Rozbudowa ul. Ściegiennego + drogi nr 73 do Woli Morawickiej
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
Re: Rozbudowa ul. Ściegiennego + drogi nr 73 do Woli Morawic
Wybrałem się na przejażdżkę ul. Ściegiennego (DK73) by zobaczyć jak wygląda powstała tam infrastruktura rowerowa.
Wnioski mam następujące:
1. Chyba pierwsza w Kielcach inwestycja, gdzie można przejechać wzdłuż drogi rowerem bez zsiadania z niego! I to po obu stronach!
2. Niestety krawężniki - szczególnie na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną - są zbyt wysokie,
3. Szerokość DDR gdy jest poprowadzona obok chodnika nie odpowiada żadnym normom - na pewno nie ma tam 2 metrów...
4. Oznakowanie pionowe nie odpowiada rzeczywistości
5. Wreszcie w Kielach zauważono, że rowerzysta nie potrafi się teleportować gdy kończy się DDR i zrobiono zjazdy na jezdnię!
6. Brakuje jednak słupków uniemożliwiających przejazd aut po DDR
Kierunek robienia zdjęcia nie zgadza się niestety z tym co na miniaturowej mapce - trzeba sobie dodać 90 stopni w prawo, żeby się zgadzał
1. Jedziemy od ul. Ściegiennego od strony centrum. Przed nami skrzyżowanie z ul. Popiełuszki i początek przebudowywanego odcinka. Niestety już na początku widać, ze oznakowanie pionowe stawiał ktoś kto nie ma o nim zielonego pojęcia. Nagle w środku chodnika za wysokim krawężnikiem zaczyna się droga dla rowerów i pieszych...
2. 50 metrów dalej znajduje się początek DDR (być może będzie to jednak oznakowane inaczej - np. jako CPR?) i rzecz niespotykana w Kielcach do tej pory - obniżony krawężnik umożliwiający wjazd z jezdni!
3. Po drugiej stronie znajduje się za to zjazd na jezdnię, brawo!
4. Jedziemy dalej - do wyboru mamy jazdę na wprost lub w prawo. Widać również, że w Kielcach da się zrobić prostą DDR bez zawijasów.
5. Skręcamy w prawo i patrzymy w stronę centrum. W oczy rzucają się oczywiście przyciski - bez ich naciśnięcia możemy sobie stać w nieskończoność.
6. Przyciski są niestety na każdym skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną...
7. Widok na wschód
8. I widok na południe - oznakowanie znów niezgodne ze stanem faktycznym.
9. Patrzymy w stronę centrum - prosta długa DDR.
Cdn ...
Wnioski mam następujące:
1. Chyba pierwsza w Kielcach inwestycja, gdzie można przejechać wzdłuż drogi rowerem bez zsiadania z niego! I to po obu stronach!
2. Niestety krawężniki - szczególnie na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną - są zbyt wysokie,
3. Szerokość DDR gdy jest poprowadzona obok chodnika nie odpowiada żadnym normom - na pewno nie ma tam 2 metrów...
4. Oznakowanie pionowe nie odpowiada rzeczywistości
5. Wreszcie w Kielach zauważono, że rowerzysta nie potrafi się teleportować gdy kończy się DDR i zrobiono zjazdy na jezdnię!
6. Brakuje jednak słupków uniemożliwiających przejazd aut po DDR
Kierunek robienia zdjęcia nie zgadza się niestety z tym co na miniaturowej mapce - trzeba sobie dodać 90 stopni w prawo, żeby się zgadzał
1. Jedziemy od ul. Ściegiennego od strony centrum. Przed nami skrzyżowanie z ul. Popiełuszki i początek przebudowywanego odcinka. Niestety już na początku widać, ze oznakowanie pionowe stawiał ktoś kto nie ma o nim zielonego pojęcia. Nagle w środku chodnika za wysokim krawężnikiem zaczyna się droga dla rowerów i pieszych...
2. 50 metrów dalej znajduje się początek DDR (być może będzie to jednak oznakowane inaczej - np. jako CPR?) i rzecz niespotykana w Kielcach do tej pory - obniżony krawężnik umożliwiający wjazd z jezdni!
3. Po drugiej stronie znajduje się za to zjazd na jezdnię, brawo!
4. Jedziemy dalej - do wyboru mamy jazdę na wprost lub w prawo. Widać również, że w Kielcach da się zrobić prostą DDR bez zawijasów.
5. Skręcamy w prawo i patrzymy w stronę centrum. W oczy rzucają się oczywiście przyciski - bez ich naciśnięcia możemy sobie stać w nieskończoność.
6. Przyciski są niestety na każdym skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną...
7. Widok na wschód
8. I widok na południe - oznakowanie znów niezgodne ze stanem faktycznym.
9. Patrzymy w stronę centrum - prosta długa DDR.
Cdn ...
Re: Rozbudowa ul. Ściegiennego + drogi nr 73 do Woli Morawic
10. Niestety po jakimś czasie DDR skręca pod kątem prostym...
11. I wpada w drogę serwisową.
12. Oznakowanie znów od czapy.
13.
14. Widok włączenia DDR w drogę serwisową od drugiej strony.
15. Dalej jezdnia serwisowa prowadzi za ekranami.
16. Jedziemy szybko bo jest z górki
17. Bardzo z górki
18. Na końcu drogi serwisowej znów zaczyna się DDR
19. Niestety jest bardzo wąska i nie ma szans by minęły się na niej 2 rowery.
Cdn ...
11. I wpada w drogę serwisową.
12. Oznakowanie znów od czapy.
13.
14. Widok włączenia DDR w drogę serwisową od drugiej strony.
15. Dalej jezdnia serwisowa prowadzi za ekranami.
16. Jedziemy szybko bo jest z górki
17. Bardzo z górki
18. Na końcu drogi serwisowej znów zaczyna się DDR
19. Niestety jest bardzo wąska i nie ma szans by minęły się na niej 2 rowery.
Cdn ...
Re: Rozbudowa ul. Ściegiennego + drogi nr 73 do Woli Morawic
20. Widok w drugą stronę - chyba bardziej się tego nie dało skomplikować.
21. Kolejne skrzyżowanie z sygnalizacją świetlna - tu krawężniki mają więcej niż 3 cntymetry...
22. Widok na wschód. Oczywiście przyciski muszą być.
23. Nawet na zdjęciu widać wysoki krawężnik...
24. Przejazd po południowej stronie skrzyżowania.
25. Jedizemy dalej na południe - nadal bardzo wąsko.
26. Dalej DDR oddziela się od chodnika i wpada w drogę serwisową.
27. Widok od drugiej strony - przepraszam za jakość.
28. Za wzniesieniem znów zaczyna się DDR - znów oznakowanie od czapy.
29. Tu przynajmniej jest szeroko.
Cdn ...
21. Kolejne skrzyżowanie z sygnalizacją świetlna - tu krawężniki mają więcej niż 3 cntymetry...
22. Widok na wschód. Oczywiście przyciski muszą być.
23. Nawet na zdjęciu widać wysoki krawężnik...
24. Przejazd po południowej stronie skrzyżowania.
25. Jedizemy dalej na południe - nadal bardzo wąsko.
26. Dalej DDR oddziela się od chodnika i wpada w drogę serwisową.
27. Widok od drugiej strony - przepraszam za jakość.
28. Za wzniesieniem znów zaczyna się DDR - znów oznakowanie od czapy.
29. Tu przynajmniej jest szeroko.
Cdn ...
Re: Rozbudowa ul. Ściegiennego + drogi nr 73 do Woli Morawic
30. Dalej DDR oddziela się od jezdni.
31. Przejazd dla rowerów.
32. I niestety DDR od ekierki. Dodatkowo przed nami parking - już widzę wystajace samochody na DDR.
33. Tu niestety nie dałosię zrobić przejazdu na wprost tylko trzeba było zastosować jakieś bezsensowne odgięcia...
34. A na następnym skrzyżowaniu już dało się bez odgięć...
35. Niestety z tej strony DDR kończy się bez zjazdu na jezdnie - dobrze, że ktoś wysypał przynajmniej jakieś kruszywo...
36. Przedostajemy się na drugą stronę ulicy i jedziemy w drogę powrotną. Niestety z jezdni głównej będzie ciężko dostać się na serwisówkę.
37. Przd nami jezdnia główna.
38. Żeby wjechać na drogę serwisową trzeba przejechać po piachu...
39. Jedziemy na południe.
Cdn ...
31. Przejazd dla rowerów.
32. I niestety DDR od ekierki. Dodatkowo przed nami parking - już widzę wystajace samochody na DDR.
33. Tu niestety nie dałosię zrobić przejazdu na wprost tylko trzeba było zastosować jakieś bezsensowne odgięcia...
34. A na następnym skrzyżowaniu już dało się bez odgięć...
35. Niestety z tej strony DDR kończy się bez zjazdu na jezdnie - dobrze, że ktoś wysypał przynajmniej jakieś kruszywo...
36. Przedostajemy się na drugą stronę ulicy i jedziemy w drogę powrotną. Niestety z jezdni głównej będzie ciężko dostać się na serwisówkę.
37. Przd nami jezdnia główna.
38. Żeby wjechać na drogę serwisową trzeba przejechać po piachu...
39. Jedziemy na południe.
Cdn ...
Re: Rozbudowa ul. Ściegiennego + drogi nr 73 do Woli Morawic
40. Niestety pod znakiem D4-a brakuje tabliczki T-22 - wprowadzeni w błąd rowerzyści mogą próbować jezdnia główną.
41. Jak widać rowerzyści mogą jechać dalej.
42. Jedyno z niewielu miejsc gdzie udało się połączyć DDR z jezdnią bez użycia krawężnika!
43. Niestety znów jak od ekierki...
44.
45. Tu DDR się kończy i włącza do jezdni serwisowej. I to bez użycia krawężników! Brakuje jednak słupków - na pewno znajdą się kierowcy próbujący swoich sił na DDR.
46. Jedno ze skrzyżowań drogi serwisowej.
47. Znów brakuje tabliczki T-22
48. Rowerzyści mogą jechać dalej - niestety znów bardzo wąsko.
49. Krawęzniki po tej stronie skrzyżowania znów wysokie. Dalej niestety telefon mi odmówił posłuszeństwa, ale nie wygląda to jakoś specjalnie inaczej niż do tej pory.
Fotorelacja wstawiona automatycznie.
41. Jak widać rowerzyści mogą jechać dalej.
42. Jedyno z niewielu miejsc gdzie udało się połączyć DDR z jezdnią bez użycia krawężnika!
43. Niestety znów jak od ekierki...
44.
45. Tu DDR się kończy i włącza do jezdni serwisowej. I to bez użycia krawężników! Brakuje jednak słupków - na pewno znajdą się kierowcy próbujący swoich sił na DDR.
46. Jedno ze skrzyżowań drogi serwisowej.
47. Znów brakuje tabliczki T-22
48. Rowerzyści mogą jechać dalej - niestety znów bardzo wąsko.
49. Krawęzniki po tej stronie skrzyżowania znów wysokie. Dalej niestety telefon mi odmówił posłuszeństwa, ale nie wygląda to jakoś specjalnie inaczej niż do tej pory.
Fotorelacja wstawiona automatycznie.
- Tomasso
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 589
- Rejestracja: 13 kwietnia 2006, o 17:47
- Lokalizacja: Kielce - Sieje
- Kontakt:
Re: Rozbudowa ul. Ściegiennego + drogi nr 73 do Woli Morawic
Foto 11 - to nie mogli już kawałka DDR dociągnąć do drogi technicznej na wprost? To aż takie ogromne koszty?
Foto 20 - tu faktycznie przegięcie, po kiego ta wysepka na wprost?
No cóż, nie może być idealnie w tym kraju ale i tak wielki postęp. To już całkiem inny świat niż było.
Foto 20 - tu faktycznie przegięcie, po kiego ta wysepka na wprost?
No cóż, nie może być idealnie w tym kraju ale i tak wielki postęp. To już całkiem inny świat niż było.
Re: Rozbudowa ul. Ściegiennego + drogi nr 73 do Woli Morawic
Odnośnie zdjęcia 11 to myślę, że jest w tym skręcie ukryty cel... Skręt sugeruje by jechać prosto do lasu piękną asfaltową drogą za szlabanem. Wydaje mi się że większość rowerzystów wcześniej jeździła właśnie drogą dla leśników wzdłuż lasu. Prowadzi tam piękna trasa rowerowa dookoła Pierścienicy. Teraz mają wybór- po skręcie ścieżki mogą jechać prosto za szlabanem tą piękną trasą, albo serwisówką w dół do Posłowic...
Re: Rozbudowa ul. Ściegiennego + drogi nr 73 do Woli Morawic
Tylko infrastrukturę rowerową w mieście buduje się do jazdy komunikacyjnej (gdzie ważna jest szybkość i wygoda) a nie do rekreacyjnej (gdzie nadłożenie drogi nie jest problemem).
Re: Rozbudowa ul. Ściegiennego + drogi nr 73 do Woli Morawickiej
Wygląda na to, że w tym tygodniu Mostostal na dobre wszedł na teren budowy - ruszyli ze zdejmowaniem wierzchniej warstwy gruntu, ruszyły też prace przy kładce obok szkoły w Bilczy
Żółć i czerwień w naszych sercach aż po życia kres!!!