Linie w sieci ZTM Kielce (0-114, A-Z)
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR
Genialnie to wygląda! Jak tak teraz patrzę na te zdjęcia to rzeczywiście przydałaby się jedna linia przez "stare" Kielce. Ja bym widział taki kurs (oczywiście dopiero po zmodernizowaniu: śródmiejskiej części Warszawskiej, Rynku i Dużej): start z północnych Kielc (Stok lub Świętokrzyskie), dalej Warszawską, śródmiejską częścią Warszawskiej, przez Rynek, Dużą, Jana Pawła II i w prawo Ogrodową na Ślichowice Najlepiej linię nazwać jakimś dumnym numerem, np. "53" i zezwolić na kursy nią JEDYNIE autobusom niskopodłogowym, w miejskich barwach, z działającymi wyświetlaczami. Jeśli chodzi o przystanki to ja bym to widział mniej więcej tak:
Sikorskiego Pętla
Sikorskiego
Warszawska Gazownia
Warszawska Statoil
Warszawska os. Uroczysko
Warszawska Szydłówek
Warszawska os.Sady
Warszawska Politech.
Warszawska IX W.Kielc
Warszawska Empik
Jana Pawła II Katedra
Żytnia
Grunwaldzka Wiadukt
Grunwaldzka Jagiellońska
Grunwaldzka Szpital
Piekoszowska Działkowa
Meissnera
Os. Pod Dalnią
Massalskiego
Os.Ślichowice Pętla
lub:
Os.Świętokrzyskie Pętla
J.Nowaka - Jeziorańskiego
Os. Sł. Wzgórze
Ks.Bp. Jaworskiego
Warszawska Statoil
Warszawska os. Uroczysko
Warszawska Szydłówek
Warszawska os.Sady
Warszawska Politech.
Warszawska IX W.Kielc
Warszawska Empik
Jana Pawła II Katedra
Żytnia
Grunwaldzka Wiadukt
Grunwaldzka Jagiellońska
Grunwaldzka Szpital
Piekoszowska Działkowa
Meissnera
Os. Pod Dalnią
Massalskiego
Os.Ślichowice Pętla
Kurs powrotny mógłby wyglądać tak:
Os.Ślichowice Pętla
Massalskiego
Os. Pod Dalnią
Piekoszowska os.Pod Dalnią
Grunwaldzka Szpital
Grunwaldzka Jagiellońska
Grunwaldzka Wiadukt
Żytnia
Paderewskiego Skwer
IX W.Kielc UM
Warszawska IX W.Kielc
Warszawska Politech.
Warszawska JET
Warszawska os.Bocianek
Warszawska os. Sł.Wzgórze
Warszawska os. Uroczysko
Warszawska Stok
Sikorskiego
Sikorskiego Pętla
lub (w przypadku kursu na Świętokrzyskie):
Os.Ślichowice Pętla
Massalskiego
Os. Pod Dalnią
Piekoszowska os.Pod Dalnią
Grunwaldzka Szpital
Grunwaldzka Jagiellońska
Grunwaldzka Wiadukt
Żytnia
Paderewskiego Skwer
IX W.Kielc UM
Warszawska IX W.Kielc
Warszawska Politech.
Warszawska JET
Warszawska os.Bocianek
Warszawska os. Sł.Wzgórze
Warszawska os. Uroczysko
Ks.Bp. Jaworskiego
Os. Sł. Wzgórze
J.Nowaka - Jeziorańskiego
Os.Świętokrzyskie Pętla
Jeśli chodzi o obawy, czy autobus zmieściłby się na ulicy Dużej to jestem tego pewien, ponieważ często przyjeżdżają tam autokary z dziećmi do teatru "Kubuś".
Sikorskiego Pętla
Sikorskiego
Warszawska Gazownia
Warszawska Statoil
Warszawska os. Uroczysko
Warszawska Szydłówek
Warszawska os.Sady
Warszawska Politech.
Warszawska IX W.Kielc
Warszawska Empik
Jana Pawła II Katedra
Żytnia
Grunwaldzka Wiadukt
Grunwaldzka Jagiellońska
Grunwaldzka Szpital
Piekoszowska Działkowa
Meissnera
Os. Pod Dalnią
Massalskiego
Os.Ślichowice Pętla
lub:
Os.Świętokrzyskie Pętla
J.Nowaka - Jeziorańskiego
Os. Sł. Wzgórze
Ks.Bp. Jaworskiego
Warszawska Statoil
Warszawska os. Uroczysko
Warszawska Szydłówek
Warszawska os.Sady
Warszawska Politech.
Warszawska IX W.Kielc
Warszawska Empik
Jana Pawła II Katedra
Żytnia
Grunwaldzka Wiadukt
Grunwaldzka Jagiellońska
Grunwaldzka Szpital
Piekoszowska Działkowa
Meissnera
Os. Pod Dalnią
Massalskiego
Os.Ślichowice Pętla
Kurs powrotny mógłby wyglądać tak:
Os.Ślichowice Pętla
Massalskiego
Os. Pod Dalnią
Piekoszowska os.Pod Dalnią
Grunwaldzka Szpital
Grunwaldzka Jagiellońska
Grunwaldzka Wiadukt
Żytnia
Paderewskiego Skwer
IX W.Kielc UM
Warszawska IX W.Kielc
Warszawska Politech.
Warszawska JET
Warszawska os.Bocianek
Warszawska os. Sł.Wzgórze
Warszawska os. Uroczysko
Warszawska Stok
Sikorskiego
Sikorskiego Pętla
lub (w przypadku kursu na Świętokrzyskie):
Os.Ślichowice Pętla
Massalskiego
Os. Pod Dalnią
Piekoszowska os.Pod Dalnią
Grunwaldzka Szpital
Grunwaldzka Jagiellońska
Grunwaldzka Wiadukt
Żytnia
Paderewskiego Skwer
IX W.Kielc UM
Warszawska IX W.Kielc
Warszawska Politech.
Warszawska JET
Warszawska os.Bocianek
Warszawska os. Sł.Wzgórze
Warszawska os. Uroczysko
Ks.Bp. Jaworskiego
Os. Sł. Wzgórze
J.Nowaka - Jeziorańskiego
Os.Świętokrzyskie Pętla
Jeśli chodzi o obawy, czy autobus zmieściłby się na ulicy Dużej to jestem tego pewien, ponieważ często przyjeżdżają tam autokary z dziećmi do teatru "Kubuś".
Wtedy mieszkańcy Stoku nie mogliby dojechać do kieleckich dworców. Poza tym odciążyłaby przeładowane linie 35/46. Według mnie taka nowa linia byłaby najlepszym rozwiązaniem.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2008, o 12:09 przez Grzegorz, łącznie zmieniany 2 razy.
A w którym miejscu według mojej mapki jadą pod prąd Pragnę przypomnieć, że Duża będzie wyłączona z ruchu samochodowego. Ewentualnie można by zmienić to na wersję: ze Ślichowic na Świętokrzyskie/Stok przez: Jana Pawła II, Dużą, Rynek, śródmiejską część Warszawskiej a ze Stoku/Świętokrzyskiego na Ślichowice przez: IX Wieków, Paderewskiego.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2008, o 12:17 przez Grzegorz, łącznie zmieniany 1 raz.
Widok autobusów w samym centrum Kielc nie budzi we mnie większych zachwytów estetycznych, więc nie podzielam waszych ochów i achów Nie widzę też żadnych praktycznych powodów czemu linia pokroju 46 miałaby tędy jeździć. Co innego jakby zrobić jakąś okresową linię turystyczną łącząca jakieś 2 fajne miejsca np. Kadzielnię z Karczówką (whatever) i jadącą przez centrum Kielc, to już mogłoby mieć jakieś ręce i nogi.
PS. Widziałem parę razy na Krakowskim Przedmieściu Ikary czy SU18, niestety odbija się to trochę na wybrukowanej nawierzchni która nie grzeszy czystością i miejscami jest popękana.
PS. Widziałem parę razy na Krakowskim Przedmieściu Ikary czy SU18, niestety odbija się to trochę na wybrukowanej nawierzchni która nie grzeszy czystością i miejscami jest popękana.
- Daniel
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 2750
- Rejestracja: 21 września 2005, o 14:35
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Ja jednak zaproponowałbym kolejną linię objeżdżającą ścisłe centrum dookoła (Ogrodowa, Żytnia, Żelazna, Czarnowska, IX w. Kielc, Źródłowa. Seminaryjska) z wjazdem do Rynku. Było by to sprawiedliwe rozwiązanie dla mieszkańców wszystkich części Kielc, ponieważ zaproponowane przez was wyżej premiuje wyłącznie mieszkańców południowych i północnych sypialni. Do obsługi tej linii skierowałbym jakiś mniejszy (do 10 metrów) pojazd (najlepiej z ekologicznym napędem). O powodzeniu takiego rozwiązania zadecydowała by taryfa opłat dla tej linii. Obecnie obowiązująca skazała by tą linię na śmierć gdyż przy obecnych dochodach mieszkańców naszego regionu nie sądzę aby byli oni zdolni zapłacić 2 zł za dojazd około 2-3 przystanków, tym bardziej, że taką samą kwotę przeznaczają oni na dojazd z peryferyjnych dzielnic do centrum gdzie odległości są znacznie większe. Dla tego problemu widzę obecnie 2 rozwiązania, ale o nich następnym razem.AIR pisze:linie 46 może rzeczywiści z wyżej wymienionych powodów nie, ale np. 15