Kielce - Budowa linii tramwajowej

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: sueno, Daniel, Sirek1, Nowak, Autor, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11562
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Kielce - Budowa linii tramwajowej

Post autor: Autor » 3 listopada 2005, o 22:59

za malo mam konkretow...z checia bym zamiescil ten temat. A co bylo w TV? :] informacje pozadane w priorytecie pilnym :)
Ostatnio zmieniony 1 listopada 2009, o 02:37 przez Autor, łącznie zmieniany 1 raz.

halny
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1807
Rejestracja: 27 września 2005, o 20:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: halny » 3 listopada 2005, o 23:03

Słyszałem ma być tramwaj / z placu KCK za TV3 / zabrany przez firmę z Radomia :lol:

Awatar użytkownika
Sz.J.
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1113
Rejestracja: 22 września 2005, o 18:14
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Sz.J. » 3 listopada 2005, o 23:07

W naszej regionalnej telewizji. Głównie wypowiadali się ludzie z NOT. Koszt ok. 80 mln. 2/3 z Unii. Pierwsza przejażdżka na trasie Dąbrowa- Ślichowice już 2009(chyba). Budowę trakcji i podłączenie do sieci "sponsorować" na ZEORK.
Po szczegóły trzeba się udać do NOTu.

halny
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1807
Rejestracja: 27 września 2005, o 20:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: halny » 3 listopada 2005, o 23:10

To super ! Zatrzymac tych z Radomia ! Tramwaj się przyda ! :lol:

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11562
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 3 listopada 2005, o 23:12

czyli caly czas trzymaja temat :P ciekawe czy maja jakis adres mejlowy do tego NOTu :)

qbasck
Posty: 135
Rejestracja: 22 września 2005, o 13:13

Post autor: qbasck » 3 listopada 2005, o 23:14

Widziałem fragment tylko. Dodam, że pierwsza linia może być oddana w 2009 ale tylko fragment: Dąbrowa- Dworzec PKP. Może ktoś odwazny wydobył by informacje z notu ?:)

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11562
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 3 listopada 2005, o 23:15

Obrazek
Kielce na szynach

O powstaniu w Kielcach linii tramwajowej mówiło się już bardzo dawno temu. Odpowiednie wnioski lądowały w szufladach urzędników. Teraz projekt nabiera realnych kształtów, rośnie też grono osób starających się o budowę torów.

W kwietniu tego roku władze Kielc zdecydowały się szczegółowo opracować politykę transportową dla tak zwanego kieleckiego obszaru metropolitalnego. Ofertę skierowano do Politechniki Krakowskiej.

Chodzi tu o pieniądze, a te zdaniem pomysłodawców utworzenia w Kielcach linii tramwajowej można otrzymać z Unii Europejskiej. W grę wchodziłoby nawet miliard euro dla regionu. A budowa pierwszej nitki łączącej dwie dzielnice: Dąbrowę i Ślichowice kosztowałyby około 80 mln zł.
W ciągu tygodnia ma dojść do kolejnego spotkania pomysłodawców budowy linii tramwajowej i powołanego do opracowania strategii transportowej specjalnego zespołu miejskich urzędników.

TVP3 KIELCE

Awatar użytkownika
Sz.J.
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1113
Rejestracja: 22 września 2005, o 18:14
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Sz.J. » 3 listopada 2005, o 23:25

Ja ciągle nie wiem jak chcą rozwiązać problem przejścia przez skrzyżowania Warszawska/IX Wieków i Żelazna/Grunwaldzka. Tunele? :D

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11562
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 3 listopada 2005, o 23:27

A dobrze skoordynowana sygnalizacja nie wystarczy?

halny
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1807
Rejestracja: 27 września 2005, o 20:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: halny » 3 listopada 2005, o 23:27

Pewnie tak jak w Wawie i Krakowie - sygnalizacja świetlna i Grunwaldzkąpod torami /podobnie jest w Krakowie obok dworca PKP/

Awatar użytkownika
Sz.J.
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1113
Rejestracja: 22 września 2005, o 18:14
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Sz.J. » 3 listopada 2005, o 23:34

Na Grunwaldzkiej pod torami nie ma już miejsca. Musieliby się przebijać w nowym miejscu, a później ciężko będzie wrócić na pas zieleni. A na skrzyżowaniu Wa-ska/ IX Wieków tory musiałyby prowadzić po jezdni. Bo co z kamienicą między ulicami i bożnicą?

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11562
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 3 listopada 2005, o 23:36

zdecydowanie wolalbym takie rozwiazanie, ze nitki tramwajowe biegną pojedynczo maksymalnie przy prawej krawedzi i maja wspolne przystanki z autobusami.

Awatar użytkownika
Sz.J.
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1113
Rejestracja: 22 września 2005, o 18:14
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Sz.J. » 3 listopada 2005, o 23:41

A ja bym wolał aby cała trasa była w pasie zieleni a na większych skrzyżowaniach tunele (ale drogo). Jak najmniej kontaktu z ruchem samochodowym, jak najmniej kolizyjnie.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11562
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 3 listopada 2005, o 23:44

Z tego co ja zauwazam to jak jest dobrze ustawiona sygnalizacja to kolizyjnosc jest wykluczona...

Awatar użytkownika
Sz.J.
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1113
Rejestracja: 22 września 2005, o 18:14
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Sz.J. » 3 listopada 2005, o 23:49

Ale sygnalizacja zawsze spowalnia ruch. Poza tym torowisko wzdłuż krawężnika kolidowałoby z wyjeżdżającymi z podporządkowanych ( zawsze to niebezpiczeństwo) i do tego piesi za blisko torów.

ODPOWIEDZ