Kielce. Nowa trasa połączy dwie drogi krajowe
Trzy kieleckie firmy są zainteresowane wykonaniem koncepcji przebudowy ulicy Zagnańskiej, Witosa, Szybowcowej aż do skrzyżowania z Radomską. Miasto szykuje się do wykonania tej inwestycji i głosiło przetarg na przygotowanie dokumentacji.
Opracowanie ma objąć rozległy teren.
- Inwestycja zostanie podzielona na kilka odcinków. Wobec autorów koncepcji mamy różne oczekiwania, zależnie od fragmentu ulic, którego ona dotyczy - informuje Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach. - Oczekujemy przede wszystkim pomysłów od projektantów i to w dwóch wariantach.
Przebudowa ma objąć ulicę Zagnańską, od węzła Skrzetle aż do Aresztu Śledczego. - Rozbudową skrzyżowania z Łódzką i Jesionową zajmie się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, ale nie jest znany termin tej inwestycji. A nasze opracowanie także musi odjąć ten fragment. Zanim dojdzie do generalnej przebudowy my chcemy wymienić sygnalizacje świetlną, poprawić geometrię skrzyżowania i wykonać przejazdy dla rowerzystów.
Jedna czy dwie jezdnie?
Modernizacja dalszego odcinka spadnie w całości na miasto. -Projektanci mają odpowiedzieć na pytanie czy odcinek ulicy Zagnańskiej do skrzyżowania z Witosa, który jest jednojezdniowy ma taki pozostać, czy trzeba go przebudować na dwujezdniowy. Nie narzucamy żadnego rozwiązania, czekamy na propozycje i to w dwóch wariantach. Jeśli projektanci zaproponują dwie jezdnie to muszą uzyskać zgodę zarządcy cmentarza na Piaskach na ekshumacje zwłok. Ten problem dotyczy części grobów- dodaje rzecznik.
Dalszy odcinek ulicy Zagnańskiej, od skrzyżowania z Witosa do Aresztu Śledczego ma być jednojezdniowy i zakończony pętlą autobusową z czterema stanowiskami.
Kolejny fragment tu ulica Witosa. Prawdopodobnie zostanie dobudowana druga jezdnia, ponieważ droga zmieni status z powiatowej na wojewódzką, łączącą dwie trasy krajowe 73 i 74. - Ale nie narzucamy takiego wariantu, projektanci mogą nas przekonać, że wystarczy jedna jezdnia - tłumaczy rzecznik.
Powstanie nowa ulica
Ulica Witosa dojdzie do Warszawskiej, gdzie powstanie nowe skrzyżowania z ulicą Nowoszybowcową. - Na tym odcinku trasa musi być dwujezdniowa, każda jezdnia powinna mieć 7 metrów szerokości, chodniki po obu stronach i ścieżkę rowerową - informuje rzecznik. - Nowa ulica będzie miała 800 metrów długości i zostanie włączona do Radomskiej, gdzie także powstanie nowe skrzyżowanie.
Opracowanie obejmie także przebudowę około 450 metrów ulicy Warszawskiej, w rejonie jej skrzyżowania z NowoSzybowcową i Szybowcową, ta druga po wybudowaniu nowej trasy będzie służyć do obsługi ruchu lokalnego.
Koncepcja za 8 miesięcy
Do przetargu na wykonanie koncepcji stanęły trzy firmy. Najtańszą ofertę złożyła pracownia Neoinvest, która opiewa na 357 tysięcy 600 złotych. Miasto ma na to zadanie 450 tysięcy złotych. Po rozstrzygnięciu konkursu i podpisaniu umowy projektanci będą mieli 8 miesięcy na wykonanie koncepcji.
L I N K