Strategia promocji województwa

Informacje na temat znaczących inwestycji w województwie świętokrzyskim i nie tylko.

Moderatorzy: Autor, sueno, Daniel, Sirek1

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Strategia promocji województwa

Post autor: Autor » 7 lutego 2006, o 02:11

Obrazek
Radni sejmiku przyjęli strategię rozwoju turystyki w regionie

Obrazek Paweł Słupski, 07-02-2006

Nawet 70-80 mln euro może otrzymać województwo świętokrzyskie na rozwój turystyki w latach 2007-2014. Strategię rozwoju przyjęli wczoraj radni sejmiku. - To przyszłościowy dokument zawierający wizję całościowego rozwoju turystki - mówi Jacek Kowalczyk, członek zarządu województwa.

Kilkusetstronicowy dokument powstał głównie z myślą o pozyskiwaniu środków unijnych. Był konsultowany m.in. z samorządami, które miały jasno powiedzieć o swoich oczekiwaniach, planach i zamierzeniach na przyszłość.

- Wiele osób trzeba jeszcze przekonywać, że nasz region powinien być nastawiony głównie na turystykę powiązaną z odpowiednią promocją i marketingiem - podkreśla Kowalczyk.

Przyjęcie go przez radnych oznacza też ułatwienia w staraniu się o pieniądze unijne. Każdy wniosek punktowany jest bowiem najbardziej za zgodność z ogólną strategią regionu, której do tej pory nie było.

Kulturalna reklama

Około 140 tys. zł przeznaczone będzie w tym roku na promocję oferty kulturalnej Kielc i regionu. Środki z Urzędu Marszałkowskiego podzielone będą m.in. na organizowanie imprez, festiwali, festynów, sympozjów, wydawanie periodyków kulturalnych i folderów oraz promowanie dziedzictwa narodowego. O pieniądze mogą się starać tylko stowarzyszenia pozarządowe.

- Suma może nie jest astronomiczna, ale pamiętajmy, że do tego dochodzi jeszcze 60 tys. zł, które bezpośrednio trafią do gmin i powiatów organizujących największe i najgłośniejsze imprezy, m.in. Żelazne Korzenie w Starachowicach czy Międzynarodowy Festiwal Muzyczny im. Krystyny Jamroz w Busku Zdroju - mówi Jacek Kowalczyk, członek zarządu województwa.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 17 lutego 2006, o 01:27

Obrazek
Świętokrzyski region na Targach Turystycznych ITB w Berlinie

Obrazek Paweł Słupski, 16-02-2006

Kielecki Teatr Tańca, zespół Trzpioty i Justyna Steczkowska zareklamują zalety naszego regionu podczas marcowych Targów Turystycznych ITB w Berlinie. Niemcy poznają też nasze największe atrakcje turystyczne i walory świętokrzyskiej kuchni.

Berlińskie targi to jedna z największych na świecie imprez branży turystycznej. W tym roku odbędą się od 8 do 12 marca w ogromnym obiekcie wystawienniczym Messe Berlin. Polską reprezentować będą regiony świętokrzyski i łódzki. - Cieszę się bardzo, bo konkurowaliśmy z regionami nadmorskimi - mówi Jacek Kowalczyk, członek zarządu województwa.

W Berlinie za część artystyczną odpowiadać będą tancerze z Kieleckiego Teatru Tańca, którzy wystąpią wraz z Justyną Steczkowską. Goście obejrzą też program artystyczny zespołu Trzpioty, którego występy podczas berlińskiej imprezy Global City cieszyły się wielką popularnością.

Najważniejsze będzie kuszenie niemieckich i europejskich turystów walorami naszego regionu - przede wszystkim ofertą uzdrowisk z Buska Zdroju i Solca Zdroju. Jak wynika z badań Niemcy bardzo chętnie korzystają z tanich zabiegów leczniczych w Polsce. Bloki promocyjne wypełnią też prezentacje naszych specjałów: m.in. majonezu Kieleckiego, wody Buskowianki, piwa z Browaru Belgia. Odbędzie się też konferencja dla niemieckich mediów z udziałem przedstawicieli władz wojewódzkich, powiatowych i miejskich.

Region łódzki będą reprezentować m.in. filharmonicy. Z kolei łódzcy hotelarze zapewnią wyżywienie wszystkich wystawcom i gościom w specjalnej polskiej restauracji, która powstanie w Messe Berlin. Zawiozą do stolicy Niemiec blisko dwie tony przysmaków.

- Cieszę się, że w obliczu takiej szansy wypromowania naszego regionu wszystkie zaangażowane w ten projekt samorządy nie szczędziły wysiłku - podkreśla Małgorzata Wilk-Grzywna, dyrektor Regionalnej Organizacji Turystycznej w Kielcach, która organizuje świętokrzyską prezentację w Berlinie.
Ostatnio zmieniony 1 maja 2006, o 22:32 przez Autor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 6 marca 2006, o 18:42

Obrazek wiadomość z dnia 2006-03-06

Świętokrzyskie na podbój Berlina

Nasz region gościem honorowym największych targów turystycznych na świecie

Udział w berlińskich targach ITB oraz zorganizowanie "I Giełdy Turystycznej - Odlotowe Wakacje", to najnowsze pomysły Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego związane z promocją naszego regionu zarówno w kraju, jak i zagranicą.

Na berlińskich targach ITB, które odbędą się w dniach od 8 do 12 marca, województwo świętokrzyskie zaprezentuje się wraz z województwem łódzkim. A wszystko za sprawą zdobycia statusu regionu partnerskiego.
- Dla naszego regionu to ogromna szansa na skuteczną promocję, ale też poważne wyzwanie, także organizacyjne, biorąc pod uwagę fakt, że znacznie uboższe Świętokrzyskie, pokaże się u boku zasobniejszego, również pod względem liczby podmiotów gospodarczych żyjących z turystyki, regionu łódzkiego. Przyznanie nam statusu regionu partnerskiego było dla nas ogromnym zaskoczeniem, głównie z uwagi na to, że mieliśmy dwóch poważnych konkurentów - województwa pomorskie i zachodniopomorskie - mówi Małgorzata Wilk-Grzywna, dyrektor biura Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego.
Do dyspozycji obu polskich województw organizatorzy targów pozostawili scenę, na jakiej będą występować artyści z obu regionów. Województwo świętokrzyskie wykorzysta tę możliwość, prezentując niezwykle barwną i rytmiczną choreografię młodzieżowego zespołu "Trzpioty" oraz Kieleckiego Teatru Tańca, który na ITB zaprezentuje się w tańcu do utworów Czesława Niemena.
Świętokrzyskie będzie także zachęcać Niemców do odwiedzin poprzez swoją regionalną kuchnię. Nie zabraknie sztandarowych świętokrzyskich produktów: między innymi majonezu kieleckiego z WSP Społem Kielce, wędlin czy też piwa browarów Belgia. Swoje "pięć minut" na scenie będą miały także uzdrowiska w Busku Zdroju i Solcu Zdroju, oferujące leczniczą wodę, a także wypoczynek w tutejszych sanatoriach.
- Dużą wagę przykładamy do konferencji prasowej, zorganizowanej dla niemieckich dziennikarzy. Na pokazanie specyfiki naszego regionu mamy dziesięć minut. Aby w tym czasie nie zanudzić dziennikarzy, przygotowaliśmy profesjonalną prezentację multimedialną "Świętokrzyskie z lotu ptaka". Bardzo nam zależy, by wypaść jak najlepiej, gdyż to właśnie niemieckich turystów z roku na rok odwiedza nas coraz więcej - mówi Jacek Kowalczyk, członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego.
Kolejny pomysł na promocję naszego regionu, tym razem wśród rodzimych turystów, to "I Giełda Turystyczna - Odlotowe Wakacje", która odbędzie się w dniach 11-12 marca 2006 roku w Wojewódzkim Domu Kultury w Kielcach. Podczas giełdy zaprezentują swą ofertę regionalne biura podróży i gospodarstwa agroturystyczne, jakie na tę okazję szykują mnóstwo promocji.

/mati/

http://www.echo-dnia.com.pl/?news=27790 ... =1&dzial=3

Awatar użytkownika
cochi
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1533
Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
Lokalizacja: Kielce, Warszawa

Post autor: cochi » 6 marca 2006, o 21:07

jesli chodzi o te targi w Berlinie to wrzucilem tez info ze stronki UM Kielce w Informacjach z Kielc. Wiec moze warto polaczyc oba tematy, bo dotycza tego samego zagadnienia :?:
cochi

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 6 marca 2006, o 21:21

Kubio pisze:jesli chodzi o te targi w Berlinie to wrzucilem tez info ze stronki UM Kielce w Informacjach z Kielc. Wiec moze warto polaczyc oba tematy, bo dotycza tego samego zagadnienia :?:
Specjalnie dalem i tu i tu, bo w kieleckim dziale jest info z punktu widzenia UM Kielce, a tu odnosnie regionu, wiec sadze, ze moze zostac.

Awatar użytkownika
cochi
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1533
Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
Lokalizacja: Kielce, Warszawa

Post autor: cochi » 6 marca 2006, o 21:43

autor pisze:
Kubio pisze:jesli chodzi o te targi w Berlinie to wrzucilem tez info ze stronki UM Kielce w Informacjach z Kielc. Wiec moze warto polaczyc oba tematy, bo dotycza tego samego zagadnienia :?:
Specjalnie dalem i tu i tu, bo w kieleckim dziale jest info z punktu widzenia UM Kielce, a tu odnosnie regionu, wiec sadze, ze moze zostac.
Ok. Myslalem, ze nie zauwazyles tego mojego info tam.
cochi

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 13 kwietnia 2006, o 23:09

Obrazek
Szansa na rozwój turystyki

Obrazek Agnieszka Kopacz, 14-04-2006

Województwo świętokrzyskie jako jedno z pięciu w Polsce zostało włączone do programu "Turystyka - wspólna sprawa".

- To jedyny projekt dotyczący szkoleń turystycznych, jaki pojawił się w naszym województwie w ostatnich latach, i bardzo duże wyróżnienie, że to właśnie my zostaliśmy do niego zakwalifikowani - stwierdził Jacek Kowalczyk członek zarządu województwa świętokrzyskiego.

Projekt "Turystyka - wspólna sprawa" to nic innego jak cykl szkoleń i kursów, m.in. języków obcych, dla osób związanych z branżą turystyczną, za które zapłacą Europejski Fundusz Społeczny i budżet państwa. Organizatorzy zakładają, że przez doskonalenie kwalifikacji tych, co zarządzają turystyką, oraz zwykłych pracowników poprawi się konkurencyjność branży w regionie.

- Najbardziej zależy nam na tworzenie produktów turystycznych w formie sieciowej, czyli takich, które powstają dzięki współpracy różnych podmiotów działających na jednym obszarze - stwierdził Andrzej Głowacki, prezes zarządu Doradztwa Gospodarczego DGA S.A.

Projekt ma być zrealizowany do końca grudnia 2007 roku. Kosztować będzie ponad 22 mln zł.

Małe i średnie przedsiębiorstwa mogą liczyć na dofinansowanie 80 proc. kosztów szkoleń, duże przedsiębiorstwa - 60 proc., zaś samorządy i organizacje nawet 100 proc.

Oprócz kieleckiego będzie prowadzony jeszcze w województwach: dolnośląskim, kujawsko-pomorskim, podlaskim oraz pomorskim, bo te regiony - podobnie jak my - w planach na najbliższe lata mają wpisany rozwój turystyki.

Jak powiedziała Małgorzata Wilk-Grzywna, szefowa Regionalnej Organizacji Turystycznej, a jednocześnie koordynator projektu, w szkoleniach może wziąć udział około 600 osób.

Pierwsze spotkania otwierające realizację projektu odbędzie się 9 maja w Kielcach, kolejne w Sandomierzu i Busku Zdroju. Jeszcze nie ma szczegółowych informacji. Chętni powinni kontaktować się z biurem regionalnym projektu przy ul. Wesołej 51 w Kielcach. Informacji można szukać też na stronie internetowej www.tws.org.pl

Awatar użytkownika
Nieuchwytny
Posty: 22
Rejestracja: 22 lutego 2006, o 11:17
Lokalizacja: Kielce, Kraków
Kontakt:

Post autor: Nieuchwytny » 15 kwietnia 2006, o 07:53

Nie myslal ktos o banerach reklamujacych Kielce i wojewodztwo w innych miastach? Bo slyszalem,ze Wroclaw sie u nas promuje. Duze reklamy przy wylotowkach z Wawy czy Krk

Awatar użytkownika
cochi
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1533
Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
Lokalizacja: Kielce, Warszawa

Post autor: cochi » 15 kwietnia 2006, o 08:58

Nieuchwytny pisze:Nie myslal ktos o banerach reklamujacych Kielce i wojewodztwo w innych miastach? Bo slyszalem,ze Wroclaw sie u nas promuje. Duze reklamy przy wylotowkach z Wawy czy Krk
Reklamy Wrocka sa juz w Kielcach, ale najepszy przyklad reklama Kraka - miasta w ktorym nie ma miejsca na sen - na stacji Orlenu przy Łodzkiej
cochi

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 20 kwietnia 2006, o 09:03

Obrazek

Projekt "Turystyka - wspólna sprawa"

2006-04-20

Konferencje otwierające pierwszy w Polsce duży projekt szkoleń i doradztwa dla branży turystycznej - "Turystyka - wspólna sprawa" rozpoczną się w maju w województwie świętokrzyskim. W Kielcach spotkanie zaplanowane jest na 9 maja, w Hotelu Kongresowym Skanska S.A. Celem konferencji będzie przedstawienie idei przedsięwzięcia oraz prezentacja możliwości współpracy w turystyce i regionalnych propozycji turystycznych. Szczegółowe informacje o konferencjach oraz formularze zgłoszeniowe dostępne są na www.tws.org.pl. Województwo świętokrzyskie to jedno z pięciu regionów, w których realizowany jest projekt. Skorzystać z niego mogą zarówno przedsiębiorcy, jak i przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego oraz organizacji, które wspierają rozwój turystyki, takich jak: izby, stowarzyszenia, zrzeszenia, organizacje pracodawców itd. Zadaniem projektu jest poprawa konkurencyjności branży oraz podniesienie kwalifikacji osób pracujących w turystyce. Program szkoleń obejmuje:
- tworzenie, rozwijanie i promowanie markowych produktów turystycznych w formule sieciowej, tj. we współpracy różnych podmiotów działających na jednym obszarze,
- różne zagadnienia związane z zarządzaniem produktem i przedsiębiorstwem turystycznym,
- języki obce.

Wśród tematów szkoleń znajdą się m.in.: rozwój turystyki w regionie dzięki współpracy partnerskiej, skuteczny marketing turystyczny, źródła finansowania projektów turystycznych. W ramach szkoleń językowych do wyboru są cztery języki obce: angielski, niemiecki, francuski, rosyjski. Każdy uczestnik może skorzystać z konsultacji indywidualnych lub grupowych w zakresie tematów omawianych na szkoleniach. Oferta projektu to nie tylko szkolenia i doradztwo. W ramach projektu powstaną grupy partnerskie, składające się z przedsiębiorców, samorządowców oraz organizacji działających w branży - wszystkich, którym zależy na rozwoju turystyki. Ich zadaniem jest tworzenie, rozwijanie i promowanie markowych produktów turystycznych w ścisłej współpracy partnerów w danym regionie. Grupy, które osiągną najlepsze wyniki i wezmą udział w konkursie "Turystyka-wspólna sprawa", będą nagrodzone. Nagrodą jest pomoc w przygotowaniu udziału grupy partnerskiej w targach turystycznych. Dodatkową nagrodą za udział w pracach grup partnerskich może być promocja produktów turystycznych.

:arrow: http://www.um.kielce.pl/biuro_prasowe/a ... rt348.html

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 1 maja 2006, o 22:37

Obrazek
Bursztynowy szlak rowerowy

Obrazek ak, 01-05-2006

Jeszcze w tym roku ma szansę zostać wyznaczony w naszym województwie bursztynowy szlak rowerowy, który rozpoczynał się będzie w Budapeszcie i prowadził do Bałtyku.

- To nawiązanie do szlaku, który kiedyś był szlakiem handlowym i swój największy rozkwit miał w czasach cesarstwa rzymskiego - wyjaśnia Krzysztof Furmanek, koordynator projektu z grupy partnerskiej Krzemienny Krąg. Trasa ma nie tylko sprzyjać rekreacji, ale także eksponować przyrodę, tradycje, lokalną kuchnię, rzemiosło, sztukę i imprezy.

Szlak w 2004 roku został wyznaczony do Krakowa. W przyszłości przez Warszawę ma prowadzić do Gdańska. Część przebiegać będzie przez województwo świętokrzyskie. - Wiązać się to będzie dla nas z samymi korzyściami, bo przybędzie turystów - uważa Furmanek.

Według wstępnej koncepcji, szlak będzie przebiegał m.in. przez Wiślicę, Pińczów, Rytwiany, Sandomierz, Ujazd, Opatów, Ćmielów, Ostrowiec, Krzemionki i Bałtów. Z naszego województwa ma dalej prowadzić do Lipska i Janowca.

- To godny poparcia pomysł, szczególnie dlatego, że ma charakter międzynarodowy. Na tego typu inicjatywy można dodatkowo pozyskiwać dofinansowania unijne - mówi Jacek Kowalczyk członek zarządu województwa.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 9 maja 2006, o 08:33

woj pisze:artykuł z Gazety Wyborczej
Obrazek

Świętokrzyskie ignoruje promocję w Brukseli

Ziemowit Nowak 09-05-2006 , ostatnia aktualizacja 08-05-2006 20:48

Ani województwo, ani miasto nie miały swojego stoiska podczas prezentacji regionów Unii Europejskiej w Brukseli. Z darmowej promocji skorzystali inni - 13 województw i kilka miast. Ale według marszałka województwa, wszystko jest w porządku - my mamy inne, lepsze plany na promocję zagraniczną.

Prezentacja regionów Unii Europejskich odbyła się w sobotę w Brukseli. Była jedną z imprez Dnia Otwartego Parlamentu Europejskiego, organizowanego w ramach festiwalu Europa. Każdy region i miasto z Unii i państw kandydujących mogło otrzymać darmowe miejsce na stoisko, pokazy kulinarne, scenę dla występów zespołów artystycznych. Liczyła się tylko kolejność zgłoszeń. Z całej Europy skorzystało z tej okazji 36 regionów i miast, w tym najwięcej z Polski - 13 województw oraz m.in. Kraków i Łódź. Nas zabrakło.

- Impreza przyciągnęła tłumy. Ludzie przychodzili całymi rodzinami, do niektórych stoisk stało się w kolejkach. Torbami wynosili materiały reklamowe. Chciałem cokolwiek się dowiedzieć o województwie świętokrzyskim, czy Kielcach. Na próżno - mówi pochodzacy ze Starachowic Piotr Gaber, dziennikarz tygodnika branży papierniczej "PPI This Week" pracujący w Brukseli. Nie ma wątpliwości, że nasze władze zmarnowały okazję promocji turystyki.

- Zastanawiam się, czy bieda zawsze musi iść w parze z głupotą? Jeśli włodarze województwa nadal w ten sposób będą dbać o promocję regionu, to nie należy się spodziewać, że województwo świętokrzyskie kiedykolwiek opuści listę pięciu najbardziej zacofanych regionów całej Unii - ocenia Gaber.

Ci, którzy byli, nie mają wątpliwości, że było warto. - Taki festiwal to dobry sposób na przyciągnięcie turystów - ocenia Barbara Foltyńska z biura prasowego Urzędu Miasta w Krakowie. Ich stoisko przygotował przedstawiciel Krakowa na stałe rezydujący w Brukseli. Rozdawał przede wszystkim foldery, mapy, gadżety.

- W takich imprezach zawsze bierzemy udział, nawet jeśli są one organizowane co roku - mówi Piotr Szymański, pracownik Regionalnego Biura Województwa Łódzkiego w Brukseli. - Dzień Otwarty Parlamentu Europejskiego to jest jedno z największych, najbardziej charakterystycznych takich wydarzeń dla mieszkańców Brukseli i turystów. Tylko raz do roku parlament jest tak otwarty, a to przyciąga tłumy. Dzięki temu docieramy do największego grona odbiorców masowych, głównie promujemy wtedy turystykę, region - dodaje Szymański.

Również prezydent Kielc Wojciech Lubawski uważa, że straciliśmy okazję na promocję regionu, ale wini za to marszałka województwa. - To jest kompetencja marszałka, my nie mamy możliwości organizować takiego stoiska. Uważam, że w Brukseli warto być nie tylko na takiej imprezie, ale stale. To jest konsekwencja braku przedstawicielstwa naszego regionu w stolicy Unii - twierdzi Lubawski.

Franciszek Wołodźko, marszałek województwa, nie widzi nic złego w tym, że naszej reprezentacji w Brukseli zabrakło. Przyznaje, że wiedział o festiwalu, ale zrezygnował z wysyłania naszej delegacji. - Nic złego się nie stało. Nie jesteśmy w stanie obsłużyć wszystkich imprez promocyjnych w Brukseli. To jest kosztowne i zbędne. O tym, że takie miasto i województwo jak nasze jest, to już w Brukseli wiadomo. Najlepszy dowód, że regionów w Unii jest kilkaset, a zaprezentowało się kilkadziesiąt - argumentuje.

Marszałek twierdzi, że władze województwa mają własny pomysł na promocję. - W tym roku zaplanowaliśmy przede wszystkim współpracę międzyregionalną. Prowadzimy wspólne przedsięwzięcia z regionami na Ukrainie, Węgrzech, w Finlandii, Danii, Słowacji - wylicza.

A dla turystów odwiedzających Brukselę ma radę: - Zapraszamy wszystkich na naszą stronę internetową. A jak ktoś naprawdę tak uwielbia nasz chleb ze smalcem, jestem w stanie wysłać mu bochenek chleba i słoiczek smalcu - ironizuje marszałek.

My już jak Paryż
Marszałek Franciszek Wołodźko ma rację. Rzeczywiście, w Brukseli nie wystawiło się wiele regionów i miast. Nie było na przykład Paryża, Londynu, Madrytu, Nadrenii, Saint Tropez... A co nam tam jakiś Zlin, Lwów, Ołomuniec czy trzynaście polskich województw? My są już bogaci, turystów nam nie trzeba. A jak jakiś turysta w drodze między Warszawą a Krakowem się tu zatrzyma, bo zerwie zawieszenie na dziurawych drogach, to przecież hotel znajdzie i prześpi się, a że pojedzie dalej do Lwowa, Zlina, Ołomuńca...

Jakie atrakcje mieli turyści
Dzień Otwarty Parlamentu Europejskiego to jedyny dzień w roku, kiedy wszyscy mogą wejść do parlamentu i innych instytucji unijnych. Przyciąga to tysiące turystów z całego świata. Wielką atrakcją cieszą się zdjęcia w fotelach, które normalnie zajmują posłowie do europarlamentu. Między budynkami unijnymi krążą darmowe autobusy, na turystów czekają darmowe napoje i poczęstunki, wystawy i występy artystyczne, debaty organizowane przez wystawiające się miasta i regiony. Frajdę mają też dzieci - mogą oglądać pokazy cyrkowe, brać udział w zabawach i konkursach, wygrywać atrakcyjne nagrody. W tym roku przygotowano dla nich zabawę z nagrodami "Wycieczka po regionach Europy". Wydarzenia te relacjonowane są w lokalnej telewizji i innych mediach.

Jeśli włodarze województwa nadal w ten sposób będą dbać o promocję regionu, to nie należy się spodziewać, że województwo świętokrzyskie kiedykolwiek opuści listę pięciu najbardziej zacofanych regionów całej Unii - ocenia Piotr Gaber.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 9 maja 2006, o 08:46

Obrazek
Świętokrzyskie ignoruje promocję w Brukseli

Obrazek Ziemowit Nowak, 09-05-2006

Ani województwo, ani miasto nie miały swojego stoiska podczas prezentacji regionów Unii Europejskiej w Brukseli. Z darmowej promocji skorzystali inni - 13 województw i kilka miast. Ale według marszałka województwa, wszystko jest w porządku - my mamy inne, lepsze plany na promocję zagraniczną.

Prezentacja regionów Unii Europejskich odbyła się w sobotę w Brukseli. Była jedną z imprez Dnia Otwartego Parlamentu Europejskiego, organizowanego w ramach festiwalu Europa. Każdy region i miasto z Unii i państw kandydujących mogło otrzymać darmowe miejsce na stoisko, pokazy kulinarne, scenę dla występów zespołów artystycznych. Liczyła się tylko kolejność zgłoszeń. Z całej Europy skorzystało z tej okazji 36 regionów i miast, w tym najwięcej z Polski - 13 województw oraz m.in. Kraków i Łódź. Nas zabrakło.

- Impreza przyciągnęła tłumy. Ludzie przychodzili całymi rodzinami, do niektórych stoisk stało się w kolejkach. Torbami wynosili materiały reklamowe. Chciałem cokolwiek się dowiedzieć o województwie świętokrzyskim, czy Kielcach. Na próżno - mówi pochodzacy ze Starachowic Piotr Gaber, dziennikarz tygodnika branży papierniczej "PPI This Week" pracujący w Brukseli. Nie ma wątpliwości, że nasze władze zmarnowały okazję promocji turystyki.

- Zastanawiam się, czy bieda zawsze musi iść w parze z głupotą? Jeśli włodarze województwa nadal w ten sposób będą dbać o promocję regionu, to nie należy się spodziewać, że województwo świętokrzyskie kiedykolwiek opuści listę pięciu najbardziej zacofanych regionów całej Unii - ocenia Gaber.

Ci, którzy byli, nie mają wątpliwości, że było warto. - Taki festiwal to dobry sposób na przyciągnięcie turystów - ocenia Barbara Foltyńska z biura prasowego Urzędu Miasta w Krakowie. Ich stoisko przygotował przedstawiciel Krakowa na stałe rezydujący w Brukseli. Rozdawał przede wszystkim foldery, mapy, gadżety.

- W takich imprezach zawsze bierzemy udział, nawet jeśli są one organizowane co roku - mówi Piotr Szymański, pracownik Regionalnego Biura Województwa Łódzkiego w Brukseli. - Dzień Otwarty Parlamentu Europejskiego to jest jedno z największych, najbardziej charakterystycznych takich wydarzeń dla mieszkańców Brukseli i turystów. Tylko raz do roku parlament jest tak otwarty, a to przyciąga tłumy. Dzięki temu docieramy do największego grona odbiorców masowych, głównie promujemy wtedy turystykę, region - dodaje Szymański.

Również prezydent Kielc Wojciech Lubawski uważa, że straciliśmy okazję na promocję regionu, ale wini za to marszałka województwa. - To jest kompetencja marszałka, my nie mamy możliwości organizować takiego stoiska. Uważam, że w Brukseli warto być nie tylko na takiej imprezie, ale stale. To jest konsekwencja braku przedstawicielstwa naszego regionu w stolicy Unii - twierdzi Lubawski.

Franciszek Wołodźko, marszałek województwa, nie widzi nic złego w tym, że naszej reprezentacji w Brukseli zabrakło. Przyznaje, że wiedział o festiwalu, ale zrezygnował z wysyłania naszej delegacji. - Nic złego się nie stało. Nie jesteśmy w stanie obsłużyć wszystkich imprez promocyjnych w Brukseli. To jest kosztowne i zbędne. O tym, że takie miasto i województwo jak nasze jest, to już w Brukseli wiadomo. Najlepszy dowód, że regionów w Unii jest kilkaset, a zaprezentowało się kilkadziesiąt - argumentuje.

Marszałek twierdzi, że władze województwa mają własny pomysł na promocję. - W tym roku zaplanowaliśmy przede wszystkim współpracę międzyregionalną. Prowadzimy wspólne przedsięwzięcia z regionami na Ukrainie, Węgrzech, w Finlandii, Danii, Słowacji - wylicza.

A dla turystów odwiedzających Brukselę ma radę: - Zapraszamy wszystkich na naszą stronę internetową. A jak ktoś naprawdę tak uwielbia nasz chleb ze smalcem, jestem w stanie wysłać mu bochenek chleba i słoiczek smalcu - ironizuje marszałek.

My już jak Paryż
Marszałek Franciszek Wołodźko ma rację. Rzeczywiście, w Brukseli nie wystawiło się wiele regionów i miast. Nie było na przykład Paryża, Londynu, Madrytu, Nadrenii, Saint Tropez... A co nam tam jakiś Zlin, Lwów, Ołomuniec czy trzynaście polskich województw? My są już bogaci, turystów nam nie trzeba. A jak jakiś turysta w drodze między Warszawą a Krakowem się tu zatrzyma, bo zerwie zawieszenie na dziurawych drogach, to przecież hotel znajdzie i prześpi się, a że pojedzie dalej do Lwowa, Zlina, Ołomuńca...

Jakie atrakcje mieli turyści
Dzień Otwarty Parlamentu Europejskiego to jedyny dzień w roku, kiedy wszyscy mogą wejść do parlamentu i innych instytucji unijnych. Przyciąga to tysiące turystów z całego świata. Wielką atrakcją cieszą się zdjęcia w fotelach, które normalnie zajmują posłowie do europarlamentu. Między budynkami unijnymi krążą darmowe autobusy, na turystów czekają darmowe napoje i poczęstunki, wystawy i występy artystyczne, debaty organizowane przez wystawiające się miasta i regiony. Frajdę mają też dzieci - mogą oglądać pokazy cyrkowe, brać udział w zabawach i konkursach, wygrywać atrakcyjne nagrody. W tym roku przygotowano dla nich zabawę z nagrodami "Wycieczka po regionach Europy". Wydarzenia te relacjonowane są w lokalnej telewizji i innych mediach.

Jeśli włodarze województwa nadal w ten sposób będą dbać o promocję regionu, to nie należy się spodziewać, że województwo świętokrzyskie kiedykolwiek opuści listę pięciu najbardziej zacofanych regionów całej Unii - ocenia Piotr Gaber.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 22 czerwca 2006, o 13:57


Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 29 czerwca 2006, o 20:05

Rusza projekt
29-06-2006, 10:12:02

Świętokrzyskie Centrum Innowacji i Transferu Technologii rozpoczyna dziś realizację projektu „Promonit”. Ma on na celu promowanie działań, które zwiększać będą zdolność innowacyjną województwa świętokrzyskiego i służyć wprowadzaniu w regionie najnowszej wiedzy i nowoczesnych technologii.
W ramach projektu organizowana jest dziś w Kielcach konferencja, na której przedstawione zostaną przykłady działań unowocześniających gospodarkę w Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Swoje doświadczenia przekazywać będą przedstawiciele Komisji Europejskiej, regionów włoskich oraz polskich ośrodków naukowych.
Projekt „Promonit” finansowany jest ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Źródło: Radio Kielce

ODPOWIEDZ