To już zostało zrobione. Tylko nie jako pytanie (bo wiem, że nie), tylko jako wniosek. Dokładniej pogadamy sobie z GDDKiA na etapie DŚU, kiedy będą musieli zrobić wariantowanie. Estakada to nie jest żadne wariantowanie.MeehoweCK pisze:Czy gdyby Stowarzyszenie wystąpiło z oficjalnym pytaniem do GDDKiA czy jest brana pod uwagę lokalizacja trasy na wschód od Kielc (i dlaczego nie), to mają obowiązek odpowiedzieć? Czy jest to informacja publiczna?
GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1434
- Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
- Lokalizacja: Kielce
- MeehoweCK
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 3317
- Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
- Lokalizacja: Warszawa / Kielce
- Kontakt:
Gdyby w ogóle nie brać pod uwagę kwestii finansowej, to osobiście wolałbym tunel zamiast północno-zachodniej obwodnicy. Ale należy pamiętać, że pieniądze publiczne to również nasze pieniądze. Jestem prawie pewien, że trasa do Wiśniówki byłaby tańsza.
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1434
- Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
- Lokalizacja: Kielce
Trasa do Wiśniówki jest znacznie tańsza, bo ona i tak musi powstać. Jedyna inwestycja drogowa, która tak naprawdę jest w Kielcach potrzebna (w odróżnieniu od Węzła Żelazna, wylotu na Morawicę i innych cudów) to domknięcie obwodnicy. Więc szczerze powiedziawszy, to przejście S-74 przez Kielce może powstać za darmo - jako efekt uboczny budowy kawałka wschodniej obwodnicy Kielc.
Re: GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce
A właściwie to niech mnie ktoś oświeci, dlaczego nie tunel? I nie mam tu na myśli wykopu. Pełny zakryty tunel z możliwością zagospodarowania przestrzeni nad nim. Może nie drapaczami chmur ale jakąś przestrzenią publiczną; parki, alejki, usługi itp.
Według moich przemyśleń taka trasa usprawniłaby komunikację przez miasto. Nie mówię już nawet o tranzycie ale o ogólnym ruchu. I wcale nie musi to być trasa kategorii ekspresowej. Bo i chyba nawet nie może być tunel ekspresowy (nie wiem, wydaje mi się. W razie czego poprawcie). Skoro nie ekspess to można zrobić więcej wyjazdów i kwestia bezpieczeństwa i ew. ewakuacji rozwiązana. Jeśli się nie mylę to Wiedeń ma takie rozwiązanie.
Wtedy niczego nie dzielimy, a można by ładnie połączyć osiedle. Usprawniamy ruch, skracając czas i koszty dojazdów. A jak powstanie wschodnia obwodnica to i tak się połączy. Mało tego to co już wybudowali też powinni ukryć pod ziemią. Po co tracić tyle przestrzeni i dzielić miasto (i mieć problem, że za dużo ekranów, a przeźroczyste za drogie). Teraz nie ma planu zagospodarowania ale kto wie, czy niebawem nie powstaną i trzeba będzie rozwalać i robić od nowa.
Oczywiście można, by powiedzieć, że tu się usprawni ale pojawią się na wylotach wąskie gardła, do wąskich miejskich uliczek. Ale to właśnie plan zagospodarowania powinien to uwzględniać. Do licha ciężkiego tylu jest zdolnych ludzi. Choćby z tego forum. Jak się czyta i ogląda ich plany, to aż się miło robi, że ktoś myśli i chce mu się za darmo nad tym zastanawiać, bo leży mu na sercu "życie" miasta i regionu. Wystarczy zatrudnić odpowiednich ludzi, a nie dawać pracę kumotrom i kumoszkom.
Według moich przemyśleń taka trasa usprawniłaby komunikację przez miasto. Nie mówię już nawet o tranzycie ale o ogólnym ruchu. I wcale nie musi to być trasa kategorii ekspresowej. Bo i chyba nawet nie może być tunel ekspresowy (nie wiem, wydaje mi się. W razie czego poprawcie). Skoro nie ekspess to można zrobić więcej wyjazdów i kwestia bezpieczeństwa i ew. ewakuacji rozwiązana. Jeśli się nie mylę to Wiedeń ma takie rozwiązanie.
Wtedy niczego nie dzielimy, a można by ładnie połączyć osiedle. Usprawniamy ruch, skracając czas i koszty dojazdów. A jak powstanie wschodnia obwodnica to i tak się połączy. Mało tego to co już wybudowali też powinni ukryć pod ziemią. Po co tracić tyle przestrzeni i dzielić miasto (i mieć problem, że za dużo ekranów, a przeźroczyste za drogie). Teraz nie ma planu zagospodarowania ale kto wie, czy niebawem nie powstaną i trzeba będzie rozwalać i robić od nowa.
Oczywiście można, by powiedzieć, że tu się usprawni ale pojawią się na wylotach wąskie gardła, do wąskich miejskich uliczek. Ale to właśnie plan zagospodarowania powinien to uwzględniać. Do licha ciężkiego tylu jest zdolnych ludzi. Choćby z tego forum. Jak się czyta i ogląda ich plany, to aż się miło robi, że ktoś myśli i chce mu się za darmo nad tym zastanawiać, bo leży mu na sercu "życie" miasta i regionu. Wystarczy zatrudnić odpowiednich ludzi, a nie dawać pracę kumotrom i kumoszkom.
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1434
- Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
- Lokalizacja: Kielce
Re: GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce
Komunikacja samochodowa w Kielcach i bez gigantycznych "inwestycji" Lubawskiego miała się całkiem nieźle. Zwalczenie do zera jakichkolwiek chwilowych postojów samochodów to mrzonka (a w Kielcach prawdziwych korków to nigdy nie było, jak ktoś nie wierzy, to proszę się przejechać Puławską do Warszawy i potem mówić o korkach).usprawniłaby komunikację przez miasto
Tunel to są kosmiczne koszty. Tunel na tyle głęboki, żeby się dało na nim coś zbudować to są kosmiczne koszty razy dwa. Nic nie uzasadnia pakowania dróg w środek miasta, gdy obwodnica jest niedomknięta, a miejsca na nią nie brakuje.
- kowalskijohn
- Posty: 117
- Rejestracja: 7 czerwca 2006, o 09:08
Re: GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /141129762
Chcą przebudowy świętokrzyskiego odcinka krajowej "74"
Dodano: 22 listopada 2014, 18:00 Autor: Bartłomiej Bitner
Zbigniew Meducki, przewodniczący Rady Gminy w Łagowie, namawia do działania na rzecz przebudowy drogi S-74 w województwie świętokrzyskim.
Meducki stanął na czele powołanego specjalnego komitetu, którego zadaniem jest doprowadzenie do rozpoczęcia modernizacji drogi ekspresowej S-74 na odcinku od granicy z województwem łódzkim aż do Niska na Podkarpaciu. - Remont tej szosy jest niezbędny. Pozwoli on na lepsze, bezpieczniejsze skomunikowanie województwa i ma szansę wpłynąć na poprawę transportu samochodów ciężarowych. Dlatego namawiamy burmistrzów i wójtów gmin, przez które droga przebiega, a także posłów z naszego regionu, by forsowali w rządzie za jak najszybszym doprowadzeniem do realizacji tej inwestycji - mówi Zbigniew Meducki.
Na razie jednak o modernizacji S-74 słychać niewiele. - Aktualnie prowadzimy przygotowania do budowy poszczególnych fragmentów tej drogi od granicy województwa świętokrzyskiego z łódzkim do Opatowa - mówi Małgorzata Pawelec, rzecznik prasowy kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Jak dowiedzieliśmy się od Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, droga S-74 została wpisana na listę projektów drogowych, które w najbliższych latach powinny być zrealizowane. Na razie jednak wciąż nie wiadomo, czy szosa zostanie zmodernizowana w ciągu najbliższych kilku lat.
--
To mówiłem ja...
Kowalski John
To mówiłem ja...
Kowalski John
Re:
z całym szacunkiem dla Ciebie ale chyba nie wiesz sam co piszesz o wylocie na Morawicę. Zapomniałeś chyba o firmach i terenach inwestycyjnych na granicy z gminą Morawica, kto tam zainwestuje skoro dojazd od Castoramy zajmuje 30 - 40 minut ( to jest 6 - 7 km).grzebo pisze:Trasa do Wiśniówki jest znacznie tańsza, bo ona i tak musi powstać. Jedyna inwestycja drogowa, która tak naprawdę jest w Kielcach potrzebna (w odróżnieniu od Węzła Żelazna, wylotu na Morawicę i innych cudów) to domknięcie obwodnicy.
Re: GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce
No to właśnie po to potrzeba jest obwodnica - by jadąc z północy Kielc jechać obwodnicą a nie przez centrum miasta. A spod Castoramy to max 40 minut to zajmuje dojechanie do Chmielnika.weni pisze:z całym szacunkiem dla Ciebie ale chyba nie wiesz sam co piszesz o wylocie na Morawicę. Zapomniałeś chyba o firmach i terenach inwestycyjnych na granicy z gminą Morawica, kto tam zainwestuje skoro dojazd od Castoramy zajmuje 30 - 40 minut ( to jest 6 - 7 km).
Re: GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce
nie rozśmieszaj mnie, 40 minut do Chmielnika ?? Chyba w sobotę albo niedzielę, widać że nie jeździsz tą drogą a miasto Kielce kończy się dla Ciebie na Castoramie.
- bender
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 829
- Rejestracja: 25 lipca 2011, o 21:11
- Lokalizacja: Bo to Kielce, Kielce są bracie...
Re: GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce
Też uważam, że przesadził. Trasa Castorama-Chmielnik nie zajmuje więcej niż pół godziny.
Stowarzyszenie Blokujemy Kieleckie Inwestycje by T. Sayor
Re: GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce
za ok. 1,5 roku będzie dokumentacja projektowa... potem przetarg na Wykonawcę.... czyli pojedziemy nie wcześniej niż w 2024
Otwarcie ofert w przetargu na:
Opracowanie dokumentacji projektowej - stadium: Koncepcji Programowej dla zadania: Budowa drogi ekspresowej S 74 Sulejów - Przełom/Mniów na odcinku: granica woj. łódzkiego/świętokrzyskiego – Przełom/Mniów
https://www.gddkia.gov.pl/pl/d/58c9c...849f8e34e799dc
Otwarcie ofert w przetargu na:
Opracowanie dokumentacji projektowej - stadium: Koncepcji Programowej dla zadania: Budowa drogi ekspresowej S 74 Sulejów - Przełom/Mniów na odcinku: granica woj. łódzkiego/świętokrzyskiego – Przełom/Mniów
https://www.gddkia.gov.pl/pl/d/58c9c...849f8e34e799dc
Re: GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce
S74 przejście przez Kielce - orientacja:Ogłaszamy przetarg na realizację przejścia przez Kielce w ciągu drogi ekspresowej S74
Odcinek drogi ekspresowej S74, o długości około 5 km, połączy węzeł Kielce Zachód na skrzyżowaniu z drogą ekspresową S7 z węzłem Bocianek wybudowanym w ramach S74 Kielce - Cedzyna. Inwestycja zapewni pełne oddzielenie ruchu tranzytowego od lokalnego dzięki przeprowadzeniu ciągu głównego S74 na przeważającym odcinku na poziomie minus 1, czyli w wykopie.
TIR-y w tunelach - mieszkańcy odetchną
Trasę będzie można pokonać drogą ekspresową w około trzy minuty. Dla ruchu lokalnego zachowane zostaną wszystkie dotychczasowe połączenia komunikacyjne północ-południe, z uwzględnieniem ruchu pieszego. Lokalne skrzyżowania usytuowane będą nad trasą ekspresową, w przeważającej części na dotychczasowym poziomie.
W ramach inwestycji planowana jest budowa dwóch węzłów drogowych (Hubalczyków, Zagnańska) i dwóch tuneli. Dłuższy z nich, około półkilometrowy, planowany jest na odcinku sąsiadującym z zabudową osiedlową między ulicami Klonową a Warszawską. To odpowiedź na postulaty mieszkańców miasta. Planowana jest również m.in. budowa wiaduktu nad S74 w ciągu ulicy Transportowców i ronda nad tunelem pod ulicą Olszewskiego. Wzdłuż odcinka drogi ekspresowej wybudowana zostanie też droga rowerowa.
https://www.gov.pl/attachment/b9af1027- ... 912f68b439
Pełne info:
https://www.gov.pl/web/gddkia-kielce/og ... esowej-s74
https://www.mobilestage.in - aktualności, recenzje, relacje ze świata Android, Windows Phone, iOS i innych
https://www.media-machine.pl - tworzenie stron www
https://www.media-machine.pl - tworzenie stron www
- Petras
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 915
- Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
- Lokalizacja: Kielce Czarnów
Re: GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce
Oto nasze kieleckie trzęsienie ziemi - wschodnia obwodnica, która jest bardzo wyczekiwana, a jej realne już powstanie ostatecznie podważa sens budowy S74 przez centrum, gdyż właśnie TYM śladem ruch powinien być doprowadzony od S74 (węzeł między Kielcami a Cedzyną) przez DK73 do S7 w Wiśniówce. Ekspresówka przez miasto od pierwszej wizji jest bez sensu, ale teraz jeszcze bardziej to widać:
https://wok.apps.kielce.eu/?fbclid=IwAR ... kbjJ58qTg
O tej obwodnicy nie od wczoraj się mówi. W kieleckim studium uwarunkowań przestrzennych już od 2000 roku korytarz ruchu był już zarezerwowany ale ościenne gminy miały to w głębokim poważaniu i wolały ściągać kasę za decyzje na budowy domów i z podatków od ich nowych mieszkańców, a teraz nagle są protesty i trzy różne warianty omijania włości, co i tak jest niewykonalne.
Idąc dalej, kolejnym nieporozumieniem staje się budowa wiaduktów w ciągu Al. Solidarności nad istniejącym tunelem koło Galerii Echo w kontekście budowy wschodniej obwodnicy. Jeżeli prawie cały ruch tranzytowy przeniesie się na obwodnicę, natężenie na Solidarności spadnie nieporównywalnie, czyniąc z niej ulicę miejską.
Ponadto konsultacje odcinka Wiśniówka-Auchan prowadzone były już w 2009 roku (pamiętne dwa warianty, zielony i niebieski), to powinien być kolejny bodziec żeby ruszyć prace z ustaleniem korytarza WOK i zastopowaniem S74 przez miasto. https://www.mzd.kielce.pl/index.php?opt ... temid=101)
Na to wszystko należy nałożyć zdrowy rozsądek i uwzględnić niż demograficzny, który na razie jest zupełnie nieobecny w prognozach rozwoju motoryzacji. Również argument o skróceniu trasy przejazdu jest słaby - co to jest zrobić 8 km więcej dla kierowcy który pokonuje setki, tysiące kilometrów.
Ktoś może powiedzieć, że w Gliwicach powstała DTŚ przez miasto i jest dobrze. To jest zupełnie nieporównywalny przykład - Śląsk ma obwodnicę w postaci A1 i A4, a DTŚ pełni funkcję wewnętrznej komunikacji i nie jest tak rozlana przestrzennie jak planowana S74 której rozpiętość na wysokości 16-piętrowców przy Zagnańskiej będzie miała prawie 100 m, 4 jezdnie (a z łącznicami to 6), 14 pasów ruchu, skarpy i mury oporowe, zaś sama ulica Jesionowa nie będzie miała ani jednego drzewa.
https://wok.apps.kielce.eu/?fbclid=IwAR ... kbjJ58qTg
O tej obwodnicy nie od wczoraj się mówi. W kieleckim studium uwarunkowań przestrzennych już od 2000 roku korytarz ruchu był już zarezerwowany ale ościenne gminy miały to w głębokim poważaniu i wolały ściągać kasę za decyzje na budowy domów i z podatków od ich nowych mieszkańców, a teraz nagle są protesty i trzy różne warianty omijania włości, co i tak jest niewykonalne.
Idąc dalej, kolejnym nieporozumieniem staje się budowa wiaduktów w ciągu Al. Solidarności nad istniejącym tunelem koło Galerii Echo w kontekście budowy wschodniej obwodnicy. Jeżeli prawie cały ruch tranzytowy przeniesie się na obwodnicę, natężenie na Solidarności spadnie nieporównywalnie, czyniąc z niej ulicę miejską.
Ponadto konsultacje odcinka Wiśniówka-Auchan prowadzone były już w 2009 roku (pamiętne dwa warianty, zielony i niebieski), to powinien być kolejny bodziec żeby ruszyć prace z ustaleniem korytarza WOK i zastopowaniem S74 przez miasto. https://www.mzd.kielce.pl/index.php?opt ... temid=101)
Na to wszystko należy nałożyć zdrowy rozsądek i uwzględnić niż demograficzny, który na razie jest zupełnie nieobecny w prognozach rozwoju motoryzacji. Również argument o skróceniu trasy przejazdu jest słaby - co to jest zrobić 8 km więcej dla kierowcy który pokonuje setki, tysiące kilometrów.
Ktoś może powiedzieć, że w Gliwicach powstała DTŚ przez miasto i jest dobrze. To jest zupełnie nieporównywalny przykład - Śląsk ma obwodnicę w postaci A1 i A4, a DTŚ pełni funkcję wewnętrznej komunikacji i nie jest tak rozlana przestrzennie jak planowana S74 której rozpiętość na wysokości 16-piętrowców przy Zagnańskiej będzie miała prawie 100 m, 4 jezdnie (a z łącznicami to 6), 14 pasów ruchu, skarpy i mury oporowe, zaś sama ulica Jesionowa nie będzie miała ani jednego drzewa.
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."
- Petras
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 915
- Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
- Lokalizacja: Kielce Czarnów
Re: GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce
Dodam jeszcze, że żadna z zaprezentowanych koncepcji nie odpowiada szkicowi z etapu przetargu na ich opracowanie, gdzie ogródki działkowe
omijane byłyby ze wschodniej strony:
Co więcej, jest artykuł, w którym właśnie nieopracowany wariant zyskiwał najwięcej przychylnych głosów, cytuję:
Co takiego stało się "po drodze", na etapie projektowania koncepcji przez Neotrans, że nie poznaliśmy tego wariantu, który nawet sporne nowe osiedle deweloperskie by ominął? Czyżby ciśnienie władz Kielc, żeby koniecznie rozbudować ul. Radomską cudzym kosztem, tak jak Świętokrzyską 10 lat temu, a Jesionową i Łódzką obecnie?
omijane byłyby ze wschodniej strony:
Co więcej, jest artykuł, w którym właśnie nieopracowany wariant zyskiwał najwięcej przychylnych głosów, cytuję:
https://www.maslow.info.pl/serwis/info/ ... 38-53.htmlPo trzecie biorąc pod uwagę wariant II, gmina Masłów otrzymałaby dostęp do S74, prawdopodobnie zlikwidowana byłaby wtedy droga wojewódzka 745 przez Masłów i Mąchocice Kapitulne (przypominamy, że jej modernizacja nie doszła do skutku), a dalszy przebieg wschodniej obwodnicy od wiaduktu w Cedzynie Góra w kierunku południowym mniej by ingerował w zabudowania.
Co takiego stało się "po drodze", na etapie projektowania koncepcji przez Neotrans, że nie poznaliśmy tego wariantu, który nawet sporne nowe osiedle deweloperskie by ominął? Czyżby ciśnienie władz Kielc, żeby koniecznie rozbudować ul. Radomską cudzym kosztem, tak jak Świętokrzyską 10 lat temu, a Jesionową i Łódzką obecnie?
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."