Rozwiązania komunikacyjne dla autobusów KM w Kielcach
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Rozwiązania komunikacyjne dla autobusów KM w Kielcach
Temat dotyczy propozycji, wskazywania miejsc, opini w sprawie tworzenia wydzielonych pasów ruchu dla autobusów, odrębnej sygnalizacji świetlnej, systemów sterowania ruchem miejskim itp.
Dzisiaj korek Czarnowska/Żelazna po 16h ciągnął się przez obie ulice - od ronda przy IX w. do McD przy hali sportowej.
Autobusy oczywiście stały sobie razem z samochodami...
Wcześniej najdłuższe korki sięgały najwyżej do ambasady szwajcarskiej
Dzisiaj korek Czarnowska/Żelazna po 16h ciągnął się przez obie ulice - od ronda przy IX w. do McD przy hali sportowej.
Autobusy oczywiście stały sobie razem z samochodami...
Wcześniej najdłuższe korki sięgały najwyżej do ambasady szwajcarskiej
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
- cm
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1665
- Rejestracja: 19 stycznia 2007, o 14:22
- Lokalizacja: Sienkiewicza - centrum świata ;-)
Przystanki na pasie rozdzielającym mają sens tylko w następujących przypadkach:
1) kiedy jest przejście podziemne
2) w pobliżu sygnalizacji świetlnej
3) niewielki ruch uliczny w przypadku gdy przejście jest niestrzeżone
Przypadek 3 nie wchodzi w rachubę, pozostałe wiążą się ze znacznymi kosztami (mam na myśli ciąg ulic Żelazna - Czarnowska).
1) kiedy jest przejście podziemne
2) w pobliżu sygnalizacji świetlnej
3) niewielki ruch uliczny w przypadku gdy przejście jest niestrzeżone
Przypadek 3 nie wchodzi w rachubę, pozostałe wiążą się ze znacznymi kosztami (mam na myśli ciąg ulic Żelazna - Czarnowska).
-
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 781
- Rejestracja: 22 czerwca 2008, o 20:36
Jezeli likwidujemy miejsca parkingowe, to buspas moze byc przy zewnetrznej krawedzi, a w pasie zieleni normalny pas ruchu. Wtedy zadne zatoki sa niepotrzebne, bo przystanek jest na pasie ruchu. W ogole buspasom posrodku jestem przeciwny, bo sa o wiele mniej funkcjonalne i wiele drozsze od pasow przy krawedziach. Oczywiscie wszystko zalezy od warunkow lokalnych, ale w przypadku Zelaznej jak najbardziej jestem za likwidacja miejsc parkingowych:P
Prosze pamietac o wyjatkowo prostej zaleznosci-im mniej miejsc parkingowych w srodmiesciu, tym mniejszy ruch samochodow do srodmiescia i jest to powszechny zabieg ograniczania korkow. Oczywiscie do tego jest potrzebna restrykcyjna Straz Miejska, poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej oraz stworzenie alternatywnych drog rowerowych. Jest to standardowe dzialanie zreszta w miastach bardziej cywlizowanych krajow Europy.
Prosze pamietac o wyjatkowo prostej zaleznosci-im mniej miejsc parkingowych w srodmiesciu, tym mniejszy ruch samochodow do srodmiescia i jest to powszechny zabieg ograniczania korkow. Oczywiscie do tego jest potrzebna restrykcyjna Straz Miejska, poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej oraz stworzenie alternatywnych drog rowerowych. Jest to standardowe dzialanie zreszta w miastach bardziej cywlizowanych krajow Europy.
- Daniel
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 2750
- Rejestracja: 21 września 2005, o 14:35
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Pozostaję przy swoim zdaniu, że nie możemy tak wyludniać miasta w skutek pozbawienia miejsc parkingowych. Jednym z powodów dla których wciśnięto parking na Plac Konstytucji było ludzkie lenistwo. Prezydent dowodził, że centrum przegrywa z galeriami handlowymi, do których ludzie mogą podjechać nieomal pod same drzwi. Z tego samego powodu parking pod KCKiem ma słabe obłożenie pomimo, pomimo lokalizacji niemal w centrum miasta u stóp deptaka. Nie upieram się przy buspasach pomiędzy dwiema nitkami jezdni, upieram się przy pozostawieniu miejsc parkingowych choćby ze względu na bliskość Powiatowego Centrum Usług Medycznych z usług którego niekoniecznie najzdrowsi mieszkańcy naszego regionu.
Już dawno myślałem o tym żeby zlikwidować postój na Żelaznej i wybudować parking w miejscu gdzie spłonoł drewniany budynek, tam jest kawał placu.Daniel pisze:Nie można również tak lekka ręką zlikwidować tylu miejsc postojowych, Opowiadam się za budową (tam gdzie to możliwe) autonomicznych buspasów np. kosztem pasu zieleni.
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Tak to powinno wyglądac.
BRT - Istambuł
http://infobus.pl/text.php?from=main&id=24058
PS. Proszę o nie porównywanie wielkości miast
BRT - Istambuł
http://infobus.pl/text.php?from=main&id=24058
PS. Proszę o nie porównywanie wielkości miast
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba