Aktualności - Aktualne prace drogowo-mostowe

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 5 lutego 2009, o 16:07

OBWIESZCZENIE

Prezydent Miasta Kielce

zawiadamiam, że na wniosek z dnia 30.06.2008r., znak: MZD/WI/RIP/7041/12/01/08, Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach zostało wszczęte postępowanie w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi publicznej dla przedsięwzięcia pn.: Budowa ulicy Weterynaryjnej w Kielcach, na odcinku od ul.Ściegiennego do ul.Łanowej, polegająca na budowie jezdni, chodnika, ścieżki rowerowej, zjazdów na posesje oraz na budowie oświetlenia ulicznego, kanalizacji deszczowej i przebudowie kolidujących sieci.

Zgodnie z art. 10 § 1 Kpa strony w sprawie mogą zapoznać się z aktami sprawy w Wydziale Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Kielce, Rynek 1, I piętro, pokój 127. Wyjaśnia się, że w myśl art. 49 Kpa po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia uznaje się, iż nastąpiło doręczenie zawiadomienia o wszczęciu postępowania w powyższej sprawie. Jednocześnie informuje się, że strony postępowania w terminie czternastu dni, licząc od dnia doręczenia zawiadomienia w sposób określony wyżej, mogą składać wypowiedzi i zastrzeżenia co do zebranych dowodów i materiałów.
Wgląd w akta sprawy nie jest obowiązkowy.
Zaznacza się, że zgodnie z art. 5 ust. 6 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, z dniem ukazania się zawiadomienia nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa, objęte wnioskiem o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi, nie mogą być przedmiotem obrotu w rozumieniu przepisów o gospodarce nieruchomościami.
Stronami postępowania są osoby legitymujące się tytułem prawnym do nieruchomości będących przedmiotem postępowania. Ponadto stronami w sprawie mogą być osoby legitymujące się tytułem prawnym do nieruchomości w sąsiedztwie drogi.
Przedmiotem niniejszego postępowania w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi jest: ustalenie lokalizacji (przebiegu) drogi z uwzględnieniem infrastruktury technicznej wraz z określeniem linii rozgraniczających teren drogi oraz warunków lokalizacji drogi, zatwierdzenie projektu podziału nieruchomości związanego z lokalizacją drogi oraz określenie terminu wydania zarządcy drogi nieruchomości znajdujących się w liniach rozgraniczających drogi.
Informuje się, że wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi skutkuje przeniesieniem własności nieruchomości objętych liniami rozgraniczającymi drogi na rzecz odpowiedniej jednostki samorządu terytorialnego.
Przedmiotowe postępowanie w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi publicznej obejmuje nieruchomości oznaczone w ewidencji gruntów numerami działek:
miasto Kielce:
obręb 0030, numery działek: 8/1(8/3,8/4), 8/2(8/5,8/6),129/1(129/3,129/4), 262/2(262/3,262/4)
obręb 0031, numery działek: 18/1(18/3,18/4), 18/2(18/5,18/6).
Wyjaśnia się, że w odniesieniu do nieruchomości, które podlegają podziałowi – przed nawiasem podano numer działki przed podziałem, w nawiasie numery działek po podziale. Ponadto numery działek objętych liniami rozgraniczającymi drogi (przebieg drogi) zostały oznaczone pogrubioną czcionką.

Teren niezbędny dla realizacji obiektów budowlanych, w tym infrastruktury technicznej związanej i niezwiązanej z użytkowaniem drogi, poza planowanymi liniami rozgraniczającymi teren drogi, obejmuje nieruchomości oznaczone w ewidencji gruntów numerami działek:
miasto Kielce:
obręb 0031, numery działek: 18/1.
obręb 0030, numery działek: 764/1, 764/28.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

Awatar użytkownika
Michel2
Posty: 383
Rejestracja: 20 marca 2006, o 10:21
Lokalizacja: Ziemia Swietokrzyska :*
Kontakt:

Post autor: Michel2 » 5 lutego 2009, o 16:25

michal_ck pisze:Budowa ulicy Weterynaryjnej w Kielcach, na odcinku od ul.Ściegiennego do ul.Łanowej


Szkoda ze nie będzie jej przedłużenia z myślą o przyszłym osiedlu.
www.nowiny.com.pl - serwis internetowy gminy Sitkówka-Nowiny
Kocham Świętokrzyskie :* :)

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 6 lutego 2009, o 09:47

Budują mosty (tymczasowe)

Blisko 4 mln zł będzie kosztowała przebudowa mostu na rzece Bobrzy w Białogonie. Wczoraj ruszyły prace przygotowawcze.

Generalnym wykonawcą inwestycji obejmującej przebudowę istniejącego mostu i korektę koryta Bobrzy jest kielecka firma Jawal. Przetarg rozstrzygnięto w listopadzie zeszłego roku, ale zanim rozpoczęły się prace, konieczne było przygotowanie stalowej konstrukcji mostu tymczasowego. - To właśnie po tymczasowej przeprawie będą jeździły samochody podczas remontu. Zasadnicze prace potrwają do końca wakacji - mówi Zbigniew Czekaj, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach. Remont mostu na ul. Za Walcownią to pierwsza inwestycja drogowa, która rozpoczęła się w tym roku w Kielcach.

Wczoraj podpisano też umowę na przygotowanie koncepcji i projektu budowlanego dla znacznie większej inwestycji - budowę mostu przez Wisłę w Połańcu. Dokumentacja przygotowana przez niemiecko-polską firmę Schuessler ma kosztować ponad 7 mln zł. Sama budowa i modernizacja dróg dojazdowych ma kosztować pół miliarda złotych. Most ma być gotowy do 2013 roku.

Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce

http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... sowe_.html

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 11 lutego 2009, o 19:57

Nowy most zastąpi dziurawą przeprawę nad Bobrzą

Nowy most powstanie na Bobrzy w ulicy Za Walcownią w kieleckim Białogonie. Obok starej przeprawy leży stalowa konstrukcja, ale to tymczasowa przeprawa, która posłuży kierowcom na czas budowy.

Stary most w Białogonie jest w opłakanym stanie. Kierowcy i piesi mogą zobaczyć w nim dziury na wylot. Nie raz był zamykany z powodu złego stanu. Od wielu lat były naprawy po kilka razy w roku. Trudno się dziwić jego lichej konstrukcji, skoro wybudowano go w latach 80. jako tymczasowy. Jak na taki obiekt posłużył bardzo długo. W połowie listopada nowa przerwa będzie gotowa.

Starego mostu nie można rozebrać pozostawiając kierowców bez możliwości przejazdu, konieczna jest budowa tymczasowej przeprawy. Stalowa konstrukcja, która została już przerzucona przez Bobrzę jest jej elementem.

Rozbiórka, ale nie do końca

- Pozostało wykonanie części drewnianych. Około połowy marca tymczasowy most powinien być gotowy. Wówczas przystąpimy do budowy starego obiektu, choć niektóre jego elementy pozostawmy na przykład przyczółki i wykorzystamy w nowej konstrukcji. To obniży koszty budowy - informuje Zbigniew Burczyn z Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.

Po otwarciu mostu zniknie znak zakazu wjazdu aut o tonażu po wyżej 8 ton. - Nowy most przyjmie ciężarówki do 40 ton - przyznaje Zbigniew Burczyn. - Będzie szerszy od starego o około 1,5 metra. Z jednej strony powstanie chodnik, to wystarczy, odgrodzony od jezdni sprężystymi barierkami, bezpieczniejszymi, skuteczniejszymi i nowocześniejszymi od starych. Samochód łatwo nie wjedzie na chodnik - przyznaje.

Praca na brzegu

Przy okazji budowy mostu część koryta rzeki jest porządkowana i regulowana. - Na długości około 400 metrów w okolicach przeprawy wycinamy drzewa, krzewy. Pogłębiamy i poszerzamy koryto rzeki, aby w pobliżu mostu - przepływu wody nic nie utrudniało - dodaje. - Umacniamy także brzegi.

Inwestycja będzie kosztowała około 3,9 miliona złotych, budowa nowego mostu i przeprawy oraz regulacja koryta rzeki.

http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /576301188

Pavlo
Posty: 57
Rejestracja: 4 października 2007, o 13:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Pavlo » 11 lutego 2009, o 21:22

a ktoś mi powie co z mostem który stoi kilkanaście metrów obok i jest wciąż nieużywany?

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 11 lutego 2009, o 23:18

W którym dokładnie miejscu :?:
Nic mi o takim moście nie wiadomo :roll:

Awatar użytkownika
Michel2
Posty: 383
Rejestracja: 20 marca 2006, o 10:21
Lokalizacja: Ziemia Swietokrzyska :*
Kontakt:

Post autor: Michel2 » 12 lutego 2009, o 09:03

Koledze chyba o to chodzi.
Obrazek
www.nowiny.com.pl - serwis internetowy gminy Sitkówka-Nowiny
Kocham Świętokrzyskie :* :)

Pavlo
Posty: 57
Rejestracja: 4 października 2007, o 13:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Pavlo » 12 lutego 2009, o 11:38

dokładnie, widać go z ulicy Za Walcownią. Z mapy wynika, że doprowadzona jest tam jakaś droga ale raczej robi ona z drogę dojazdową do posesji. W chwili obecnej ten most się chyba nie nadaje do użytku ale ciekawi mnie czemu stoi on tam już kilkanaście lat i z tego co pamiętam to chyba nigdy nie był używany.

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 12 lutego 2009, o 12:14

Pewnie były tam kiedyś jakieś plany poprowadzenia drogi.

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 1 marca 2009, o 21:31

ice: tu masz info :D

Obrazek
Most na Białogonie bez dróg dojazdowych
Jarosław Skrzydło

Od ponad 20 lat stoi w szczerym polu, spinając brzegi rzeki. Jest całkiem pokaźny - liczy sobie 40 metrów długości i 15 szerokości, jednak po moście na Bobrzy na kieleckim Białogonie nigdy nie przejechał samochód. Czy to kiedyś nastąpi?

Obrazek
Obiekt w Białogonie stoi w szczerym polu bez dróg dojazdowych. (Ł. Zarzycki)

Obiekt znajduje się kilkaset metrów na południe od istniejącego, remontowanego właśnie mostu na ulicy Za Walcownią. Wygląda nieco kuriozalnie - wielka betonowa konstrukcja sterczy w polu, ani z jednej, ani drugiej strony mostu nie ma drogi, choć być miała…

PROJEKT NIEDOKOŃCZONY

- Most w Białogonie to obiekt, który został wybudowany w ciągu mającej powstać obwodnicy Białogonu. Droga miała biec od ulicy Łopuszniańskiej do ulicy Krakowskiej, mijając dzielnicę od strony południowej. Dzięki temu pojazdy nie musiałyby przejeżdżać krętą drogą przez gęstą zabudowę Białogonu - mówi Jacek Sztechman, urbanista. - Pamiętam, że wówczas był czas, że było nieco pieniędzy i wybudowano ten most, do budowy drogi jednak ostatecznie nie doszło, powodem był protest części mieszkańców, których nieruchomości musiałyby zostać wyburzone. Po prostu nie pozyskano wszystkich koniecznych gruntów - opowiada Jacek Sztechman. - Mimo tego wiem, że Zarząd Dróg Wojewódzkich, który w latach 80. zarządzał obiektem, dbał o niego, wykonywane były prace konserwacyjne - dodaje urbanista.
reklama

MOŻE KIEDYŚ…

Co ciekawe, projektu budowy drogi przez most ostatecznie nie zarzucono. W "Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Kielce” z 2000 roku, czytamy, że planowana jest budowa łącznicy dróg wojewódzkich 762 i 761. To właśnie połączenie ulicy Krakowskiej z Łopuszniańską przez Białogon. Dotąd zrealizowano jedynie krótki fragment obwodnicy dzielnicy, jest nim dwupasmowy łącznik ulicy Krakowskiej z ulicą Górników Staszicowskich.
Obecnie zapomnianym mostem administruje Miejski Zarząd Dróg w Kielcach. - Tak, mamy go w swoim wykazie - potwierdza Piotr Wójcik, dyrektor MZD. - "Studium” z 2000 roku wytycza kierunki rozwoju systemu komunikacyjnego Kielc i jest w nim przewidziana budowa nowej drogi przez Białogon. Nie jest ona jednak ujęta w wieloletnim planie inwestycyjnym, co oznacza, że - jeśli w ogóle powstanie - to nie nastąpi to przed 2014 rokiem - mówi Piotr Wójcik. - Tym niemniej most w Białogonie poddawany jest okresowej konserwacji. Nie robiliśmy żadnych ekspertyz, czy obiekt nadawałby się do użytku, ponieważ nie jest wykorzystywany - zauważa dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.

WYTRZYMAŁBY CZY NIE?

Zdjęcia obiektu zaprezentowaliśmy ekspertowi, doktorowi Grzegorzowi Świtowi z Katedry Wytrzymałości Materiałów i Konstrukcji Betonowych na Politechnice Świętokrzyskiej. - Aby stwierdzić, czy most nadawałby się do użytku, koniecznie byłoby przeprowadzenie profesjonalnej ekspertyzy. Na podstawie zdjęć mogę powiedzieć, że słupy obiektu oraz przyczółki są w dobrym stanie, jednak widoczna jest korozja betonu oraz barier na pomoście. Widać, że konstrukcja nie jest zabezpieczona przed wpływem czynników atmosferycznych, takich jak deszcz, śnieg i mróz. To, że przez most nie odbywa się normalny ruch drogowy nie oznacza automatycznie, że z tego powodu jest on w świetnym stanie technicznym - zauważa doktor Grzegorz Świt. - Każdy niezabezpieczony materiał z upływem czasu ulega niszczeniu - dodaje.

Nie jest wykluczone, że przez opuszczony most na Białogonie pojadą jeszcze kiedyś samochody. Jeśli tak się stanie, to nie w najbliższej przyszłości. Obiektowi "stukną” zatem kolejne lata. Będzie sukcesywnie niszczał i w konsekwencji wymagał kapitalnego remontu.

źródło: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /988281608
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 1 marca 2009, o 21:40

Właśnie dzisiaj dorwałem papierowe Echo i to przeczytałem.
Szkoda, że nie doszło do budowy tej obwodnicy.
Może za kilka lat.
Muszę tam się kiedyś wybrać bo do niedawna nawet nie wiedziałem o jego istnieniu.

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 1 marca 2009, o 23:08

Grzegorz Świt uczył mnie Wytrzymałości Materiałów. Pamiętam, że 2 lata temu wykonywał ekspertyzę wiaduktów przy skrzyżowaniu ul. Grunwaldziej i Żelaznej.
Tym niemniej most w Białogonie poddawany jest okresowej konserwacji. (...) - zauważa dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.
Zdjęcia obiektu zaprezentowaliśmy ekspertowi, doktorowi Grzegorzowi Świtowi z Katedry Wytrzymałości Materiałów i Konstrukcji Betonowych na Politechnice Świętokrzyskiej. - Na podstawie zdjęć mogę powiedzieć, że (...) widoczna jest korozja betonu oraz barier na pomoście. Widać, że konstrukcja nie jest zabezpieczona przed wpływem czynników atmosferycznych, takich jak deszcz, śnieg i mróz. To, że przez most nie odbywa się normalny ruch drogowy nie oznacza automatycznie, że z tego powodu jest on w świetnym stanie technicznym - zauważa doktor Grzegorz Świt. - Każdy niezabezpieczony materiał z upływem czasu ulega niszczeniu - dodaje.
Ale ciekawe jak MZD konserwuje ten most, skoro widoczne są oznaki jego niszczenia. Ktoś tu kłamie ;)
Konstrukcja mostu będzie musiała zostać wzmocniona, nie tylko z powodu jego degradacji, ale także dlatego, że został zaprojektowany i skonstruowany prawdopodobnie na dużo mniejsze obciążenia i natężenie ruchu niż obecnie występujące na ulicy, dla której miał być alternatywą
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 2 marca 2009, o 11:15

Ten odcinek mieł przebiegać mniej więcej tak:
Obrazek
Obrazek

Założę się, że w planach maiła to być dwujezdniowa droga od Krakowskiej aż do obwodnicy :?

Awatar użytkownika
Michel2
Posty: 383
Rejestracja: 20 marca 2006, o 10:21
Lokalizacja: Ziemia Swietokrzyska :*
Kontakt:

Post autor: Michel2 » 2 marca 2009, o 11:52

Obrazek

Ale ta droga byc moze zniknie po zmianie studium. :|
www.nowiny.com.pl - serwis internetowy gminy Sitkówka-Nowiny
Kocham Świętokrzyskie :* :)

Awatar użytkownika
Wizard
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1036
Rejestracja: 16 stycznia 2007, o 22:49
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Wizard » 5 marca 2009, o 09:43

Kielecki wiadukt robi się niebezpieczny

Wiadukt na ulicy 1 Maja przy kościele św. Krzyża wymaga pomocy. Drogowcy muszą zamontować dwie podpory w jego najwyższym odcinku, nad torowiskiem.

Kielecki wiadukt robi się niebezpieczny. Trzy lata temu ekspertyza wykonana na zlecenie Miejskiego Zarządu Dróg ze względu na jego nie najlepszy stan techniczny, nakazała co roku robić ocenę, która wskaże, jak szybko postępuje degradacja obiektu. - Na początku roku otrzymaliśmy dokument i wynika z niego, że trzeba wzmocnić przęsła wiaduktu - mówi Piotr Wójcik, dyrektor MZD.

Podpory zostaną zamontowane na dwóch głównych - najwyższych przęsłach, w bezpośrednim sąsiedztwie torowiska. Będą "przytulone" do głównych filarów. Kosztować to będzie nieco ponad 490 tys. zł. Roboty nie zakłócą ruchu na ulicy 1 Maja. - Prace odbywać się będą pod mostem, nie planujemy zmiany organizacji ruchu na tym odcinku, aktualne pozostaną obowiązujące już ograniczenia tonażu i prędkości - przypomina dyrektor Wójcik.

Ale przyznaje, że wiadukt nie jest w najlepszym stanie. Ma on ponad pół wieku i wymaga modernizacji. Gruntowna przebudowa mostu zacznie się wraz z budową węzła Żelazna, wiosną przyszłego roku. Wtedy drogowcy zajmą się pierwszym jego odcinkiem przy kościele św. Krzyża. Kolejny, do skrzyżowania z ulicą Jagiellońską, będzie musiał poczekać. - Trudno mi powiedzieć, czy to będzie za trzy czy cztery lata, bo to też jest związane z budową węzła, ale monitorujemy stan wiaduktu i mogę powiedzieć, że nie ma niebezpieczeństwa dla kierowców - uspokaja dyrektor Wójcik.

W 2007 roku pierwszy raz wyraźnie widać było, że wiadukt na 1 Maja nie wytrzymuje obciążenia. Jego pęknięcie spowodowało kilkucentymetrową szczelinę na całej szerokości jezdni. Drogowcy zamontowali płyty zabezpieczające uszkodzenie.

Na przebudowę czeka też most herbski. Ten jednak jest już w tak złym stanie, że trzeba go rozebrać i zbudować na nowo. Inwestycja rozpocznie się w tym roku.


Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce
Every dream has a price

ODPOWIEDZ