GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: sueno, Daniel, Sirek1, Nowak, Autor, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
Tomasso
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 578
Rejestracja: 13 kwietnia 2006, o 17:47
Lokalizacja: Kielce - Sieje
Kontakt:

GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce

Post autor: Tomasso » 8 lutego 2010, o 10:47

Powinni od razu pomyśleć o takim tunelu pod Warszawską, to bardzo ruchliwe skrzyżowanie. Czy są na tym odcinku jakieś plany?
Ostatnio zmieniony 4 marca 2010, o 10:15 przez Tomasso, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 8 lutego 2010, o 12:20

Skrzyżowanie z Warszawską dopiero się projektuje (razem z przebudową ul. Łódzkiej i Jesionowej do parametrów S). Jaki wariant zostanie wybrany - nie wiem. Ba! Nawet nie wiem jakie warianty projektanci i Gdaka bierze pod uwagę.
Ale masz rację. Też uważam, że tam powinien być też tunel, a nie wiadukt w ciągu ul. Warszawskiej. Z tego co kojarzę przepisy o odległościach między węzłami na S-kach, to skrzyżowanie przyszłej S74 z ul. Warszawską będzie "bez dostępowe", tzn. z Warszawskiej nie zjedzie się na S74 i odwrotnie. Będzie zapewne dostęp z i w Jesionową / Świętokrzyską, ale nie na S-kę.
Słowo "powinien" proszę czytać jakoby przebudowa obecnej DK74 w granicy miasta Kielc do parametrów S74 była dogmatem, bo sensu tegoż działania nie widzę większego.
Jeżpir

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5645
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 8 lutego 2010, o 12:48

Gdyby powstał tunel pod Warszawską można by całą Świętokrzyską puścić w miejscu obecnego pasa zieleni na poziomie tuneli coś jak tunel w Katowicach.
Wedy również nie była by konieczna budowa kładki bo przejście byłoby z poziomu chodnika.

Coś takiego:
Obrazek

Moim zdaniem przebudowy wymaga również zatkane skrzyżowanie na Skrzetlach.
Tam również przydał by się tunel bądź estakada co chyba brano pod uwagę, zostawiając bardzo szeroki pas zieleni.
Można by wymusić to na Plazie choć to chyba mało realne.
Uważam, że Jesionowa na odcinku od Klonowej do Zagnańskiej to spaprany projekt :?
Ostatnio zmieniony 8 lutego 2010, o 13:41 przez ice, łącznie zmieniany 1 raz.
Precz z pieszymi i rowerzystami!

Lucens
Posty: 148
Rejestracja: 10 stycznia 2007, o 15:30
Lokalizacja: os. Świętokrzyskie

Post autor: Lucens » 8 lutego 2010, o 13:37

Obecnie jest dla GDDKiA przygotowane opracowanie, które ma zawierać koncepcję przebudowy DK74 na S74 na odcinku od tunelu pod Al. Solidarności aż do wylotu z Kielc. W ramach koncepcji jest ponoć rozpatrywany wariant puszczenia S74 estakadą nad ul. Warszawską. Podobno takie rozwiązanie jest tańsze od tunelu, bo nie wymaga pełnej wymiany infrastruktury podziemnej.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11590
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 8 lutego 2010, o 14:08

Licze na to, ze od tego tanszego GDDKiA odstapi po konsultacjach z mieszkancami.

savage
Posty: 29
Rejestracja: 24 września 2009, o 07:52
Lokalizacja: CK

Post autor: savage » 9 lutego 2010, o 12:14

Jeżeli droga ma być klasy S , to nie ulega wątpliwości , że musi iść górą lub w wykopie. jestem niesłychanie ciekaw jakie rozwiązania zostaną zaprezentowane.
Moje:
- skrzyżowanie Warszawska - Wiadukt byłby na wysokości okien bloku na Szydłówku, tuż pod nosem. Dla mnie odpada - pozostaje tunel, z wjazdem na S'kę
- skrzyżowanie z Toporowskiego - tunel, bez wjazdu na S
- skrzyżowanie z Klonową - tunel z wyjściem na powierzchnię nad Silnicą, bez wjazdu na S
-węzeł Skrzetle - tunel, z wjazdem na S
- skrzyżowanie z Olszewskiego - tunel - wejście tuż za wiaduktem kolejowym
- skrzyżownie z 1-go Maja - tunel
- wjazd na Targi oraz do Makro - tu może być wiadukt.
Takie rozwiązanie powoduje , że ingerujemy za bardzo w zmianę wyglądu urbanistycznego.Ulice boczne pozostają na poziomie zero.
Tak jak DTŚ'ka górnośląska.
Wykop zmieści się całkowicie w środkowym pasie zieleni. Obecne ulice muszą pozostać tak jak teraz.

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 9 lutego 2010, o 14:20

No niestety savage Twój plan pozostana ino w sferze życzeń. Głównie z powodu Warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi i ich usytuowanie:
droga klasy S powinna mieć powiązania z drogami klasy G (wyjątkowo klasy Z) i drogami wyższych klas, odstępy między węzłami (skrzyżowaniami) poza terenem zabudowy nie powinny być mniejsze niż 5 km, a na terenie zabudowy w granicach lub sąsiedztwie dużego oraz średniego miasta - nie mniejsze niż 3 km; dopuszcza się wyjątkowo pojedyncze odstępy między węzłami (skrzyżowaniami) nie mniejsze niż 3 km poza terenem zabudowy, a na terenie zabudowy - nie mniejsze niż 1,5 km, jeżeli potrzeby funkcjonalno-ruchowe takie odstępy uzasadniają, przy czym stosowanie zjazdów na drodze klasy S jest zabronione
Wobec czego można wybić sobie z głowy wszelkie skrzyżowania z dostępem do S74 ulic Klonowej, Toporowskiego, Olszewskiego, Skrzetlewską, Hubalczyków, Transportowców, Zakładowej, Żelaznogórskiej, Przęsłowej, Smolaka i Kruszelnickiego. Węzły drogowe jakie powstaną to zapewne z ul. Zagnańską (Skrzetle) i może z 1 Maja (oprócz węzła z S7 i z Al. Solidarności).
Bardzo mnie ciekawi sposób rozwiązania komukacyjnego przez Silnicę, bo obecne mosty będą pracować dla potrzeb S74. Czy może powstanie nowy most dla ruchu miejskiego? Może dałoby się go wykorzystać dla ruchu z Plazy? Obawiam się jednak, że żaden nowy most nie powstanie, a ul. Klonowa, Toporowskiego nie będą przelotowe. I skończy się na:
- skrzyżowanie Warszawska - wiadukt nad S74 (w najlepszym razie tunel w ciągu S74),
- skrzyżowanie z Toporowskiego - zaślepiony przejazd na wprost, dojazd do Warszawskiej i Klonowej wzdłuż Jesionowej "serwisówką",
- skrzyżowanie z Klonową - zaślepiony przejazd na wprost, dojazd do Toporowskiego i Klonowej wzdłuż Jesionowej "serwisówką",
- skrzyżowanie z Zagnańską - węzeł dwupoziomowy z wiaduktami (w najlepszym razie tunel, choć to mało prawdopodobne),
- skrzyżowanie z Olszewskiego i Skrzetlewską - wiadukt w ciągu ulic miejskich lub zaślepiony przejazd podobnie jak z Toporowskiego i Klonową,
- skrzyzowanie z Hubalczyków - zaślepiony przejazd, komunikacja serwisówkami,
- skrzyżowanie z 1 Maja - może węzeł z wiaduktami (o tunelu zapomnijmy),
- skrzyżowanie z Transportowców, Zakładową itd - zaślepione przejazdy (wloty), komunikacja serwisówkami lub przez Batalionów Chłopskich i ew. nowymi ulicami w okolicy Targów.
Nie jest to moje spełnienie marzeń. To tylko "typy" jakie obstawiam.
Efektem czego będzie całkowite zakorkowanie Al. IX Wieków i ul. Witosa, bo będą to jedyne ulice w tej części miasta, którymi da się przejechać na drugą stronę "rzeki". Oby jak najszybciej (w tym kontekście) zbudowano przedłużenie Klonowej do Witosa i Pocieszki do Okrzei. Inaczej "cienko" to widzę. Oby ktoś w MZD o tym myślał, bo Gdaki ten aspekt pewnie wogóle nie interesuje. Możliwe nawet, że pogląd "niech się cieszą, że reontujemy dla nich drogę, bo bidoków nie stać" nie jest wcale odosobniony.
Jeżpir

Lucens
Posty: 148
Rejestracja: 10 stycznia 2007, o 15:30
Lokalizacja: os. Świętokrzyskie

Post autor: Lucens » 9 lutego 2010, o 14:38

Wg mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby puszczenie całego odcinka S74 od Warszawskiej do Skrzetli na estakadzie, z pozostawieniem komunikacji lokalnej w zbliżonym do obecnego kształcie na poziomie "0". Nie jest to wcale wariant mało prawdopodobny, zważywszy, że budowa drogi ekspresowej na poziomie "0" i tak wymagałaby wymiany całej podbudowy i wszystkich instalacji, co mocno podniosłoby koszt inwestycji. Budowa "eski" na estakadzie nie wymagałaby ingerencji w infrastrukturę podziemną.

Awatar użytkownika
MadMike
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1127
Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 13:09
Lokalizacja: Kielce/Warszawa

Post autor: MadMike » 9 lutego 2010, o 14:42

Obawiam się, że przeprowadzenie na całym odcinku Cedzyna- Węzeł Niewachlów drogi o parametrach ekspresówki, może się okazać niemożliwe przy racjonalnych kosztach i przy jednoczesnym zachowaniu niezbędnych dróg obsługujących komunikację w mieście.

Droga ekspresowa będzie przebiegała oczywiście w całkowitym oderwaniu od ruchu miejskiego, bo trudno sobie wyobrazić węzły bezkolizyjne w mieście umożliwiające zjazd z ekspresówki i wjazd na nią. Z tej przyczyny niezbędne będzie wydzielenie dodatkowych dróg obsługujących ruch miejski, w formie 2 pasów ruchu w każdą stronę, co daje 8 pasów ruchu i 4 jezdnie na całej długości odcinka. Miejsca na tego typu rozwiązanie nie ma na wielu odcinkach, a w przypadku, gdy niektóre odcinki Łódzkiej zostałyby wyłączone z ruchu miejskiego, Kielce kompletnie się zakorkują (Herby, Centrum).

Bardzo jestem ciekaw rozwiązań całości miejskiego odcinka S74... Problemy się zaczną gdy trzeba będzie burzyć wiadukty kolejowe nad Łódzką i stawiać nowe.

Rozwiązanie ul. Jesionowej na odcinku od Warszawskiej do Klonowej, to powinna być bezdyskusyjnie droga w wykopie plus tunele pod Warszawską, Toporowskiego i lewoskrętem w Klonową. Wszystkie powinny uwzględniać przejścia dla pieszych. Południową jezdnię Jesionowej trzeba by przesunąć w kierunku bloków na Sadach, aby S74 zmieściła się w pasie rozdziału Jesionowej, tak jak w przypadku Świętokrzyskiej... Możliwe, że taki wariant był przewidziany patrząc na łuki Jesionowej na wysokości zalewu i Klonowej, a także szerokość pasa rozdziału w tamtym miejscu.

Wyglądałoby to schematycznie tak jak poniżej... Na czerwono zaznaczyłem mniej więcej wyście z wykopu na poziom dróg miejskich, dla przejścia nad ścieżką rowerową i tamą na Silnicy.

Obrazek

Wariant na estakadzie jest nie do przyjęcia ze względu na generowany hałas i elementy krajobrazowe okolic zalewu. Mamy w pobliżu jakieś 10 bloków i nie sądzę, aby to przeszło. Poza tym dla mnie byłoby to idiotyzmem... Puszczanie S-ki na Świętokrzyskiej w wykopie, gdzie jest mniej bloków, poza tym są w większej odległości, a na Jesionowej na estakadzie. Chcą oszczędzać nie tam gdzie trzeba.

Niestety... Jeżeli się decydujemy na przeprowadzenie drogi klasy S przez środek miasta między blokami, zamiast obwodnicy, to należy się liczyć z kosztami...

savage
Posty: 29
Rejestracja: 24 września 2009, o 07:52
Lokalizacja: CK

Post autor: savage » 9 lutego 2010, o 17:12

Jezpir pisze:No niestety savage Twój plan pozostana ino w sferze życzeń. Głównie z powodu Warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi i ich usytuowanie:
Tak mówią przepisy. I taki jest plan GDDKiA. Ale wcale niekoniecznie tak musi być. Pozostają konsultacje społeczne, które dopiero przed nami. I jak sam Wiesz może być różnie. Ja optuję za czymś na kształt DTS. Jest to trasa praktycznie przez miasto i nie może dezorganizować ruchu przez nie.

Jezpir pisze:Wobec czego można wybić sobie z głowy wszelkie skrzyżowania z dostępem do S74 ulic Klonowej, Toporowskiego, Olszewskiego, Skrzetlewską, Hubalczyków, Transportowców, Zakładowej, Żelaznogórskiej, Przęsłowej, Smolaka i Kruszelnickiego. Węzły drogowe jakie powstaną to zapewne z ul. Zagnańską (Skrzetle) i może z 1 Maja (oprócz węzła z S7 i z Al. Solidarności).
To jak sobie wyobrażasz ruch lokalny - nie można go "zabić" kosztem S'ki.

Jezpir pisze:Bardzo mnie ciekawi sposób rozwiązania komukacyjnego przez Silnicę, bo obecne mosty będą pracować dla potrzeb S74. Czy może powstanie nowy most dla ruchu miejskiego? Może dałoby się go wykorzystać dla ruchu z Plazy?


Fakt, tu raczej będzie ruch zespolony. Hmmm , nie mam na razie na to pomysłu.

Jezpir pisze: I skończy się na:
- skrzyżowanie Warszawska - wiadukt nad S74 (w najlepszym razie tunel w ciągu S74),
- skrzyżowanie z Toporowskiego - zaślepiony przejazd na wprost, dojazd do Warszawskiej i Klonowej wzdłuż Jesionowej "serwisówką",
- skrzyżowanie z Klonową - zaślepiony przejazd na wprost, dojazd do Toporowskiego i Klonowej wzdłuż Jesionowej "serwisówką",
Ja sobie tego nie wyobrażam. Sporo osób w tej chwili omijając Warszawską jeździ właśnie tędy - Toporowskiego i Klonową. To byłaby katastrofa gdyby te ulice nie były przelotowe.

Jezpir pisze:- skrzyżowanie z Zagnańską - węzeł dwupoziomowy z wiaduktami (w najlepszym razie tunel, choć to mało prawdopodobne),
Tu to pasuje ale 3-poziomowy
Jezpir pisze:- skrzyżowanie z Olszewskiego i Skrzetlewską - wiadukt w ciągu ulic miejskich lub zaślepiony przejazd podobnie jak z Toporowskiego i Klonową,
- skrzyzowanie z Hubalczyków - zaślepiony przejazd, komunikacja serwisówkami,
Tu się zgodzę/
Jezpir pisze:- skrzyżowanie z 1 Maja - może węzeł z wiaduktami (o tunelu zapomnijmy),
- skrzyżowanie z Transportowców, Zakładową itd - zaślepione przejazdy (wloty), komunikacja serwisówkami lub przez Batalionów Chłopskich i ew. nowymi ulicami w okolicy Targów.
Niemożliwe - musi być dobry dojazd do Targów.

Jezpir pisze:Nie jest to moje spełnienie marzeń. To tylko "typy" jakie obstawiam.


Nie kracz :)
Jezpir pisze:Efektem czego będzie całkowite zakorkowanie Al. IX Wieków i ul. Witosa, bo będą to jedyne ulice w tej części miasta, którymi da się przejechać na drugą stronę "rzeki". Oby jak najszybciej (w tym kontekście) zbudowano przedłużenie Klonowej do Witosa i Pocieszki do Okrzei. Inaczej "cienko" to widzę. Oby ktoś w MZD o tym myślał, bo Gdaki ten aspekt pewnie wogóle nie interesuje. Możliwe nawet, że pogląd "niech się cieszą, że reontujemy dla nich drogę, bo bidoków nie stać" nie jest wcale odosobniony.
:D :D

Przejazdu : Pocieszka-Okrzei już nie będzie. Dokładnie w osi tej drogi powstaje budynek mieszklany (kto dał na to pozwolenie !!!) przy Nowym Świecie.
A Klonowa do Witosa to niby jak ?

Awatar użytkownika
MadMike
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1127
Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 13:09
Lokalizacja: Kielce/Warszawa

Post autor: MadMike » 9 lutego 2010, o 18:04

Jezpir pisze:Węzły drogowe jakie powstaną to zapewne z ul. Zagnańską (Skrzetle) i może z 1 Maja (oprócz węzła z S7 i z Al. Solidarności).
W przypadku Al. Solidarności, to oczywiście nie jest to żaden węzeł, tylko po prostu tunel pod skrzyżowaniem. Wątpię, aby na odcinku Warszawska-Solidarności dało się zjechać z S74 (która będzie w wykopie) na Świętokrzyską.
savage pisze:Niemożliwe - musi być dobry dojazd do Targów.
Zdaje się, że połączenie z Targami zostało zaprojektowane razem z węzłem Niewachlów.
Wygląda na to, że zjazd z S74 do Kielc będzie możliwy tylko w okolicach Targów i być może na węźle Skrzetle. Ulica 1 Maja ma być za to podobno tylko drogą lokalną.
savage pisze:A Klonowa do Witosa to niby jak ?
Chyba już jest nawet zaprojektowany łącznik skrzyżowania Orkana/Klonowa z Witosa tuż przy Zagnańskiej. Jeżeli nie, to napewno jest w planach MZD na najbliższe lata.

Jedno jest pewne... Jeżeli nie ma dobrego dialogu miedzy projektantami, GDDKiA i MZD, to po wybudowaniu S74 przez Kielce, ruch w Kielcach znacznie się skomplikuje i pogorszy zamiast polepszyć.

Awatar użytkownika
Ahmed
Posty: 239
Rejestracja: 19 maja 2008, o 17:56

Post autor: Ahmed » 9 lutego 2010, o 18:48

Pożyjemy, zobaczymy. Nie tak dawno straszono nas komunikacyjnym armagedonem po zamknięciu mostu herbskiego - rozeszło się po kościach, a raczej ulicach. Odpowiednie sterowanie ruchem za pomocą świateł i jakoś żyjemy.
Mój kraj Polska, moja Ojczyzna Świętokrzyskie, mój Dom Kielce

savage
Posty: 29
Rejestracja: 24 września 2009, o 07:52
Lokalizacja: CK

Post autor: savage » 9 lutego 2010, o 18:53

MadMike pisze: W przypadku Al. Solidarności, to oczywiście nie jest to żaden węzeł, tylko po prostu tunel pod skrzyżowaniem. Wątpię, aby na odcinku Warszawska-Solidarności dało się zjechać z S74 (która będzie w wykopie) na Świętokrzyską.
To jest pełny węzeł.
MadMike pisze: Wygląda na to, że zjazd z S74 do Kielc będzie możliwy tylko w okolicach Targów i być może na węźle Skrzetle. Ulica 1 Maja ma być za to podobno tylko drogą lokalną.
Tego jeszcze nie wie nikt.
MadMike pisze:
savage pisze:A Klonowa do Witosa to niby jak ?
Chyba już jest nawet zaprojektowany łącznik skrzyżowania Orkana/Klonowa z Witosa tuż przy Zagnańskiej. Jeżeli nie, to napewno jest w planach MZD na najbliższe lata.
Nie ma takich planów - oficjalnie.
MadMike pisze:Jedno jest pewne... Jeżeli nie ma dobrego dialogu miedzy projektantami, GDDKiA i MZD, to po wybudowaniu S74 przez Kielce, ruch w Kielcach znacznie się skomplikuje i pogorszy zamiast polepszyć.

Z jakiego powodu wysnuwasz takie wnioski ?

Awatar użytkownika
MadMike
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1127
Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 13:09
Lokalizacja: Kielce/Warszawa

Post autor: MadMike » 9 lutego 2010, o 19:12

savage pisze:Nie ma takich planów - oficjalnie.
Joanna Gergont Gazeta Wyborcza pisze: W planie ujęto przedłużenie ulicy Orkana do Witosa i otwarcie dla inwestycji dzielnicy Piaski. Tam zabudowa może być teraz trzykrotnie większa niż dotychczas, szczególnie że zaprojektowano nową ulicę, która prowadzić będzie także wzdłuż budynków między Klonową a zalewem.

Z drugiej strony, od ul. Zagnańskiej, wiele się nie zmieni. To, co najważniejsze, to zgoda na wybudowanie u zbiegu Jesionowej i Zagnańskiej budynków świadczących usługi hotelarskie. - Ponieważ obszar jest niewielki, to dopuściliśmy bardzo wysoką zabudowę - do 20 metrów. Nie będzie tu konfliktu, bo obok jest wysoki budynek Kolportera, a gdyby jeszcze Plaza Centers wybudowała galerię, to powstanie ciekawy fragment miasta - podkreśla dyrektor Hajdorowicz.
Jeżeli nie ma się rozeznania w temacie proponuję nie zabierać głosu w sposób autorytatywny.
savage pisze:Z jakiego powodu wysnuwasz takie wnioski ?
O tym pisałem zarówno ja jak i Jezpir... Wystarczy czytać ze zrozumieniem.

savage
Posty: 29
Rejestracja: 24 września 2009, o 07:52
Lokalizacja: CK

Post autor: savage » 9 lutego 2010, o 20:26

MadMike pisze:
savage pisze:Nie ma takich planów - oficjalnie.
Joanna Gergont Gazeta Wyborcza pisze:....
Jeżeli nie ma się rozeznania w temacie proponuję nie zabierać głosu w sposób autorytatywny.
Pokaż mi taki Plan. Że Pani z GW napisała taki tekst i dla Ciebie jest to autorytatywne gratuluję poczucia humoru. Nie obraź się , my tylko rozmawiamy o przyszłej drodze ! Nie wiemy jak będzie wyglądać a tym bardzie nie znamy koncepcji projektowych !
savage pisze:Z jakiego powodu wysnuwasz takie wnioski ?
O tym pisałem zarówno ja jak i Jezpir... Wystarczy czytać ze zrozumieniem.[/quote]

Nie ma jeszcze projektu, przymiarek i choćby zalążka koncepcji - tak, że o czym mówimy ? [dot. oczywiście s_74 przez miasto]

ODPOWIEDZ