MZD Kielce - Węzeł Żelazna - Rondo im.Herlinga-Grudzińskiego
Zobaczcie jeszcze jedno. W materałach do konsultacji piszą o prognozie ruchu na tym odcinku na poziomie 40000 pojazdów na dobę !! (do roku 2020) Wsumie jest niedługo. Przy przekroju 2x2 - czyli tak jakbyśmy chcieli mieć tą drogę wybudowaną (bez takiego głupiego włączenia) będzie to jeden wielki korek. Taka liczba pojazdów w obszarze pozamiejskim kwalifikuje się do budowy autostrady 2x3 (w miescie autostrad oczywiscie się nie buduje)
MeehoweCK pisze:Wiem, wiem... pomyliłem sięJezpir pisze:Włączenie Okrzei jest w miarę w w porządku. Tu chodzi o włączenie łącznic do Żelaznej i Zagnańskiej.
W artykule z Echa o blokowaniu inwestycji drogowych przez właścicieli działek przeznaczonych do wykupu jest także o przedłużeniu Pocieszka do Zagnańskiej.Czyli są takie plany,kiedyś mówiono że Zagnańska ma być połączona z Okrzei przez poszerzoną ulicę Krzywą(?) i dalej do Pocieszka. Na tych wizualizacjach nic nie wskazuje aby o takim połączeniu myśleli na etapie tego projektu.
- cm
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1665
- Rejestracja: 19 stycznia 2007, o 14:22
- Lokalizacja: Sienkiewicza - centrum świata ;-)
Mogę jedynie podejrzewać, że autorowi chodziło o przedłużenie Pocieszki do Okrzei, a nie do Zagnańskiej. Z takiego też powodu nie jest ono uwzględnione na wizualizacjach.hey pisze:W artykule z Echa o blokowaniu inwestycji drogowych przez właścicieli działek przeznaczonych do wykupu jest także o przedłużeniu Pocieszka do Zagnańskiej.Czyli są takie plany,kiedyś mówiono że Zagnańska ma być połączona z Okrzei przez poszerzoną ulicę Krzywą(?) i dalej do Pocieszka. Na tych wizualizacjach nic nie wskazuje aby o takim połączeniu myśleli na etapie tego projektu.
- Jezpir
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1130
- Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
- Lokalizacja: Kielce, KSM Nord
Miejsce pod przedłużenie ul. Pocieszka jest zostawione. Przynajmniej tak to wyglądahey pisze:W artykule z Echa o blokowaniu inwestycji drogowych przez właścicieli działek przeznaczonych do wykupu jest także o przedłużeniu Pocieszka do Zagnańskiej.Czyli są takie plany,kiedyś mówiono że Zagnańska ma być połączona z Okrzei przez poszerzoną ulicę Krzywą(?) i dalej do Pocieszka. Na tych wizualizacjach nic nie wskazuje aby o takim połączeniu myśleli na etapie tego projektu.
.
Tu jest teraz gruntowo-szutrowa ulica o nazwie Mostowa (nomen omen), tylko, że nie prowadzi do żadnego mostu, ale może miała....
Dalej do Zagnańskiej (a po realizacji przedmiotowej inwestycji do Starozagnańskiej) oczywiście ul. Krzywą.
Jeżpir
- Jezpir
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1130
- Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
- Lokalizacja: Kielce, KSM Nord
To stąd pewnie i tyle miejsca zostało pomiędzy zabudową.cm pisze:W tym rejonie znajdował się most kolejki wąskotorowej nad Silnicą (wyburzony prawdopodobnie w latach 70.) - zapewne stąd nazwa ulicy.Jezpir pisze: Tu jest teraz gruntowo-szutrowa ulica o nazwie Mostowa (nomen omen), tylko, że nie prowadzi do żadnego mostu, ale może miała....
Jeżpir
Konsultacje społeczne w sprawie węzła Żelazna
Drogowcy rozpoczynają konsultacje społeczne w sprawie budowy węzeł Żelazna, największej inwestycji komunikacyjnej w Kielcach. To ostatni dzwonek, żeby zgłaszać swoje uwagi.
Budowa, zakładająca m.in. przebicie ul. Żelaznej do ul. 1 Maja i Zagnańskiej oraz przebudowę Ronda im. Herlinga-Grudzińskiego i ul. Czarnowskiej, ma ruszyć w przyszłym roku. Powinna m.in. skrócić czas przejazdu przez miasto i rozładować korki w centrum Kielc, przede wszystkim na ul. Czarnowskiej. - To jedna z najważniejszych inwestycji drogowych, jakie nas czekają - podkreśla Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.
Projekt węzła jest już niemal gotowy. Drogowcy ogłosili rozpoczęcie konsultacji społecznych. Do końca miesiąca wszyscy zainteresowani mogą oglądać projekt na stronie internetowej MZD i zgłaszać uwagi, np. e-mailem. 29 lutego w sali SHL dojdzie również do spotkania z projektantami, którzy będą opowiadać o inwestycji.
Projekt zakłada sporo wykupów gruntu i wyburzeń. Pod nowe drogi będą zajęte dodatkowe tereny, przede wszystkim w rejonie ul. Żelaznej, Zagnańskiej i 1 Maja. Co ciekawe, z projektu nadal nie wynika, jak będzie wyglądało po przebudowie Rondo im. Herlinga-Grudzińskiego. Drogowcy proponują budowę ronda turbinowego, na którym poszczególne pasy ruchu są przegrodzone, lub zamianę go na skrzyżowanie
Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce
Drogowcy rozpoczynają konsultacje społeczne w sprawie budowy węzeł Żelazna, największej inwestycji komunikacyjnej w Kielcach. To ostatni dzwonek, żeby zgłaszać swoje uwagi.
Budowa, zakładająca m.in. przebicie ul. Żelaznej do ul. 1 Maja i Zagnańskiej oraz przebudowę Ronda im. Herlinga-Grudzińskiego i ul. Czarnowskiej, ma ruszyć w przyszłym roku. Powinna m.in. skrócić czas przejazdu przez miasto i rozładować korki w centrum Kielc, przede wszystkim na ul. Czarnowskiej. - To jedna z najważniejszych inwestycji drogowych, jakie nas czekają - podkreśla Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.
Projekt węzła jest już niemal gotowy. Drogowcy ogłosili rozpoczęcie konsultacji społecznych. Do końca miesiąca wszyscy zainteresowani mogą oglądać projekt na stronie internetowej MZD i zgłaszać uwagi, np. e-mailem. 29 lutego w sali SHL dojdzie również do spotkania z projektantami, którzy będą opowiadać o inwestycji.
Projekt zakłada sporo wykupów gruntu i wyburzeń. Pod nowe drogi będą zajęte dodatkowe tereny, przede wszystkim w rejonie ul. Żelaznej, Zagnańskiej i 1 Maja. Co ciekawe, z projektu nadal nie wynika, jak będzie wyglądało po przebudowie Rondo im. Herlinga-Grudzińskiego. Drogowcy proponują budowę ronda turbinowego, na którym poszczególne pasy ruchu są przegrodzone, lub zamianę go na skrzyżowanie
Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce
- Jezpir
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1130
- Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
- Lokalizacja: Kielce, KSM Nord
Skoro nie wiesz jak takie rondo wygląda, to skąd wiesz, że w Krakowie sprawuje się dobrze? A wizkę masz TUAIR pisze:jak takie rondo wygląda? nie mogę w necie znaleźć zdjęć, jak by komuś sie udało takie zdjecia znaleźć to chętnie zobaczę.
W Krakowie takie rondo jest i spisuje się dobrze, więc nie sądzę, że Kielce są za dużym miastem na takie rondo jak napisałeś-ice
Zdjęcia też były na forum.
Jeżpir
hmm
Sądząc po obserwacji jak niektorzy poruszaja sie dzis po rondzie, wnioskuje, ze spora ilosc kierowcow biedzie miala problemy z rondem turbinowym.
A tak po za tym, to w jaki sposob usprawni to poruszanie sie po rondzie??
Uwazam, ze tam jest zbyt duze natezenie ruchu jak na takie rondo i bedzie jeszzcze wiecej klopotow.
Jesli moglby ktos wrzucic jakas fotke ronda w Krakowie, jak to tam wyglada bo nie moglem znalesc.
Sądząc po obserwacji jak niektorzy poruszaja sie dzis po rondzie, wnioskuje, ze spora ilosc kierowcow biedzie miala problemy z rondem turbinowym.
A tak po za tym, to w jaki sposob usprawni to poruszanie sie po rondzie??
Uwazam, ze tam jest zbyt duze natezenie ruchu jak na takie rondo i bedzie jeszzcze wiecej klopotow.
Jesli moglby ktos wrzucic jakas fotke ronda w Krakowie, jak to tam wyglada bo nie moglem znalesc.