Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
- Tomek
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1002
- Rejestracja: 13 marca 2006, o 16:12
- Lokalizacja: Kielce / Bytom
Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)
Dotyczący najbliższej przyszłości zestawienie prac drogowych do zrobienia w Kielcach. Nie wklejam artykułu bo opisy znajdują się na wielu podstronach, a każda dotyczy innej inwestycji. Jest też sporo zdjęć dlatego najlepiej poczytać na stronie Gazety.
http://kielce.gazeta.pl/kielce/56,47262 ... o_nas.html
http://kielce.gazeta.pl/kielce/56,47262 ... o_nas.html
Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)
O ile ma się wykupiony płatny dostęp
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1434
- Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
- Lokalizacja: Kielce
Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)
Te takie "rankingi 10 najgłupszych tekstów" itp. rzeczy do przeklikiwania się miały być dostępne poza abonamentem. Nie są?
- Tomek
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1002
- Rejestracja: 13 marca 2006, o 16:12
- Lokalizacja: Kielce / Bytom
Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)
Mi się nie blokuje dostęp. Zależy to chyba od rodzaju IP. Wydaje mi się, że powinno pomóc gdy wklei się link do bramki PROXY.
Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)
http://www.radio.kielce.pl/pl/przeglad-548/_post/23426
Od 06:15.
Czy nie sensowniej było by pociągnąć Zagnańską do obwodnicy niż pakować tranzyt w ulicę Witosa i budować "Nowoszybowcową" ?
Od 06:15.
Czy nie sensowniej było by pociągnąć Zagnańską do obwodnicy niż pakować tranzyt w ulicę Witosa i budować "Nowoszybowcową" ?
- spidimarcin
- Posty: 213
- Rejestracja: 16 lipca 2013, o 14:27
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)
"Wyobraźmy sobie, że wjeżdzamy do Kielc ul. Krakowską, jedziemy przez węzeł Żelazna, dalej ul.Zagnańską 2-pasmową i Witosa i Radomską wyjeżdzamy w stronę Warszawy [...] korytarz przelotowy przez Kielce z południa na północ"
Masakra kto rządzi tym miastem... Budować korytarz przelotowy i to w tym samym kierunku, w którym jest obwodnica
Teraz będą do wyboru 2 trasy przelotowe przez Kielce, dzięki którym nawet będzie można nie zauważyć gdzie się jest bo większość przesłonięta ekranami..
Masakra kto rządzi tym miastem... Budować korytarz przelotowy i to w tym samym kierunku, w którym jest obwodnica
Teraz będą do wyboru 2 trasy przelotowe przez Kielce, dzięki którym nawet będzie można nie zauważyć gdzie się jest bo większość przesłonięta ekranami..
Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)
Witajcie! Czy wiecie coś na temat remontu ulicy Łopuszniańskiej? Ponoć odbyło się jakieś spotkanie na ten temat w białogońskiej harcówce. Niestety na Zalesiu nie rozwieszono informacji o nim, a ponoć remont ma nas mocno dotknąć (plotki mówią o uczynieniu z ulicy Zalesie drogi jednokierunkowej).
Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)
"Zaraz po zakończeniu pierwszego etapu inwestycji miała ruszyć budowa trzech kolejnych bloków na sąsiedniej działce. – Byliśmy do niej przygotowani, ale musimy wystąpić o zmianę pozwolenia na budowę. Dla tego terenu powstaje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, w którym przewidziano budowę obwodnicy Ślichowic na części naszej działki. To nie wpłynie na ograniczenie terenu do zabudowy, ale uznaliśmy, że musimy przeprojektować bloki i ograniczyć się do budowy tylko dwóch. Nie chcemy, aby lokatorzy, którzy decydowali się na mieszkanie w cichym miejscu, mieli pod oknami ruchliwą drogę"
http://regiodom.pl/portal/porady/nieruc ... u-ludzi-zo
Ktoś wie co to za obwodnica, którędy ma przebiegać i kiedy będzie budowana?
http://regiodom.pl/portal/porady/nieruc ... u-ludzi-zo
Ktoś wie co to za obwodnica, którędy ma przebiegać i kiedy będzie budowana?
Waleczne Serce Korona Kielce
Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)
Kiedyś, coś było słychać o nowej ulicy.
Chyba miała by ona przebiegać między Malikowem a Ślichowicami.
Ale nie wiem czy to o to chodzi w tym tekscie.
Chyba miała by ona przebiegać między Malikowem a Ślichowicami.
Ale nie wiem czy to o to chodzi w tym tekscie.
- Tomasso
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 589
- Rejestracja: 13 kwietnia 2006, o 17:47
- Lokalizacja: Kielce - Sieje
- Kontakt:
Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)
To raczej chodzi o alternatywny dojazd do zachodnich dzielnic który jest w planach. Droga miałaby przebiegać wzdłuż torów od okolic ulicy Herbskiej przez Kolberga, Naruszewicza i dochodzić do pętli autobusowej przy stacji Herby. Było coś, kiedyś o takich planach.
- Petras
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 915
- Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
- Lokalizacja: Kielce Czarnów
Re:
A jednak 3 lata ciszy i nagle - Onet.pl, 11 czerwca 2014:Adasiek CK (13 cze, 2011 7:31 pm) pisze:Ulica Skrajna doczeka się rozbudowy
Z ulicy Skrajnej w Kielcach po wielu latach wyburzony zostanie budynek, który stoi w połowie ulicy i utrudnia jej rozbudowę. Drogowcy na mocy specustawy wywłaszczą właściciela posesji - powiedział Radiu Kielce Jarosław Skrzydło rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg.
Jeszcze w tym miesiącu drogowcy mają otrzymać projekt zagospodarowania pasa ruchu drogowego, w którym obecnie stoi budynek. Mając ten dokument będzie można wystąpić do wojewody o zgodę na realizację inwestycji. Wówczas Miejski Zarząd Dróg skorzysta ze spec ustawy, przejmie grunt i przystąpi do wyburzenia. Właściciel posesji otrzyma odszkodowanie zarówno za sam budynek jak i za grunt.
Jarosław Skrzydło dodał, że zachowując wszystkie ustawowe terminy wyburzenie budynku nastąpi najprawdopodobniej dopiero na początku przyszłego roku. Wtedy też rozpocznie się przebudowa fragmentu ulicy, na której stał budynek. Po jej zakończeniu kierowcy zyskają nowy przejazd pomiędzy ulicami Pierwszego Maja, a Malików. Pozwoli to skrócić drogę omijając zatłoczoną ulicę Batalionów Chłopskich.
Konrad Trela
konrad.trela@radio.kielce.pl
http://www.radio.kielce.pl/page,,Ulica- ... cb904.html
Absurd w Kielcach. Droga kończy się na...
O tym, że Polska to kraj drogowych absurdów, wiadomo nie od dziś. Przekonał się też o tym pewien mieszkaniec Kielc, na którego posesji kończy się droga.
Ulica Skrajna jest odremontowanym kawałkiem drogi, który łączy 1 Maja i Malików. Mniej więcej w połowie drogi jadąc w kierunku Malikowa, kierowcy mogą się zdziwić rozwiązaniem komunikacyjnym, które zostało zastosowane przy jednym z domów. Użytkownik drogi ma wrażenie, że droga kończy się niemalże na płocie posesji.
Ci, którzy znają okolicę, wiedzą gdzie skręcić (dom można ominąć skręcając w lewo kilkadziesiąt metrów wcześniej), ale rozpędzony kierowca spoza Kielc może przez nieuwagę zatrzymać się na ogrodzeniu. Drogowcy niestety nie pomyśleli o tym, żeby miejsce zabezpieczyć, o znakach nie wspominając. Nawet pasy kończą się niemalże na wąskim pasie zieleni odgradzającej dom od asfaltu.
Jak donosi serwis regiomoto.pl, zagraniczni motocykliści potraktowali miejsce jak atrakcję turystyczna i robili zdjęcia. Tymczasem Miejski Zarząd Dróg rozkłada ręce i tłumaczy, że nie wie o absurdalnej sytuacji.
http://facet.onet.pl/absurd-w-kielcach- ... e-na/7xeps
To ostatnie najlepsze
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."
- Nowak
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1647
- Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
- Lokalizacja: Kraków / Kielce
Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)
Kielce chcą kupić 20 nowych autobusów
W ramach nowej unijnej perspektywy finansowej 2014-20, władze Kielc chcą zakupić 20 nowych autobusów. W planach jest także m.in. budowa parkingów wielopoziomowych i powstanie bus-pasów.
Jednym z projektów planowanych do zrealizowania w najbliższych latach przez władze Kielc jest zakup 20 sztuk autobusów niskopodłogowych o długości minimum 18 m, zasilanych gazem CNG. Miasto ma też w planie m.in. utworzenie kilku bus-pasów, w następujących lokalizacjach:
• Ul. Bpa Jaworskiego – pas autobusowy w Kierunku ul. Warszawskiej, na odcinku od skrzyżowania z ul. Nowaka Jeziorańskiego do skrzyżowania z ul. Warszawską;
• Ul. Bpa Jaworskiego – w kierunku do ul. Nowaka – Jeziorańskiego, na odcinku od skrzyżowania z ul. Warszawską do skrzyżowania z ul. Nowaka – Jeziorańskiego;
• Al. Solidarności – w kierunku do centrum, od skrzyżowania z ul. Bpa Jaworskiego do skrzyżowania z ul. Sandomierską;
• Al. Solidarności – w kierunku od centrum, na odcinku od skrzyżowania z ul. Sandomierską do skrzyżowania z ul. Bpa Jaworskiego;
• Ul. Ogrodowa – w kierunku do ul. Tarnowskiej;
• Ul. Ogrodowa – w kierunku do ul. Żelaznej.
Władze Kielc chciałyby też w ramach rozpoczętej perspektywy pomocowej UE zrealizować m.in. budowę parkingów wielopoziomowych, w sumie w 10 lokalizacjach. Parkingi te miałyby zostać objęte systemem P&R. W planach jest też budowa dwóch nowych pętli autobusowych („Częstochowska” i „Zagórze”).
„Zielona fala” dla autobusów
Innym planowanym zadaniem jest montaż Inteligentnego Systemu Sterowania ruchem. – Na podstawie informacji rozkładowych oraz bieżącej pozycji wszystkich jeżdżących autobusów, w powiązaniu z informacjami z czujników zainstalowanych na węzłowych skrzyżowaniach i ich okolicach, mogłaby być wprowadzona tzw. zielona fala dla autobusów komunikacji miejskiej na wybranych ciągach komunikacyjnych. System sterowałby sygnalizacją świetlną na wybranych skrzyżowaniach. Elementem składowym systemu byłyby kamery obrotowe na skrzyżowaniach i w wybranych punktach ciągów komunikacyjnych. System poprawiłby bezpieczeństwo ruchu, skróciłby czas przejazdu i obniżył koszt funkcjonowania transportu publicznego – mówi Anna Ciulęba, rzecznik UM Kielce.
Działaniem komplementarnym wobec inwestycji w „inteligentne skrzyżowania” miałby być montaż monitoringu pasów autobusowych służący do kontroli ich wykorzystania. Kamery byłyby zamontowane co ok. 500 m wzdłuż bus-pasów. Władze Kielc planują też przeprowadzenie w najbliższych latach kompleksowych badań ruchu. Niewykluczone, że efektem badań będzie radykalne przemodelowanie siatki połączeń ZTM Kielce.
Kolej w Kielcach powinna zwiększyć swoje znaczenie
Czy w tych planach znajduje się też miejsce na rozwój kolei? Rzeczniczka kieleckiego magistratu twierdzi, że jak najbardziej tak. – Dla kolei, ze względu na zasięg i możliwości obsługi tylko niektórych obszarów, jest przewidziana jedynie rola uzupełniająca dla podstawowego środka transportu zbiorowego, jakim są autobusy. Tym niemniej widzimy konieczność znacznego zwiększenia roli kolei w obsłudze miasta i aglomeracji w stosunku do stanu obecnego. Program rozwoju transportu publicznego Kielc obejmuje zwiększenie roli kolei w obsłudze miasta i aglomeracji. Należy przystosować kolej do zwiększenia stopnia obsługi strefy miejskiej, podmiejskiej i wzmocnienie jej roli w powiązaniach regionalnych. Transport kolejowy jest niezależny od ruchu samochodowego, dlatego zapewni wysoką punktualność, niezawodność i krótki czas przejazdu – zauważa Anna Ciulęba.
W związku z tym, władze Kielc zakładają, że zakres działań związanych z rozwojem transportu kolejowego powinien objąć następujące przedsięwzięcia:
• Modernizację istniejących stacji oraz przystanków (renowację nawierzchni peronów, wiat, urządzenie informacji dla podróżnych oraz placów postojowych dla kilkunastu samochodów w ramach rozproszonego systemu P&R);
• Zwiększenie dostępności przestrzennej kolei poprzez uruchomienie dodatkowych przystanków na istniejących szlakach kolejowych;
• Zakup nowoczesnego taboru;
• Intensyfikację zagospodarowania w korytarzu kolejowym, zwłaszcza w otoczeniu stacji i przystanków (istniejących i projektowanych), poprzez wprowadzanie funkcji usługowych oraz innych funkcji mogących zaktywizować te tereny;
• Integrację systemu transportu autobusowego z transportem kolejowym, poprzez budowę węzłów przesiadkowych i tworzenie linii „dowozowych” do kolei.
Należy jednak zauważyć, że tylko ostatnie działanie pozostaje w wyłącznej gestii kieleckiego samorządu.
źródło: Transport Puliczny
W ramach nowej unijnej perspektywy finansowej 2014-20, władze Kielc chcą zakupić 20 nowych autobusów. W planach jest także m.in. budowa parkingów wielopoziomowych i powstanie bus-pasów.
Jednym z projektów planowanych do zrealizowania w najbliższych latach przez władze Kielc jest zakup 20 sztuk autobusów niskopodłogowych o długości minimum 18 m, zasilanych gazem CNG. Miasto ma też w planie m.in. utworzenie kilku bus-pasów, w następujących lokalizacjach:
• Ul. Bpa Jaworskiego – pas autobusowy w Kierunku ul. Warszawskiej, na odcinku od skrzyżowania z ul. Nowaka Jeziorańskiego do skrzyżowania z ul. Warszawską;
• Ul. Bpa Jaworskiego – w kierunku do ul. Nowaka – Jeziorańskiego, na odcinku od skrzyżowania z ul. Warszawską do skrzyżowania z ul. Nowaka – Jeziorańskiego;
• Al. Solidarności – w kierunku do centrum, od skrzyżowania z ul. Bpa Jaworskiego do skrzyżowania z ul. Sandomierską;
• Al. Solidarności – w kierunku od centrum, na odcinku od skrzyżowania z ul. Sandomierską do skrzyżowania z ul. Bpa Jaworskiego;
• Ul. Ogrodowa – w kierunku do ul. Tarnowskiej;
• Ul. Ogrodowa – w kierunku do ul. Żelaznej.
Władze Kielc chciałyby też w ramach rozpoczętej perspektywy pomocowej UE zrealizować m.in. budowę parkingów wielopoziomowych, w sumie w 10 lokalizacjach. Parkingi te miałyby zostać objęte systemem P&R. W planach jest też budowa dwóch nowych pętli autobusowych („Częstochowska” i „Zagórze”).
„Zielona fala” dla autobusów
Innym planowanym zadaniem jest montaż Inteligentnego Systemu Sterowania ruchem. – Na podstawie informacji rozkładowych oraz bieżącej pozycji wszystkich jeżdżących autobusów, w powiązaniu z informacjami z czujników zainstalowanych na węzłowych skrzyżowaniach i ich okolicach, mogłaby być wprowadzona tzw. zielona fala dla autobusów komunikacji miejskiej na wybranych ciągach komunikacyjnych. System sterowałby sygnalizacją świetlną na wybranych skrzyżowaniach. Elementem składowym systemu byłyby kamery obrotowe na skrzyżowaniach i w wybranych punktach ciągów komunikacyjnych. System poprawiłby bezpieczeństwo ruchu, skróciłby czas przejazdu i obniżył koszt funkcjonowania transportu publicznego – mówi Anna Ciulęba, rzecznik UM Kielce.
Działaniem komplementarnym wobec inwestycji w „inteligentne skrzyżowania” miałby być montaż monitoringu pasów autobusowych służący do kontroli ich wykorzystania. Kamery byłyby zamontowane co ok. 500 m wzdłuż bus-pasów. Władze Kielc planują też przeprowadzenie w najbliższych latach kompleksowych badań ruchu. Niewykluczone, że efektem badań będzie radykalne przemodelowanie siatki połączeń ZTM Kielce.
Kolej w Kielcach powinna zwiększyć swoje znaczenie
Czy w tych planach znajduje się też miejsce na rozwój kolei? Rzeczniczka kieleckiego magistratu twierdzi, że jak najbardziej tak. – Dla kolei, ze względu na zasięg i możliwości obsługi tylko niektórych obszarów, jest przewidziana jedynie rola uzupełniająca dla podstawowego środka transportu zbiorowego, jakim są autobusy. Tym niemniej widzimy konieczność znacznego zwiększenia roli kolei w obsłudze miasta i aglomeracji w stosunku do stanu obecnego. Program rozwoju transportu publicznego Kielc obejmuje zwiększenie roli kolei w obsłudze miasta i aglomeracji. Należy przystosować kolej do zwiększenia stopnia obsługi strefy miejskiej, podmiejskiej i wzmocnienie jej roli w powiązaniach regionalnych. Transport kolejowy jest niezależny od ruchu samochodowego, dlatego zapewni wysoką punktualność, niezawodność i krótki czas przejazdu – zauważa Anna Ciulęba.
W związku z tym, władze Kielc zakładają, że zakres działań związanych z rozwojem transportu kolejowego powinien objąć następujące przedsięwzięcia:
• Modernizację istniejących stacji oraz przystanków (renowację nawierzchni peronów, wiat, urządzenie informacji dla podróżnych oraz placów postojowych dla kilkunastu samochodów w ramach rozproszonego systemu P&R);
• Zwiększenie dostępności przestrzennej kolei poprzez uruchomienie dodatkowych przystanków na istniejących szlakach kolejowych;
• Zakup nowoczesnego taboru;
• Intensyfikację zagospodarowania w korytarzu kolejowym, zwłaszcza w otoczeniu stacji i przystanków (istniejących i projektowanych), poprzez wprowadzanie funkcji usługowych oraz innych funkcji mogących zaktywizować te tereny;
• Integrację systemu transportu autobusowego z transportem kolejowym, poprzez budowę węzłów przesiadkowych i tworzenie linii „dowozowych” do kolei.
Należy jednak zauważyć, że tylko ostatnie działanie pozostaje w wyłącznej gestii kieleckiego samorządu.
źródło: Transport Puliczny
Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)
Ciekawy jestem, w jaki sposób utworzą buspasy na Ogrodowej...
Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)
Od strony północnej pewnie "odkroją" kawałek parku , a z od południowej to musieliby rozwalić albo chodnik albo budynki dawnego browaru...wszystkie te rozwiązania są dla mnie niesamowitą głupotą. Będzie za to kolejna sześciopasmowa arteria w cenrum Kielc, zamiast eleganckiej tonącej w zieleni śródmiejskiej ulicy. Dałbym jeszcze ze dwa przejścia podziemne albo kładki ,żeby zbytnio nie tamować ruchu... Tli się we mnie jeszcze jakaś głupia nadzieja że te buspasy powstaną po prostu na skrajnych pasach po obu stronach bez poszerzania Ogrodowej, ale chyba zbyt dużo bym chciał od naszych władz