Kielce - infrastruktura rowerowa
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Faktycznie wczoraj zaczęli ścieżkę przy Jagiellońskiej, choć paliki są już od zeszłego tygodnia. Zgodnie z projektem ścieżka przebiegać będzie po zachodniej stronie ulicy, jedynie bardzo krótki odcinek między Stokową a Krakowską będzie po stronie wschodniej, co jest trochę głupie gdyż jadąc od centrum Jagiellońska, by dojechać do ścieżki wzdłuż Krakowskiej na krótkim odcinku trzeba będzie 2 razy przejeżdżac przez światła na Jagiellońskiej Pocieszające jest to że Green Velo przewiduję samą ścieżkę ,ale z tego co wiem to dogadali się z miastem i chodnik przy okazji też zostanie wymieniony... A sama ścieżka jak wiadomo będzie asfaltowa... Chociaż tyle kielczanie skorzystają na tym Green Velo... A propos Gren Velo... Kończą już ścieżkę wzdłuż ulicy Młyńskiej i Bobrowej na Pietraszkach. W przyszłym tygodniu pojawi się tam piękny asfalt... Szkoda tylko że na Siedmiu Zródeł ta powierzchniówka co ją nie dawno położyli już jest prawie tak nierówna jak asfalt przed jej położeniem...
Ostatnio zmieniony 5 listopada 2015, o 12:38 przez Tommy, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Tak wygląda jazda ul. Źródłową po oddaniu tej cudownej "śmieszki"...
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Prosty odcinek, a z tego co widać, z niezrozumiałych mi powodów, ścieżka ma już ze 48 zakrętów.Tommy pisze:Faktycznie wczoraj zaczęli ścieżkę przy Jagiellońskiej
Nie można zbudować normalnie? Czy znów rowerzyści się za bardzo będą rozpędzać?
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
- spidimarcin
- Posty: 213
- Rejestracja: 16 lipca 2013, o 14:27
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Haha wiedziałem! Oczywiście będzie po północnej stronie..spidimarcin pisze:Z powyższego opisu dot. ul. Piekoszowskiej wynika, że z nawierzchnią ulicy, która jest w stanie katastrofalnym, nic nie będzie robione. No i oczywiście wycinka drzew. Zapewne wszystkich wzdłuż ulicy Ciekawe tylko po której stronie to zrobią. Logika nakazuje myśleć, że po południowej, żeby nawiązać do ścieżki przy Opielińskiej. Ale na logikę ciężko coś w naszym mieście wnioskować Przydałaby się jakaś mapka
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... F150909689
Przynajmniej wg echa.
A tak fajnie wygląda ulica z tym szpalerem drzew:
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Mnie też zastanawiały te zakręty ścieżki przy Jagiellońskiej... Ci co robią nie mają pojęcia... Tak było w planie i już... Prawdopodobnie chodzi o studzienki telekomunikacyjne, by znajdowały się na chodniku a nie na wyasfaltowanej DDR.
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Po wycince drzew na Piekoszowskiej, ulica będzie wyglądać tragicznie!
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Tak powinna wyglądać ścieżka rowerowa, a nie jak ta głupota która u nas jest budowana.
To powinien być po prostu pas dla rowerów, bez krawężniczków, przejazdów, kostki i tych innych głupot i kretyńskich rozwiązań.
To powinien być po prostu pas dla rowerów, bez krawężniczków, przejazdów, kostki i tych innych głupot i kretyńskich rozwiązań.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Dziś wycięto większość drzew na Piekoszowskiej.
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Przejechałem się dziś kieleckim odcinkiem Green Velo i nie tylko i niestety widzę że nie wiele się dzieje. Zostawili niedokończoną DDR przy Jagiellońskiej (ok czekają aż inni uporają się w sygnalizatorami na skrzyżowaniach z Krakowską i Kołątaja) ale dla czego na Sukowskiej nie dzieje się NIC poza wbitymi słupkami? Oczywiście dziurawy jak ser szwajcarski odcinek przed Marzyszem nie tknięty. Już nie wspomnę że nie zauważyłem prac przy MORach (jeden na Stadionie a drugi na Jaskółczej). Jutro postaram się wrzucić foty ze ścieżki na Młyńskiej która służy... kierowcom i o sposobie walki z tymi kierowcami
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Tak jak obiecałem wcześniej fotki ciekawych rozwiązań które mają utrudnić życie kierowcom by jednak nie nadużywali jazdy ścieżką rowerową...
Ścieżka w ulicy Młyńskiej ostatnio bardzo często jest wykorzystywana przez kierowców... Ostatnie zdjęcie pokazuje dlaczego... Sam kilka razy widziałem jak tamtędy jechali a widząc mnie zjeżdżali ze ścieżki niszcząc z kolei nasyp tej dogi rowerowej.. Miasto ma tą drogę w tyłku, a tak naprawdę chodzi o ostatni może 300-metrowy odcinek który przed budową ścieżki był przejezdny dla normalnego samochodu a obecnie tylko dla terenówek.
Ścieżka w ulicy Młyńskiej ostatnio bardzo często jest wykorzystywana przez kierowców... Ostatnie zdjęcie pokazuje dlaczego... Sam kilka razy widziałem jak tamtędy jechali a widząc mnie zjeżdżali ze ścieżki niszcząc z kolei nasyp tej dogi rowerowej.. Miasto ma tą drogę w tyłku, a tak naprawdę chodzi o ostatni może 300-metrowy odcinek który przed budową ścieżki był przejezdny dla normalnego samochodu a obecnie tylko dla terenówek.
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Ostatnio pisali coś na temat oszczędności w ramach Green Velo i ostatecznie zaakceptowanej możliwości przesunięcia tych środków (1,7 mln PLN) na inne ścieżki.
Dzięki temu zmieni się nawierzchnia ścieżki wzdłuż Alei Legionów na bitumiczną
[/URL]
[/URL]
Co uważam za bardzo dobry pomysł, gdyż który jak który odcinek ale ten zmieniłbym w pierwszej kolejności tym bardziej że ta kostka nawet bezfazowa nie była a przejazd
przez krawężnik na ostatnim zdjęciu przy dużej prędkości też nie należał do przyjemnych. Poza tym mają zrobić przejazdy dla rowerzystów między innymi przez Solną i Marmurową.
Ale najlepszą wiadomością jest przedłużenie ścieżki od okolicy WDK wzdłuż Kolpoter Areny do skrzyżowania z ulicą Gagarina/Barabasza czyli do starej ścieżki.
[/URL]
Problemem może być tylko niedawno oddany przystanek. Mają dwie opcje - częściowo rozebrać to co z takim mozołem ktoś inny ułożył lub ulubiona opcja czyli wycięcie kilku drzewek
Miejmy nadzieję, że wybiorą pierwszą. Nawet na Sukowskiej coś się dzieje- mają 2 miesiące, więc czasu w brud.
[/URL]
[/URL]
Na drugim zdjęciu to już sam nie wiem którą stroną ma przebiegać ta ścieżka...
Dzięki temu zmieni się nawierzchnia ścieżki wzdłuż Alei Legionów na bitumiczną
[/URL]
[/URL]
Co uważam za bardzo dobry pomysł, gdyż który jak który odcinek ale ten zmieniłbym w pierwszej kolejności tym bardziej że ta kostka nawet bezfazowa nie była a przejazd
przez krawężnik na ostatnim zdjęciu przy dużej prędkości też nie należał do przyjemnych. Poza tym mają zrobić przejazdy dla rowerzystów między innymi przez Solną i Marmurową.
Ale najlepszą wiadomością jest przedłużenie ścieżki od okolicy WDK wzdłuż Kolpoter Areny do skrzyżowania z ulicą Gagarina/Barabasza czyli do starej ścieżki.
[/URL]
Problemem może być tylko niedawno oddany przystanek. Mają dwie opcje - częściowo rozebrać to co z takim mozołem ktoś inny ułożył lub ulubiona opcja czyli wycięcie kilku drzewek
Miejmy nadzieję, że wybiorą pierwszą. Nawet na Sukowskiej coś się dzieje- mają 2 miesiące, więc czasu w brud.
[/URL]
[/URL]
Na drugim zdjęciu to już sam nie wiem którą stroną ma przebiegać ta ścieżka...
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
No nie wiem czy to jest dobra wiadomość - wystarczy sobie zobaczyć jak wyglądają projekty - znów zamiast zrobić to porządnie to powstaną jakieś fuszerki, ciągi pieszo-rowerowe czy odgięcia na skrzyżowaniach. Ja dalej będę jechał jezdnią, bo z pseudo-infrastruktury rowerowej prowadzącej donikąd nie mam zamiaru korzystać. Co do przystanku to on i tak jest w złej lokalizacji z bezsensowną zatoką, której w takim miejscu nigdy nie powinno być więc teraz trzeba będzie niszczyć drzewa.
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Nie wiem, czy jazda jezdnią rowerem jest zgodna z przepisami w sytuacji gdy obok jest DDR... Mniejsza z tym. Wczoraj w końcu robili ostatnią warstwę DDR na Obrzeźnej i Koneckiej
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
Byłem chyba pierwszym rowerzystą, który po ją przetestował. Jechało się prawie jak po asfalcie, ale nie bez kozery układali tą warstwę na krótko przed oddaniem.
Pewnie wiedzą że jest nietrwała i dość szybko się zniszczy...
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
Byłem chyba pierwszym rowerzystą, który po ją przetestował. Jechało się prawie jak po asfalcie, ale nie bez kozery układali tą warstwę na krótko przed oddaniem.
Pewnie wiedzą że jest nietrwała i dość szybko się zniszczy...
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Na Al. na Stadion w związku ze szlakiem Green Velo pojawił się pierwszy w Kielcach kontrapas.
1. Tuż za pętlą autobusową na Al. Na Stadion zaczyna się jednokierunkowy odcinek. Od teraz jednak rowerem można się poruszać legalnie w obu kierunkach.
2. W okolicach pętli zaczyna się również odcinek żwirowej drogi dla rowerów wzdłuż ul. Obrzeźniej...
3. Przy każdym skrzyżowaniu następuje powtórzenie znaku D-3 wraz z tabliczką T-22 "nie dotyczy rowerów". Taka kombinacja oznacza, że droga ta jest jednokierunkowa dla wszystkich pojazdów z wyjątkiem rowerów.
4. Niestety, kierowcy jak zwykle mają w poważaniu innych uczestników ruchu i stawiają swoje samochody jak popadnie...
5. Niestety nawierzchnia kontrapasa nie jest idealna...
6. Niestety, napotkany rowerzysta był święcie przekonany, że to jest droga dla rowerów i za nic nie dał sobie przetłumaczyć, że to jest kontrapas i służy jedynie do jazdy "pod prąd"...
7. Od strony "pod prąd" co skrzyżowanie powtarzany jest znak B-2 również z tabliczką T-22.
8. Niestety nawierzchnia wykonana niestarannie...
9. Parkujace na kontrapasie samochody od drugiej strony.
Cdn ...
1. Tuż za pętlą autobusową na Al. Na Stadion zaczyna się jednokierunkowy odcinek. Od teraz jednak rowerem można się poruszać legalnie w obu kierunkach.
2. W okolicach pętli zaczyna się również odcinek żwirowej drogi dla rowerów wzdłuż ul. Obrzeźniej...
3. Przy każdym skrzyżowaniu następuje powtórzenie znaku D-3 wraz z tabliczką T-22 "nie dotyczy rowerów". Taka kombinacja oznacza, że droga ta jest jednokierunkowa dla wszystkich pojazdów z wyjątkiem rowerów.
4. Niestety, kierowcy jak zwykle mają w poważaniu innych uczestników ruchu i stawiają swoje samochody jak popadnie...
5. Niestety nawierzchnia kontrapasa nie jest idealna...
6. Niestety, napotkany rowerzysta był święcie przekonany, że to jest droga dla rowerów i za nic nie dał sobie przetłumaczyć, że to jest kontrapas i służy jedynie do jazdy "pod prąd"...
7. Od strony "pod prąd" co skrzyżowanie powtarzany jest znak B-2 również z tabliczką T-22.
8. Niestety nawierzchnia wykonana niestarannie...
9. Parkujace na kontrapasie samochody od drugiej strony.
Cdn ...