Lotnisko Kielce

Wszystko na temat nowych inwestycji w Kielcach.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 10 grudnia 2013, o 14:16

Lotnisko w Masłowie ciągle bez dokumentacji. "Nie rezygnujemy"

Opóźniają się prace nad dokumentacją dotyczącą rozbudowy lotniska w Masłowie. Nikt nie przystąpił do przetargu na jej wykonanie. - Wkrótce ogłosimy następne postępowanie, tylko zmienimy wymagania - mówi Jan Maćkowiak, członek zarządu województwa.

Przetarg na opracowanie koncepcji przebudowy i przełożenia drogi wojewódzkiej 745, która przebiega obok lotniska, oraz rozbudowę samego lotniska w połowie listopada miał rozstrzygnąć Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich.
Drogowcy, podlegający pod samorząd województwa, do zadania przygotowali się bardzo porządnie - zanim napisali specyfikację, przeprowadzili tzw. dialog techniczny z potencjalnymi wykonawcami.

Ale do samego przetargu nikt nie przystąpił, chociaż zwycięzca mógł podpisać umowę na 560 tys. zł. - Ogłosimy kolejny przetarg. Nie rezygnujemy z tego postępowania, bo dzięki temu dowiemy się, jakie są możliwości rozwoju lotniska oraz ewentualne koszty. Ta wiedza jest potrzebna, żeby samorząd województwa mógł zdecydować, co dalej z Masłowem - mówi Jan Maćkowiak, członek zarządu województwa.

To tym ważniejsze, że przedstawiciele Komisji Europejskiej kilka miesięcy temu zapowiedzieli, że dofinansowanie ze środków unijnych na lotnisko takie jak w Masłowie jest mało prawdopodobne. Nie jest ono bowiem w unijnej sieci TEN-T, czyli głównych korytarzy komunikacyjnych.

Nowy przetarg będzie ogłoszony lada dzień. - Zmienimy jego zapisy. Tym razem będziemy oczekiwać, że dla przebudowy drogi będzie przygotowana koncepcja. Dla rozbudowy lotniska ma być przygotowany m.in. komplet dokumentacji włącznie ze zgodą na realizację inwestycji lotniskowej - mówi Karol Rożek, zastępca dyrektora ŚZDW.

:arrow: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... __Nie.html
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Oskar
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1330
Rejestracja: 19 marca 2006, o 14:34
Lokalizacja: Śródmieście
Kontakt:

Post autor: Oskar » 17 grudnia 2013, o 09:12

Obrazek
WSA przeciw miastu. Obice znów odlatują

Budowa lotniska w Obicach znów się opóźni. WSA utrzymał w mocy uchylenie decyzji środowiskowej. - Jak długo będę prezydentem, nie zrezygnuję z tej inwestycji - zapowiada prezydent Wojciech Lubawski


O wyroku poinformowało stowarzyszenie Pracownia na rzecz Wszystkich Istot, które wcześniej m.in. skutecznie oprotestowało projekt budowy ekspresowej "siódemki" od Skarżyska do województwa mazowieckiego.

Chodzi o kluczową dla inwestycji decyzję środowiskową. Prace nad dokumentem, wydanym przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska, trwały kilka lat i zakończyły się w ubiegłym roku.

Został on oprotestowany m.in. przez stowarzyszenie i w lipcu został uchylony przez generalnego dyrektora ochrony środowiska. Szef tej instytucji przyjechał nawet do Kielc i tłumaczył przyczyny tej decyzji. Jako główny powód podał, że "dwa przedsięwzięcia odrębne technologicznie potraktowano jako jedno". Innymi słowy, wydana została jedna decyzja na wydobycie kamienia w ramach niwelacji terenu oraz budowę lotniska. Z tą argumentacją nie zgodziło się miasto i złożyło skargę w WSA w Warszawie, który w czwartek ją oddalił.

Ekolodzy twierdzą, że problemem jest nie tylko to, że decyzja dotyczyła dwóch różnych rodzajów działalności. Zwracają uwagę, że dokument także "w niewystarczający sposób badał ryzyko kolizji samolotów z korytarzami przelotów ptaków w obszarze Doliny Nidy". - Nie znam uzasadnienia decyzji sądu i do czasu otrzymania pisemnego uzasadnienia trudno ją komentować. Z tego samego powodu nie wiem, czy odwołamy się - mówi Ryszard Muciek, prezes spółki Port Lotniczy Kielce. Przypomina, że zanim zaczęli starania o decyzję środowiskową, konsultował się w tej sprawie z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska. - To wtedy ustaliliśmy, jaki dokument jest nam potrzebny. To na podstawie tych konsultacji złożyliśmy wniosek o decyzję dla budowy portu lotniczego w Obicach, a nie oddzielny na budowę kopalni i lotniska - mówi prezes Muciek.

Ironizuje, że gdyby nie doszło do sprzedaży wydobytej podczas makroniwelacji skały, to trzeba by cały teren nią wysypać. - To 13 mln ton, a warstwa by wyniosła 1,12 m - wylicza.

Zapowiada, że to nie koniec przygotowań do inwestycji w Obicach. - Niezależnie od tego wyroku lada dzień ogłosimy kolejny przetarg na wykonanie brakujących badań, bo m.in. przepisy się zmieniły. Będą one wykorzystane do kolejnego wniosku o wydanie decyzji środowiskowej - mówi prezes Muciek.

Co ciekawe, ekolodzy podważają w ogóle sens wydawania pieniędzy na przygotowanie inwestycji i wykup gruntów. Prezes Muciek informował kilka miesięcy temu, że poszło na ten cel około 30 mln zł, w tym 10 mln z budżetu państwa. Stowarzyszenie zapowiada, że sprawdzi, czy spółka Port Lotniczy Kielce miała prawo do wydania tych kwot.

- Ochrona środowiska jest dziś bardzo skuteczną bronią - mówi Wojciech Lubawski, prezydent Kielc. Przypomina, że zanim zaczęto prace nad wnioskiem o decyzję środowiskową, miasto zgodnie z procedurami zamówiło opracowanie raportu wpływu na środowisko. - Jeżeli to stowarzyszenie dostałoby takie zlecenie, nie wiem, jak by się dziś zachowali. Może zrobiliby tak dobrze, że nie musieliby protestować? Ciekawe, dlaczego nie protestowali np. w Świdniku [nowe lotnisko pod Lublinem - red.], tam decyzja była bez porównania szybciej - mówi prezydent Lubawski.

Zapowiada, że będą kontynuowane prace przy lotnisku. - Potrzebna jest nowa decyzja środowiskowa. Zaprosimy też stowarzyszenie - mówi prezydent Kielc. I podkreśla: - Budowa lotniska to szansa rozwoju nie tylko miasta, nie zrezygnuję z niej.

Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3940
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Post autor: Sirek1 » 24 grudnia 2013, o 09:50

Rolnicy dzierżawią grunty pod lotnisko

Rolnicy dzierżawią prawie 300 hektarów gruntów przeznaczonych pod budowę lotniska w Obicach. Ostatnie umowy w tej sprawie zostały podpisane w tym tygodniu.

Jak informuje Jerzy Mielnik zastępca dyrektora wydziału gospodarki nieruchomościami i geodezji kieleckiego ratusza w sumie podpisano 53 porozumienia. Grunty przede wszystkim dzierżawią osoby, które sprzedały miastu swoje parcele. Tereny użytkowane są na preferencyjnych warunkach.

Umowy są podpisywane na trzy lata z zaznaczeniem, że jeśli rozpocznie się budowa portu, to umowa zostanie rozwiązana w ciągu trzech miesięcy - tłumaczy Jerzy Mielnik.

W sumie pod budowę lotniska miasto zakupiło 581 hektarów. Z dzierżawy terenu do budżetu miasta wpłynęło w tym roku ponad 5 tysięcy złotych.

:arrow: http://www.radio.kielce.pl/pl/post-19401

Awatar użytkownika
Tomasso
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 589
Rejestracja: 13 kwietnia 2006, o 17:47
Lokalizacja: Kielce - Sieje
Kontakt:

Post autor: Tomasso » 30 grudnia 2013, o 10:21

Nowe rozmyślania na temat ilości lotnisk w Polsce - padła wzmianka o lotnisku centralnym pomiędzy Warszawą a Łodzią. Przy stolicy są już dwa lotniska a Łódź leży niedaleko więc czemu nie pomyśleć o lokalizacji między Warszawą a Krakowem/Katowicami - czyli w Obicach. Jak już tyle zostało zainwestowane w ten projekt to czemu nie podchwycić tematu i lobbować na rzecz powstania portu lotniczego u nas.

http://pieniadze.gazeta.pl/Gospodarka/5 ... #BoxBizTxt

Awatar użytkownika
Petras
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 915
Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
Lokalizacja: Kielce Czarnów

Re: Lotnisko Kielce

Post autor: Petras » 7 stycznia 2014, o 22:30

Nie wiadomo jak i co już myśleć. Z jednej strony człowiek traci nadzieję, z drugiej strony upór władz każe sądzić, że coś w tym interesie widzą, jeśli nawet kryzys w Hiszpanii nie odstrasza. No chyba że chodzi o zachowanie twarzy. Środowiskowcy przyczepili się tego, że najpierw będzie kopalnia, potem lotnisko, ale o ile lokalizacja nie jest wybrana rozmyślnie pod kopalnię, to bez niwelacji terenu lotniska nie zbudują, a normalną rzeczą jest, że urobek z niwelacji sprzedaje się żeby obniżyć koszy inwestycji...

Rozmawiałem z kolegą, który jakiś rok pracował w Kielcach, a mieszkał w Gdyni. Co 2-3 tygodnie dojeżdżał pociągiem. Pytałem o lotnisko, powiedział, że gdyby było w Obicach, to bez wahania by się zdecydował. Natomiast jakby miał jechać do Balic, to już i koszty podróży rosną, i czas upływa. Podróż pociągiem z Kielc do Gdyni nie jest tania, choć teraz konkuruje Polski Bus, ale to nadal 10h podróży.

Ciekawe czy w świetlanej przyszłości (czyli wariant że lotnisko powstanie) będzie jakaś ekspresowa linia busowa dworce-lotnisko, w jakiej cenie, i ile zajmie przejazd. W ym tempie prac to nawet dwupasmówkę by zdążyli zrobić do Morawicy ;)
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."

Awatar użytkownika
bender
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 829
Rejestracja: 25 lipca 2011, o 21:11
Lokalizacja: Bo to Kielce, Kielce są bracie...

Re: Lotnisko Kielce

Post autor: bender » 8 stycznia 2014, o 09:14

Petras pisze:Nie wiadomo jak i co już myśleć. Z jednej strony człowiek traci nadzieję, z drugiej strony upór władz każe sądzić, że coś w tym interesie widzą, jeśli nawet kryzys w Hiszpanii nie odstrasza. No chyba że chodzi o zachowanie twarzy. Środowiskowcy przyczepili się tego, że najpierw będzie kopalnia, potem lotnisko, ale o ile lokalizacja nie jest wybrana rozmyślnie pod kopalnię, to bez niwelacji terenu lotniska nie zbudują, a normalną rzeczą jest, że urobek z niwelacji sprzedaje się żeby obniżyć koszy inwestycji...
Tyle się o tym pisało, a Ty niczego nie zrozumiałeś. Przeczytaj cały ten wątek i uzasadnienia WSA, skup się, spójrz obiektywnie z lekką dozą zdrowego rozsądku, a wszytko się rozjaśni. ;-)
Stowarzyszenie Blokujemy Kieleckie Inwestycje by T. Sayor

Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3940
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Re: Lotnisko Kielce

Post autor: Sirek1 » 15 stycznia 2014, o 09:05

Unia na nowe lotniska już nie da

Unia Europejska nie dofinansuje budowy nowych lotnisk w ciągu najbliższych siedmiu lat. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju przyznaje, że w bieżącej perspektywie budżetowej na środki z Brukseli mogą liczyć jedynie istniejące porty lotnicze wpisane do sieci TEN-T oraz Polska Agencja Żeglugi Powietrznej.

Jak wynika z zapowiedzi minister infrastruktury i rozwoju Elżbiety Bieńkowskiej, potwierdzonej w resorcie przez "Nasz Dziennik", nowe lotniska nie mają szansy na żadne wsparcie z unijnych środków. Dotyczy to m.in. portów lotniczych w Białymstoku, Kielcach, Zegrzu Pomorskim i innych miastach.

W mniejszym stopniu zagrożone jest także lotnisko w Szymanach, gdzie budowa ma ruszyć już wiosną. Aż ok. 150 mln zł do inwestycji miała dołożyć Unia. Te środki mają jednak pochodzić z programu operacyjnego z lat 2007-2013, który musi zostać rozliczony do końca 2015 r. Zagrożeniem dla lotniska jest jednak to, że budowa może nie zostać ukończona do grudnia 2015 r.

- Zgodnie z treścią unijnych rozporządzeń na nową perspektywę ze środków europejskich lotniska będą mogły być wspierane jedynie w ograniczonym zakresie, głównie bezpieczeństwa ruchu lotniczego w sieci TEN-T. Obejmować ono będzie więc jedynie istniejące lotniska w sieci TEN-T i krajowy organ zarządzania ruchem lotniczym - odpisał Piotr Popa "Naszemu Dziennikowi", rzecznik MIR.

Jak ostrzega "ND", wstrzymanie finansowania lotnisk może oznaczać m.in. przepadnięcie środków już zainwestowanych w przygotowania. W Białymstoku samorząd wydał już 8 mln zł, a w Kielcach na analizy i wykup gruntów przeznaczono do tej pory 30 mln zł.

Na inwestycje współfinansowane przez UE mogą liczyć kluczowe lotniska wpisane do Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T), czyli (zgodnie z przyjętą w maju 2013 r. listą) Szczecin, Gdańsk, Poznań, Łódź, Warszawa, Wrocław, Katowice i Kraków. Jako nieco mniej ważne lotniska, mogące liczyć na niższe dofinansowania, na liście znajdują się Bydgoszcz i Rzeszów.

Polska w latach 2014-2020 będzie miała do wydania ok. 345 mld zł ze środków unijnych - najwięcej ze wszystkich krajów UE. Ok. 115 mld zł będzie dostępnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, z którego głównie finansowane są inwestycje w transport. Dodatkowe ok. 17,1 mld zł będzie dostępnych w ramach instrumentu "Łącząc Europę" ("Connecting Europe Facility"), który zostanie przeznaczony głównie na sieci transportowe

:arrow: http://www.pasazer.com/in-15622-unia,na ... nie,da.php

Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3940
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Re: Lotnisko Kielce

Post autor: Sirek1 » 18 stycznia 2014, o 09:27

Kolejny krok w stronę lotniska w Obicach

Władze Kielc nie składają broni i rozpoczynają przygotowanie kolejnego dokumentu potrzebnego do budowy lotniska w Obicach. Choć koncepcja budowy portu ma być ograniczona i zredukowano zespół zajmujący się przygotowaniami inwestycji, już wkrótce poznamy firmę, która przeprowadzi inwentaryzację przyrodniczą dla terenu w Obicach.

Prezes spółki Ryszard Muciek informuje, że dokument jest konieczny do starania się o wydanie decyzji środowiskowej. Poprzednia ostała uchylona przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska. Dlatego, spółka ogłosiła przetarg i 27 stycznia poznamy oferty firm, które będą chciały wykonać zadanie.

Ryszard Muciek informuje, że praca ta zajmie około roku, dlatego zdecydowano się na okrojeniezespołu pracującego dla spółki. W tej chwili jej sprawami zajmują się dwie osoby, które są zatrudnione na pół etatu. Wcześniej było ich cztery. Władze miasta nie wykluczają też okrojenia pierwotnego projektu lotniska. Decyzje w tej sprawie zostaną podjęte w tym roku. Budowa portu ma zostać sfinansowana z pieniędzy samorządu i inwestorów prywatnych.

Lokalizację pod budowę lotniska wskazano w 2006 roku, wybrano ją na podstawie rekomendacji wystawionej przez firmę Polconsult. Do tej pory miasto pod tę inwestycję kupiło ponad 581 hektarów gruntu. Projekt portu przygotowało konsorcjum Polconsult & APA Kuryłowicz & Associate

:arrow: http://www.radio.kielce.pl/pl/post-19945

Trojanek
Posty: 223
Rejestracja: 31 lipca 2009, o 22:06
Lokalizacja: CK

Re: Lotnisko Kielce

Post autor: Trojanek » 18 stycznia 2014, o 19:21

Właśnie w Faktach mówili o upadającym lotnisku w Łodzi. A WEL swoje.

Awatar użytkownika
jaromlody
Posty: 482
Rejestracja: 25 grudnia 2008, o 11:34
Lokalizacja: Kielce

Re: Lotnisko Kielce

Post autor: jaromlody » 19 stycznia 2014, o 11:08

też to słyszałem i nadal się zastanawiam czy jest sens budowy lotniska w Obicach. Jak dla mnie lepiej jest zainwestować mniej pieniędzy w Masłów który już jakąś infrastrukturę posiada. przecież nie od razu muszą u nas lądować Airbus A380. Wystarczą mniejsze samoloty które będą zabierać powiedzmy do 50 pasażerów.

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Re: Lotnisko Kielce

Post autor: AR » 19 stycznia 2014, o 11:08

Trojanek pisze:Właśnie w Faktach mówili o upadającym lotnisku w Łodzi. A WEL swoje.
Mówiono też o tym, że tylko kilka polskich lotnisk notuje zysk, to: Warszawa, Kraków, Gdańsk i Katowice. Poznań jest już na granicy opłacalności - kto by pomyślał...
Wrocław, Łódź, a przede wszystkim Modlin, to już są spore straty.
Lotnisko w Łodzi, zabija głównie bliskość lotniska Chopina i lotniska w Modlinie, a przecież aglomeracja łódzka to ponad 1 mln mieszkańców.
Nie mówiono nic o Bydgoszczy, Rzeszowie i Lublinie - który zakończył rok 2013 z 189 tys. pasażerów. Nie skomentowano Gdyni i Radomia.
Powiedziano za to, nie wiem na jakiej podstawie, że jest jeszcze miejsce na dwa nowe lotniska w Polsce - to woj. Podlaskie i woj. Świętokrzyskie.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Re: Lotnisko Kielce

Post autor: ice » 19 stycznia 2014, o 14:46


Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3940
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Re: Lotnisko Kielce

Post autor: Sirek1 » 22 stycznia 2014, o 19:55

Kielce nie rezygnują z lotniska

Władze Kielc nie rezygnują z planów budowy lotniska w Obicach. Choć wiadomo, że nie mogą liczyć na żadne dofinansowanie, rozpisano przetarg na inwentaryzację przyrodniczą terenu przyszłego lotniska - informuje "Radio Kielce".

Województwo świętokrzyskie to jedno z czterech, które obecnie nie mają lotniska czynnego dla ruchu pasażerskiego. Poza Kielecczyzną to jeszcze opolskie, podlaskie oraz warmińsko-mazurskie. W tym ostatnim do 2015 r. ma jednak zostać uruchomiony port lotniczy w Szczytnie-Szymanach.

Komisja Europejska i Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zgodnie uważają, że działających 13 portów lotniczych to wystarczająca liczba. W obecnej perspektywie budżetowej do 2020 r. nowe lotniska nie mogą liczyć na unijne środki. Fundusze z Brukseli trafią jedynie do istniejących lotnisk wpisanych na listę sieci TEN-T.

Mimo tego władze Kielc nie zamierzają rezygnować z planów budowy własnego lotniska. Ma ona być sfinansowana przez samorząd oraz inwestorów prywatnych.

Na razie rozpoczął się przetarg na inwentaryzację przyrodniczą terenu. Może to potrwać nawet rok, a dopiero potem Obice mogą otrzymać decyzję środowiskową.

Do momentu zakończenia inwentaryzacji przyrodniczej w lotniskowej spółce w Obicach będą pracować tylko dwie osoby zatrudnione na pół etatu.

Kielecki samorząd kupił już 581 hektarów terenu pod przyszłe lotnisko. Obice znajdują się ponad 20 km na południe od Kielc. Obecnie najbliższym lotniskiem od stolicy województwa świętokrzyskiego są krakowskie Balice (ok. 130 km). Bliżej będzie do Radomia (80 km), który ruszy w tym roku.

:arrow: http://www.pasazer.com/in-15670-kielce, ... tniska.php

Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3940
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Re: Lotnisko Kielce

Post autor: Sirek1 » 30 stycznia 2014, o 08:44

Inwentaryzacja przyrodnicza terenu w Obicach

Sześć firm jest zainteresowanych przeprowadzeniem inwentaryzacji przyrodniczej terenu w Obicach, na którym ma powstać lotnisko. Dokument jest potrzebny do rozpoczęcia starań o wydanie decyzji środowiskowej.

Prezes spółki Lotnisko Kielce Ryszard Muciek informuje, że na ogłoszony przez instytucję przetarg wpłynęły oferty z całego kraju. O tym, kto wykona dokumentację przekonamy się w przyszłym tygodniu, kiedy urzędnicy wybiorą najkorzystniejszą ofertę. Już dziś wiadomo, że wszystkie firmy, które przystąpiły do przetargu zaproponowały ceny niższe od kwoty, jaką na ten cel wygospodarowało miasto. Inwentaryzacja przyrodnicza ma potrwać około roku.

Prezes spółki Ryszard Muciek przypomina, że dokument jest konieczny do starania się o wydanie decyzji środowiskowej. Poprzednia ostała uchylona przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska. Jak informowaliśmy władze miasta nie wykluczają okrojenia pierwotnego projektu lotniska. Decyzje w tej sprawie zostaną podjęte w tym roku. Budowa portu ma zostać sfinansowana z pieniędzy samorządu i inwestorów prywatnych.

Lokalizację pod budowę lotniska wskazano w 2006 roku, wybrano ją na podstawie rekomendacji wystawionej przez firmę Polconsult. Do tej pory miasto pod tę inwestycję kupiło ponad 581 hektarów gruntu. Projekt portu przygotowało konsorcjum Polconsult & APA Kuryłowicz & Associate

http://www.radio.kielce.pl/pl/post-20252

Awatar użytkownika
BziQ76
Posty: 174
Rejestracja: 8 października 2005, o 11:21
Lokalizacja: Kielce - Sieje
Kontakt:

Re: Lotnisko Kielce

Post autor: BziQ76 » 6 lutego 2014, o 10:27

Planowane lotnisko w Obicach będzie mniejsze i tańsze

Planowane lotnisko w Obicach pod Kielcami będzie mniejsze i tańsze w budowie niż zakładano. Miasto po raz drugi przygotowuje się do raportu oddziaływania na środowisko przyszłej inwestycji. W środę wybrano firmę, która przeprowadzi inwentaryzację przyrodniczą terenu.
Poprzednie liczenie roślin i zwierząt żyjących na terenie przyszłego lotniska było przeprowadzone w 2007 roku.
– Stan gatunkowy i liczebny roślin i zwierząt mógł się zmienić od tego czasu. Stary dokument nie spełnia obecnych wymogów, ponieważ w międzyczasie zmieniły się przepisy – przyznaje Ryszard Muciek, prezes spółki Port Lotniczy Kielce. - Aby przygotować nowy raport i ubiegać się o decyzję środowiskową potrzebne jest ponowne przeanalizowanie stanu przyrody.
Na konkurs wpłynęło sześć ofert. Za najlepszą ze względu na cenę i zaproponowaną metodę analizy uznano tę złożoną przez Pracownię Badań Ekologicznych "Natura” z miejscowości Żabokliki. Badania potrwają rok.
Poprzednia decyzja środowiskowa została odrzucona przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, ponieważ uznano, że dotyczy ono dwóch inwestycji budowa lotniska oraz eksploatacji kruszywa, w miejscu, w którym ma powstać port.
- Złożyłem odwołanie do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, zostało odrzucone, czekam na uzasadnienie. Jestem bardzo ciekawy argumentacji, jak można rozdzielić budowę lotniska od robót górniczych i wydobycia kruszywa, co jest niezbędne, aby zniwelować teren – mówi prezes.
Nowe dokumenty są przygotowywane dla mniejszego lotniska. W obecnej wersji pas dla samolotów ma mieć 2500 metrów długości, wcześniej planowano 2800 metrów. - To wystarczy dla naszych potrzeb, rezygnujemy tylko z możliwości lądowania samolotów transkontynentalnych. Ograniczamy też zaplecze cargo i terminal pasażerski do tymczasowego budynku. Taka wersja pozwoli obniżyć koszty budowy z 630 milionów złotych do 376 milionów złotych – dodaje.

http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... F140209332

ps. Wydaje mi się że Prezydent będzie cisnął na to lotnisko za wszelką cenę m.in. dlatego żeby mu nie zarzucili niegospodarności w wydawaniu miejskich finansów. Jak to nie wypali to następnym krokiem będzie zmniejszenie długości pasa o kolejne 300 metrów.

ODPOWIEDZ