Dworzec PKS

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1

Awatar użytkownika
RZ
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3623
Rejestracja: 29 marca 2006, o 20:48

Post autor: RZ » 23 maja 2013, o 11:25

A niby czemu nie? Jak zrobią fajną koszulkę z dworcem to kupię :)

Wstępniak p. Śreniawskiej z nr 6 "Pasażera":
Obrazek
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 23 maja 2013, o 11:48

Ładnie!

Na marginesie: w artykule opisany jest także jedyny przypadek, gdy MPK poniosło jakieś konsekwencje w wyniku "jedynie" sześciominutowego spóźnienia kierowcy. Śmiesznie to wygląda, jak do postępowania przetargowego MPK próbowało zastosować swoją standardową punktualność.

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 23 maja 2013, o 21:07

W artykule są też wizualizacje.
e-VIVE pisze:
Nowa propozycja dla kieleckiego dworca PKS. Stowarzyszenie Nasz Dom składa swój projekt

Monika Połeć

Nowoczesna hala targowa zintegrowana z centrum komunikacyjnym to propozycja zagospodarowania terenu wokół dworca PKS w Kielcach, którą zaproponowało Stowarzyszenie Nasz Dom. Projekt został złożony w Ratuszu, gdzie do końca maja są przyjmowane wnioski dotyczące zmian w planie zagospodarowania przestrzennego obszaru wokół PKS.
Nowa propozycja dla kieleckiego dworca PKS. Fot. Materiały prasowe – SND

Trwa debata publiczna dotycząca zagospodarowania przestrzennego terenu wokół dworca PKS w Kielcach. Swoją propozycję przedstawiło także Stowarzyszenie Nasz Dom. Projekt zakłada połączenie nowoczesnej hali targowej z centrum komunikacyjnym.

– Propozycja ta w pełni wykorzystuje i utrzymuje funkcję dworca PKS, uzupełniając je o niezbędne funkcje handlowe i usługowe. Jednocześnie koncertując się na zapewnieniu kompleksowego systemu komunikacyjnego na terenie miasta i regionu wraz z uwzględnieniem komunikacji ogólnokrajowej – poinformował Sebastian Michalski ze Stowarzyszenia Nasz Dom.

Zaproponowane rozwiązanie ma zaspokoić oczekiwania mieszkańców Kielc, poszukujących możliwości robienia zakupów w tradycyjnym miejscu handlu – jakim jest targ miejski. – Realizacja nowoczesnej hali targowej, na wzór hal targowych funkcjonujących w miastach Zachodniej Europy, wokół lub z wykorzystaniem dotychczasowego budynku dworca PKS stanowić będzie doskonałą alternatywę dla planowanego do likwidacji placu targowego przy ulicy Seminaryjskiej– zaznacza Sebastian Michalski.

Do końca maja można zgłaszać wnioski dotyczące zagospodarowania przestrzennego terenu wokół dworca PKS.

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 23 maja 2013, o 22:11

Czy Stowarzyszenie Nasz Dom wyremontuje również Dworzec? :lol:

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 23 maja 2013, o 22:13

Projekt jest bardzo fajny, bo pokazuje, co da się osiągnąć przy planowanym MPZP, bez naruszania formy dworca i przy zachowaniu ruchu okrężnego. Jako taki proof-of-concept stanowi mocną odpowiedź na wizualki "inwestora".

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 23 maja 2013, o 22:33

Zawsze to jakiś punkt odniesienia, pokazujący które miejsce może zostać zabudowane, ale na razie zbyt ogólnie to wygląda i przypomina zwykłe blaszaki na tyłach dworca. Jednak jeśli chodzi o samą bryłę dworca, tu nie ma wątpliwości, że nie może być zmian, ale jednak wypadałoby perony całkowicie osłonić jakąś szklaną taflą. To już jednak szczegóły.
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 23 maja 2013, o 22:51

Zupełnie nie rozumiem po co "Nasz dom" wyskakuje z jakimiś "projektami".
Po prostu przedstawili w sposób graficzny PZP dla tego miejsca, który jest oczywisty, znany i wałkowany od dłuższego czasu.
Chcieli pokazać, że są lepsi od PKS2 ?
Już widzę tę nowoczesną halę targową wybudowaną przez to Stowarzyszenie :twisted:

Awatar użytkownika
RZ
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3623
Rejestracja: 29 marca 2006, o 20:48

Post autor: RZ » 24 maja 2013, o 00:07

Propozycje Stowarzyszenia "Kielce Nasz Dom" jak najbardziej biorą pod uwagę istotę problemu, ale zupełnie nie pokrywają się z zapisami MPZP, który wygląda tak (teren pod potencjalną halę targową, zresztą kilkukondygnacyjną, to UC1):
Obrazek

Z rysunków S "KND" nie wynika też, jak autor (to ten student od zadaszenia Sienkiewki?) wyobraża sobie rozwiązanie kwestii komunikacyjnych. Innymi słowy, w tej wersji, to taka trochę niezobowiązująca zabawa... Przede wszystkim jak można mówić, że propozycja jest zgodna z MPZP, skoro nie jest?
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 24 maja 2013, o 00:22

RZ pisze:Propozycje Stowarzyszenia "Kielce Nasz Dom" jak najbardziej biorą pod uwagę istotę problemu
To miałem na myśli.

Awatar użytkownika
RZ
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3623
Rejestracja: 29 marca 2006, o 20:48

Post autor: RZ » 24 maja 2013, o 09:44

Kontynuując wątek - nie mam nic przeciwko temu, żeby kupcy byli inwestorem lub współinwestorem, ale nie rozumiem ich konkretnych intencji. Póki co obowiązuje wersja, że PKS2 lada moment podpisze umowę kupna. Jeśli więc zakładają, że do tego dojdzie, to powinni przedstawić oficjalną propozycję współpracy owemu "inwestorowi" a nie Lubawskiemu. Jeśli zaś zakładają, że do tego nie dojdzie, to w dalszym ciągu decyzja będzie przecież zależała nie od prezydenta Kielc ale od ministra, dotąd bardzo niechętnego komunalizacji dworca (z jakich przyczyn - można się tylko domyślać). Żeby ofertę traktować poważnie musieliby wystąpić do ministra (i mieć przy tym mocne argumenty - jak sądze najmocniejszym byłoby wsparcie polityków PO), od Lubawskiego uzyskując co najwyżej "błogosławieństwo" - deklarację współpracy w takich zamierzeniach.
Chyba, że nic na serio nie zakładają, a to tylko takie "fakty medialne"...
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)

Awatar użytkownika
MAŁY
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1664
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie

Post autor: MAŁY » 5 czerwca 2013, o 14:14

Artur Hajdorowicz: Dworzec PKS musi pozostać w obecnej formie
Zakończyły się konsultacje dotyczące planu zagospodarowania przestrzennego dla okolic kieleckiego dworca PKS. Do projektu nadesłano ponad 50 sugestii i uwag. Część z nich broni przedstawionej koncepcji mówi - Artur Hajdorowicz, szef Biura Planowania Przestrzennego w magistracie. Jej głównym założeniem jest zachowanie obecnej bryły dworca i rozwiązań architektonicznych.
Polska Komunikacja Samochodowa 2, która kupiła kielecki PKS zapowiadała, że przedstawi swoją koncepcję, która zakłada przebudowę dworca i powstanie galerii handlowej. Artur Hajdorowicz stwierdził, że do dziś formalne wnioski, od nowego właściciela nie napłynęły.

Jak już informowaliśmy, projekt przebudowy proponowany przez PKS2, nie zyskał akceptacji władz miasta i radnych. Artur Hajdorowicz, stwierdził, że nie może być w tej mierze kompromisu. Dworzec, który jest wpisany do rejestru zabytków, albo pozostanie w obecnej formie, albo jeżeli zostanie wykreślony, możliwa będzie jego całkowita przebudowa.

Plan zagospodarowania zostanie teraz przedstawiony prezydentowi miasta, który za trzy tygodnie zdecyduje, czy należy do niego wprowadzić poprawki. Potem nad planem głosować będą radni.
:arrow: http://www.radio.kielce.pl/page,,Artur- ... 56398.html
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Obrazek

Awatar użytkownika
Petras
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 915
Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
Lokalizacja: Kielce Czarnów

Post autor: Petras » 5 czerwca 2013, o 19:41

Znaczy się pomysły PKS2 też są teraz niezgodnie z MPZP...
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."

Krystian
Posty: 129
Rejestracja: 28 czerwca 2006, o 14:52
Lokalizacja: Śródmieście
Kontakt:

Post autor: Krystian » 6 czerwca 2013, o 12:56

MAŁY pisze:..albo jeżeli zostanie wykreślony, możliwa będzie jego całkowita przebudowa.
:shock:

Awatar użytkownika
RZ
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3623
Rejestracja: 29 marca 2006, o 20:48

Post autor: RZ » 6 czerwca 2013, o 13:26

Co w tym zaskakującego?
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 10 czerwca 2013, o 07:58

Tymczasem w Lublinie:
W „Gazecie Wyborczej Lublin” można przeczytać, że władze miasta skorzystają z prawa pierwokupu i nabędą od PKS Wschód południowy dworzec autobusowy. Na terenie położonego w sąsiedztwie stacji kolejowej obiektu ma powstać centrum komunikacji autobusowej dalekobieżnej, podmiejskiej i miejskiej.
Jedyną ofertę złożyło Biuro Prawno-Finansowe Inwestor z Białej Podlaskiej, które postanowiło wybudować w tym miejscu galerię handlową powiązaną z przystankiem autobusowym. W przetargu nie wziął udział samorząd miejski, dla którego 2,6 mln zł było kwotą zbyt wygórowaną.

Jak podaje regionalny dziennik miasto jednak zmieniło zdanie i odkupi od PKS Wschód działkę z dworcem południowym. W tym celu skorzysta z prawa pierwokupu. Dzięki temu będzie możliwe wybudowanie regionalnego centrum komunikacyjnego.
Jak informuje „Gazeta Wyborcza Lublin” budowa „dworca metropolitalnego” ma połączyć dworzec kolejowy i autobusowy. Ponadto przewidywana jest rewitalizacja kilku ulic położonych w tym rejonie. Cały przedsięwzięcie ma kosztować ok. miliarda złotych, z tego za ok. 650 mln zł ma być wybudowane centrum komunikacyjne. Miasto chce, aby zadanie to było dofinansowane nawet w 85% z Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.
:arrow: http://www.rynek-kolejowy.pl/45727/Lubl ... adkowe.htm
http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724, ... al_za.html

ODPOWIEDZ