MZD Kielce - Węzeł Żelazna - Rondo im.Herlinga-Grudzińskiego

Inwestycje zrealizowane

Moderatorzy: Nowak, Autor

Awatar użytkownika
barteqck
Posty: 121
Rejestracja: 16 marca 2008, o 19:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: barteqck » 23 listopada 2013, o 00:12

Robert-Kowal pisze:Podałeś super przykłady...
Po 1: ze stacji BP na Grunwaldzkiej aby skręcić w lewo nie trzeba przecinać pasy do skrajnego ostatniego pasa tylko można to zrobić ze środkowego. Na stację tam wjeżdzaja osobówki a na Okrzei jak czytałeś artykuł jest wiele dostawczych samochodów.
Przykłady są słabe, bo nie wiem jakim cudem porównujesz wyjazd z pod CopyNetu do wyjazdu z ul. Okrzei
A przykład Bocianka to śmiech na sali. Na pewno 50 % mieszkańców zawraca na zwrotce w kierunku Dąbrowy i tam jedzie niż do centrum.
Na podanych przykładach przecinasz pasy, tak samo jest na Zagnańskiej.
Ludzie prowadzą tam firmy, mają tam biura, zatrudniają pracowników - może warto pomyśleć o nich?

Jak wygląda nowo wybudowana ulica z postawionym plastikowym ogrodzeniem? Przecież to są ogromne pieniadze wyrzucone w błoto... kto o tym myśli? Ktoś zaprojektował, to niech teraz ponosi wine za swoje błedy.

Teraz jest juz po fakcie - droga wybudowana wg projektu więc powinna służyć mieszkańcom. Przecież w tej inwestycji aż roi się od błedów... najważniejsze, że premie będą...
;)

Awatar użytkownika
Robert-Kowal
Posty: 152
Rejestracja: 28 listopada 2009, o 18:16
Lokalizacja: Jędrzejów/Kielce
Kontakt:

Post autor: Robert-Kowal » 23 listopada 2013, o 00:15

co do wjazdu na rondo od IX Wieków jest za wąskie. Od razu to zauważyłem. Autobus na 1 pasie ledwo się mieści. Za duży jest skręt w prawo a za wąski pas.

Lucens
Posty: 148
Rejestracja: 10 stycznia 2007, o 15:30
Lokalizacja: os. Świętokrzyskie

Post autor: Lucens » 23 listopada 2013, o 07:37

Zdecydowanie ten wyjazd powinien zostać, tym bardziej, że taka sytuacja miała miejsce już przed remontem. Już wtedy była zawrotka i jakoś do wypadków tam nie dochodziło (wiem dobrze, bo przez 4 lata pracowałem dokładnie vis-a-vis tej zawrotki).

Swoją drogą, to między innymi przez uciążliwości tej inwestycji, moja firma wyprowadziła się z Zagnańskiej zwalniając ponad 300 m kw. powierzchni w budynku, który teraz ma mieć ograniczony dojazd i wyjazd... Współczuję właścicielowi budynku.

Niestety przy tej i innych kieleckich inwestycjach można by mnożyć przykłady takich sytuacji "wspierania" przedsiębiorczości przez miasto, a zwłaszcza przez "geniuszy" z MZD...

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 23 listopada 2013, o 11:40

Robert-Kowal pisze:
Podałeś super przykłady...
Po 1: ze stacji BP na Grunwaldzkiej aby skręcić w lewo nie trzeba przecinać pasy do skrajnego ostatniego pasa tylko można to zrobić ze środkowego.
Mowa jest o zawracaniu a nie o skręcaniu w lewo.

Vryl
Posty: 52
Rejestracja: 19 maja 2013, o 23:02
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Vryl » 24 listopada 2013, o 22:13

Zdjęcia z 24 listopad.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Status quo popierają ci którym jest dobrze, resztę mając za frajerów.

jasiek
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 508
Rejestracja: 21 maja 2006, o 23:10

Post autor: jasiek » 25 listopada 2013, o 10:17

Vryl, tak na przyszłość ustaw balans bieli przed pstrykaniem.


Obrazek

felix
Posty: 33
Rejestracja: 6 lutego 2006, o 22:30
Lokalizacja: Kielce

Post autor: felix » 25 listopada 2013, o 10:37

A ja myślę, że nie chodzi o dojazd do zawrotki a o wyjazd z działki na której miała powstać Plaza. :idea:
Pozdro4all

Awatar użytkownika
inwestor
Posty: 168
Rejestracja: 9 marca 2009, o 22:25
Lokalizacja: Kielce

Post autor: inwestor » 25 listopada 2013, o 13:44

fajnie się tym rondem jeździ tylko szkoda , ze nie zrobili krawężników pomiędzy pasami w miejscach linii ciągłej bo tak to ludzie będą jeździć jak komu pasuje ( o ile zauważą jakąś różnicę )
pionki są w pionie, a poziomki w poziomie

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 25 listopada 2013, o 13:49

Wg mnie dobrze, że nie zrobili krawężników.
Pewnie byłyby niskie betonowe albo wykonane z tworzywa sztucznego - przykręcone do jezdni i zostałyby rozjeżdżone. Byłoby gorzej niż jest.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
Daniel
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2750
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:35
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Daniel » 25 listopada 2013, o 14:19

W sobotę zawrotka na końcu Czrnowskiej służyła za miejsce parkingowe dla jednego ogarniętego "inaczej".

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 26 listopada 2013, o 14:57

...a dlaczego nie wymieniono dwóch betonowych latarni przy barze mlecznym na Żelaznej?
To szok, że zostawiono dwie stare latarnie, a jedna z nich jest tylko słupem - bez górnej części z kloszami.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
spidimarcin
Posty: 213
Rejestracja: 16 lipca 2013, o 14:27
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: spidimarcin » 26 listopada 2013, o 15:20

Fatalna jakość węzła „Żelazna". Zobacz co zostało źle zrobione

Oddana do użytku 18 listopada największa inwestycja drogowa w Kielcach, węzeł „Żelazna" ma mnóstwo usterek. Jak przyznają drogowcy, nie trzeba być fachowcem, żeby je zauważyć, złą jakość robót widać gołym okiem. Dodajmy, że węzeł to nowe komunikacyjne centrum Kielc.

- Najwięcej uwag mamy do robót brukarskich. Chodniki są fatalnie wykowane, kostka jest ułożona krzywo, ze szczelinami. Na każdej ulicy są miejsca, które trzeba będzie poprawić a niektóre fragmenty rozebrać i ułożyć od nowa. Takiej niechlujnej pracy nie można wytłumaczyć tylko pośpiechem, który towarzyszył pracy w ostatnich miesiącach przez oddaniem inwestycji. Chodnik na ulicy 1 Maja był układany rok temu, więc nie było powodu do pośpiechu a ma fatalną jakość. Usterki widać gołym okiem, dostrzeże je nawet laik – przyznaje Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.

Dużo uwag jest także do jakości oświetlenia. – Na przykład w tunelach dla pieszych instalacja elektryczna miała być pochowana, a kable wiszą na tynkach – przyznaje.

Drobnych poprawek i uzupełnienia wymaga także oznakowanie. Niektóre znaki trzeba trochę przesunąć. - Przy dojeździe od ulicy 1 Maja ( od strony Herbów) do skrzyżowania z Zagnańską i Gosiewskiego chcemy namalować na jezdni znak ustęp pierwszeństwa, bo dwa pionowe nie wszystkim kierowcom wystarczają. Dodatkowe znaki są potrzebne także na Czarnowskiej, że nie ma dojazdu do ronda i przypominające o zawrotce – tłumaczy.

Natomiast drogowcy nie mają uwag do jakości asfaltu ułożonego na jezdniach.

Wykonawca nie czeka na oficjalną listę usterek, ale usuwa już je na bieżąco. - Tego jest tak dużo, że na razie trudno określić jak długo potrwa ich likwidowanie. Odbiór prowadzimy dopiero od tygodnia, a potrwa jeszcze około dwóch, więc lista będzie dłuższa – informuje.

Inwestycja ma 5 lat gwarancji.

LINK

Awatar użytkownika
Tomasso
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 589
Rejestracja: 13 kwietnia 2006, o 17:47
Lokalizacja: Kielce - Sieje
Kontakt:

Post autor: Tomasso » 26 listopada 2013, o 17:44

Tam jest mnóstwo do poprawki, chodniki projektowali chyba artyści-plastycy tak są powywijane a wykonywali drwale z białostockiego i to nogami. Czy widzieliście już ten wynalazek koło hotelu Łysogóry na zakręcie z Czarnowską - pokrywy studzienek z czarnego platiku które już się pozapadały?

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 26 listopada 2013, o 19:28

Te studzienki to śmiech na sali.
Radzę MZD przyjrzeć się im. Oczywiście nadają się tylko do wymiany na żeliwne.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

m07m10
Posty: 162
Rejestracja: 21 sierpnia 2011, o 21:18

Post autor: m07m10 » 26 listopada 2013, o 19:34

Ci co mówią, że to tylko za ,,komuny" tak źle robili, niech przeproszą komunę, bo teraz nie lepij. :x

ODPOWIEDZ