje, a PKP Intercity badało ilość pasażerów - mówi.

Rzeczywiście, w 2009 roku Przewozy Regionalne, spółka należąca do samorządów wojewódzkich, uruchomiły połączenie przez CMK z Kielc do Warszawy. Zrezygnowano z niego, bo problemem było mało pasażerów, a samorząd nie chciał go dotować. Ale wtedy kilkadziesiąt minut tracono na manewry przy wjeździe na CMK. - Po budowie łącznicy w Czarncy tego problemu by nie było. Połączenie zyskałoby na atrakcyjności - zapewnia Siporski.
:arrow: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... szawy.html
PS Wielkie mi zaskoczenie o czymś co było i jest jasne.. :lol:

=CK=
Posty: 304
Rejestracja: 20 lipca 2008, o 11:19

Post autor: =CK= » 10 lutego 2011, o 23:04

Ponad 3 mld zł z UE na inwestycje transportowe
:arrow: Polska dostanie potężny zastrzyk gotówki z UE

Większość artykułu stanowi kolej, dlatego wklejam.
Przy tylu wypowiedziach różnych ludzi, brakło tej jednej trafnej... Otóż wystarczyło zrobić z PLKi coś na kształt GDDKiA i dać takie same przywileje np. specustawa i roboty ruszyłyby z kopyta. Ba, śmiem twierdzić, że tempo prac będzie lepsze niż przy drogach. Wykup ziemi potrzebny będzie tylko przy korygowaniu łuków i ewentualnie budowie bezkolizyjnych przejazdów (wiadukt). Po prostej to "tylko" tłuczeń, szyny, sieć trakcyjna oraz urządzenia srk. Przy 160km/h nie jest to duże halo, dopiero powyżej zaczyna się zabawa, bo wtedy potrzebny jest system ETCS (sygnalizacji kabinowej).
Dlaczego prywatyzacja po polsku to doprowadzenie firmy do bankructwa i "sprzedanie" jej za grosze?

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 11 lutego 2011, o 17:30

http://infokolej.pl/docs/ic/rozklad/korekta2.pdf Korekta marcowa rozkładu jazdy. Stan na wczoraj.

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 21 lutego 2011, o 12:37

Nie będzie zwolnień w Zakładzie Przewozów Regionalnych w Kielcach


Dyrekcja Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Kielcach wycofała się z zamiaru zwolnienia prawie 50 pracowników spółki. W ten sposób, zakład chciał dostosować liczbę pracowników do aktualnego kontraktu na przewozy regionalne. Z taką decyzją nie zgadzały się związki zawodowe, które wystąpiły w obronie pracowników.
Piątkową decyzję firmy, którą przekazano na spotkaniu z załogą, kolejarze przyjęli z zadowoleniem- powiedział Radiu Kielce Szymon Spadło- przewodniczący Związku Zawodowego Kolejarzy.

Maciej Jurczenia- zastępca dyrektora Przewozów Regionalnych w Kielcach powiedział, że centrala spółki zapewniła, iż zleci świętokrzyskim kolejarzom dodatkową pracy na rzecz innych zakładów.

Drużyny konduktorskie będą obsługiwać składy z innych województw.

Obecnie w Świętokrzyskim Zakładzie Przewozów Regionalnych zatrudnionych jest 328 pracowników.

:arrow: http://www.radio.kielce.pl/page,,Nie-be ... 446cd.html
To są jaja... ale co tam, w razie czego Marszałek zapłaci z naszych kieszeni jak będzie strata, nieważne, że duuuuży przerost zatrudnienia.

Awatar użytkownika
kolo
Posty: 42
Rejestracja: 11 marca 2008, o 17:50

Post autor: kolo » 26 lutego 2011, o 13:59

Może to w końcu kolej na Czarncę
Marcin Sztandera

Nieoczekiwana szansa na łącznicę w Czarncy. Prezes Polskich Linii Kolejowych zapowiedział, że jednak znajdą się pieniądze na szybkę budowę toru łączącego linię z Kielc do Centralnej Magistrali Kolejowej. Bo pomoże on objechać remontowany odcinek przed Warszawą.

Taka deklaracja padła podczas wczorajszego spotkania m.in. parlamentarzystów PO i przedstawicieli samorządu województwa ze Zbigniewem Szafrańskim, prezesem Polskich Linii Kolejowych. Wcześniej rozmawiali oni na ten temat z urzędnikami Ministerstwa Infrastruktury.

- Rzeczywiście, informacje są bardzo pozytywne, ale na razie nie możemy nic więcej powiedzieć. Czekają nas kolejne rozmowy - potwierdziła nam po spotkaniu poseł Marzena Okła-Drewnowicz, szefowa PO w regionie świętokrzyskim.

- W tej sprawie padło już wiele deklaracji. Ostrożność jest bardzo wskazana - tłumaczy anonimowo jeden z uczestników spotkania.

Bo budowa łącznicy pomiędzy linią Kielce - Włoszczowa a CMK w Czarncy zapowiadana jest od lat. Dzięki temu pociągi kursujące z Kielc do Warszawy, jadąc z prędkością 130 km na godzinę, mogą zaoszczędzić ok. 20 minut. W praktyce oszczędności mogą być jeszcze większe, bo po CMK już teraz pociągi mkną z prędkością 160 km na godzinę. W 2009 roku opracowano nawet koncepcje budowy jednotorowej łącznicy o długości blisko 4 km. Ale ze względu na brak środków prace wstrzymano. Nie pomogły nawet deklaracje marszałka województwa Adama Jarubasa, że samorząd może współfinansować tę inwestycję w zamian za gwarancję PKP Intercity, iż uruchomi połączenia kolejowe na tej trasie.

Samo PKP Intercity kilka tygodni temu tłumaczyło, że uruchomienie takich połączeń byłoby nieopłacalne, bo omija m.in. Radom i Skarżysko-Kamienną.

Tymczasem wczoraj prezes Szafrański zapowiedział, że łącznica mogłaby powstać jako alternatywny objazd na czas modernizacji linii kolejowej nr 8 Radom - Warszawa. I to dosyć szybko, bo modernizacja ma się zakończyć do 2014 roku.

Co ciekawe, również kwestia ewentualnych połączeń realizowanych przez PKP Intercity na trasie Kielce -Czarnca - Warszawa nie jest zamknięta. Nieoficjalnie mówi się, że minister infrastruktury zadeklarował, że będzie je współfinansował na takiej samej zasadzie jak pociągi międzywojewódzkie. - Ale sprawa wymaga jeszcze szczegółowych rozmów - zastrzega rozmówca "Gazety".

- Do mnie nie dotarły żadne informacje w sprawie budowy łącznicy, ale te wiadomości są bardzo ciekawe. Mamy gotową koncepcję, a zrobienie projektu budowlanego dla takiego małego odcinka nie jest zbyt skomplikowane - mówi Adam Młodawski, dyrektor kieleckiego zakładu PLK.

Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce

http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... arnce.html

=CK=
Posty: 304
Rejestracja: 20 lipca 2008, o 11:19

Post autor: =CK= » 26 lutego 2011, o 16:54

Spotkanie informacyjne dotyczące modernizacji linii E 65 - Południe
UM Szczekociny 28 luty (poniedziałek) godz. 14.00
:arrow: Rynek Kolejowy

Awatar użytkownika
MAŁY
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1664
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie

Post autor: MAŁY » 22 marca 2011, o 15:24

Szybka kolej w Kielcach. Czy to żart?

tagi:Czarnca Kielce kolej Warszawa
Posłowie Platformy Obywatelskiej z ekspertami kolejowymi na kieleckim dworcu poinformowali o inwestycji w Czarncy.

Posłowie Platformy Obywatelskiej z ekspertami kolejowymi na kieleckim dworcu poinformowali o inwestycji w Czarncy. (fot. Aleksander Piekarski)
Przeczytaj więcej

- W tym roku rozpocznie się budowa łącznicy kolejowej w Czarncy z Centralną Magistralą Kolejową. W ten sposób Kielce uzyskają połączenie z planowaną siecią kolei dużych prędkości – zapowiedziała Marzena Okła – Drewnowicz, posłanka Platformy Obywatelskiej.

Patrząc na to, co dzieje się na polskiej kolei, mówienie o kolejach szybkiej prędkości wydaje się dość abstrakcyjne. Rząd do ich budowy się jednak przymierza, a posłowie Platformy Obywatelskiej mówią o tym najzupełniej poważnie. Na kieleckim dworcu zorganizowali konferencję prasową z udziałem kolejowych ekspertów. Obwieszczono, że Kielce zyskają połączenie z planowaną siecią kolei szybkich prędkości. Docelowo polskie TGV ma mknąć po tak zwanym "igreku”, czyli na liniach pomiędzy Warszawą – Łodzią – Poznaniem i Wrocławiem. Z tą siecią połączony będzie najszybszy obecnie polski szlak kolejowy, czyli Centralna Magistrala Kolejowa przebiegająca przez województwo świętokrzyskie.
- Obecnie na CMK trwają prace modernizacyjne, które mają się zakończyć w 2013 roku. Uwzględniają one także budowę łącznicy w Czarncy, która spinałaby linię Kielce – Częstochowa z CMK – informował Andrzej Janasz, dyrektor do spraw modernizacji CMK.

Łącznik w Czarncy

- Sieć kolei dużych prędkości będzie połączona z CMK. Docelowo na trasach składy będą mogły jeździć z prędkością do 300 kilometrów na godzinę, to dopiero jednak po 2020 roku – informował Andrzej Góźdź, kierownik kontraktu Centrum Kolei Dużych Prędkości.

Kielce miałaby uzyskać dostęp do szybkiej sieci poprzez budowę wspomnianego łącznika z Czarncy do stacji Włoszczowa Północ, która zlokalizowana jest na Centralnej Magistrali Kolejowej.

- Jesteśmy po wielu rozmowach w ministerstwach oraz z szefostwem spółek kolejowych. Kielce dostaną szansę na połączenie z siecią kolei dużych prędkości. Jeszcze w tym roku rozpocznie się budowa czterokilometrowego łącznika z Czarncy do stacji Włoszczowa Północ na CMK – informowała posłanka Marzena Okła – Drewnowicz. Dodała, że realizacja inwestycji, która pochłonie 40 milionów złotych, zakończy się w przyszłym roku.

Dodatkowe połączenia

Małgorzata Sitkowska, rzeczniczka PKP InterCity poinformowała, że po wybudowaniu łącznicy spółka uruchomi dwa dodatkowe połączenia z Kielc do Warszawy poranne i popołudniowe. Czas przejazdu do stolicy skróci się z 3 godzin 20 minut do dwóch godzin. Średnia prędkość pociągu będzie wynosić 160 kilometrów na godzinę.

Na trasie Kielce – Włoszczowa Północ – Warszawa kursować będą zintegrowane pociągi ED 74 zabierające na pokład 400 pasażerów.

Jak informował poseł Artur Gierada budowa łącznika w Czarncy nie spowoduje zawieszenia modernizacji linii kolejowej numer 8 Warszawa – Radom – Kielce.

- W 2012 i 13 roku na modernizację tej linii zostanie przeznaczonych łącznie 60 milionów złotych. W roku 2014 na ten cel będzie wydatkowane 365 milionów złotych – informuje poseł Artur Gierada.
:arrow: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /341083594
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Obrazek

Awatar użytkownika
Petras
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 910
Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
Lokalizacja: Kielce ŚLV

Post autor: Petras » 22 marca 2011, o 17:13

[img]http://www.radio.kielce.pl/views/default/images/logo.gif[/img] pisze:Szybciej z Kielc do Warszawy. Pociągi będą wkrótce jeździły przez Włoszczowę.

W ciągu dwóch lat w Czarncy koło Włoszczowy rozpocznie się budowa czterokilometrowej łącznicy pomiędzy Centralną Magistralą Kolejową, a trasą z Kielc do Częstochowy.
- Umożliwi ona dostęp do międzynarodowego korytarza kolejowego, pozwoli też skrócić czas podróży między Kielcami, a Warszawą - poinformowano na konferencji prasowej, którą świętokrzyscy posłowie Platformy Obywatelskiej zorganizowali na dworcu PKP w Kielcach. W spotkaniu wzięli też udział przedstawiciele kolejowych spółek.

Adam Młodawski, dyrektor zakładu PKP Polskich Linii Kolejowych w Kielcach, powiedział, że poprzez wybudowane łącznicy Kielce i województwo w szybkim czasie mogą uzyskać dostęp do Kolei Dużych Prędkości i skrócenia czasu podroży do stolicy.

Poseł Artur Gierada potwierdził, że budowa łącznicy rozpocznie się już w przyszłym roku. Dodał, że połowę kosztów pokryje samorząd województwa. Natomiast PKP zagwarantowało, że tą trasą będą kursowały dwa składy łączące Kielce z Warszawą.

Zapowiedź budowy potwierdziła obecna na konferencji prasowej Małgorzata Sitkowska, rzeczniczka prasowa PKP InterCity.

Podczas konferencji prasowej zapewniono również, że budowa łącznicy w Czarncy nie spowoduje wstrzymania zaplanowanej na kolejne lata modernizacji kolejowej trasy numer osiem między Kielcami a Radomiem.
Konrad Trela
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."

=CK=
Posty: 304
Rejestracja: 20 lipca 2008, o 11:19

Post autor: =CK= » 29 marca 2011, o 10:47

Konsultacje programu inwestycji kolejowych w MI
:arrow: Rynek Kolejowy
Ministerstwo Infrastruktury zaprasza wszystkich zainteresowanych do udziału w otwartej Konferencji konsultacyjnej projektu „Wieloletniego Programu Inwestycji Kolejowych 2010-2013”.

Sptkanie odbędzie się w dniu 30 marca 2011 r. o godz. 10.00 w Ministerstwie Infrastruktury przy ul. Chałubińskiego 4/6 w Warszawie (budynek B – wejście przez rotundę, sala A, VIII piętro). Projekt dokumentu zamieszczony jest w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce Dokonania i zamierzenia/Programy i strategie/Transport kolejowy.

Pobierz projekt dokumentu

Uwagi można zgłaszać do Departamentu Inwestycji Kolejowych w Ministerstwie Infrastruktury na formularzu lub w formie elektronicznej na adres: wpik@mi.gov.pl.


Czy "załatwiacze" z Ziemi Świętokrzyskiej wiedzą i wybierają się?
Zamiast czarować przed wyborami w Radiu Kielce czego to u nas nie będzie w przyszłym roku (KDP, Czarnca-Włoszczowa Płn., Kielce-Radom 160km/h) to właśnie na tego typu "imprezach" winni kręcić bajerkę i czynić lobbing.

ODPOWIEDZ