Układ komunikacyjny Galerii Korona (Tysiąclecia PP, Radiowa)

Inwestycje zrealizowane

Moderatorzy: Nowak, Autor

Awatar użytkownika
jaromlody
Posty: 482
Rejestracja: 25 grudnia 2008, o 11:34
Lokalizacja: Kielce

Post autor: jaromlody » 6 sierpnia 2013, o 20:55

mogliby się troszkę przyłożyć ale nie ma co narzekać porównując te zdjęcia z chodnikami przy węźle AK/Żytnia to "niebo w gębie"

Awatar użytkownika
lukas000
Posty: 204
Rejestracja: 7 marca 2011, o 15:41
Lokalizacja: mam to wiedzieć:)

Post autor: lukas000 » 7 sierpnia 2013, o 06:17

AR pisze:We wszystkich "zatokach" w mieście powinien być beton.
Widać to doskonale na ul. IX Wieków Kielc. Przystanki w ostatnio remontowanej części już po oddaniu inwestycji były nierówne, a teraz to już się powybijał bruk i pozapadał.Doskonale to czuć jak autobus wjeżdża z buspasa na przystanek, od razu wiadomo, że trzeba wysiadać. :)

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 7 sierpnia 2013, o 07:33

jaromlody pisze:mogliby się troszkę przyłożyć ale nie ma co narzekać porównując te zdjęcia z chodnikami przy węźle AK/Żytnia to "niebo w gębie"
Porównując, i tak nie kosmiczne, wykonanie Radiowej/1000-lecia z AK/Żytnia/Grunwaldzka, to jak porównanie tortu do kupy.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
bender
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 829
Rejestracja: 25 lipca 2011, o 21:11
Lokalizacja: Bo to Kielce, Kielce są bracie...

Post autor: bender » 14 sierpnia 2013, o 13:37

AR pisze:Jak się ma nie przedłużać, jeśli po 16h nie odbywają się tam żadne prace.
We wtorek przed 22 pracowała tam całkiem spora grupka ludzi. :wink:
Stowarzyszenie Blokujemy Kieleckie Inwestycje by T. Sayor

michau

Post autor: michau » 21 sierpnia 2013, o 21:53

Aleja Tysiąclecia w Kielcach gotowa po remoncie


Już w piątek kierowcy pojadą nową dwupasmowa aleją Tysiąclecia Państwa Polskiego w Kielcach. Do wykonania zostały drobne prace.

- Droga jest gotowa. Wykonawca musi jeszcze urządzić teren zielenią. Do posadzenia jest 30 drzew, przede wszystkim przy nowej jezdni, od strony Politechniki Świętokrzyskiej. Na wysokości banku zostały do wykonania drobne prace brukarskie. Na koniec teren musi być posprzątany i wymalowane poziome oznaczenie jezdni. To wszystko ma być zrobione w czwartek i do południa w piątek – informuje Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.

Kierowcy zostaną wpuszczeni na obie jezdnie alei Tysiąclecia Państwa Polskiego w piątek koło południa.
Inwestycja objęła budowę drugiej jezdni ulicy Radiowej i Tysiąclecia Państwa Polskiego. Po obu stronach powstały nowe chodniki a przy jezdni północnej asfaltowa ścieżka rowerowa. Wybudowano nowoczesne zatoki autobusowe, pierwsze takie w Kielcach. Zamontowano w nich specjalne krawężniki, wyższe niż tradycyjne i specjalnie wyprofilowane ułatwiające kierowcy wjazd do zatoki a pieszym wsiadanie do autobusu. W chodniku na przystanku ułożono płytki nakierowujące osoby niewidome wprost do wejścia autobusu. Stare jezdnie obu ulic zostały gruntownie wyremontowane.

Na skrzyżowaniu ulicy Radiowej i Tysiąclecia Państwa Polskiego zamontowano sygnalizację świetlną. Rozbudowa ulicy zaczęła się we wrześniu 2012 roku i miała się skończyć do lipca 2013 roku, ale została przedłużona o 3 tygodnie z powodu zmian w projekcie i trudnych warunków pogodowych.

Inwestycję wykonała firma "Trakt”, która wygra przetarg z ofertą 5,5 miliona złotych. Koszty po połowie pokryli miasto i właściciel pobliskiej galerii handlowej Korona.

http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /130829706

Xback
Posty: 77
Rejestracja: 30 marca 2010, o 20:42
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Xback » 22 sierpnia 2013, o 10:12

Znowu przyciski na przejazdach rowerowych !

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 22 sierpnia 2013, o 17:28

Wiem, już je obfotografowałem. Czekamy do uruchomienia sygnalizacji i zobaczymy, jaki nastawią cykl. Przyciski są OK, o ile spełniają tylko rolę pomocniczą, tzn. uzupełniają inne detektory albo przyspieszają cykl, w którym tak czy inaczej rowerzysta dostaje zielone światło.

dannn...
Posty: 83
Rejestracja: 30 lipca 2013, o 20:38
Lokalizacja: Kraków/ Kielce

Post autor: dannn... » 22 sierpnia 2013, o 22:14

Całkiem pozytywnie wygląda ta ulica dziś jeszcze sadzili drzewa.... zresztą każda bez zbędnych ekranów jest ok :D

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 22 sierpnia 2013, o 22:19

2013-08-22:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1258
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 01:09

Post autor: Michał » 22 sierpnia 2013, o 23:36

(Bardzo) powoli zaczynają się uczyć, po której stronie chodnika powinna być droga rowerowa... na razie tylko na skrzyżowaniu

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 23 sierpnia 2013, o 00:44

Na przykładzie tych zdjęć zamierzamy zapytać się MZD i Policji, jak ich zdaniem ma tam zachować się rowerzysta. Teleportować się na jezdnię?

zał. 1 pkt 4. 2. 14. rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach
"Znak C-13a „koniec drogi dla rowerów” (rys. 4. 2. 14. 1) stosuje się w celu wskazania miejsca, w którym kończy się droga dla rowerów i następuje włączenie do jezdni, na której odbywa się ruch innych pojazdów. "

Awatar użytkownika
Thermalcake
Posty: 349
Rejestracja: 24 czerwca 2011, o 00:45
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Thermalcake » 23 sierpnia 2013, o 01:17

A policja nie opiniuje projektów organizacji ruchu przed ich wykonaniem? Jak to przeszło?

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 23 sierpnia 2013, o 01:53

Opiniuje. Dlatego właśnie mnie ciekawi ich opinia. Tam dalej jest taki bardzo szkodliwy fragment, na który pewnie się spróbują powołać, ale on nie bardzo pasuje do sytuacji:

"Znak C-13a stosuje się przed miejscami, gdzie ciąg rowerowy kierowany jest na drugą stronę drogi, a warunki lokalne nie pozwalają na bezpieczne wyznaczenie przejazdu dla rowerzystów. W takim miejscu rowery powinny być przeprowadzane po przejściu dla pieszych."

Awatar użytkownika
jaromlody
Posty: 482
Rejestracja: 25 grudnia 2008, o 11:34
Lokalizacja: Kielce

Post autor: jaromlody » 23 sierpnia 2013, o 19:17

ciekawe rozwiązanie nagle ścieżka rowerowa i chodnik z kostki się kończy i przechodzi w o połowę mniejszy chodnik z płyt. jak ostatnio tamtędy przejeżdżałem to się dziwiłem czemu docinają stare płyty. z drugiej strony też jest taki sam chodnik.

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 24 sierpnia 2013, o 09:48

Chodnik ze ścieżką się kończy, bo to koniec tego zakresu budowy.
Poczekamy teraz jakiś czas na przebudowę skrzyżowania.
Na 1000-lecia wykonany jest już w tym miejscu, na razie wyłączony z ruchu, lewoskręt.

Ja mam nadzieję, że na chodnikach na Radiowej, pojawią się słupki albo zakazy parkowania.
Na chodnikach już parkują ci, którym się nie chce się wjeżdżać do Korony, albo to dla nich za trudne, a za chwilę zaczyna się rok szkolny.
Zresztą wydaje mi się, że prawy pas można było przeznaczyć na trochę miejsc parkingowych. Można było je np. poprzedzielać półwyspami z drzewkiem...
Wolałbym to, niż parkowanie na chodnikach, a dwa pasma przecież są nie są tam potrzebne.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

ODPOWIEDZ