Lotnisko Kielce
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1
- Nowak
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1647
- Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
- Lokalizacja: Kraków / Kielce
A Rzeszow w czerwcu zaczyna latać do USA..
(...)Zdaniem Draus uruchomienie lotów do Ameryki zmienia wszystko. "Z miejsca ruszą wszystkie inwestycje, przy lotnisku mają przecinać się drogi A4 i S19, w jego okolicach powstaje już park technologiczny, rozbudowujemy bazę cargo" – wylicza. "A poza tym już zastanawiamy się, jak promować nasz region w USA" (...)
http://www.dziennik.pl/Default.aspx?Tab ... leId=28061
(...)Zdaniem Draus uruchomienie lotów do Ameryki zmienia wszystko. "Z miejsca ruszą wszystkie inwestycje, przy lotnisku mają przecinać się drogi A4 i S19, w jego okolicach powstaje już park technologiczny, rozbudowujemy bazę cargo" – wylicza. "A poza tym już zastanawiamy się, jak promować nasz region w USA" (...)
http://www.dziennik.pl/Default.aspx?Tab ... leId=28061
Nie wiem czy to nie ma związku z offsetem za F-16. Amerykanie mają kilka poważnych inwestycji w Rzeszowie, poza tym region słynie z dużej emigracji do USA. Wcześniej czy później można było tego oczekiwać - zobaczymy czy te połączenia ruszą, kiedy i jakie.Naos pisze:A Rzeszow w czerwcu zaczyna latać do USA [...]
crex
>>The UNIX Guru`s view of Sex:
>>unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
>>The UNIX Guru`s view of Sex:
>>unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
Siedem firm z Polski i zagranicy chce opracować przedprojektową dokumentację dotyczącą regionalnego Portu Lotniczego w Obicach.
Siedem firm z Polski i zagranicy chce opracować przedprojektową dokumentację dotyczącą regionalnego Portu Lotniczego w Obicach. Do ratusza spłynęły wnioski o dopuszczenie do tzw. dialogu konkurencyjnego. W tym trybie przeprowadzony zostanie ponowny przetarg na opracowanie materiałów. Pierwszy z powodu dużej rozbieżności cenowej został unieważniony. Z-ca dyrektora wydziału projektów strukturalnych w ratuszu Mieczysław Pastuszko zaznacza, że tym razem opracowaniem dokumentacji zainteresowane są poważne, uznane na rynkach międzynarodowych firmy, które posiadają doświadczenie przy tworzeniu tego typu materiałów. To przedsiębiorstwa: polskie, hiszpańskie, brytyjskie i irlandzkie.
Ich wnioski zostaną teraz poddane ocenie formalnej. Firmy, które uzyskają pozytywną opinię zostaną zaproszone do dialogu konkurencyjnego. W jego trakcie doprecyzowany zostanie m.in. zakres prac, czas wykonania dokumentacji. Następnie przedsiębiorstwa zostaną zobowiązane do złożenia ofert.
Wnioski od przedsiębiorstw wpłynęły do ratusza w ostatniej chwili. „Ważne, że mamy z kim rozmawiać, myślę, iż jest to dobry prognostyk, że urząd będzie mógł te dokumenty skutecznie zamówić”- powiedział Mieczysław Pastuszko.
Materiały zawierać mają informacje dotyczące m.in. planu generalnego lotniska, oceny rynku lotniczego, a także kosztów i korzyści płynących z i inwestycji.
Radio Kielce
Siedem firm z Polski i zagranicy chce opracować przedprojektową dokumentację dotyczącą regionalnego Portu Lotniczego w Obicach. Do ratusza spłynęły wnioski o dopuszczenie do tzw. dialogu konkurencyjnego. W tym trybie przeprowadzony zostanie ponowny przetarg na opracowanie materiałów. Pierwszy z powodu dużej rozbieżności cenowej został unieważniony. Z-ca dyrektora wydziału projektów strukturalnych w ratuszu Mieczysław Pastuszko zaznacza, że tym razem opracowaniem dokumentacji zainteresowane są poważne, uznane na rynkach międzynarodowych firmy, które posiadają doświadczenie przy tworzeniu tego typu materiałów. To przedsiębiorstwa: polskie, hiszpańskie, brytyjskie i irlandzkie.
Ich wnioski zostaną teraz poddane ocenie formalnej. Firmy, które uzyskają pozytywną opinię zostaną zaproszone do dialogu konkurencyjnego. W jego trakcie doprecyzowany zostanie m.in. zakres prac, czas wykonania dokumentacji. Następnie przedsiębiorstwa zostaną zobowiązane do złożenia ofert.
Wnioski od przedsiębiorstw wpłynęły do ratusza w ostatniej chwili. „Ważne, że mamy z kim rozmawiać, myślę, iż jest to dobry prognostyk, że urząd będzie mógł te dokumenty skutecznie zamówić”- powiedział Mieczysław Pastuszko.
Materiały zawierać mają informacje dotyczące m.in. planu generalnego lotniska, oceny rynku lotniczego, a także kosztów i korzyści płynących z i inwestycji.
Radio Kielce
"pieciopak Jachimka" to rubryka w tygodniku Newsweek. Pisał tam coś o porcie lotniczym Gosieskiego w Kielcachmsz1 pisze:Mógłbyś cochi rozwinąć trochę swoją wypowiedź, bo nie za bardzo rozumiem o co ci chodzi.cochi pisze:po raz kolejeny dostalismy po rajstopach. Tm razem pieciopak Jachimka ptk. 5. Niby delikatnie, ale juz przegiecie Jachimek staje sie monotematyczny.
Piotrek
- cochi
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1533
- Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
- Lokalizacja: Kielce, Warszawa
Pieciopak Jachimka
Ptk. 5
Ptk. 5
Wladze IV RP postanowily jeszcze bardzij przymilic sie obywatelom, jeszcze szerzej wyjsc na przeciw ich troskom, jeszcze odwazniej umilic egzystencję i odwolalay zimę... Prosze nie wierzyc w bajki o globalnym ociepleniu. Podobno minister Gosiewski tuz po uporaniu się z Peronem Wloszczowa Pn., ajeszcze przed zaprojektowanie Kieleckiego Airportu - wzial sie za odgorne ustalanie aury i klimatu, no a wiadomo, z ejak sie minister za cos wezmie to i pory roku porzestawia.
cochi
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1103
- Rejestracja: 2 października 2005, o 19:14
- Lokalizacja: Kielce
Żalosne, żenujące ni to skecz ni tym bardziej humoreska.cochi pisze:Pieciopak Jachimka
Ptk. 5
Wladze IV RP postanowily jeszcze bardzij przymilic sie obywatelom, jeszcze szerzej wyjsc na przeciw ich troskom, jeszcze odwazniej umilic egzystencję i odwolalay zimę... Prosze nie wierzyc w bajki o globalnym ociepleniu. Podobno minister Gosiewski tuz po uporaniu się z Peronem Wloszczowa Pn., ajeszcze przed zaprojektowanie Kieleckiego Airportu - wzial sie za odgorne ustalanie aury i klimatu, no a wiadomo, z ejak sie minister za cos wezmie to i pory roku porzestawia.
News na stronie głównej Gazeta.pl
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... 60023.html
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... 60023.html
Widać, że rynek lotniczy w UE sie dynamicznie rozwija. Moze kiedys w Kielcach obsluzymy 10% tego co Heathrow?
Okęcie dopiero na 40. miejscu w Europie
(PAP, pb/19.01.2007, godz. 16:27)
Warszawie lotnisko Okęcie jest 40. pod względem liczby odprawianych pasażerów w Unii Europejskiej - wynika z opublikowanych w piątek statystyk Eurostatu.
Według tych danych przez Okęcie przewinęło się w 2005 roku 7,08 mln. pasażerów - o 16,2 proc. więcej niż w 2004 roku. Liczba lotów zwiększyła się w tym czasie o 7,2 proc., do 131 tys. Bardziej wzrosła liczba pasażerów podróżujących do innych krajów UE (23 proc.) niż na pozostałych trasach międzynarodowych (11 proc.).
Pierwsze miejsce wciąż zajmuje londyńskie Heathrow z 67,68 mln odprawionych pasażerów (6 proc. wszystkich przewozów pasażerskich w UE), drugie - paryskie lotnisko im. de Gaulle'a (53,4 mln), trzecie zaś - Frankfurt nad Menem (51,8 mln).
Eurostat policzył, że w sumie w 2005 roku z lotnisk w Unii Europejskiej skorzystało 705,8 mln pasażerów, co potwierdza, że unijny transport lotniczy rozwija się w tempie ponad 8,5 proc. rocznie. Wzrost liczby pasażerów dotyczy wszystkich krajów UE poza Maltą (tam spadek o 1,2 proc.).
Ze statystyk wynika też, że najbardziej oblegane są połączenia między Wielką Brytanią a Hiszpanią (blisko 35 mln pasażerów) oraz Niemcami i Hiszpanią (21 mln). Ogromną popularnością cieszą się też połączenia: Irlandia-Wielka Brytania, Francja-Wielka Brytania, Niemcy-Wielka Brytania - w każdym przypadku ponad 11 mln pasażerów rocznie. Na tym tle połączenia Polska-Wielka Brytania i Polska- Niemcy wyglądają blado, z odpowiednio 1,85 i 1,89 mln pasażerów.
Najbardziej obleganym połączeniem krajowym w Unii Europejskiej jest Madryt-Barcelona (4,3 mln), międzynarodowym zaś - Londyn/Heathrow-Nowy Jork/JFK (2,9 mln pasażerów).
Okęcie dopiero na 40. miejscu w Europie
(PAP, pb/19.01.2007, godz. 16:27)
Warszawie lotnisko Okęcie jest 40. pod względem liczby odprawianych pasażerów w Unii Europejskiej - wynika z opublikowanych w piątek statystyk Eurostatu.
Według tych danych przez Okęcie przewinęło się w 2005 roku 7,08 mln. pasażerów - o 16,2 proc. więcej niż w 2004 roku. Liczba lotów zwiększyła się w tym czasie o 7,2 proc., do 131 tys. Bardziej wzrosła liczba pasażerów podróżujących do innych krajów UE (23 proc.) niż na pozostałych trasach międzynarodowych (11 proc.).
Pierwsze miejsce wciąż zajmuje londyńskie Heathrow z 67,68 mln odprawionych pasażerów (6 proc. wszystkich przewozów pasażerskich w UE), drugie - paryskie lotnisko im. de Gaulle'a (53,4 mln), trzecie zaś - Frankfurt nad Menem (51,8 mln).
Eurostat policzył, że w sumie w 2005 roku z lotnisk w Unii Europejskiej skorzystało 705,8 mln pasażerów, co potwierdza, że unijny transport lotniczy rozwija się w tempie ponad 8,5 proc. rocznie. Wzrost liczby pasażerów dotyczy wszystkich krajów UE poza Maltą (tam spadek o 1,2 proc.).
Ze statystyk wynika też, że najbardziej oblegane są połączenia między Wielką Brytanią a Hiszpanią (blisko 35 mln pasażerów) oraz Niemcami i Hiszpanią (21 mln). Ogromną popularnością cieszą się też połączenia: Irlandia-Wielka Brytania, Francja-Wielka Brytania, Niemcy-Wielka Brytania - w każdym przypadku ponad 11 mln pasażerów rocznie. Na tym tle połączenia Polska-Wielka Brytania i Polska- Niemcy wyglądają blado, z odpowiednio 1,85 i 1,89 mln pasażerów.
Najbardziej obleganym połączeniem krajowym w Unii Europejskiej jest Madryt-Barcelona (4,3 mln), międzynarodowym zaś - Londyn/Heathrow-Nowy Jork/JFK (2,9 mln pasażerów).
-
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 910
- Rejestracja: 26 stycznia 2006, o 22:13
- Lokalizacja: Kielce
Pokochaliśmy podniebne podróże
2007-01-01 19:36 Aktualizacja: 2007-01-02 00:28
Polskie lotniska przeżywają oblężenie
Polacy coraz chętniej zamieniają cztery kółka na dwa skrzydła. Z danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego wynika, że od stycznia do końca listopada 2006 r polskie lotniska obsłużyły 14,2 mln pasażerów, czyli aż o 34 proc. więcej niż przed rokiem - pisze DZIENNIK.
"Pod względem przyrostu liczby pasażerów linii lotniczych jesteśmy pierwsi na świecie, a naszym jedynym rywalem na tym polu są Chińczycy" - cieszy się Grzegorz Kruszyński, prezes ULC. "Polacy naprawdę rozwinęli skrzydła, szacujemy, że w 2030 roku przez polskie lotniska przewinie się 70 mln pasażerów" - dodaje Adrian Furgalski, ekspert rynku lotniczego z zespołu doradztwa gospodarczego TOR.
Eksperci są zgodni, że w obsłudze tej rzeszy podróżnych coraz większą rolę będą odgrywały regionalne porty lotnicze. W ubiegłym roku z Okęcia odleciała tylko nieco ponad połowa wszystkich podróżnych, pozostałe 47 proc. obsłużyły inne polskie lotniska. To ważna zmiana, bo jeszcze w roku 2005 Okęcie miało ponad 60-proc. udział w rynku, a na początku dekady aż 80-proc. "Już w 2015 roku udział warszawskiego lotniska skurczy się do ok. 30 proc." - szacuje Furgalski.
Mniejsze lotniska dostały szansę rozwoju za sprawą tanich linii lotniczych. Dziś nad Wisłą działa dziesięć portów obsługujących międzynarodowe trasy, ale pomysł wybudowania lotnisk co chwilę zgłaszają nowe miasta. Pod koniec ubiegłego roku poseł Przemysław Gosiewski dumnie oświadczył, że zrobi wszystko, aby porządny port lotniczy miały Kielce. Podobno lada chwila ma ruszyć przetarg na budowę terminala i pasa startowego, na którym będą mogły lądować duże boeingi. Wartość inwestycji oszacowano na 500 mln złotych, a jej zakończenie przewidziano na 2011 rok.
2007-01-01 19:36 Aktualizacja: 2007-01-02 00:28
Polskie lotniska przeżywają oblężenie
Polacy coraz chętniej zamieniają cztery kółka na dwa skrzydła. Z danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego wynika, że od stycznia do końca listopada 2006 r polskie lotniska obsłużyły 14,2 mln pasażerów, czyli aż o 34 proc. więcej niż przed rokiem - pisze DZIENNIK.
"Pod względem przyrostu liczby pasażerów linii lotniczych jesteśmy pierwsi na świecie, a naszym jedynym rywalem na tym polu są Chińczycy" - cieszy się Grzegorz Kruszyński, prezes ULC. "Polacy naprawdę rozwinęli skrzydła, szacujemy, że w 2030 roku przez polskie lotniska przewinie się 70 mln pasażerów" - dodaje Adrian Furgalski, ekspert rynku lotniczego z zespołu doradztwa gospodarczego TOR.
Eksperci są zgodni, że w obsłudze tej rzeszy podróżnych coraz większą rolę będą odgrywały regionalne porty lotnicze. W ubiegłym roku z Okęcia odleciała tylko nieco ponad połowa wszystkich podróżnych, pozostałe 47 proc. obsłużyły inne polskie lotniska. To ważna zmiana, bo jeszcze w roku 2005 Okęcie miało ponad 60-proc. udział w rynku, a na początku dekady aż 80-proc. "Już w 2015 roku udział warszawskiego lotniska skurczy się do ok. 30 proc." - szacuje Furgalski.
Mniejsze lotniska dostały szansę rozwoju za sprawą tanich linii lotniczych. Dziś nad Wisłą działa dziesięć portów obsługujących międzynarodowe trasy, ale pomysł wybudowania lotnisk co chwilę zgłaszają nowe miasta. Pod koniec ubiegłego roku poseł Przemysław Gosiewski dumnie oświadczył, że zrobi wszystko, aby porządny port lotniczy miały Kielce. Podobno lada chwila ma ruszyć przetarg na budowę terminala i pasa startowego, na którym będą mogły lądować duże boeingi. Wartość inwestycji oszacowano na 500 mln złotych, a jej zakończenie przewidziano na 2011 rok.