MZD Kielce - Węzeł Grunwaldzka-Żytnia/Żelazna-Armii Krajowej
Tak szczerze powiedziawszy, to nie wiem czy gdziekolwiek widziałem, przy estakadzie/wiadukcie/tunelu żeby na poziomie 0 nie było możliwości jazdy na wprost przynajmniej dla autobusów. W tym przypadku ma to swoje plusy i minusy. Plus jest taki, że przy dwóch pasach do skrętu w prawo, zewnętrzny może być buspasem praktycznie na całej długości żelaznej (od przystanku) i nie będzie to raczej miało negatywnych skutków dla płynności ruchu dla relacji żelazna -> grunwaldzka. Jaka organizacja ruchu póki co będzie to raczej nie ma co myśleć - buspasa nie będzie, ale może w przyszłości.
Minus jest taki, że jakbyśmy chcieli mieć linię autobusową, która miałaby się poruszać na tym skrzyżowaniu w relacji żelazna -> armii krajowej i na odwrót to przystanku przy skrzyżowaniu już mieć nie będziemy, także możliwości przesiadki odpada. Także robimy kolejny węzeł dezintegracyjny
Minus jest taki, że jakbyśmy chcieli mieć linię autobusową, która miałaby się poruszać na tym skrzyżowaniu w relacji żelazna -> armii krajowej i na odwrót to przystanku przy skrzyżowaniu już mieć nie będziemy, także możliwości przesiadki odpada. Także robimy kolejny węzeł dezintegracyjny
- andrzeej
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1786
- Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
- Lokalizacja: KOM
Wielokrotnie przejeżdżałem przez skrzyżowania z estakadą w innych miastach i nigdzie nie widziałem, żeby nie dało się pojechać na wprost dołem. Zdarzyło mi się nie raz gdzieś w Polsce nie wjechać na estakadę mimo oznakowania i spokojnie przejechałem przez skrzyżowanie, tylko musiałem odczekać swoje na światłach.
A tu - jak ktoś się zapomni i pojedzie dołem to będzie musiał jechać do najbliższego skrzyżowania ale podejrzewam, że znajdą się też tacy, którzy pojadą na wprost. A podobno węzeł Żytnia miał poprawić bezpieczeństwo...
A tu - jak ktoś się zapomni i pojedzie dołem to będzie musiał jechać do najbliższego skrzyżowania ale podejrzewam, że znajdą się też tacy, którzy pojadą na wprost. A podobno węzeł Żytnia miał poprawić bezpieczeństwo...
- Nowak
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1647
- Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
- Lokalizacja: Kraków / Kielce
Tak jak Michał pisze, taki znak MZD zainstaluje:MeehoweCK pisze:Moim zdaniem to akurat jest dobre, pod warunkiem, że PRZED wjazdem na estakadę będzie wyraźne i jasne oznakowanie (a tego się trochę obawiam). Wydaje mi się, że na wielu skrzyżowaniach tego typu nie ma możliwości jazdy na wprost na dole (ewentualnie dla autobusów).
http://www.przytnij.yoyo.pl/turnright/
Right lane must turn right
Też byłem zdziwiony brakiem możliwości jazdy na wprost.
Ale w sumie nie widzę potrzeby aby dublować przejazd dołem?
Jeśli tylko będzie odpowiednie oznakowanie z drogowskazami bramowymi przed wjazdem na estakadę to nie widzę przeszkód.
Ale w sumie nie widzę potrzeby aby dublować przejazd dołem?
Jeśli tylko będzie odpowiednie oznakowanie z drogowskazami bramowymi przed wjazdem na estakadę to nie widzę przeszkód.
Ostatnio zmieniony 11 stycznia 2013, o 14:16 przez ice, łącznie zmieniany 1 raz.
IMHO najgorszą stroną tego rozwiązania są jego skutki dla komunikacji miejskiej, czyli brak możliwości przejazdu dołem dla autobusów i zatrzymania się na przystanku. Nie wiem czym kierował się ktoś kto to projektował i ten kto to zatwierdził, ale na pewno nie dobrem pasażerów w rejonie jednego z głównych skrzyżowań w mieście.
^^ Dawno nie jechałem, ale patrzyłem na stronie ztm i wychodzi, że 32 jedzie AK i potem Żelazną, więc jakaś linia jednak jest. Poza tym nawet jeśli nie byłoby żadnej to nie rozumiem sensu takiej "oszczędności".
Linii 32 chyba ubędzie jeden przystanek, bo przystanek Armii Krajowej jest na wysokości najazdu na wiadukt, czyż nie?
Linii 32 chyba ubędzie jeden przystanek, bo przystanek Armii Krajowej jest na wysokości najazdu na wiadukt, czyż nie?
A pomyśleliście o tym, że takie rozwiązanie powoduje, że cykl świateł na skrzyżowaniu pod wiaduktem jest znacznie prostszy? 1. Grunwaldzka/żytnia zielone do jazdy na wprost i skrętu w prawo, czerwone do skrętu w lewo i prawo z żelaznej/armii krajowej. 2. Zielone do skrętu w lewo Grunwaldzka/żytnia, zielone do skrętu w prawo z żelaznej/armii krajowej. 3 Zielone do skrętu w lewo z żelaznej/armii krajowej, Zielone do skrętu w prawo z Grunwaldzka/żytnia. Wydaje mi się, że w związku z tym przepustowość kierunku Żytnia/Grunwaldzka znacznie wzrasta.
Co do wypadku na wiadukcie to wystarczy postawić policjanta do kierowania ruchem pod wiaduktem i pokieruje ruchem obok wysepek.
Po co buspas dołem? czy nie może wiaduktem przejeżdżać autobus?
Co do wypadku na wiadukcie to wystarczy postawić policjanta do kierowania ruchem pod wiaduktem i pokieruje ruchem obok wysepek.
Po co buspas dołem? czy nie może wiaduktem przejeżdżać autobus?