GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
Ja pamiętam czasy gdy Jesionowa była jednopasmówką, Świętokrzyska nazywała się Konopnickiej, a ruch na nich był taki jak na drogach osiedlowych wieczorem.
Miasto się rozwija, ludzie zamożnieją, samochodów przybywa - to jest koszt tego rozwoju.
Rozumiem tych którzy tam mieszkają, sam mieszkałem na Sadach i mają obawy - uzasadnione zresztą.
Droga przelotowa w tym rejonie projektowana była już w latach 70-tych (efektem budowa dwóch pasm Świętokrzyskiej) niestety pieniążków nie starczyło na realizację tych zamierzeń.
Jeśli ktoś myśli, że wybudowanie obwodnicy na osi Łódź - Lublin znacznie odciąży ruch w tym rejonie to głęboko się myli. Na uzasadnienie podam przykład Torunia. Jest wygodny objazd z DK1 przez S10 od wschodu - efekt 80% jadących nad morze (i z powrotem) i tak leci przez środek miasta -bo tak jest krócej - a czy szybciej szczerze wątpię nie próbowałem - wolę objazd S10.
Jedyne pocieszenie w przypadku naszego rozwiązania - to nie korkowanie skrzyżowania z DK73 przez tranzytowców.
Miasto się rozwija, ludzie zamożnieją, samochodów przybywa - to jest koszt tego rozwoju.
Rozumiem tych którzy tam mieszkają, sam mieszkałem na Sadach i mają obawy - uzasadnione zresztą.
Droga przelotowa w tym rejonie projektowana była już w latach 70-tych (efektem budowa dwóch pasm Świętokrzyskiej) niestety pieniążków nie starczyło na realizację tych zamierzeń.
Jeśli ktoś myśli, że wybudowanie obwodnicy na osi Łódź - Lublin znacznie odciąży ruch w tym rejonie to głęboko się myli. Na uzasadnienie podam przykład Torunia. Jest wygodny objazd z DK1 przez S10 od wschodu - efekt 80% jadących nad morze (i z powrotem) i tak leci przez środek miasta -bo tak jest krócej - a czy szybciej szczerze wątpię nie próbowałem - wolę objazd S10.
Jedyne pocieszenie w przypadku naszego rozwiązania - to nie korkowanie skrzyżowania z DK73 przez tranzytowców.
Mój kraj Polska, moja Ojczyzna Świętokrzyskie, mój Dom Kielce
- MadMike
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1127
- Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 13:09
- Lokalizacja: Kielce/Warszawa
To skrzyżowanie w proponowanym przez GDDKiA kształcie może się okazać bardziej zakorkowane niż przed przebudową... Ruch tranzytowy to tylko część ruchu w tamtym miejscu. Największym nieszczęściem tego rozwiązania są zwężenia Świętokrzyskiej do 1 pasa na odcinku tych niby-łącznic. Najprawdopodobniej potok ruchu na łącznicach będzie porównywalny z potokiem wylotowym na Cedzynę, lub nawet znacznie większy... Ludzie dojeżdżający z zachodu w kierunku Reala, Galerii Echo, Centrum Biznesu, Castoramy, Tarnowa, czyli ogólnie w kierunku DK73 i odwrotnie, będą uderzać przez te zwężenia i może się okazać, że będzie gorzej niż jest. Do tego dochodzą zatoki autobusowe. Jednocześnie ruch zjazdowy w kierunku Cedzyny może okazać się przeciętny na odcinku Warszawska-Solidarności, bo gruba część ludzi wyjeżdżających z Kielc (poza tranzytem) będzie zjeżdżała po wschodniej stronie tunelu...
Dla mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby poprowadzenia S74 całkowicie bezkolizyjnie i niezależnie na całej długości miasta w wykopie, przy jednoczesnym zachowaniu dróg obsługujących ruch miejski 2 pasy ruchu po obu stronach wykopu z zachowaniem najistotniejszych skrzyżowań w formie krótkich tuneli... Wtedy wystarczyłyby praktycznie 2 zjazdy do Kielc w granicach miasta. Na węzłach z S7 i DK73. Niestety wiązałoby się to z niemałymi kosztami, zwłaszcza na odcinku Zagnańska-S7.
Problemem jest też kładka, której światło może okazać się zbyt wąskie, aby w przyszłości zlikwidować to wąskie gardło, bez jej wyburzania.
Dla mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby poprowadzenia S74 całkowicie bezkolizyjnie i niezależnie na całej długości miasta w wykopie, przy jednoczesnym zachowaniu dróg obsługujących ruch miejski 2 pasy ruchu po obu stronach wykopu z zachowaniem najistotniejszych skrzyżowań w formie krótkich tuneli... Wtedy wystarczyłyby praktycznie 2 zjazdy do Kielc w granicach miasta. Na węzłach z S7 i DK73. Niestety wiązałoby się to z niemałymi kosztami, zwłaszcza na odcinku Zagnańska-S7.
Problemem jest też kładka, której światło może okazać się zbyt wąskie, aby w przyszłości zlikwidować to wąskie gardło, bez jej wyburzania.
Ostatnio zmieniony 16 lutego 2010, o 20:27 przez MadMike, łącznie zmieniany 1 raz.
Jakie zwężenie Jesionowej? Jeśli już to Świętokrzyskiej - wjazd na S74 będzie za skrzyżowaniem z Warszawską, do Warszawskiej będzie to DK74.
Zgodnie z mapką początek projektowanego odcinka to Warszawska.
Całość drogi w wykopie - nierealne na odcinki Klonowa - Węzeł Skrzetle - Nie ma szans aby obniżyć koryto Silnicy + podczyszczalnia wód deszczowych + węzeł ciepłowniczy.
Co do zatkania skrzyżowania z DK73, to tylko estakada nad S74 - co spowoduje przełożenie tranzytu na osi Warszawa - Tarnów na górę.
Zgodnie z mapką początek projektowanego odcinka to Warszawska.
Całość drogi w wykopie - nierealne na odcinki Klonowa - Węzeł Skrzetle - Nie ma szans aby obniżyć koryto Silnicy + podczyszczalnia wód deszczowych + węzeł ciepłowniczy.
Co do zatkania skrzyżowania z DK73, to tylko estakada nad S74 - co spowoduje przełożenie tranzytu na osi Warszawa - Tarnów na górę.
Mój kraj Polska, moja Ojczyzna Świętokrzyskie, mój Dom Kielce
- MadMike
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1127
- Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 13:09
- Lokalizacja: Kielce/Warszawa
Już poprawiłem... To z rozpędu. Chodziło o Świętokrzyską.Ahmed pisze:Jakie zwężenie Jesionowej? Jeśli już to Świętokrzyskiej - wjazd na S74 będzie za skrzyżowaniem z Warszawską, do Warszawskiej będzie to DK74.
Między Zagnańską, a Klonową S74 musiałaby wyjść na poziom 0... Pisałem o tym wcześniej...Ahmed pisze: Całość drogi w wykopie - nierealne na odcinki Klonowa - Węzeł Skrzetle - Nie ma szans aby obniżyć koryto Silnicy + podczyszczalnia wód deszczowych + węzeł ciepłowniczy.
Pisząc "całkowicie" miałem w domyśle możliwie dużo. Może to mało precyzyjnie określiłem.MadMike pisze:Wyglądałoby to schematycznie tak jak poniżej... Na czerwono zaznaczyłem mniej więcej wyście z wykopu na poziom dróg miejskich, dla przejścia nad ścieżką rowerową i tamą na Silnicy.
Droga 74 docelowo ma być na całej długości odcinka miejskiego klasy "S".
Po pierwsze nie będzie tam żadnej estakady, tylko tunel pod skrzyżowaniem. Po drugie przeceniasz wielkość tranzytu w tamtym miejscu, jednocześnie nie doceniając ruchu lokalnego wywoływanego przez największe centra handlowe w województwie... Ruch lokalny na Jesionowej/Świętokrzyskiej zostanie tylko spotęgowany po wybudowaniu korytarza Węzeł A. Krajowej-Węzeł Skrzetle, bo to będzie zdecydowanie najszybszy sposób na dostanie się do Reala i Galerii Echo z kierunku Krakowa i Ślichowic.Ahmed pisze:Co do zatkania skrzyżowania z DK73, to tylko estakada nad S74 - co spowoduje przełożenie tranzytu na osi Warszawa - Tarnów na górę.
Jeżeli MZD nie wymusi na GDDKiA korzystnych dla miasta rozwiązań, to będziemy mieli paraliż.
- Jezpir
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1130
- Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
- Lokalizacja: Kielce, KSM Nord
Masmix - przedstawiasz czarną wizję. Ale prawdopodobną. Nie jestem zadowolony z planów S-74 przez miasto. Dla mnie dobre drogi w mieście, to pozwalające na bezpieczny, możliwie bezkolizyjny i płynny ruch (niekoniecznie od razu szybki).
Ahmed - w Toruniu zdaje się, że S10 jeszcze nie dokończona jest i jakimiś pipidówami trzeba się przedzierać z obwodnicy do DK 1. Poza tym ta S10 to jednopasmówka. Czy wygodniejsza? Miałem okazję przejechać się i nią i centrum miasta. Jakoś szybciej przez miasto mi się pojechało. Aby pozbyć się uciążliwego tranzytu wystarczyłoby postawić znak "zakaz wjazdu poj. o masie pow. 8T" i "nie dotyczy ..." lub tranzyt tamtędy. No i oczywiście egzekwować ten zakaz przez jakiś czas skrupulatnie, np. stosując kamery na wjeździe i wyjeździe z miasta.
MadMike - masz rację, ruch lokalny na skrzyżowaniu może korkować łącznice. Sporo go pomyka na kierunku DK 74-73.
Ahmed - w Toruniu zdaje się, że S10 jeszcze nie dokończona jest i jakimiś pipidówami trzeba się przedzierać z obwodnicy do DK 1. Poza tym ta S10 to jednopasmówka. Czy wygodniejsza? Miałem okazję przejechać się i nią i centrum miasta. Jakoś szybciej przez miasto mi się pojechało. Aby pozbyć się uciążliwego tranzytu wystarczyłoby postawić znak "zakaz wjazdu poj. o masie pow. 8T" i "nie dotyczy ..." lub tranzyt tamtędy. No i oczywiście egzekwować ten zakaz przez jakiś czas skrupulatnie, np. stosując kamery na wjeździe i wyjeździe z miasta.
MadMike - masz rację, ruch lokalny na skrzyżowaniu może korkować łącznice. Sporo go pomyka na kierunku DK 74-73.
Jeżpir
Tunel będzie w ciągu S74, ja pisałem o estakadzie w ciągu DK73.MadMike pisze: Po pierwsze nie będzie tam żadnej estakady, tylko tunel pod skrzyżowaniem. Po drugie przeceniasz wielkość tranzytu w tamtym miejscu, jednocześnie nie doceniając ruchu lokalnego wywoływanego przez największe centra handlowe w województwie... Ruch lokalny na Jesionowej/Świętokrzyskiej zostanie tylko spotęgowany po wybudowaniu korytarza Węzeł A. Krajowej-Węzeł Skrzetle, bo to będzie zdecydowanie najszybszy sposób na dostanie się do Reala i Galerii Echo z kierunku Krakowa i Ślichowic.
Jeżeli MZD nie wymusi na GDDKiA korzystnych dla miasta rozwiązań, to będziemy mieli paraliż.
Nie przeceniam tranzytu w tym miejscu - przez tranzyt rozumiem ruch omijający CH Echo. Patrząc na to co dzieje się w kierunku centrum w godzinach szczytu od strony Świętokrzyskiego, estakada wyrzucająca wszystko na górę wydaje się niezbędna, również dla jadących od Barwinka do CH Real.
Estakada taka wydaje się logicznym przedłużeniem w przypadku wybudowania drugiej nitki Radomskiej od Reala w kierunku węzła Kielce - Północ.
Mój kraj Polska, moja Ojczyzna Świętokrzyskie, mój Dom Kielce
- michal_ck
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 2682
- Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
- Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa
Mów za siebie, ja tam nigdzie się nie wyprowadzam.Masmix pisze:Jak już wszyscy będziemy mieszkać w Bilczy, Miedzianej Górze, Cedzynie itp, na pewno się to będzie dla nas liczyć...a i opinie miasta z dobrymi drogami zyskamy.
Nie wiem, ale wydaje mi się, że nie miasto, a GDDKiA.MeehoweCK pisze: czy budowa wiaduktów nad trasą szybkiego ruchu (a będą one niezbędne) będzie mogła być częścią inwestycji budowy trasy, czy to już będzie w finansowej gestii miasta?
Ja mam i jedno i drugie, mieszkam w pobliżu ruchliwej DK 73, a i dom otoczony zielenią z pięknym widokiem na las mam :pMasmix pisze:Chciałbyś mieszkać w mieście, przy ruchliwej drodze ekspresowej (...) Czy może wybrałbyś dom pod miastem, otoczony zielenią i pięknym krajobrazem?
Przecież tymi drogami teraz i tak i tak przejeżdża masa samochodów, więc czy po obecnych czy po "dobrych" drogach będą jeździć to nic nie zmieni, poza pozytywną opinią o mieście, a i mieszkańcy zyskają lepsze warunki (ekrany, itd) jeśli to wynegocjują, jak mieszkańcy Szydłowca.Masmix pisze:Coż z tego, że powiedzmy Kielce będą miały już te "dobre drogi", jak przy tych dobrych drogach nikt nie będzie chciał mieszkać (...) Będą się cieszyć taką opinią wśród kierowców, bo (po wybudowaniu S) przejazd przez Kielce zajmie kilka minut.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II
Ty może i nie ale Kielce nie mają już 200 tys. mieszkańców, a czymś musi to być spowodowane...
To fajnie masz... Widać ci co już się wyprowadzili nie mieli tyle szczęścia.michal_ck pisze:Ja mam i jedno i drugie, mieszkam w pobliżu ruchliwej DK 73, a i dom otoczony zielenią z pięknym widokiem na las mam :p
... poza wzrostem natężenia ruchu, poza wzrostem uzyskiwanych prędkości. Wtopienie milionów złotych to też nic.michal_ck pisze:Przecież tymi drogami teraz i tak i tak przejeżdża masa samochodów, więc czy po obecnych czy po "dobrych" drogach będą jeździć to nic nie zmieni, poza pozytywną opinią o mieście
Tak, ekrany na pewno urozmaicą mieszkańcom krajobraz.michal_ck pisze:a i mieszkańcy zyskają lepsze warunki (ekrany, itd)
W Szydłowcu akurat wywalczono chyba jednak trochę więcej.michal_ck pisze:jeśli to wynegocjują, jak mieszkańcy Szydłowca.
Nie wiem, czy dobry temat (dużo gdybania i planowania na bliżej nieokreśloną przyszłość), ale praktycznie codziennie przejeżdżam przez skrzyżowanie o którym mowa. Według mnie najbardziej blokuje się przez skręcających w lewo z Radomskiej(?) w Świętokrzyską. Tego ani nie rozwiąże budowa Eski, ani raczej nie pogorszy...
Dzisiaj widziałem sporo ludzi w pomarańczowych kamizelkach, wycinających drzewa. Czy są już wydane wszystkie zezwolenia na budowę odcinka miejskiego, czy to tylko taki lekki faul start budowlańców?
Dzisiaj widziałem sporo ludzi w pomarańczowych kamizelkach, wycinających drzewa. Czy są już wydane wszystkie zezwolenia na budowę odcinka miejskiego, czy to tylko taki lekki faul start budowlańców?