No chyba że komuś właśnie na tym zależy żeby Kolporter Expo wyprzedził Targi Kielce.MeehoweCK pisze:Otóż to, moim zdaniem sam właśnie napisałeś najlepszy argument ku temu, że lotnisko dla Kielc powstać jednak powinno.lekomin pisze:(...)Co do ośrodka wystawienniczego to raczej stawiałbym na Kolpolter Expo a nie na Kielce (...)
Lotnisko Kielce
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1
http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,4687070.html
Obice - PO pomoże polecieć?
Ziemowit Nowak
2007-11-19, ostatnia aktualizacja 2007-11-19 18:50
- Brak zgody na budowę lotniska w Obicach to wina nastawienia komisarz Danuty Hübner i polityków Platformy Obywatelskiej - mówi Przemysław Gosiewski. - Były wicepremier przykrywa swoją nieudolność - komentuje Konstanty Miodowicz.
Wczoraj na konferencji prasowej w siedzibie PiS-u poseł Przemysław Gosiewski na czterech stronach rozdanych dziennikarzom wyliczył wszystkie starania rządu PiS-u na rzecz Obic. - Tę listę przekażę nowym świętokrzyskim posłom, żeby nie zapomnieli - powiedział Gosiewski.
Ujawnił też kulisy rozmów w sprawie portu pod Kielcami w Brukseli z Manfredem Beschelem, dyrektorem wydziału ds. projektów polskich KE. - Rozmowa trwała półtorej godziny. Kiedy obaliliśmy wszystkie zastrzeżenia Komisji Europejskiej i pan Beschel nie miał merytorycznych argumentów, powiedział: "Jestem związany instrukcjami, na tym etapie nie mogę podjąć innej decyzji poza powołaniem ekspertów" - mówił Gosiewski.
Marcin Perz, członek zarządu województwa, wyjaśnił, że Beschel takie instrukcje dostał od Danuty Hübner, komisarz ds. rozwoju regionów KE.
Według Gosiewskiego na negatywne stanowisko KE wpłynęły osobiste poglądy komisarz Hübner na rozwój Polski. - Jeszcze kiedy pani Hübner była w Radzie Ministrów, spieraliśmy się o to. Ona była zwolenniczką inwestowania w lokomotywy, duże miasta, które pociągną za sobą resztę Polski - powiedział.
Potem Gosiewski wskazał innych winnych za spodziewaną klęskę świętokrzyskich starań w Komisji Europejskiej o 39 mln euro dofinansowania budowy portu lotniczego w Obicach. To politycy PO i LiD-u. - Wypowiedzi europosłów Janusza Lewandowskiego i Jana Olbrychta z PO były w sprawie Obic nieżyczliwe. Apeluję do polityków, że jeśli nie chcą popierać, to niech chociaż zachowają wstrzemięźliwość - mówił Gosiewski.
Według szefa PO w regionie Konstantego Miodowicza takie zarzuty są niesprawiedliwe. - Obaj ci politycy nie uczynili nic, co pozostawałoby w sprzeczności z interesem Świętokrzyskiego. A ich wypowiedzi w sprawie Obic były niejednoznaczne, ponieważ rząd Kaczyńskiego i działalność pana Gosiewskiego upolityczniła ten problem. Eurodeputowani zajmujący się tym problemem, nie tylko polscy, jak i komisariaty unijne, były przekonane, że mają do czynienia z przedsięwzięciem politycznym, a nie z rzeczywistą potrzebą regionu - mówi Miodowicz.
I deklaruje, że za rządów PO to się zmieni. - Platforma Obywatelska doprowadzi do przeorientowania stanowiska struktur europejskich wobec Obic - mówi. Czy zdąży przed 10 grudnia, kiedy ma zapaść ostateczna decyzja w sprawie dotacji? - Ludziom PO nie zabraknie determinacji. Zrobimy co w naszej mocy - mówi.
Miodowicz dodał, że sprawą zajmuje się sam premier Donald Tusk.
Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce
Obice - PO pomoże polecieć?
Ziemowit Nowak
2007-11-19, ostatnia aktualizacja 2007-11-19 18:50
- Brak zgody na budowę lotniska w Obicach to wina nastawienia komisarz Danuty Hübner i polityków Platformy Obywatelskiej - mówi Przemysław Gosiewski. - Były wicepremier przykrywa swoją nieudolność - komentuje Konstanty Miodowicz.
Wczoraj na konferencji prasowej w siedzibie PiS-u poseł Przemysław Gosiewski na czterech stronach rozdanych dziennikarzom wyliczył wszystkie starania rządu PiS-u na rzecz Obic. - Tę listę przekażę nowym świętokrzyskim posłom, żeby nie zapomnieli - powiedział Gosiewski.
Ujawnił też kulisy rozmów w sprawie portu pod Kielcami w Brukseli z Manfredem Beschelem, dyrektorem wydziału ds. projektów polskich KE. - Rozmowa trwała półtorej godziny. Kiedy obaliliśmy wszystkie zastrzeżenia Komisji Europejskiej i pan Beschel nie miał merytorycznych argumentów, powiedział: "Jestem związany instrukcjami, na tym etapie nie mogę podjąć innej decyzji poza powołaniem ekspertów" - mówił Gosiewski.
Marcin Perz, członek zarządu województwa, wyjaśnił, że Beschel takie instrukcje dostał od Danuty Hübner, komisarz ds. rozwoju regionów KE.
Według Gosiewskiego na negatywne stanowisko KE wpłynęły osobiste poglądy komisarz Hübner na rozwój Polski. - Jeszcze kiedy pani Hübner była w Radzie Ministrów, spieraliśmy się o to. Ona była zwolenniczką inwestowania w lokomotywy, duże miasta, które pociągną za sobą resztę Polski - powiedział.
Potem Gosiewski wskazał innych winnych za spodziewaną klęskę świętokrzyskich starań w Komisji Europejskiej o 39 mln euro dofinansowania budowy portu lotniczego w Obicach. To politycy PO i LiD-u. - Wypowiedzi europosłów Janusza Lewandowskiego i Jana Olbrychta z PO były w sprawie Obic nieżyczliwe. Apeluję do polityków, że jeśli nie chcą popierać, to niech chociaż zachowają wstrzemięźliwość - mówił Gosiewski.
Według szefa PO w regionie Konstantego Miodowicza takie zarzuty są niesprawiedliwe. - Obaj ci politycy nie uczynili nic, co pozostawałoby w sprzeczności z interesem Świętokrzyskiego. A ich wypowiedzi w sprawie Obic były niejednoznaczne, ponieważ rząd Kaczyńskiego i działalność pana Gosiewskiego upolityczniła ten problem. Eurodeputowani zajmujący się tym problemem, nie tylko polscy, jak i komisariaty unijne, były przekonane, że mają do czynienia z przedsięwzięciem politycznym, a nie z rzeczywistą potrzebą regionu - mówi Miodowicz.
I deklaruje, że za rządów PO to się zmieni. - Platforma Obywatelska doprowadzi do przeorientowania stanowiska struktur europejskich wobec Obic - mówi. Czy zdąży przed 10 grudnia, kiedy ma zapaść ostateczna decyzja w sprawie dotacji? - Ludziom PO nie zabraknie determinacji. Zrobimy co w naszej mocy - mówi.
Miodowicz dodał, że sprawą zajmuje się sam premier Donald Tusk.
Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce
- gaki majster
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 558
- Rejestracja: 12 września 2007, o 20:36
- Lokalizacja: teraz:Zamość/Kielce
- Kontakt:
To jest właśnie ryzyko. Ten kto siedzi w ciepłych kapciach, na fotelu, nie wygra, chyba, że w totka.lekomin pisze:To prawda, że wielu szukało ropy i wielu zostało miliarderami. Pomyśl jednak ilu się udało, a ilu zginęło próbując...
Masz rację. Tylko w moim rozumowaniu upodmiotowiłem kielczan, myśląc, że wszyscy będziemy takimi "miliarderami" (czyli wszyscy zyskamy), a nie tylko nieliczni, służyć będą temu akcje lotniska, nie chodzi o jakiś realny, kroci zysk z "papierów", ale i o świadomość, że jest się współwłaścicielem i częścią wielkiego dzieła, które ma ułatwić nam przyszłość. Choć jeszcze będziemy narzekać z tego powodu, że nam się udało , będziemy mówili tak: "To było kiedyś ciche i spokojne miasto, a teraz..."lekomin pisze:Statystycznie biorąc przeciętnemu obywatelowi żyje się w Szwajcarii niż w Texasie, Alasce, Arabii Saudyjskiej czy RPA...
Żeby tak było, to musiałaby być autostrada Kraków-Warszawa, a tej jak wiemy nie będzie .lekomin pisze:Konkretnie o tej wizji 2020 r... do czego Ci jest to lotnisko potrzebne? Zakładając, że do Okęcia i Balic dojedziesz w 1,5h?
spoxiklekomin pisze:spoxik
Czyli UE to nie organizacja dobroczynna. Za darmo kasy nie mareed pisze:Wicemarszałek świętokrzyski Marcin Perz (PiS) dodał, że podczas rozmów z brukselskimi urzędnikami usłyszał opinię, iż podejmując się budowy lotniska, "Kielce stają się niesamowicie konkurencyjne dla ogromnego lobby lotniczego - nie tylko polskiego, ale i europejskiego; idzie nie tylko o ruch pasażerski, w grę wchodzą ogromne pieniądze i ogromne inwestycje" - powiedział Perz.
Ostatnio zmieniony 19 listopada 2007, o 22:52 przez gaki majster, łącznie zmieniany 1 raz.
Kielce Kielce Kielce to jest to...
- gaki majster
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 558
- Rejestracja: 12 września 2007, o 20:36
- Lokalizacja: teraz:Zamość/Kielce
- Kontakt:
Po to przyjechali, żeby rozpoznać rzeczywistą potrzebę regionu, mieli obiektywne raporty angielskiej firmy, widzieli zaangażowanie lokalnych władz, mieszkańców, niech teraz nie ściemniają, że to polityka, chyba, że z ich strony Może to była tylko wycieczka. Pooddychali naszym świeżym powietrzem i dalej za brukselskie biurko.Kiba69 pisze:Eurodeputowani zajmujący się tym problemem, nie tylko polscy, jak i komisariaty unijne, były przekonane, że mają do czynienia z przedsięwzięciem politycznym, a nie z rzeczywistą potrzebą regionu - mówi Miodowicz.
Oby to była prawda, a nie dalszy ciąg kampanii. Trzymam cię panie pośle Miodowicz za słowo.Kiba69 pisze:I deklaruje, że za rządów PO to się zmieni. Platforma Obywatelska doprowadzi do przeorientowania stanowiska struktur europejskich wobec Obic - mówi. Czy zdąży przed 10 grudnia, kiedy ma zapaść ostateczna decyzja w sprawie dotacji? - Ludziom PO nie zabraknie determinacji. Zrobimy co w naszej mocy - mówi.
Kielce Kielce Kielce to jest to...
-
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 910
- Rejestracja: 26 stycznia 2006, o 22:13
- Lokalizacja: Kielce
Lekom napisał:
Masz rację, co do prognoz wzrostu ruchu pasażerskiego w Polsce. Nie powinno się to raczej wiązać ze zwiększeniem ilości portów lotniczych: po prostu istniejące porty będą się rozrastać. Na zachodzie ilość pasażerów od 1945 r. zwiększyła się kilkudziesięciokrotnie, a liczba portów lotniczych znacznie się zmniejszyła. Więcej pasażerów wcale nie równa się więcej portów lotniczych!
No to Lekominie podaję ci liczbę lotnisk we Włoszech (57mln mieszk.):
Sieć włoskich lotnisk jest dobrze rozbudowana i składa się z 19 lotnisk międzynarodowych, 17 krajowych i 59 ogólnych. Włoskimi przewoźnikami oferującymi transport powietrzny są: Alitalia, Lauda Air, Itavia, Air Europe i Meridiana
Obecny rozwój rynku lotniczego w Polsce stwarza możliwości dla zwiększenia liczby regionalnych portów lotniczych w kraju. W Niemczech działają 502 lotniska, we Francji - 460, w Anglii - 390, a w Stanach Zjednoczonych - 19,5 tysiąca. Według standardów Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO), w Polsce mogłoby działać 170 lotnisk.[2]
A tutaj dla przykładu port lotniczy w Aberdeen w GB (miasto ponad 200tys):
Port lotniczy Aberdeen (ang.: Aberdeen Airport, kod IATA: ABZ, kod ICAO: EGPD) - międzynarodowy port lotniczy położony 9 km na północny zachód od Aberdeen w Szkocji. Jest jednym z największych portów lotniczych Szkocji. W 2006 obsłużył 3 182 000 pasażerów
Blackpool - miasto w Wielkiej Brytanii (Anglia), położone nad Morzem Irlandzkim. Ośrodek przemysłu lotniczego i samochodowego.
Powierzchnia: 34,92 km²
Liczba ludności: 142.700 (2004)
Gęstość zaludnienia: 4,086/km²
Port lotniczy Blackpool (ang.: Blackpool International Airport, kod IATA: BLK, kod ICAO: EGNH) - międzynarodowy port lotniczy w Wielkiej Brytanii oddalone 5 km od centrum miasta Blackpool. Obecnie lotnisko jest w posiadaniu firmy City Hopper Airports Limited. W 2006 obsłużyło 553 000 pasażerów.
Erfurt – miasto na prawach powiatu położone w centralnej części Niemiec, stolica Turyngii, duży ośrodek przemysłowy liczący prawie 200 000 mieszkańców.
Port lotniczy Erfurt (IATA: ERF) - port lotniczy położony 5 km na zachód od Erfurtu. Posiada pas startowy o długości 2600 metrów i może obsłużyć 800 000 pasażerów. W 2006 obsłużył 356 378 pasażerów.
Exeter, miasto w Wielkiej Brytanii, ośrodek administracyjny hrabstwa Devon, port nad rzeką Exe, w pobliżu jej ujścia do cieśniny Kanał Angielski.
Miasto jest położone w pobliżu ujścia rzeki Exe do Kanału Angielskiego.
W 2005 r. populację miasta szacowano na 117,600 mieszkańców.
Exeter International Airport (IATA: EXT, ICAO: EGTE), międzynarodowy port lotniczy w Exeter w hrabstwie Devon, Anglia.
Głównym pasem startowym jest pas o kierunku 08/26, ale na lotnisku znajdują się jeszcze dwa mniejsze nieczynne pasy startowe. Teraz są one przeznaczone na parkowanie samolotów cywilnych i wojskowych
Linie lotnicze i połączenia
Air Transat (Toronto-Pearson)
Flybe (Aberdeen, Alicante, Amsterdam, Avignon, Belfast-City, Bergerac, Brest, Chambery, Dublin, Edynburg, Faro, Geneva, Glasgow, Guernsey, Jersey, Leeds/Bradford, Malaga, Manchester, Newcastle, Nice, Norwich, Palma, Paryz-Charles de Gaulle, Rennes, Salzburg)
To na razie byłoby na tyle, bo więcej nie chce mi się szukać.
Masz rację, co do prognoz wzrostu ruchu pasażerskiego w Polsce. Nie powinno się to raczej wiązać ze zwiększeniem ilości portów lotniczych: po prostu istniejące porty będą się rozrastać. Na zachodzie ilość pasażerów od 1945 r. zwiększyła się kilkudziesięciokrotnie, a liczba portów lotniczych znacznie się zmniejszyła. Więcej pasażerów wcale nie równa się więcej portów lotniczych!
No to Lekominie podaję ci liczbę lotnisk we Włoszech (57mln mieszk.):
Sieć włoskich lotnisk jest dobrze rozbudowana i składa się z 19 lotnisk międzynarodowych, 17 krajowych i 59 ogólnych. Włoskimi przewoźnikami oferującymi transport powietrzny są: Alitalia, Lauda Air, Itavia, Air Europe i Meridiana
Obecny rozwój rynku lotniczego w Polsce stwarza możliwości dla zwiększenia liczby regionalnych portów lotniczych w kraju. W Niemczech działają 502 lotniska, we Francji - 460, w Anglii - 390, a w Stanach Zjednoczonych - 19,5 tysiąca. Według standardów Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO), w Polsce mogłoby działać 170 lotnisk.[2]
A tutaj dla przykładu port lotniczy w Aberdeen w GB (miasto ponad 200tys):
Port lotniczy Aberdeen (ang.: Aberdeen Airport, kod IATA: ABZ, kod ICAO: EGPD) - międzynarodowy port lotniczy położony 9 km na północny zachód od Aberdeen w Szkocji. Jest jednym z największych portów lotniczych Szkocji. W 2006 obsłużył 3 182 000 pasażerów
Blackpool - miasto w Wielkiej Brytanii (Anglia), położone nad Morzem Irlandzkim. Ośrodek przemysłu lotniczego i samochodowego.
Powierzchnia: 34,92 km²
Liczba ludności: 142.700 (2004)
Gęstość zaludnienia: 4,086/km²
Port lotniczy Blackpool (ang.: Blackpool International Airport, kod IATA: BLK, kod ICAO: EGNH) - międzynarodowy port lotniczy w Wielkiej Brytanii oddalone 5 km od centrum miasta Blackpool. Obecnie lotnisko jest w posiadaniu firmy City Hopper Airports Limited. W 2006 obsłużyło 553 000 pasażerów.
Erfurt – miasto na prawach powiatu położone w centralnej części Niemiec, stolica Turyngii, duży ośrodek przemysłowy liczący prawie 200 000 mieszkańców.
Port lotniczy Erfurt (IATA: ERF) - port lotniczy położony 5 km na zachód od Erfurtu. Posiada pas startowy o długości 2600 metrów i może obsłużyć 800 000 pasażerów. W 2006 obsłużył 356 378 pasażerów.
Exeter, miasto w Wielkiej Brytanii, ośrodek administracyjny hrabstwa Devon, port nad rzeką Exe, w pobliżu jej ujścia do cieśniny Kanał Angielski.
Miasto jest położone w pobliżu ujścia rzeki Exe do Kanału Angielskiego.
W 2005 r. populację miasta szacowano na 117,600 mieszkańców.
Exeter International Airport (IATA: EXT, ICAO: EGTE), międzynarodowy port lotniczy w Exeter w hrabstwie Devon, Anglia.
Głównym pasem startowym jest pas o kierunku 08/26, ale na lotnisku znajdują się jeszcze dwa mniejsze nieczynne pasy startowe. Teraz są one przeznaczone na parkowanie samolotów cywilnych i wojskowych
Linie lotnicze i połączenia
Air Transat (Toronto-Pearson)
Flybe (Aberdeen, Alicante, Amsterdam, Avignon, Belfast-City, Bergerac, Brest, Chambery, Dublin, Edynburg, Faro, Geneva, Glasgow, Guernsey, Jersey, Leeds/Bradford, Malaga, Manchester, Newcastle, Nice, Norwich, Palma, Paryz-Charles de Gaulle, Rennes, Salzburg)
To na razie byłoby na tyle, bo więcej nie chce mi się szukać.
- gaki majster
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 558
- Rejestracja: 12 września 2007, o 20:36
- Lokalizacja: teraz:Zamość/Kielce
- Kontakt:
msz1,
Co ty chcesz mi udowodnić? Że istnieją duże porty regionalne? Tak istnieją. Że istnieją kraje o dużo bardziej rozwiniętej infrastrukturze? Prawda.
Sprawdz sobie, czy którekolwiek z wymienionych przez Ciebie lotnisk było inwestycją typu greenfield, czy też adaptacją byłego lotniska wojskowego... Ponadto, zupełnie nie odniosłeś się do mojego argumentu, że wzrost ilości pasażerów nie przekłada się na ZWIĘKSZENIE ilości lotnisk, jest wręcz odwrotnie.
MeehoweCK,
ale argumentacja się kupy nie trzyma. Bo jeśli lotnisko jest niezbędne dla rozwoju targów, to jakim cudem tak się do tej pory rozwineły bez owego lotniska?
A Kolpolter Expo wygra nie dla tego, że mają Pyrzowice pod nosem, ale dlatego, że mają potężny przemysł Śląska za oknem, no i ludzi, którzy wiedzą co robią. Cały skład z Targów poszedł w sektor prywatny. I to nawet nie z własnej nieprzymuszonej woli, ale raczej został wypchnięty.
Co ty chcesz mi udowodnić? Że istnieją duże porty regionalne? Tak istnieją. Że istnieją kraje o dużo bardziej rozwiniętej infrastrukturze? Prawda.
Sprawdz sobie, czy którekolwiek z wymienionych przez Ciebie lotnisk było inwestycją typu greenfield, czy też adaptacją byłego lotniska wojskowego... Ponadto, zupełnie nie odniosłeś się do mojego argumentu, że wzrost ilości pasażerów nie przekłada się na ZWIĘKSZENIE ilości lotnisk, jest wręcz odwrotnie.
MeehoweCK,
ale argumentacja się kupy nie trzyma. Bo jeśli lotnisko jest niezbędne dla rozwoju targów, to jakim cudem tak się do tej pory rozwineły bez owego lotniska?
A Kolpolter Expo wygra nie dla tego, że mają Pyrzowice pod nosem, ale dlatego, że mają potężny przemysł Śląska za oknem, no i ludzi, którzy wiedzą co robią. Cały skład z Targów poszedł w sektor prywatny. I to nawet nie z własnej nieprzymuszonej woli, ale raczej został wypchnięty.
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1231
- Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 14:01
- Lokalizacja: KIELCE
Media o lotnisku 2007-11-20
O planowanej w Obicach budowie Portu Lotniczego Kielce oraz walce o dofinansowanie tej inwestycji ze środków Unii Europejskiej pisze Lotniczy Serwis Informacyjny www.lotniczapolska.pl ( > http://lotniczapolska.pl/content/view/1413/62/ ). Redaktor Maciej Chudkiewicz opisuje historię wyboru miejsca pod lotnisko, plany finansowania przedsięwzięcia oraz niezwykły zryw społeczny, jakim są zawierające już kilkadziesiąt tysięcy podpisów - księgi poparcia inicjatywy.
http://www.um.kielce.pl/pl/biuro_prasow ... rt982.html
O planowanej w Obicach budowie Portu Lotniczego Kielce oraz walce o dofinansowanie tej inwestycji ze środków Unii Europejskiej pisze Lotniczy Serwis Informacyjny www.lotniczapolska.pl ( > http://lotniczapolska.pl/content/view/1413/62/ ). Redaktor Maciej Chudkiewicz opisuje historię wyboru miejsca pod lotnisko, plany finansowania przedsięwzięcia oraz niezwykły zryw społeczny, jakim są zawierające już kilkadziesiąt tysięcy podpisów - księgi poparcia inicjatywy.
http://www.um.kielce.pl/pl/biuro_prasow ... rt982.html
Zmieniaj świat na taki, jaki sobie wymarzyłeś.
-
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 910
- Rejestracja: 26 stycznia 2006, o 22:13
- Lokalizacja: Kielce
Chciałem udowodnić to że lotniska międzynarodowe mogą działać w miastach wielkości Kielc i mniejszych. Co do TK to były prezes jest kumplem mojego kolegi z pracy i kiedyś mu powiedział że rozwój TK jest ograniczony przez brak lotniska w Kielcach i hoteli o odpowiednich standardach (wtedy nie było jeszcze nawet tego 1 naciąganego ****).lekomin pisze:msz1,
Co ty chcesz mi udowodnić? Że istnieją duże porty regionalne? Tak istnieją. Że istnieją kraje o dużo bardziej rozwiniętej infrastrukturze? Prawda.
Sprawdz sobie, czy którekolwiek z wymienionych przez Ciebie lotnisk było inwestycją typu greenfield, czy też adaptacją byłego lotniska wojskowego... Ponadto, zupełnie nie odniosłeś się do mojego argumentu, że wzrost ilości pasażerów nie przekłada się na ZWIĘKSZENIE ilości lotnisk, jest wręcz odwrotnie.
MeehoweCK,
ale argumentacja się kupy nie trzyma. Bo jeśli lotnisko jest niezbędne dla rozwoju targów, to jakim cudem tak się do tej pory rozwineły bez owego lotniska?
A Kolpolter Expo wygra nie dla tego, że mają Pyrzowice pod nosem, ale dlatego, że mają potężny przemysł Śląska za oknem, no i ludzi, którzy wiedzą co robią. Cały skład z Targów poszedł w sektor prywatny. I to nawet nie z własnej nieprzymuszonej woli, ale raczej został wypchnięty.
- MAŁY
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1664
- Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
- Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie
Akcje, stypendia i drapacze chmur na czwartkowej sesji Rady Miasta
Na czwartkowej sesji Rady Miasta radni będą głosowali aż 44 uchwały. Zajmą się podwyżką podatków od nieruchomości, planami zagospodarowania przestrzennego, sprzedażą działek, czy powołaniem spółki Port Lotniczy Kielce.
...
W czwartek radni podejmą uchwałę o utworzeniu spółki Port Lotniczy Kielce o kapitale założycielskim 2 mln zł. Ta kwota zostanie podzielona na 200 tysięcy akcji każda po 10 zł. Będzie mógł kupić je każdy, komu zależy na powstaniu lotniska w Obicach, zarówno prywatne osoby, jak i firmy.
...
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... ktualnosci
Na czwartkowej sesji Rady Miasta radni będą głosowali aż 44 uchwały. Zajmą się podwyżką podatków od nieruchomości, planami zagospodarowania przestrzennego, sprzedażą działek, czy powołaniem spółki Port Lotniczy Kielce.
...
W czwartek radni podejmą uchwałę o utworzeniu spółki Port Lotniczy Kielce o kapitale założycielskim 2 mln zł. Ta kwota zostanie podzielona na 200 tysięcy akcji każda po 10 zł. Będzie mógł kupić je każdy, komu zależy na powstaniu lotniska w Obicach, zarówno prywatne osoby, jak i firmy.
...
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... ktualnosci
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Nie wiem czy ktos z was ogladal wczoraj na jedynce wieczorem taki program o gospodarce tak cos kolo godziny 23. Byla tam mowa o Lotnisku Kielce i spolce, która ma byc powolana. Niestety barany jak zwykle sie troche posmiali, poslali pare ironicznych usmiechow, powiedzieli cos o Gosiewskim, o ruchu kolejowym zamiast tego a prowadzacy podsumowal ze chetnie by kupil udzilaly w lotnisku ale nie w Kielcach, bardziej interesowaly go Bialystok badz Lublin
Żółć i czerwień w naszych sercach aż po życia kres!!!
- MeehoweCK
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 3317
- Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
- Lokalizacja: Warszawa / Kielce
- Kontakt:
http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... 1-21-02-06Obice to nie Włoszczowa
Marszałek województwa, prezydent Kielc i prezydent Staropolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej poproszą o poparcie dla budowy lotniska w Obicach osoby zajmujące najważniejsze stanowiska w państwie. PO apeluje o pomoc do eurodeputowanych.
- Czekamy jeszcze tylko na podpis marszałka i wysyłamy - zapowiada Anna Ciulęba, rzeczniczka prasowa prezydenta Kielc. List trafi do prezydenta, premiera, marszałków Sejmu i Senatu, a także do przewodniczących największych partii.
Z kolei świętokrzyscy parlamentarzyści PO wystosowali wczoraj pismo do eurodeputowanych z frakcji Europejskiej Partii Ludowej - Europejskich Demokratów. Zwracają się w nim o pomoc "w lobbowaniu na rzecz rozwoju naszego województwa", dla którego lotnisko może stać się "oknem na świat". Równocześnie protestują "przeciw tendencji utożsamiania naszego regionu z kontrowersyjnymi inwestycjami, jakie miały miejsce w przeszłości". Posłowie Konstanty Miodowicz i Artur Gierada obwiniali za dotychczasowe niepowodzenia w staraniach o dofinansowanie budowy lotniska Przemysława Gosiewskiego, który ten projekt zawłaszczył i wykorzystywał dla "partykularnych partyjnych i egoistycznych" działań.
- Musimy się odciąć od tego, żeby nie patrzono na nas przez pryzmat Włoszczowy - stwierdził Gierada.
Wciąż trwa prowadzona przez kieleckie media akcja zbierania podpisów pod petycją o dofinansowanie budowy lotniska z europejskich funduszy. Jeszcze tylko dziś od godz. 9 do 17 będzie można się wpisywać do księgi w biurze ogłoszeń "Gazety" (Rynek 16). Podpisy będą też zbierane w redakcji "Echa Dnia", Radia Kielce i TVP Kielce, a także w Galerii Echo, Pasażu Świętokrzyskim i kieleckim ratuszu. Z kolei od czwartku do soboty księgi zostaną wyłożone na ul. Sienkiewicza (na pl. Artystów i przy hotelu Łysogóry). W czwartek i w piątek będzie można wpisać się w godz. 12-16, zaś w sobotę w godz. 10-14. Wszystkie Państwa podpisy przekażemy do Brukseli za pośrednictwem naszych europarlamentarzystów.
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji