Lotniska, linie lotnicze, ruch lotniczy - Polska i świat
Moderatorzy: Autor, sueno, Daniel, Sirek1
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Wizz Air nie wraca do Modlina
Wizz Air już na stałe zostaje na warszawskim Lotnisku Chopina. Od jutra linia przenosi oficjalnie bazę operacyjną na główne lotnisko stolicy, a dzięki rocznej przerwie w lotach może liczyć na zniżki od opłat lotniskowych.
Węgierski niskokosztowy przewoźnik przeniósł się z Lotniska Chopina do Modlina po otwarciu tego portu lotniczego w połowie lipca ubiegłego roku. Baza operacyjna została przeniesiona do Modlina 18 lipca. 10 grudnia Wizz Air ogłosił jednak, że loty z Budapesztu będą obsługiwane na głównym lotnisku w Warszawie. Od 18 grudnia tłumacząc się natężeniem ruchu w okresie świątecznym oraz problemami spowodowanymi brakiem ILS-a w Modlinie przewoźnik zdecydował się wrócić z wszystkimi lotami na Lotnisko Chopina.
Miała to być decyzja jedynie tymczasowa, jednak w związku z zamknięciem Modlina 22 grudnia Wizz Air do dziś lata z Chopina. Cały czas na zasadzie "tymczasowej".
Choć od początku lipca Modlina może już ponownie przyjmować duże samoloty, Wizz Air nie zdecydował się na powrót na to lotnisko. W zamian ogłasza powrót na Lotnisko Chopina już na stałe. Węgierska linia będzie obsługiwać 20 tras do 14 krajów z Warszawy.
Data powrotu Wizz Aira na Lotnisko Chopina jest nieprzypadkowa. Jutro minie dokładnie rok od przenosin do Modlina. Od tego momentu liczyła się roczna przerwa w operacjach z tego portu lotniczego - od grudnia połączenia były wykonywane jedynie jako tymczasowe przekierowania.
Zgodnie z cennikiem opłat lotniskowych Lotniska Chopina przewoźnik otwierający nowe trasy, które nie były obsługiwane w ciągu ostatniego roku jako regularne połączenia, może liczyć na duże zniżki od opłaty za lądowanie (85 proc.), a nawet na dopłaty marketingowe od PPL-u (nawet 125 tys. zł za jedną trasę).
http://www.pasazer.com/in-14276-wizz,ai ... odlina.php
Dla nas, ze względu na odległość do Modlina, to dobra informacja.
...i tak Mazowsze zasponsorowało Ryanowi lotnisko
Plotki głoszą o Easyjet.
Zobaczymy za jakiś czas czy to tylko zagrywka Wizza
_______________________________________________________________
Lotnisko w Modlinie będzie sprywatyzowane: Samorząd nie chce dokładać
Choć lotnisko w Modlinie znów może przyjmować duże samoloty, przewoźnicy wciąż wahają się, czy wznowić tam rejsy. Przewoźników do powrotu zachęcić mogą niższe opłaty niż na lotnisku Okęcie, choć dalszych zniżek nie będzie, bo samorząd nie chce dopłacać do lotniska. Lotnisko mysli o prywatyzacji.
http://serwisy.gazetaprawna.pl/transpor ... ladac.html
Wizz Air już na stałe zostaje na warszawskim Lotnisku Chopina. Od jutra linia przenosi oficjalnie bazę operacyjną na główne lotnisko stolicy, a dzięki rocznej przerwie w lotach może liczyć na zniżki od opłat lotniskowych.
Węgierski niskokosztowy przewoźnik przeniósł się z Lotniska Chopina do Modlina po otwarciu tego portu lotniczego w połowie lipca ubiegłego roku. Baza operacyjna została przeniesiona do Modlina 18 lipca. 10 grudnia Wizz Air ogłosił jednak, że loty z Budapesztu będą obsługiwane na głównym lotnisku w Warszawie. Od 18 grudnia tłumacząc się natężeniem ruchu w okresie świątecznym oraz problemami spowodowanymi brakiem ILS-a w Modlinie przewoźnik zdecydował się wrócić z wszystkimi lotami na Lotnisko Chopina.
Miała to być decyzja jedynie tymczasowa, jednak w związku z zamknięciem Modlina 22 grudnia Wizz Air do dziś lata z Chopina. Cały czas na zasadzie "tymczasowej".
Choć od początku lipca Modlina może już ponownie przyjmować duże samoloty, Wizz Air nie zdecydował się na powrót na to lotnisko. W zamian ogłasza powrót na Lotnisko Chopina już na stałe. Węgierska linia będzie obsługiwać 20 tras do 14 krajów z Warszawy.
Data powrotu Wizz Aira na Lotnisko Chopina jest nieprzypadkowa. Jutro minie dokładnie rok od przenosin do Modlina. Od tego momentu liczyła się roczna przerwa w operacjach z tego portu lotniczego - od grudnia połączenia były wykonywane jedynie jako tymczasowe przekierowania.
Zgodnie z cennikiem opłat lotniskowych Lotniska Chopina przewoźnik otwierający nowe trasy, które nie były obsługiwane w ciągu ostatniego roku jako regularne połączenia, może liczyć na duże zniżki od opłaty za lądowanie (85 proc.), a nawet na dopłaty marketingowe od PPL-u (nawet 125 tys. zł za jedną trasę).
http://www.pasazer.com/in-14276-wizz,ai ... odlina.php
Dla nas, ze względu na odległość do Modlina, to dobra informacja.
...i tak Mazowsze zasponsorowało Ryanowi lotnisko
Plotki głoszą o Easyjet.
Zobaczymy za jakiś czas czy to tylko zagrywka Wizza
_______________________________________________________________
Lotnisko w Modlinie będzie sprywatyzowane: Samorząd nie chce dokładać
Choć lotnisko w Modlinie znów może przyjmować duże samoloty, przewoźnicy wciąż wahają się, czy wznowić tam rejsy. Przewoźników do powrotu zachęcić mogą niższe opłaty niż na lotnisku Okęcie, choć dalszych zniżek nie będzie, bo samorząd nie chce dopłacać do lotniska. Lotnisko mysli o prywatyzacji.
http://serwisy.gazetaprawna.pl/transpor ... ladac.html
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
Castellón–Costa Azahar Airport w Hiszpanii, miało ożywić turystycznie hiszpańskie wybrzeże pomiędzy Barceloną a Walencją. Jak do tej pory ożywiło tylko nagłówki hiszpańskich gazet, z których nie schodzi od trzech lat.
Ten port lotniczy to przykład niesamowitego marnotrastwa pieniędzy publicznych i unijnych dotacji. Do tej pory kosztował przeszło 150 milionów euro, a wyceniany jest obecnie na około 80 milionów euro. Port został nielegalnie "oficjalnie otwarty" w 2011 roku, mimo nie posiadania odpowiednich pozwoleń. Do dziś nie wyleciał z niego w podróż żaden pasażer.
Eksperci nie wydali pozwoleń, bowiem okazało się, że pas startowy jest za wąski. Jego przebudowa kosztowała kolejne 4 miliony euro. W międzyczasie upadłość ogłosiła firma zarządzająca lotniskiem. Nowy zarządca stara się dopełnić formalności i aktualnie przewidywany czas otwarcia to październik 2013, jednak wcześniejszych deklaracji było już tyle, że do nowego terminu nikt nie podchodzi poważnie.
Państwo stara się pozbyć nieudanej inwestycji i szuka prywatnego inwestora, jednak jak do tej pory bezskutecznie, mimo że oczekuje "tylko" 80 milionów euro za budowlę, w którą zainwestowano 70 milionów więcej.
Lotnisko było realizacją ambicji lokalnego polityka Carlosa Fabra, którego 24-metrowy pomnik stoi przed pustym terminalem pustego lotniska. Za figurę zapłacono raptem 375 tysięcy euro. Fabra aktualnie uwikłany jest w liczne procesy w sprawach korupcji i malwersacji podatkowych.
http://www.fly4free.pl/lotniska-duchy-o ... 67#galeria
Prawie jakbym czytał o Obicach
Ten port lotniczy to przykład niesamowitego marnotrastwa pieniędzy publicznych i unijnych dotacji. Do tej pory kosztował przeszło 150 milionów euro, a wyceniany jest obecnie na około 80 milionów euro. Port został nielegalnie "oficjalnie otwarty" w 2011 roku, mimo nie posiadania odpowiednich pozwoleń. Do dziś nie wyleciał z niego w podróż żaden pasażer.
Eksperci nie wydali pozwoleń, bowiem okazało się, że pas startowy jest za wąski. Jego przebudowa kosztowała kolejne 4 miliony euro. W międzyczasie upadłość ogłosiła firma zarządzająca lotniskiem. Nowy zarządca stara się dopełnić formalności i aktualnie przewidywany czas otwarcia to październik 2013, jednak wcześniejszych deklaracji było już tyle, że do nowego terminu nikt nie podchodzi poważnie.
Państwo stara się pozbyć nieudanej inwestycji i szuka prywatnego inwestora, jednak jak do tej pory bezskutecznie, mimo że oczekuje "tylko" 80 milionów euro za budowlę, w którą zainwestowano 70 milionów więcej.
Lotnisko było realizacją ambicji lokalnego polityka Carlosa Fabra, którego 24-metrowy pomnik stoi przed pustym terminalem pustego lotniska. Za figurę zapłacono raptem 375 tysięcy euro. Fabra aktualnie uwikłany jest w liczne procesy w sprawach korupcji i malwersacji podatkowych.
http://www.fly4free.pl/lotniska-duchy-o ... 67#galeria
Prawie jakbym czytał o Obicach
Witam, jestem nowy na forum i zbytnio nie wiem gdzie napisać ten post :/
Zajmuję się RNAV Spottingiem, czyli dziedziną fotografii, gdzie fotografuje się Samoloty na wysokościach przelotowych. Zdjęcia wykonuję przez teleskop
CES787 Szanghai - Rzym Airbus A332 B-6122 FL380 M984
TSO9801 Moskwa DME - Pardubice Boeing B735 VP-BYN FL320 LETKI-PADKA
MSA2802 Moskwa DME- WeronaVRN Boeing B734 EI-ELZ FL320 M984
RAM221 Moskwa SVO- Casablaca CMN Boeing B738 FL380 M984
Pozdrawiam, Bartek
Zajmuję się RNAV Spottingiem, czyli dziedziną fotografii, gdzie fotografuje się Samoloty na wysokościach przelotowych. Zdjęcia wykonuję przez teleskop
CES787 Szanghai - Rzym Airbus A332 B-6122 FL380 M984
TSO9801 Moskwa DME - Pardubice Boeing B735 VP-BYN FL320 LETKI-PADKA
MSA2802 Moskwa DME- WeronaVRN Boeing B734 EI-ELZ FL320 M984
RAM221 Moskwa SVO- Casablaca CMN Boeing B738 FL380 M984
Pozdrawiam, Bartek
Czy zastanwiałeś się Kiedyś co lata nad naszymi Głowami ?
Tak, zdjęcia znad Kielc prawie (Miedziana Góra).
Samoloty można śledzić na http://www.flightradar24.com/
Samoloty można śledzić na http://www.flightradar24.com/
Czy zastanwiałeś się Kiedyś co lata nad naszymi Głowami ?
- spidimarcin
- Posty: 213
- Rejestracja: 16 lipca 2013, o 14:27
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Kolejna porcyjka samolotów :)
Witam
Wrzucam wczorajsze zdjęcia , tak szeroko rozwiera się uśmiech gdy widać że leci do Ciebie AN12.Od 2007 roku ten samolot pojawił się nad Polską tylko 4 razy.
VAS7002 Pardubice PED- Moskwa VKO(?) FL250 AN12 RA-12990 PADKA-(10 NM na Wm od JED)-SIE-ABERO G17:01
dolot... prawie że ze smugą
i trzy z przelotu, nieodszumowane bo robiło się mydło :/
CES787 Szanghai - Rzym A332 B-5923 FL380 M984 dolot, spirale w silnikach
I wieczorny KAL927 Seul ICN- Milan MXP wyciągany z wilgoci.
B744 HL7402 Fl380 M984
Pozdrawiam, Bartek
a mój sprzęt wygląda (prawie) tak:
Wrzucam wczorajsze zdjęcia , tak szeroko rozwiera się uśmiech gdy widać że leci do Ciebie AN12.Od 2007 roku ten samolot pojawił się nad Polską tylko 4 razy.
VAS7002 Pardubice PED- Moskwa VKO(?) FL250 AN12 RA-12990 PADKA-(10 NM na Wm od JED)-SIE-ABERO G17:01
dolot... prawie że ze smugą
i trzy z przelotu, nieodszumowane bo robiło się mydło :/
CES787 Szanghai - Rzym A332 B-5923 FL380 M984 dolot, spirale w silnikach
I wieczorny KAL927 Seul ICN- Milan MXP wyciągany z wilgoci.
B744 HL7402 Fl380 M984
Pozdrawiam, Bartek
a mój sprzęt wygląda (prawie) tak:
Czy zastanwiałeś się Kiedyś co lata nad naszymi Głowami ?