Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

480
Posty: 28
Rejestracja: 17 sierpnia 2014, o 09:33
Lokalizacja: Bilcza/Morawica

Re: Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Post autor: 480 » 30 sierpnia 2014, o 07:19

Niech dokładają co ci przeszkadza że linia będzie wyremontowana, wąskie gardła przy obecnym natężeniu ruchu nie stanowią chyba problemu.Zastanawiam się tylko czy na prawdę konieczna jest elektryfikacja odcinka od Sk.do Tomaszowa, spalinowe szynobusy załatwiłyby temat ruchu pasażerskiego.

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Re: Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Post autor: Nowak » 31 sierpnia 2014, o 09:43

480 pisze:Ktoś tu coś pomieszał, jakim cudem przy parytecie procentowym 60-40 w perspektywie 2014-20r. wyszło im że ze 130mln ogółem, na kolej będzie tylko 29 baniek?
"Według podpisanej już Umowy Partnerstwa, określającej planowane wykorzystanie środków unijnych na okres 2014-20 proporcja wydatków na kolej i drogi kształtuje się jak 40:60 (10,2 mld euro na kolej i 15 mld euro na drogi - w kwotach udziału UE). Okazuje się jednak, że na poziomie programów regionalnych taki udział kolei w większości województw jest marzeniem."
Udział funduszy na kolej w sumie wydatków na kolei i drogi w projektach RPO 2014-20
Obrazek
Obrazek

do poczytania: http://czt.org.pl/aktualnosci/kolej/ite ... o-marzenie
Znowu dołujemy w rankingu, ale co tam :)

maruda
Posty: 54
Rejestracja: 27 lipca 2014, o 09:02
Lokalizacja: Kielce

Re: Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Post autor: maruda » 1 września 2014, o 06:04

480 pisze:Niech dokładają co ci przeszkadza że linia będzie wyremontowana, wąskie gardła przy obecnym natężeniu ruchu nie stanowią chyba problemu.
Nie przeszkadza mi remont,ale proponowany sposób jego finansowania.Załóżmy że samorząd dołoży pl-ce do remontu linii,pytanie jest czy potem PLK podzieli się z samorządem zyskami,przecież są jeszcze przewoźnicy towarowi którzy mogą korzystać z 25-ki,pamiętajmy że za dostęp do infrastruktury kolejowej się buli a kasa idzie do centrali.Co do wąskich gardeł to nie wiem czy standard korytarza TEN-T na to pozwala...
Lubię bywać w miejscach gdzie flaszki są pełne a kobiety puste;)

maruda
Posty: 54
Rejestracja: 27 lipca 2014, o 09:02
Lokalizacja: Kielce

Re: Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Post autor: maruda » 1 września 2014, o 06:18

Nowak pisze:
"Według podpisanej już Umowy Partnerstwa, określającej planowane wykorzystanie środków unijnych na okres 2014-20 proporcja wydatków na kolej i drogi kształtuje się jak 40:60 (10,2 mld euro na kolej i 15 mld euro na drogi - w kwotach udziału UE). Okazuje się jednak, że na poziomie programów regionalnych taki udział kolei w większości województw jest marzeniem."
Udział funduszy na kolej w sumie wydatków na kolei i drogi w projektach RPO 2014-20
Obrazek
Obrazek

do poczytania: http://czt.org.pl/aktualnosci/kolej/ite ... o-marzenie
Znowu dołujemy w rankingu, ale co tam :)
Czyli z 40%(10,2 mld) które daje unia na kolej,Polska chce wydać jakieś 10%(nieco ponad 1 mld) :shock: Mam nadzieję że KE to zakwestionuje...
Lubię bywać w miejscach gdzie flaszki są pełne a kobiety puste;)

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Re: Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Post autor: Nowak » 3 września 2014, o 17:57

Obrazek

Przy większym zapełnieniu może być problem z szybką wymianą pasażerów na stacjach pośrednich bo zamontowane tylko 3 pary drzwi..

:arrow: http://www.rynek-kolejowy.pl/53810/impu ... rynicy.htm

maruda
Posty: 54
Rejestracja: 27 lipca 2014, o 09:02
Lokalizacja: Kielce

Re: Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Post autor: maruda » 4 września 2014, o 07:05

Ale masz problemy :D Dla mnie o wiele większym problemem jest zakup tego taboru z środków własnych województwa i przekazywanie go przewozom regionalnym,które tak naprawdę [...] wie do kogo należą jako całość i które trzepią kasę dzięki temu,oraz kontraktom zawieranym z UM.Równie dobrze można by było zakupić i dać w prezencie którejś korporacji taksówkowej np. nowe passaty,a co...

Moderator: Wulgaryzmy nawet w skróconej formie proszę zostawiać na innych forach, np. ED.
Lubię bywać w miejscach gdzie flaszki są pełne a kobiety puste;)

480
Posty: 28
Rejestracja: 17 sierpnia 2014, o 09:33
Lokalizacja: Bilcza/Morawica

Re: Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Post autor: 480 » 8 września 2014, o 07:27

maruda pisze:Równie dobrze można by było zakupić i dać w prezencie którejś korporacji taksówkowej np. nowe passaty,a co...
Mało powiedziane,te Passaty powinni dostać wraz z klientami :!:

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Re: Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Post autor: Nowak » 8 września 2014, o 17:30

maruda pisze:Ale masz problemy :D Dla mnie o wiele większym problemem jest zakup tego taboru z środków własnych województwa i przekazywanie go przewozom regionalnym,które tak naprawdę ch.j wie do kogo należą jako całość i które trzepią kasę dzięki temu,oraz kontraktom zawieranym z UM.Równie dobrze można by było zakupić i dać w prezencie którejś korporacji taksówkowej np. nowe passaty,a co...
No to rzeczywiście masz problem większy niż tysiące ludzi, którzy będą z tego taboru korzystać. Jak nie wiesz co kogo należą to możesz sprawdzić bardzo łatwo. Trzepią kasę bo wygrywają nieograniczony przetarg na przewozy. Porównanie co najmniej śmieszne dałeś za przykład.

maruda
Posty: 54
Rejestracja: 27 lipca 2014, o 09:02
Lokalizacja: Kielce

Re: Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Post autor: maruda » 9 września 2014, o 08:46

maruda pisze:Ale masz problemy :D Dla mnie o wiele większym problemem jest zakup tego taboru z środków własnych województwa i przekazywanie go przewozom regionalnym,które tak naprawdę ch.j wie do kogo należą jako całość i które trzepią kasę dzięki temu,oraz kontraktom zawieranym z UM.Równie dobrze można by było zakupić i dać w prezencie którejś korporacji taksówkowej np. nowe passaty,a co...
Nowak pisze:No to rzeczywiście masz problem większy niż tysiące ludzi, którzy będą z tego taboru korzystać.
Przew.Regionalne po wydzieleniu ich ze struktur PKP aportem dostały za free tabor,wartości wielu mld.zł.Przewoźnik ten ma w obowiązku organizować tym taborem kolejowe przewozy w regionach,ma też w obowiązku o ten tabor dbać oraz go modernizować,po co UM wybiega przed szereg,zakupując im jeszcze swoje składy a tamci za zaoszczędzoną kasę mają pełny highlife w Warszawce?Czy nie lepiej za tą kasę dokonać rewitalizacji torów do Buska Zd.oraz Sandomierza via Staszów i polepszyć przez to komfort życia tamtejszym tysiącom ludzi?Pamiętajmy że tamtędy nie kursują żadne pociągi osobowe ze wzgledu na zły stan torów,przez co całe południe woj.jest odcięte od pasażerskiej komunikacji kolejowej.No chyba że marszałkostwo poważnie myśli o utworzeniu ŚKM i tabor marszałkowski będzie w przyszłości jego składową,ale to i tak byłoby wybieganie przed szereg...
Nowak pisze:Jak nie wiesz co kogo należą to możesz sprawdzić bardzo łatwo
.
No właśnie wiem do kogo należą,do wszystkich województw w Polsce ale do niektórych bardziej :lol: dosłownie :!: a cała biurokratyczna czapa jest w Warszawce,sam powiedz,czy to nie jest porypane?
Nowak pisze:Trzepią kasę bo wygrywają nieograniczony przetarg na przewozy. Porównanie co najmniej śmieszne dałeś za przykład.
[/quote]
Chłopaku a powiedz że mi z kim oni w naszym województwie do tych przetargów stają :shock: Czy czasem nie jest tak,że są tu monopolistą???
Lubię bywać w miejscach gdzie flaszki są pełne a kobiety puste;)

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Re: Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Post autor: Nowak » 9 września 2014, o 10:06

Pomyliłeś sobie rozmówców, "chłopaku" pisz sobie do swoich kolegów a nie do mnie, to zapamiętaj.
Przew.Regionalne po wydzieleniu ich ze struktur PKP aportem dostały za free tabor,wartości wielu mld.zł.Przewoźnik ten ma w obowiązku organizować tym taborem kolejowe przewozy w regionach,ma też w obowiązku o ten tabor dbać oraz go modernizować,po co UM wybiega przed szereg,zakupując im jeszcze swoje składy a tamci za zaoszczędzoną kasę mają pełny highlife w Warszawce?Czy nie lepiej za tą kasę dokonać rewitalizacji torów do Buska Zd.oraz Sandomierza via Staszów i polepszyć przez to komfort życia tamtejszym tysiącom ludzi?Pamiętajmy że tamtędy nie kursują żadne pociągi osobowe ze wzgledu na zły stan torów,przez co całe południe woj.jest odcięte od pasażerskiej komunikacji kolejowej.No chyba że marszałkostwo poważnie myśli o utworzeniu ŚKM i tabor marszałkowski będzie w przyszłości jego składową,ale to i tak byłoby wybieganie przed szereg...
Rozpisałeś się, ale niepotrzebnie. Do otwartego przetargu może stanąć każdy i tymi składami obsługiwać połączenia. Inną sprawą są kryteria SIWZ a to już żale do UM można kierować.
Kwestię co za kasę lepiej zrobić.. Należy zapytać w UM dlaczego tak mało poszło na kolej w nowej perspektywie, wtedy będzie kasa na nowe składy i rewitalizację linii.
powiedz że mi z kim oni w naszym województwie do tych przetargów stają :shock: Czy czasem nie jest tak,że są tu monopolistą???
Haha to jest też wina PR, że nikt nie staje z nimi do przetargu.. dobre!

Zwykłe typowo mikolskie populistyczne gadanie a problemy leżą gdzie indziej. :)

maruda
Posty: 54
Rejestracja: 27 lipca 2014, o 09:02
Lokalizacja: Kielce

Re: Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Post autor: maruda » 10 września 2014, o 09:33

Nowak pisze:Rozpisałeś się, ale niepotrzebnie.
Własnie widzę,po co w takim razie odnosisz się do tematu którego nie ogarniasz?
Nowak pisze:Do otwartego przetargu może stanąć każdy i tymi składami obsługiwać połączenia
Brednia na resorsach
Nowak pisze:Zwykłe typowo mikolskie populistyczne gadanie a problemy leżą gdzie indziej
Gdzie?
Lubię bywać w miejscach gdzie flaszki są pełne a kobiety puste;)

maruda
Posty: 54
Rejestracja: 27 lipca 2014, o 09:02
Lokalizacja: Kielce

Re: Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Post autor: maruda » 9 listopada 2014, o 09:51

Znowu iskrzy w relacjach Kielce-Radom,tym razem idzie o kolej.Nie sądzicie że radomscy przyjaciele zachowują się w tej sprawie jak pies ogrodnika?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pies_ogrodnika
http://wyborcza.pl/1,91446,16920206,Rad ... skiem.html
Lubię bywać w miejscach gdzie flaszki są pełne a kobiety puste;)

Awatar użytkownika
GooDek_238
Posty: 329
Rejestracja: 13 stycznia 2011, o 18:55
Lokalizacja: Kielce

Re: Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Post autor: GooDek_238 » 28 sierpnia 2015, o 08:44

Wrzucam bardziej jako ciekawostkę - PESA stworzyła model świętokrzyskiego Elfa. :)

dragooon
Posty: 22
Rejestracja: 5 czerwca 2009, o 14:52

Re: Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Post autor: dragooon » 6 września 2015, o 16:57

Wiadomo coś na temat planowanej łącznicy do CMK w Czarncy? Pod koniec stycznia uprawomocniła się DŚU (http://www.gdos.gov.pl/budowa-lacznicy- ... wloszczowa) i od tamtej pory cisza...

Boss
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1165
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 21:21
Lokalizacja: Kielce

Re: Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Post autor: Boss » 25 października 2021, o 16:47

Obrazek

Bardzo dobrym pomysłem jest planowana budowa nowego przystanku Podkarczówka - mam nadzieje że będzie on zadaszony.
Tylko czy w związku z tym stacje Białogon nie należałoby przesunąć w okolice ul Na Ługach? - wtedy faktycznie ludzie mieszkający na Białogonie mogliby z niej skorzystać a i odległości miedzy stacjami były by rozsądniejsze.

Jeśli ze stacji Kielce Piaski nie korzystają ludzie dojeżdżający do pracy w Chemarze czy przy Olszewskiego (a wątpię że korzystają) to lepiej byłoby przenieść ją na druga stronę Łódzkiej - w okolice Robotniczej. Nowy Przystanek Witosa to tez bardzo dobry pomysł tylko kwestia nazewnictwa.

Skoro już obracamy się w nazewnictwie "dzielnicowym" (Herbskie, Ślichowice, Nowiny, Białogon) to powinniśmy być konsekwentni i Witosa powinno się nazywać Sieje lub właśnie Piaski. A Piaski bez względu czy przeniesione na drugą stronę Łódzkiej powinno być przemianowane na Skrzetle lub np Zalew.

Po powstaniu przystanku Witosa będziemy mieć sytuacje jak kiedyś na Ślichowicach gdzie stacja nazywała się Czarnów. Dla osób z poza Kielc będzie to mylące. Jadąc np. do więzienia na Piaskach, nie będą wysiadać na stacji Kielce Piaski tylko Kielce Witosa.
CK|PL|EU

ODPOWIEDZ