PUK Kielce - Parking wielopoziomowy, Plac Konstytucji
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1
PUK Kielce - Parking wielopoziomowy, Plac Konstytucji
Parking na placu Konstytucji 3 Maja
Anna Roży 11-01-2006
Przedsiębiorstwo usług komunalnych w ciągu dwóch tygodni złoży wniosek o pozwolenie na budowę parkingu na Placu Konstytucji. Budowa ma się rozpocząć na przełomie kwietnia i maja. Parking będzie o kilkanaście miejsc mniejszy niż pierwotnie planowano.
Ostateczny projekt parkingu wielopoziomowego koło kieleckiego ratusza został przygotowany przez architektów zatrudnionych w PUK. W ten sposób prezydent Wojciech Lubawski poradził sobie z "protestem" architektów, którzy nie zgłaszali się do konkursu na przygotowanie ostatecznego projektu. Parking na pl. Konstytucji będzie miał trzy poziomy, ostatnie piętro będzie miało zadaszone tylko boki. Urzędnicy zapewniają, że dzięki konstrukcji żelbetonowo-ażurowej nie będzie szpecił placu. W jego otoczeniu ma się znaleźć dużo zieleni. - Na parking będzie się wjeżdżać w dwóch miejscach z ul. Piotrkowskiej. Kiedy ruch na Rynku zostanie zamknięty, dojeżdżać się do niego będzie ulicami Kozią i Orlą - informuje Jacek Nowak z PUK.
W ciągu dwóch tygodni w pobliżu przyszłego miejsca budowy pojawią się banery z wizualizacją przewidzianego na 380 miejsc parkingu. - Chcemy, żeby mieszkańcy wiedzieli, jak będzie wyglądał, i żeby sobie uświadomili, że nie oszpeci tej części miasta - tłumaczy Nowak.
Tymczasem Stowarzyszenie Architektów Polskich wystąpiło do wojewódzkiego sądu administracyjnego o wstrzymanie decyzji o wydaniu warunków zabudowy. - Wniosek złożyliśmy w sądzie w lutym ubiegłego roku, do tej pory nie został rozpatrzony. Dlatego niedawno złożyliśmy skargę na bezczynność sądu. Mamy nadzieję, że decyzja wkrótce zapadnie - mówi Regina Kozakiewicz-Opałko ze stowarzyszenia.
Ostatnio zmieniony 8 grudnia 2009, o 17:18 przez Autor, łącznie zmieniany 1 raz.
- tom
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 2504
- Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
- Lokalizacja: Kielce, Lublin
- Kontakt:
I bardzo dobrze! .Po protestach architektów już obawiałem się o przyszłość tego projektu. A to proszę...
Ponadto projekt uważam za bardzo udany i juz nie mogę się doczekać rozpoczęcia inwestycji. Żeby tylko nie było żadnej obsuwy...
No i najważniejsze: będzie można wreszcie rozpocząć modernizację Rynku i ulic przyległych. Czas najwyższy! .
Ponadto projekt uważam za bardzo udany i juz nie mogę się doczekać rozpoczęcia inwestycji. Żeby tylko nie było żadnej obsuwy...
No i najważniejsze: będzie można wreszcie rozpocząć modernizację Rynku i ulic przyległych. Czas najwyższy! .
zobaczymy ja dzis w radio słyszałem ze pobliscy mieszkańcy boją sie o spaliny ale szczerze mówiąc nie uważam tego miejsca za dobre na parking a to z tego względu ze bedzie tam ciężko dojechać i wyjechać. nie znam planu ale niebardzo sobie wyobrażam wjazd i wyjazd z parkingu na 380miejsc!!! niewiem jak planują puścić ruch ale śmierdzi to jednym wielkim korkiem i kupą nerwów
ok niech znikną ale jezeli wiesz to napisz jak bedzie się tam dojezdzać i wyjezdzac bo to jest podstawa funkcjonalności parkingu. Ok zabiorą wszyscy samochosy z centrum wstawią na parking a pomiedzy 15 a 17 wszyscy beda chcieli jechac (380 aut) do domu i któredy pojadą tam na około sa korki nawet bez parkingu
- tom
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 2504
- Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
- Lokalizacja: Kielce, Lublin
- Kontakt:
"Na parking będzie się wjeżdżać w dwóch miejscach z ul. Piotrkowskiej. Kiedy ruch na Rynku zostanie zamknięty, dojeżdżać się do niego będzie ulicami Kozią i Orlą - informuje Jacek Nowak z PUK."
Celem miasta jest ograniczenie ruchu w centrum do minimum. Jednak ludzie mieszkający w centrum muszą gdzieś pozostawić swoje auta - liczę,że tymi miejscami będą Plac Konstytucji i w przyszłosci parking wielopoziomowy przy Solnej.
Nie zauważyłem, żeby na Piotrkowskiej panowały korki. Duzy ruch owszem jest, ale w okolicach Rynku, głównie przy wylocie Warszawskiej. Celem miasta jest zredukowanie ruchu, aby centrum stało się bardziej przyjazne dla mieszkańców i turystów.
Wydaje mi się, ze wszystkie samochody nie będą wyjeżdzały z parkingu na raz, lecz w odstępach czasu. Takze chyba nie będzie większych kłopotów z przejazdem.
Celem miasta jest ograniczenie ruchu w centrum do minimum. Jednak ludzie mieszkający w centrum muszą gdzieś pozostawić swoje auta - liczę,że tymi miejscami będą Plac Konstytucji i w przyszłosci parking wielopoziomowy przy Solnej.
Nie zauważyłem, żeby na Piotrkowskiej panowały korki. Duzy ruch owszem jest, ale w okolicach Rynku, głównie przy wylocie Warszawskiej. Celem miasta jest zredukowanie ruchu, aby centrum stało się bardziej przyjazne dla mieszkańców i turystów.
Wydaje mi się, ze wszystkie samochody nie będą wyjeżdzały z parkingu na raz, lecz w odstępach czasu. Takze chyba nie będzie większych kłopotów z przejazdem.
czyli bedzie zrobiony wjazd z IX wieków w kozią (bo narazie to tak sie nie da wjechac) no i mozna dojechac warszawską przez orlą na parking, na logike wyjezdzać sie bedzie piotrkowską. A to znaczy ze, zeby dojechac na parkin z powiedzmy z zachodniej strony miasta musisz jechac paderewskiego lub czarnowską plus jest taki ze IX wieków od strony tego parkingu ma cztery trzy pasy + pas BUS niewiem moze jakos to bedzie pewno ktos mąddry nad tym mysli
- Sz.J.
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1113
- Rejestracja: 22 września 2005, o 18:14
- Lokalizacja: Kielce
Ktoś wspomniał o zachodniej granicy. Bywam dosyć często w Niemczech i jak dotąd nie widziałem tam takiego marnotrawstwa nieruchomości w centrum miasta. Nie widziałem tam wolnostojących parkingów. Wszystkie mieszczą się w budynkach komercyjnych np. Karstad.
Sprzedać tą działkę jakiemuś deweloperowi na centrum handlowe (bez hipermarketu) pod warunkiem budowy w nim parkingu.
Albo podzielić tą działkę na mniejsze i sprzedać. Mielibyśmy kwartał miasta ze zwartą zabudową, nowe powierzchnie handlowe a parking wewnątrz działki.
Wolnostojący parking można zbudować na Solnej.
Potrzeba w mieście kilka mniejszych parkingów a nie jeden kolos.
Miasto zaoszczędziłoby na budowie, zyskało z podatków od nieruchomości.
Z resztą z tego parkingu korzystaliby głównie i pewnie za darmo
urzędnicy magistratu i ZUSu.
Sprzedać tą działkę jakiemuś deweloperowi na centrum handlowe (bez hipermarketu) pod warunkiem budowy w nim parkingu.
Albo podzielić tą działkę na mniejsze i sprzedać. Mielibyśmy kwartał miasta ze zwartą zabudową, nowe powierzchnie handlowe a parking wewnątrz działki.
Wolnostojący parking można zbudować na Solnej.
Potrzeba w mieście kilka mniejszych parkingów a nie jeden kolos.
Miasto zaoszczędziłoby na budowie, zyskało z podatków od nieruchomości.
Z resztą z tego parkingu korzystaliby głównie i pewnie za darmo
urzędnicy magistratu i ZUSu.