Rozbudowa ul. Ściegiennego + drogi nr 73 do Woli Morawickiej
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
- panGargamel
- Posty: 238
- Rejestracja: 26 września 2012, o 11:47
- Lokalizacja: Z Miasta EKRANÓW i wyciętych DRZEW
A beda tam ekrany? Bo to jedyne miejsce (no i okolice Kostomlotow) ktore bym zaekranowal od samych Kielc az po Morawice. Takiego chaosu, betonu i dziadostwa to ze swieca szukac, az oczy bola jak sie tam przejezdza.
Łyso wszędzie, pusto wszędzie...
Co to będzie?
Pięknie będzie!
Tu wytniemy drzewo, a tam ekran będzie!
Co to będzie?
Pięknie będzie!
Tu wytniemy drzewo, a tam ekran będzie!
11 firm chce rozbudować ulicę Ściegiennego w Kielcach. Sprawdź kto złożył najtańszą ofertę
Po kilkakrotnym przesuwaniu terminu Miejski Zarząd Dróg otworzył koperty z ofertami finansowymi na rozbudowę ulicy Ściegiennego w Kielcach. Najtańszą złożyła kielecka firma Fart. Jest ona gotowa wykonać prace za nie całe 65 milionów 800 tysięcy złotych, to jest o połowę taniej niż miasto się spodziewało.
- Tak niska oferta cieszy, ponieważ więcej pieniędzy zostanie w budżecie miasta, który na przyszły rok jest bardzo napięty. Mamy nadzieje, że firma tak skalkulowała koszty, że zdoła wykonać prace zachowując dobrą jakość i jeszcze zarobić – przyznaje Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.
Do wygranej przetargu przez firmę "Fart” jest jeszcze daleka droga, ponieważ pojawił się problem prawny. Przetarg na rozbudowę ulicy Ściegiennego jest dwuetapowy. Na początek firmy i konsorcja deklarowały chęć realizacji inwestycji, po sprawdzeniu ich wiarygodności, 19 zostało zakwalifikowanych do drugiego etapu i one mogły przedstawić oferty finansowe. 11 przedsiębiorstw skorzystało z tego prawa.
- Problem jest taki, że w pierwszym etapie przetargu "Fart” wystartował w konsorcjum z Kieleckim Przedsiębiorstwem Robót Drogowych, a ofertę finansową złożył samodzielnie. Musimy ustalić, czy prawnie jest to dopuszczalne – przyznaje rzecznik. Sprawdzanie tej oferty a także pozostałych zajmie około miesiąca.
Druga najtańsza oferta opiewa na blisko 74 miliony złotych i wpłynęła od Świętokrzyskiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych.
Najdroższej prace chce wykonać konsorcjum firm MSF ENGENHARIA z Lizbony i MSF Polska z Warszawy, oczekuje zapłaty w wysokości 136, 7 miliona złotych.
Miejski Zarząd Dróg zarezerwował w budżecie na tę inwestycje 21, 5 miliona złotych, ale projekt ma być dofinansowany z unijnych funduszy, których udało się zebrać 122 miliony złotych 331 tysięcy ( kwota ta obejmuje także wykup gruntów) .
Inwestycja obejmuje budowę drugiej jezdni ulicy Ściegiennego na całej długości aż do granic miasta oraz remont starej drogi
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /121218834
===============================================
Drogowcy wydadzą mniej, niż zakładali. I to o kilkadziesiąt milionów
Krok w stronę ważnej dla miasta inwestycji. Najtańsza oferta w przetargu na przebudowę ul. Ściegiennego w Kielcach jest o 54 miliony niższa niż zakładano.
We wtorek w Miejskim Zarządzie Dróg otwarto oferty w przetargu na budowę miejskiego odcinka drogi krajowej nr 73, czyli ulicy Ściegiennego w Kielcach.
Do drugiego etapu postępowania zostało zaproszonych 19 firm i konsorcjów, a ostatecznie oferty cenowe złożyło 11 z nich. Najtańszą zaproponowało Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych "Fart" z Kielc , które wyceniło ją na 65 796 630, 96 zł. - Będziemy badać, czy PRI Fart mogło złożyć ofertę samodzielnie, ponieważ do II etapu postępowania dopuszczone było w konsorcjum z Kieleckim Przedsiębiorstwem Robót Drogowych - poinformował Jarosław Skrzydło, rzecznik MZD.
Najdroższą ofertę w przetargu złożyło konsorcjum firm MSF ENGENHARIA SA z Lizbony i MSF Polska z Warszawy, które za wykonanie prac żądało prawie 137 mln zł.
Miasto miało zagwarantowane na ten cel ponad 122 mln zł ze środków unijnych. Teraz przez około miesiąc drogowcy będą kontrolować złożone oferty. Wykonawca inwestycji zostanie wyłoniony pod koniec stycznia 2013 roku
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... esiat.html
Po kilkakrotnym przesuwaniu terminu Miejski Zarząd Dróg otworzył koperty z ofertami finansowymi na rozbudowę ulicy Ściegiennego w Kielcach. Najtańszą złożyła kielecka firma Fart. Jest ona gotowa wykonać prace za nie całe 65 milionów 800 tysięcy złotych, to jest o połowę taniej niż miasto się spodziewało.
- Tak niska oferta cieszy, ponieważ więcej pieniędzy zostanie w budżecie miasta, który na przyszły rok jest bardzo napięty. Mamy nadzieje, że firma tak skalkulowała koszty, że zdoła wykonać prace zachowując dobrą jakość i jeszcze zarobić – przyznaje Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.
Do wygranej przetargu przez firmę "Fart” jest jeszcze daleka droga, ponieważ pojawił się problem prawny. Przetarg na rozbudowę ulicy Ściegiennego jest dwuetapowy. Na początek firmy i konsorcja deklarowały chęć realizacji inwestycji, po sprawdzeniu ich wiarygodności, 19 zostało zakwalifikowanych do drugiego etapu i one mogły przedstawić oferty finansowe. 11 przedsiębiorstw skorzystało z tego prawa.
- Problem jest taki, że w pierwszym etapie przetargu "Fart” wystartował w konsorcjum z Kieleckim Przedsiębiorstwem Robót Drogowych, a ofertę finansową złożył samodzielnie. Musimy ustalić, czy prawnie jest to dopuszczalne – przyznaje rzecznik. Sprawdzanie tej oferty a także pozostałych zajmie około miesiąca.
Druga najtańsza oferta opiewa na blisko 74 miliony złotych i wpłynęła od Świętokrzyskiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych.
Najdroższej prace chce wykonać konsorcjum firm MSF ENGENHARIA z Lizbony i MSF Polska z Warszawy, oczekuje zapłaty w wysokości 136, 7 miliona złotych.
Miejski Zarząd Dróg zarezerwował w budżecie na tę inwestycje 21, 5 miliona złotych, ale projekt ma być dofinansowany z unijnych funduszy, których udało się zebrać 122 miliony złotych 331 tysięcy ( kwota ta obejmuje także wykup gruntów) .
Inwestycja obejmuje budowę drugiej jezdni ulicy Ściegiennego na całej długości aż do granic miasta oraz remont starej drogi
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /121218834
===============================================
Drogowcy wydadzą mniej, niż zakładali. I to o kilkadziesiąt milionów
Krok w stronę ważnej dla miasta inwestycji. Najtańsza oferta w przetargu na przebudowę ul. Ściegiennego w Kielcach jest o 54 miliony niższa niż zakładano.
We wtorek w Miejskim Zarządzie Dróg otwarto oferty w przetargu na budowę miejskiego odcinka drogi krajowej nr 73, czyli ulicy Ściegiennego w Kielcach.
Do drugiego etapu postępowania zostało zaproszonych 19 firm i konsorcjów, a ostatecznie oferty cenowe złożyło 11 z nich. Najtańszą zaproponowało Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych "Fart" z Kielc , które wyceniło ją na 65 796 630, 96 zł. - Będziemy badać, czy PRI Fart mogło złożyć ofertę samodzielnie, ponieważ do II etapu postępowania dopuszczone było w konsorcjum z Kieleckim Przedsiębiorstwem Robót Drogowych - poinformował Jarosław Skrzydło, rzecznik MZD.
Najdroższą ofertę w przetargu złożyło konsorcjum firm MSF ENGENHARIA SA z Lizbony i MSF Polska z Warszawy, które za wykonanie prac żądało prawie 137 mln zł.
Miasto miało zagwarantowane na ten cel ponad 122 mln zł ze środków unijnych. Teraz przez około miesiąc drogowcy będą kontrolować złożone oferty. Wykonawca inwestycji zostanie wyłoniony pod koniec stycznia 2013 roku
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... esiat.html
Ściegiennego zrobią taniej, dużo taniej...
Po wielu latach przygotowań wreszcie otwarto oferty w przetargu na budowę ulicy Ściegiennego w Kielcach. Na razie jest optymistycznie, bo inwestycja będzie aż o 80 mln zł tańsza od tego, co szacowali urzędnicy. Ale to raczej nie koniec emocji.
Do drugiego etapu postępowania przetargowego na budowę ul. Ściegiennego, czyli miejskiego odcinka drogi krajowej nr 73, przeszło 19 podmiotów spełniających wymogi formalne. We wtorek oferty złożyło ostatecznie 11 firm i konsorcjów.
Najniższą cenę zaproponowało Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych "Fart" z Kielc, które za prace obejmujące m.in. budowę drugiej jezdni chce ok. 65,8 mln zł.
To o ponad połowę mniej, niż spodziewali się urzędnicy. Przypomnijmy: 122,3 mln zł na pokrycie 85 proc. kosztów wykłada Unia Europejska w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Miejski Zarząd Dróg na wkład własny ma zabezpieczone 21,5 mln zł.
- Takie rozbieżności nie najlepiej świadczą o jakości kosztorysu, ale trzeba pamiętać, że był on robiony kilka lat temu. Pierwotnie mówiło się nawet o 200 mln zł. Ostatnia wycena co prawda była o kilkadziesiąt milionów złotych niższa, ale i tak wiedzieliśmy, że życie to zweryfikuje. Przecież kilkadziesiąt milionów mniej kosztuje też już realizowany węzeł Żelazna - tłumaczy Tadeusz Sayor, odpowiedzialny za inwestycje unijne wiceprezydent Kielc.
- To może być efekt sytuacji na rynku. Inwestycje z tego okresu finansowania unijnego kończą się, a kolejne dopiero będą realizowane. Firmy chcą mieć prace na ten okres przejściowy - mówi z kolei Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg, i dodaje: - Mam nadzieję, że przy takiej cenie oczywiście będzie zachowana odpowiednia jakość.
Zanim przetarg ostatecznie zostanie zamknięty, emocji raczej nie zabraknie. Pierwszy niepokojący sygnał pojawił się już wczoraj po pierwszym przejrzeniu ofert. - Będziemy sprawdzać, czy PRI "Fart" mogło złożyć ofertę samodzielnie, bo do drugiego etapu postępowania dopuszczone było wraz z konsorcjantem, czyli Kieleckim Przedsiębiorstwem Robót Drogowych - mówi rzecznik MZD.
Wiceprezydent Kielc Tadeusz Sayor jest większym optymistą: - Nie wiem, jak się rozwinie ta sytuacja, sprawdzą to prawnicy. Ale przecież obie firmy są bardzo doświadczone i nie sądzę, żeby popełniały szkolne błędy. Podejrzewam, że Fart jest liderem konsorcjum i wystarczy wyjaśnić kwestie pełnomocnictwa.
Tomasz Biały, wiceprezes KPRD, sytuacji nie chce komentować. - Oczywiście, że jesteśmy zainteresowani budową tej ulicy - mówi tylko.
Gdyby warta 65,8 mln zł oferta PRI "Fart" odpadła, druga w kolejności jest propozycja ŚPRD "Trakt", które ul. Ściegiennego chce wybudować za blisko 73,9 mln zł. Trzecia pod względem ceny jest wyceniona na 84,4 mln zł oferta firmy Strabag. Najdroższą ofertę złożyło konsorcjum firm MSF Engenharia SA z Lizbony i MSF Polska - opiewa ona na 136,7 mln zł.
Sprawdzenie wszystkich ofert przez MZD potrwa ok. miesiąca. Budowa powinna rozpocząć się wiosną i ma potrwać dwa lata.
Niestety, zaoszczędzone unijne pieniądze w Kielcach nie zostaną. - Tak jest ten program skonstruowany. Trzeba je oddać. My też zresztą budujemy z oszczędności na innych przetargach unijnych - mówi Sayor.
Inaczej wygląda sprawa wkładu własnego. - Sporo mniejszych inwestycji ograniczyliśmy. Teraz może na nie pójdą pieniądze zaoszczędzone na wkładzie własnym - tłumaczy wiceprezydent.
Nadal pod znakiem zapytania jest budowa pozamiejskiego odcinka drogi 73 do Morawicy. Kilka dni temu posłanka Marzena Okła-Drewnowicz, szefowa świętokrzyskiej PO, w rozmowie z "Gazetą" zapowiedziała jedynie, że w ciągu dwóch lat powinny się rozpocząć prace przy przebudowie niebezpiecznych skrzyżowań w Bilczy.
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... ej___.html
P.S.
Nawet rzecznik się nie kryje z tym że MZD nie panuje nad tym co robi, można mieć tylko nadzieję..., nie lubię kopać leżącego ale mam dla nich propozycje: niech zamówią mszę w intencji zachowania dobrej jakości może to im coś pomoże...
Po wielu latach przygotowań wreszcie otwarto oferty w przetargu na budowę ulicy Ściegiennego w Kielcach. Na razie jest optymistycznie, bo inwestycja będzie aż o 80 mln zł tańsza od tego, co szacowali urzędnicy. Ale to raczej nie koniec emocji.
Do drugiego etapu postępowania przetargowego na budowę ul. Ściegiennego, czyli miejskiego odcinka drogi krajowej nr 73, przeszło 19 podmiotów spełniających wymogi formalne. We wtorek oferty złożyło ostatecznie 11 firm i konsorcjów.
Najniższą cenę zaproponowało Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych "Fart" z Kielc, które za prace obejmujące m.in. budowę drugiej jezdni chce ok. 65,8 mln zł.
To o ponad połowę mniej, niż spodziewali się urzędnicy. Przypomnijmy: 122,3 mln zł na pokrycie 85 proc. kosztów wykłada Unia Europejska w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Miejski Zarząd Dróg na wkład własny ma zabezpieczone 21,5 mln zł.
- Takie rozbieżności nie najlepiej świadczą o jakości kosztorysu, ale trzeba pamiętać, że był on robiony kilka lat temu. Pierwotnie mówiło się nawet o 200 mln zł. Ostatnia wycena co prawda była o kilkadziesiąt milionów złotych niższa, ale i tak wiedzieliśmy, że życie to zweryfikuje. Przecież kilkadziesiąt milionów mniej kosztuje też już realizowany węzeł Żelazna - tłumaczy Tadeusz Sayor, odpowiedzialny za inwestycje unijne wiceprezydent Kielc.
- To może być efekt sytuacji na rynku. Inwestycje z tego okresu finansowania unijnego kończą się, a kolejne dopiero będą realizowane. Firmy chcą mieć prace na ten okres przejściowy - mówi z kolei Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg, i dodaje: - Mam nadzieję, że przy takiej cenie oczywiście będzie zachowana odpowiednia jakość.
Zanim przetarg ostatecznie zostanie zamknięty, emocji raczej nie zabraknie. Pierwszy niepokojący sygnał pojawił się już wczoraj po pierwszym przejrzeniu ofert. - Będziemy sprawdzać, czy PRI "Fart" mogło złożyć ofertę samodzielnie, bo do drugiego etapu postępowania dopuszczone było wraz z konsorcjantem, czyli Kieleckim Przedsiębiorstwem Robót Drogowych - mówi rzecznik MZD.
Wiceprezydent Kielc Tadeusz Sayor jest większym optymistą: - Nie wiem, jak się rozwinie ta sytuacja, sprawdzą to prawnicy. Ale przecież obie firmy są bardzo doświadczone i nie sądzę, żeby popełniały szkolne błędy. Podejrzewam, że Fart jest liderem konsorcjum i wystarczy wyjaśnić kwestie pełnomocnictwa.
Tomasz Biały, wiceprezes KPRD, sytuacji nie chce komentować. - Oczywiście, że jesteśmy zainteresowani budową tej ulicy - mówi tylko.
Gdyby warta 65,8 mln zł oferta PRI "Fart" odpadła, druga w kolejności jest propozycja ŚPRD "Trakt", które ul. Ściegiennego chce wybudować za blisko 73,9 mln zł. Trzecia pod względem ceny jest wyceniona na 84,4 mln zł oferta firmy Strabag. Najdroższą ofertę złożyło konsorcjum firm MSF Engenharia SA z Lizbony i MSF Polska - opiewa ona na 136,7 mln zł.
Sprawdzenie wszystkich ofert przez MZD potrwa ok. miesiąca. Budowa powinna rozpocząć się wiosną i ma potrwać dwa lata.
Niestety, zaoszczędzone unijne pieniądze w Kielcach nie zostaną. - Tak jest ten program skonstruowany. Trzeba je oddać. My też zresztą budujemy z oszczędności na innych przetargach unijnych - mówi Sayor.
Inaczej wygląda sprawa wkładu własnego. - Sporo mniejszych inwestycji ograniczyliśmy. Teraz może na nie pójdą pieniądze zaoszczędzone na wkładzie własnym - tłumaczy wiceprezydent.
Nadal pod znakiem zapytania jest budowa pozamiejskiego odcinka drogi 73 do Morawicy. Kilka dni temu posłanka Marzena Okła-Drewnowicz, szefowa świętokrzyskiej PO, w rozmowie z "Gazetą" zapowiedziała jedynie, że w ciągu dwóch lat powinny się rozpocząć prace przy przebudowie niebezpiecznych skrzyżowań w Bilczy.
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... ej___.html
P.S.
Nawet rzecznik się nie kryje z tym że MZD nie panuje nad tym co robi, można mieć tylko nadzieję..., nie lubię kopać leżącego ale mam dla nich propozycje: niech zamówią mszę w intencji zachowania dobrej jakości może to im coś pomoże...
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1434
- Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
- Lokalizacja: Kielce
To jest fenomenalny zabieg PR-owy. Wszystko brzmi lepiej, jak się na początku doda "Mam nadzieję, że ... oczywiście ...".
Mam nadzieję, że w takim samochodzie oczywiście nic nie odpadnie podczas jazdy. - dealer samochodowy
Mam nadzieję, że przy takiej konstrukcji budynku oczywiście nic się nie zawali. - architekt
Mam nadzieję, że przy takiej demonstracji oczywiście nikogo nie pobijemy. - rzecznik ONR
Mam nadzieję, że w takim samochodzie oczywiście nic nie odpadnie podczas jazdy. - dealer samochodowy
Mam nadzieję, że przy takiej konstrukcji budynku oczywiście nic się nie zawali. - architekt
Mam nadzieję, że przy takiej demonstracji oczywiście nikogo nie pobijemy. - rzecznik ONR
- CKfan
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 4200
- Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
- Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie
I tak ta kasa pójdzie dalej na kolejny rezerwowy projekt, w regionie nie zostanie, więc cena nie powinna być 100% kryterium. A nadzieja to jak wiadomo czyją jest matką. Nadzieję, to możemy mieć my, czyli mieszkańcy, a MZD od czegoś tam jest oprócz klepania kolegów ze studiów, pracujących w którejś ze świętokrzyskich firm, po plecach przy każdej fuszerki.
Sorry, takiego mamy prezydenta...
- Thermalcake
- Posty: 349
- Rejestracja: 24 czerwca 2011, o 00:45
- Lokalizacja: Kielce
Przygotowania do inwestycji: wytną drzewa przy Ściegiennego
Rozpoczęły się przygotowania do przebudowy ul. Ściegiennego w Kielcach. Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na wycinkę drzew i krzewów rosnących wzdłuż drogi.
Zakres zamówienia obejmuje mechaniczne ścinanie drzew wraz z karczowaniem pni, karczowanie zagajników, krzaków i poszycia oraz wykonanie zabezpieczeń drzew zachowanych. Na wycięcie ponad 500 drzew wykonawca będzie miał czas do końca lutego.
Wcześniej, by modernizacja ul. Ściegiennego była możliwa, miasto musiało przejąć ok. 200 działek. Ostatnia egzekucja nieruchomości odbyła się na początku grudnia.
kielce.gazeta.pl
Rozpoczęły się przygotowania do przebudowy ul. Ściegiennego w Kielcach. Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na wycinkę drzew i krzewów rosnących wzdłuż drogi.
Zakres zamówienia obejmuje mechaniczne ścinanie drzew wraz z karczowaniem pni, karczowanie zagajników, krzaków i poszycia oraz wykonanie zabezpieczeń drzew zachowanych. Na wycięcie ponad 500 drzew wykonawca będzie miał czas do końca lutego.
Wcześniej, by modernizacja ul. Ściegiennego była możliwa, miasto musiało przejąć ok. 200 działek. Ostatnia egzekucja nieruchomości odbyła się na początku grudnia.
kielce.gazeta.pl