Rozwiązania komunikacyjne dla autobusów KM w Kielcach

Wszystko związane z działaniem komunikacji publicznej.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Rozwiązania komunikacyjne dla autobusów KM w Kielcach

Post autor: AR » 2 kwietnia 2009, o 19:39

Temat dotyczy propozycji, wskazywania miejsc, opini w sprawie tworzenia wydzielonych pasów ruchu dla autobusów, odrębnej sygnalizacji świetlnej, systemów sterowania ruchem miejskim itp.

Dzisiaj korek Czarnowska/Żelazna po 16h ciągnął się przez obie ulice - od ronda przy IX w. do McD przy hali sportowej.
Autobusy oczywiście stały sobie razem z samochodami...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wcześniej najdłuższe korki sięgały najwyżej do ambasady szwajcarskiej ;)
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11590
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 2 kwietnia 2009, o 21:24

Tak jak pisalem wczoraj: usunac miejsca postojowe, buspas i dodatkowy przystanek Dworzec PKP w kierunku IX Wiekow. Nie trzeba wiele, mozna to zrobic dosc szybko, a w kontekscie problemow komunikacyjnych po wyburzeniu mostu herbskiego, bedzie to rozwiazanie wrecz konieczne.

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 2 kwietnia 2009, o 21:28

Trzeba przebudowac trochę Sienkiewicza.
Ten pas kończy się na chwilkę koło baru mlecznego.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
Daniel
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 2750
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:35
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Daniel » 2 kwietnia 2009, o 21:32

Nie można również tak lekka ręką zlikwidować tylu miejsc postojowych, Opowiadam się za budową (tam gdzie to możliwe) autonomicznych buspasów np. kosztem pasu zieleni.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11590
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 2 kwietnia 2009, o 21:34

W tym miejscu i tym czasie nie mialbym sentymentow. Mozna zaoszczedzic kilka minut bez duzego paralizu trasy. Jesli ktos bedzie mial chwile, to mozna przeliczyc ilosc miejsc parkingowych.

Awatar użytkownika
cm
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1665
Rejestracja: 19 stycznia 2007, o 14:22
Lokalizacja: Sienkiewicza - centrum świata ;-)

Post autor: cm » 2 kwietnia 2009, o 21:35

Kosztem pasów zieleni? Jak tramwaje? A gdzie przystanki? Trzeba by je wszystkie przenieść na środek ulicy...

Awatar użytkownika
Daniel
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 2750
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:35
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Daniel » 2 kwietnia 2009, o 21:36

Owszem, zdaję sobie z tego sprawę. Jednak w przypadku tej ulicy wydaje mi się to najlepszym rozwiązaniem.

Awatar użytkownika
cm
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1665
Rejestracja: 19 stycznia 2007, o 14:22
Lokalizacja: Sienkiewicza - centrum świata ;-)

Post autor: cm » 2 kwietnia 2009, o 21:41

Przystanki na pasie rozdzielającym mają sens tylko w następujących przypadkach:
1) kiedy jest przejście podziemne
2) w pobliżu sygnalizacji świetlnej
3) niewielki ruch uliczny w przypadku gdy przejście jest niestrzeżone

Przypadek 3 nie wchodzi w rachubę, pozostałe wiążą się ze znacznymi kosztami (mam na myśli ciąg ulic Żelazna - Czarnowska).

redoxygene
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 781
Rejestracja: 22 czerwca 2008, o 20:36

Post autor: redoxygene » 2 kwietnia 2009, o 22:06

Jezeli likwidujemy miejsca parkingowe, to buspas moze byc przy zewnetrznej krawedzi, a w pasie zieleni normalny pas ruchu. Wtedy zadne zatoki sa niepotrzebne, bo przystanek jest na pasie ruchu. W ogole buspasom posrodku jestem przeciwny, bo sa o wiele mniej funkcjonalne i wiele drozsze od pasow przy krawedziach. Oczywiscie wszystko zalezy od warunkow lokalnych, ale w przypadku Zelaznej jak najbardziej jestem za likwidacja miejsc parkingowych:P

Prosze pamietac o wyjatkowo prostej zaleznosci-im mniej miejsc parkingowych w srodmiesciu, tym mniejszy ruch samochodow do srodmiescia i jest to powszechny zabieg ograniczania korkow. Oczywiscie do tego jest potrzebna restrykcyjna Straz Miejska, poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej oraz stworzenie alternatywnych drog rowerowych. Jest to standardowe dzialanie zreszta w miastach bardziej cywlizowanych krajow Europy.

Awatar użytkownika
Daniel
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 2750
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:35
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Daniel » 3 kwietnia 2009, o 08:44

Pozostaję przy swoim zdaniu, że nie możemy tak wyludniać miasta w skutek pozbawienia miejsc parkingowych. Jednym z powodów dla których wciśnięto parking na Plac Konstytucji było ludzkie lenistwo. Prezydent dowodził, że centrum przegrywa z galeriami handlowymi, do których ludzie mogą podjechać nieomal pod same drzwi. Z tego samego powodu parking pod KCKiem ma słabe obłożenie pomimo, pomimo lokalizacji niemal w centrum miasta u stóp deptaka. Nie upieram się przy buspasach pomiędzy dwiema nitkami jezdni, upieram się przy pozostawieniu miejsc parkingowych choćby ze względu na bliskość Powiatowego Centrum Usług Medycznych z usług którego niekoniecznie najzdrowsi mieszkańcy naszego regionu.

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 3 kwietnia 2009, o 11:13

Kolejne ulice które powinny doczekac się "buspasów" to wg mnie:
1. Al. IX w.;
2. Grunwaldzka;
3. Żytnia;
4. Ogrodowa;
5. Al. Solidarności;
6. Jesionowa.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
Sebastian
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 533
Rejestracja: 23 sierpnia 2007, o 13:19
Lokalizacja: WIETRZNIA

Post autor: Sebastian » 3 kwietnia 2009, o 11:44

Dodajmy do tego Wojska Polskiego od strony Wietrzni :lol: :lol: :lol: Póki co kursuje tam tylko 16,ale może kiedyś...... :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Daniel
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 2750
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:35
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Daniel » 3 kwietnia 2009, o 11:51

AR pisze:Kolejne ulice które powinny doczekac się "buspasów" to wg
3. Żytnia;
Nieporozumieniem było moim zdaniem zwężanie żytniej do dwóch pasów przy przejściach dla pieszych.

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5648
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 3 kwietnia 2009, o 14:57

Daniel pisze:Nie można również tak lekka ręką zlikwidować tylu miejsc postojowych, Opowiadam się za budową (tam gdzie to możliwe) autonomicznych buspasów np. kosztem pasu zieleni.
Już dawno myślałem o tym żeby zlikwidować postój na Żelaznej i wybudować parking w miejscu gdzie spłonoł drewniany budynek, tam jest kawał placu.
Precz z pieszymi i rowerzystami!

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 22 kwietnia 2009, o 07:09

Tak to powinno wyglądac.
BRT - Istambuł
http://infobus.pl/text.php?from=main&id=24058

PS. Proszę o nie porównywanie wielkości miast 8)
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

ODPOWIEDZ