Układ komunikacyjny Galerii Korona (Tysiąclecia PP, Radiowa)
Widać to doskonale na ul. IX Wieków Kielc. Przystanki w ostatnio remontowanej części już po oddaniu inwestycji były nierówne, a teraz to już się powybijał bruk i pozapadał.Doskonale to czuć jak autobus wjeżdża z buspasa na przystanek, od razu wiadomo, że trzeba wysiadać.AR pisze:We wszystkich "zatokach" w mieście powinien być beton.
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Porównując, i tak nie kosmiczne, wykonanie Radiowej/1000-lecia z AK/Żytnia/Grunwaldzka, to jak porównanie tortu do kupy.jaromlody pisze:mogliby się troszkę przyłożyć ale nie ma co narzekać porównując te zdjęcia z chodnikami przy węźle AK/Żytnia to "niebo w gębie"
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
Aleja Tysiąclecia w Kielcach gotowa po remoncie
Już w piątek kierowcy pojadą nową dwupasmowa aleją Tysiąclecia Państwa Polskiego w Kielcach. Do wykonania zostały drobne prace.
- Droga jest gotowa. Wykonawca musi jeszcze urządzić teren zielenią. Do posadzenia jest 30 drzew, przede wszystkim przy nowej jezdni, od strony Politechniki Świętokrzyskiej. Na wysokości banku zostały do wykonania drobne prace brukarskie. Na koniec teren musi być posprzątany i wymalowane poziome oznaczenie jezdni. To wszystko ma być zrobione w czwartek i do południa w piątek – informuje Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.
Kierowcy zostaną wpuszczeni na obie jezdnie alei Tysiąclecia Państwa Polskiego w piątek koło południa.
Inwestycja objęła budowę drugiej jezdni ulicy Radiowej i Tysiąclecia Państwa Polskiego. Po obu stronach powstały nowe chodniki a przy jezdni północnej asfaltowa ścieżka rowerowa. Wybudowano nowoczesne zatoki autobusowe, pierwsze takie w Kielcach. Zamontowano w nich specjalne krawężniki, wyższe niż tradycyjne i specjalnie wyprofilowane ułatwiające kierowcy wjazd do zatoki a pieszym wsiadanie do autobusu. W chodniku na przystanku ułożono płytki nakierowujące osoby niewidome wprost do wejścia autobusu. Stare jezdnie obu ulic zostały gruntownie wyremontowane.
Na skrzyżowaniu ulicy Radiowej i Tysiąclecia Państwa Polskiego zamontowano sygnalizację świetlną. Rozbudowa ulicy zaczęła się we wrześniu 2012 roku i miała się skończyć do lipca 2013 roku, ale została przedłużona o 3 tygodnie z powodu zmian w projekcie i trudnych warunków pogodowych.
Inwestycję wykonała firma "Trakt”, która wygra przetarg z ofertą 5,5 miliona złotych. Koszty po połowie pokryli miasto i właściciel pobliskiej galerii handlowej Korona.
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /130829706
Już w piątek kierowcy pojadą nową dwupasmowa aleją Tysiąclecia Państwa Polskiego w Kielcach. Do wykonania zostały drobne prace.
- Droga jest gotowa. Wykonawca musi jeszcze urządzić teren zielenią. Do posadzenia jest 30 drzew, przede wszystkim przy nowej jezdni, od strony Politechniki Świętokrzyskiej. Na wysokości banku zostały do wykonania drobne prace brukarskie. Na koniec teren musi być posprzątany i wymalowane poziome oznaczenie jezdni. To wszystko ma być zrobione w czwartek i do południa w piątek – informuje Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.
Kierowcy zostaną wpuszczeni na obie jezdnie alei Tysiąclecia Państwa Polskiego w piątek koło południa.
Inwestycja objęła budowę drugiej jezdni ulicy Radiowej i Tysiąclecia Państwa Polskiego. Po obu stronach powstały nowe chodniki a przy jezdni północnej asfaltowa ścieżka rowerowa. Wybudowano nowoczesne zatoki autobusowe, pierwsze takie w Kielcach. Zamontowano w nich specjalne krawężniki, wyższe niż tradycyjne i specjalnie wyprofilowane ułatwiające kierowcy wjazd do zatoki a pieszym wsiadanie do autobusu. W chodniku na przystanku ułożono płytki nakierowujące osoby niewidome wprost do wejścia autobusu. Stare jezdnie obu ulic zostały gruntownie wyremontowane.
Na skrzyżowaniu ulicy Radiowej i Tysiąclecia Państwa Polskiego zamontowano sygnalizację świetlną. Rozbudowa ulicy zaczęła się we wrześniu 2012 roku i miała się skończyć do lipca 2013 roku, ale została przedłużona o 3 tygodnie z powodu zmian w projekcie i trudnych warunków pogodowych.
Inwestycję wykonała firma "Trakt”, która wygra przetarg z ofertą 5,5 miliona złotych. Koszty po połowie pokryli miasto i właściciel pobliskiej galerii handlowej Korona.
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /130829706
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1434
- Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
- Lokalizacja: Kielce
Na przykładzie tych zdjęć zamierzamy zapytać się MZD i Policji, jak ich zdaniem ma tam zachować się rowerzysta. Teleportować się na jezdnię?
zał. 1 pkt 4. 2. 14. rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach
"Znak C-13a „koniec drogi dla rowerów” (rys. 4. 2. 14. 1) stosuje się w celu wskazania miejsca, w którym kończy się droga dla rowerów i następuje włączenie do jezdni, na której odbywa się ruch innych pojazdów. "
zał. 1 pkt 4. 2. 14. rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach
"Znak C-13a „koniec drogi dla rowerów” (rys. 4. 2. 14. 1) stosuje się w celu wskazania miejsca, w którym kończy się droga dla rowerów i następuje włączenie do jezdni, na której odbywa się ruch innych pojazdów. "
- Thermalcake
- Posty: 349
- Rejestracja: 24 czerwca 2011, o 00:45
- Lokalizacja: Kielce
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1434
- Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
- Lokalizacja: Kielce
Opiniuje. Dlatego właśnie mnie ciekawi ich opinia. Tam dalej jest taki bardzo szkodliwy fragment, na który pewnie się spróbują powołać, ale on nie bardzo pasuje do sytuacji:
"Znak C-13a stosuje się przed miejscami, gdzie ciąg rowerowy kierowany jest na drugą stronę drogi, a warunki lokalne nie pozwalają na bezpieczne wyznaczenie przejazdu dla rowerzystów. W takim miejscu rowery powinny być przeprowadzane po przejściu dla pieszych."
"Znak C-13a stosuje się przed miejscami, gdzie ciąg rowerowy kierowany jest na drugą stronę drogi, a warunki lokalne nie pozwalają na bezpieczne wyznaczenie przejazdu dla rowerzystów. W takim miejscu rowery powinny być przeprowadzane po przejściu dla pieszych."
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Chodnik ze ścieżką się kończy, bo to koniec tego zakresu budowy.
Poczekamy teraz jakiś czas na przebudowę skrzyżowania.
Na 1000-lecia wykonany jest już w tym miejscu, na razie wyłączony z ruchu, lewoskręt.
Ja mam nadzieję, że na chodnikach na Radiowej, pojawią się słupki albo zakazy parkowania.
Na chodnikach już parkują ci, którym się nie chce się wjeżdżać do Korony, albo to dla nich za trudne, a za chwilę zaczyna się rok szkolny.
Zresztą wydaje mi się, że prawy pas można było przeznaczyć na trochę miejsc parkingowych. Można było je np. poprzedzielać półwyspami z drzewkiem...
Wolałbym to, niż parkowanie na chodnikach, a dwa pasma przecież są nie są tam potrzebne.
Poczekamy teraz jakiś czas na przebudowę skrzyżowania.
Na 1000-lecia wykonany jest już w tym miejscu, na razie wyłączony z ruchu, lewoskręt.
Ja mam nadzieję, że na chodnikach na Radiowej, pojawią się słupki albo zakazy parkowania.
Na chodnikach już parkują ci, którym się nie chce się wjeżdżać do Korony, albo to dla nich za trudne, a za chwilę zaczyna się rok szkolny.
Zresztą wydaje mi się, że prawy pas można było przeznaczyć na trochę miejsc parkingowych. Można było je np. poprzedzielać półwyspami z drzewkiem...
Wolałbym to, niż parkowanie na chodnikach, a dwa pasma przecież są nie są tam potrzebne.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba