MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania
Zmiany w organizacji ruchu w rejonie cmentarzy w okresie Wszystkich Świętych
Skrzyżowanie ulic Krakowska - Jana Pawła II - Miodowicza zostanie oddane do ruchu z następującymi ograniczeniami:
- wjazd w ulicę Miodowicza będzie możliwy wyłącznie dla pojazdów skręcających w prawo z ulicy Ściegiennego (ruch od cmentarzy),
- wyjazd z ulicy Krakowskiej w prawo lub w lewo,
- ruch na skrzyżowaniu będzie sterowny przez Policję (w miarę potrzeb), sygnalizacja świetlna nie będzie załączona.
http://www.um.kielce.pl/biuro-prasowe/a ... etych.html
Czyli wreszcie oddają skrzyżowanie! Ciekawe czy już na stałe, czy po 2 listopada znowu zamkną i będą się babrać do przyszłego roku. Jak na stałe, to kiedy autobusy wrócą na swoje trasy przez Krakowską.
Skrzyżowanie ulic Krakowska - Jana Pawła II - Miodowicza zostanie oddane do ruchu z następującymi ograniczeniami:
- wjazd w ulicę Miodowicza będzie możliwy wyłącznie dla pojazdów skręcających w prawo z ulicy Ściegiennego (ruch od cmentarzy),
- wyjazd z ulicy Krakowskiej w prawo lub w lewo,
- ruch na skrzyżowaniu będzie sterowny przez Policję (w miarę potrzeb), sygnalizacja świetlna nie będzie załączona.
http://www.um.kielce.pl/biuro-prasowe/a ... etych.html
Czyli wreszcie oddają skrzyżowanie! Ciekawe czy już na stałe, czy po 2 listopada znowu zamkną i będą się babrać do przyszłego roku. Jak na stałe, to kiedy autobusy wrócą na swoje trasy przez Krakowską.
- bender
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 829
- Rejestracja: 25 lipca 2011, o 21:11
- Lokalizacja: Bo to Kielce, Kielce są bracie...
Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania
Przecież tam, mimo zakazów, od kilku dni odbywa się normalny ruch.
Kilka dni temu czytałem w prasie, że skrzyżowanie będzie otwarte tylko na weekend, potem organizacja ruchu wróci do dotychczasowej.
Kilka dni temu czytałem w prasie, że skrzyżowanie będzie otwarte tylko na weekend, potem organizacja ruchu wróci do dotychczasowej.
Stowarzyszenie Blokujemy Kieleckie Inwestycje by T. Sayor
- Thermalcake
- Posty: 349
- Rejestracja: 24 czerwca 2011, o 00:45
- Lokalizacja: Kielce
Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania
Byłby ktoś tak dobry i zrobiłby zdjęcia z tej inwestycji? Podobno skrzyżowanie już otwarte. Z góry dzięki!
Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania
Skrzyżowanie koło WDK otwarte. Do Olszewskiego trzeba dołożyć
Dobra wiadomość dla kierowców. Otwarto już skrzyżowanie w okolicach Wojewódzkiego Domu Kultury i zakończono modernizację ul. Olszewskiego. Niestety, ta druga inwestycja jest o blisko pół miliona droższa, niż pierwotnie planowano
Pierwotnie planowano, że nowe skrzyżowanie ul. Ściegiennego, Krakowskiej i Miodowicza będzie zamknięte tuż po dniu Wszystkich Świętych, żeby dokończyć inwestycję. Tak się nie stało, skrzyżowanie jest przejezdne, chociaż roboty trwają. - Zrezygnowaliśmy z zamykania skrzyżowania, bo to by oznaczało wprowadzenie kolejnej nowej organizacji ruchu, a oznakowanie jest już gotowe. Udało się nawet dopuścić przejazd na wprost z ul. Krakowskiej w nową ul. Miodowicza - mówi Jarosław Skrzydło, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach. Dodaje, że prawdopodobnie w piątek zostanie uruchomiona także nowa sygnalizacja świetlna. Cała inwestycja jest jednak opóźniona - powinna się skończyć do końca października.
(...)
Cały tekst: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... z3IGuRLZvj
Dobra wiadomość dla kierowców. Otwarto już skrzyżowanie w okolicach Wojewódzkiego Domu Kultury i zakończono modernizację ul. Olszewskiego. Niestety, ta druga inwestycja jest o blisko pół miliona droższa, niż pierwotnie planowano
Pierwotnie planowano, że nowe skrzyżowanie ul. Ściegiennego, Krakowskiej i Miodowicza będzie zamknięte tuż po dniu Wszystkich Świętych, żeby dokończyć inwestycję. Tak się nie stało, skrzyżowanie jest przejezdne, chociaż roboty trwają. - Zrezygnowaliśmy z zamykania skrzyżowania, bo to by oznaczało wprowadzenie kolejnej nowej organizacji ruchu, a oznakowanie jest już gotowe. Udało się nawet dopuścić przejazd na wprost z ul. Krakowskiej w nową ul. Miodowicza - mówi Jarosław Skrzydło, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach. Dodaje, że prawdopodobnie w piątek zostanie uruchomiona także nowa sygnalizacja świetlna. Cała inwestycja jest jednak opóźniona - powinna się skończyć do końca października.
(...)
Cały tekst: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... z3IGuRLZvj
- bender
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 829
- Rejestracja: 25 lipca 2011, o 21:11
- Lokalizacja: Bo to Kielce, Kielce są bracie...
Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania
Zastanawiam się czym kierował się inwestor Willi Zgoda czy jak tam nazwali tę inwestycję przy Miodowicza. Kto kupi mieszkanie przy tak uczęszczanym skrzyżowaniu? :/
Stowarzyszenie Blokujemy Kieleckie Inwestycje by T. Sayor
Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania
Fajnie żeby jeszcze komunikacja miejska wróciła na starą trasę, szczególnie 4...
- Nowak
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1647
- Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
- Lokalizacja: Kraków / Kielce
Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania
Szkoda komentować.
- Sebastian
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 535
- Rejestracja: 23 sierpnia 2007, o 13:19
- Lokalizacja: WIETRZNIA
Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania
Co za " mądra głowa" wymyśliła wyjazd z Wojska Polskiego (od strony Wesołej) tylko z prawo,doprowadzając tym samym do braku możliwości jechania na wprost w stronę Langiewicza lub w Prostą? Przecież wystarczyło 10 m asfaltu w górę do połączenia z Prostą. To teraz ktoś kto chce wydostać się z tego odcinka Wojska Polskiego w stronę Langiewicza musi "dymać" do nowego ronda przy pływalni i zawracać
...stryjeczny mąż szwagra mojego drugiego męża...
- Daniel
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 2750
- Rejestracja: 21 września 2005, o 14:35
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania
Sebastian pisze:Przebudowa placu przed kieleckim WDK wiosną
[...]
Jeśli chodzi o roboty drogowe, to w projekcie musiały być wprowadzone zmiany związane z brakiem możliwości budowy ronda na nowym łączniku ulicy Ściegiennego, Prostej, Zgody i Wojska Polskiego – dodaje Jarosław Skrzydło. Spadki terenu w tym miejscu przekraczają 6%, a więc teoretycznie nie może powstać tam rondo.
Ministerstwo Infrastruktury nie wydało zezwolenia na odstępstwo od przepisów, zatem powstanie tradycyjne skrzyżowanie.
[...]
http://www.radio.kielce.pl/page,,Przebu ... 5f837.html
- Sebastian
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 535
- Rejestracja: 23 sierpnia 2007, o 13:19
- Lokalizacja: WIETRZNIA
Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania
Ok. Rozumiem,że z "pewnych" względów rondo nie mogło tam powstać,ale przedłużenie Wojska Polskiego do Prostej o kilka metrów w celu umożliwienia dostania się do dalszej części tych ulic to chyba nie jest za bardzo skomplikowany i kosztowny "zabieg", a bardzo ułatwiłoby to połączenie komunikację na tym skrzyzowaniu
...stryjeczny mąż szwagra mojego drugiego męża...
Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania
W planowanej organizacji ruchu nie były planowane przejazdy rowerowe, w efekcie mielibyśmy 3 odcinki drogi rowerowej po 50m... Na szczęście udało się ugrać te przejazdy pełnomocnikowi rowerowemu. Tylko co z tego, skoro wszystko kosztem pieszych - popatrzcie na szerokość tego przejścia.
DDR oczywiście donikąd, po dojechaniu do końca trzeba się będzie teleportować. Jak MZD będzie chciało dalej pociągnąć tą bezsensowną DDR kosztem chodnika wzdłuż Al. Legionów to już w ogóle brak słów. Na szerokiej i mało ruchliwej Al. Legionów bez problemu zmieszczą się pasy rowerowe na całej długości tej ulicy i to jest najlepsze rozwiązanie w tamtym miejscu. Ale w tym mieście się nie da. Zamiast wygodnie i szybko jechać jezdnią trzeba będzie się tłuc śmieszką zrobioną kosztem chodnika i tylko patrzeć czy ktoś wyjeżdżając z boku nie chce Cię rozjechać. Nie mówiąc już o próbie dostania się do celu po drugiej stronie ulicy, bo DDR jak zwykle będzie z jednej strony...
Tutaj to już w ogóle coś trafia człowieka. Po dojechaniu do końca tego gówna co mam zrobić? Teleportować się? Jechać pod prąd? I tak wiadomo, że większość rowerzystów pojedzie dalej chodnikiem, co jest nie dziwne, skoro MZD inaczej dróg rowerowych prowadzić nie potrafi niż za chodnikiem... Patologia jakaś w tym mieście.
A można było wyznaczyć pasy rowerowe i śluzy na całym skrzyżowaniu, ale w tym zapyziałym mieście NIEDASIĘ i jak wygra ten ułomny dziad to dalej tak będzie...
Żródło
DDR oczywiście donikąd, po dojechaniu do końca trzeba się będzie teleportować. Jak MZD będzie chciało dalej pociągnąć tą bezsensowną DDR kosztem chodnika wzdłuż Al. Legionów to już w ogóle brak słów. Na szerokiej i mało ruchliwej Al. Legionów bez problemu zmieszczą się pasy rowerowe na całej długości tej ulicy i to jest najlepsze rozwiązanie w tamtym miejscu. Ale w tym mieście się nie da. Zamiast wygodnie i szybko jechać jezdnią trzeba będzie się tłuc śmieszką zrobioną kosztem chodnika i tylko patrzeć czy ktoś wyjeżdżając z boku nie chce Cię rozjechać. Nie mówiąc już o próbie dostania się do celu po drugiej stronie ulicy, bo DDR jak zwykle będzie z jednej strony...
Tutaj to już w ogóle coś trafia człowieka. Po dojechaniu do końca tego gówna co mam zrobić? Teleportować się? Jechać pod prąd? I tak wiadomo, że większość rowerzystów pojedzie dalej chodnikiem, co jest nie dziwne, skoro MZD inaczej dróg rowerowych prowadzić nie potrafi niż za chodnikiem... Patologia jakaś w tym mieście.
A można było wyznaczyć pasy rowerowe i śluzy na całym skrzyżowaniu, ale w tym zapyziałym mieście NIEDASIĘ i jak wygra ten ułomny dziad to dalej tak będzie...
Żródło
Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania
Dlaczego?kamil pisze: Jak MZD będzie chciało dalej pociągnąć tą bezsensowną DDR kosztem chodnika wzdłuż Al. Legionów to już w ogóle brak słów.
Obecnie chodnik wzdłuż al. Legionów jest chyba szerokości jezdni z tym, że skrajnie chodnika są zarośnięte trawą.
Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania
Skoro chodnik jest szeroki to niech taki zostanie. Miejsce pojazdów jest na jezdni.ice pisze:Obecnie chodnik wzdłuż al. Legionów jest chyba szerokości jezdni z tym, że skrajnie chodnika są zarośnięte trawą.
Bo po tej ulicy jedzie mi się wygodnie jezdnią, bez żadnej "dedykowanej" infrastruktury rowerowej. Po dotychczasowych dokonaniach MZD nie spodziewam się żadnego ułatwienia w jeździe rowerem, lecz utrudnienia. W zasadzie każda nowa "infrastruktura rowerowa" jest tak naprawdę anty-rowerowa (nadaje się do likwidacji lub natychmiastowej przebudowy) - jedzie się gorzej niż jezdnią a do tego dochodzą takie pułapki jak zwężenia, krawężniki, brak przejazdów rowerowych, jakieś wywijasy, progi zwalniające, piesi i samochody nie zwracające uwagi podczas przecinania ddr-ki i brak możliwości skrętu w dowolnej relacji na każdym skrzyżowaniu. Drogi rowerowe są budowane tak jakby wszyscy jeździli w tych samych relacjach, nigdzie nie skręcali i na tych drogach rowerowych brali się z powietrza. Bo jak inaczej wytłumaczyć drogę rowerową zaczynającą się w połowie chodnika, za wysokim krawężnikiem i pasem zieleni? Z takiej kijowej ddrki w jaki sposób dostać się do celów po drugiej stronie ulicy? Jadąc ulicą jest to proste jak drut - po prostu skręcam w odpowiedni wjazd. A z takiej ddrki oddzielonej dodatkowo od jezdni wysokim krawężnikiem i pasem zieleni? Pozostaje tylko teleportacja.ice pisze:Dlaczego?
Albo budujemy drogi rowerowe po obu stronach ulic z możliwością przejazdu na drugą stronę na KAŻDYM skrzyżowaniu albo dajmy sobie spokój z budowaniem infrastruktury rowerowej służącej jedynie do rekreacji - taką to sobie można w parku budować.
Na tej ulicy powinny istnieć tylko i wyłącznie pasy rowerowe w istniejącym przekroju jezdni. Istniejąca ddr z kostki powinna zostać zlikwidowana.
Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania
Oto świetny przykład całkowitej bezmyślności MZD:
Dwujezdniowa droga (z ograniczeniem do 40) kończąca się zwężeniem i małym rondem. Po co? Widział tu ktoś taki ruch który by usprawiedliwiał takie coś?
Konsekwencje tego? Brak zieleni, infrastruktura rowerowa tylko po jednej stronie, kończąca się przed rondem, poprowadzona ZA chodnikiem. Jak dalej jechać? Znów się teleportować? Nie mówię już o wjechaniu na tą ddr z ronda. Osobiście ani razu nie korzystałem z tego gówna czy to jadąc w jedną czy drugą stronę. Jak dostać się z tej ddrki do celów po drugiej stronie? Wjechać na rondo, zawrócić i normalnie jezdnią. Jak jechać na wprost? Zjechać z tej ddrki wcześniej (lub w ogóle z niej nie korzystać) i wjechać an rondo. To po co w ogóle ta droga rowerowa jest? Komu ma służyć? Tym co będą kontynuować chodnikiem? Brawo.
W tym miejscu zamiast tego betonu powinna być jedna jezdnia. Do tego obustronne pasy rowerowe oddzielone nawet pasem zieleni, do tego drzewa i szerokie chodniki. Nawet na miejsca parkingowe by starczyło. A tak? Jedno wielkie G. I tak jest wszędzie w tym mieście.
Dwujezdniowa droga (z ograniczeniem do 40) kończąca się zwężeniem i małym rondem. Po co? Widział tu ktoś taki ruch który by usprawiedliwiał takie coś?
Konsekwencje tego? Brak zieleni, infrastruktura rowerowa tylko po jednej stronie, kończąca się przed rondem, poprowadzona ZA chodnikiem. Jak dalej jechać? Znów się teleportować? Nie mówię już o wjechaniu na tą ddr z ronda. Osobiście ani razu nie korzystałem z tego gówna czy to jadąc w jedną czy drugą stronę. Jak dostać się z tej ddrki do celów po drugiej stronie? Wjechać na rondo, zawrócić i normalnie jezdnią. Jak jechać na wprost? Zjechać z tej ddrki wcześniej (lub w ogóle z niej nie korzystać) i wjechać an rondo. To po co w ogóle ta droga rowerowa jest? Komu ma służyć? Tym co będą kontynuować chodnikiem? Brawo.
W tym miejscu zamiast tego betonu powinna być jedna jezdnia. Do tego obustronne pasy rowerowe oddzielone nawet pasem zieleni, do tego drzewa i szerokie chodniki. Nawet na miejsca parkingowe by starczyło. A tak? Jedno wielkie G. I tak jest wszędzie w tym mieście.
Re: MZD Kielce - pl. Piłsudskiego / przebudowa skrzyżowania
Ale w tej chwili ten chodnik porasta trawa po 1 metrze z każdej strony, akurat na DDR i jeszcze pozostanie szeroki chodnikkamil pisze:Skoro chodnik jest szeroki to niech taki zostanie.
To po co w ogóle budować drogi rowerowe skoro można rowerem jeździć po ulicy?kamil pisze:Miejsce pojazdów jest na jezdni.
Co do Radiowej, to fakt. Ktoś nie pomyślał.