Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 15 kwietnia 2012, o 23:13

Wolałbym, żeby szli drogą woj. Śląskiego, czyli stworzenie własnego przewoźnika bez całego dziadostwa zwanego PR. A do tego jakiś pakiet dla prywaciarza.
Sorry, takiego mamy prezydenta...

rzeczownik
Posty: 357
Rejestracja: 12 sierpnia 2008, o 19:50

Post autor: rzeczownik » 16 kwietnia 2012, o 19:40

Obawiam się, że niewielka ilość linii kolejowych na obszarze województwa nie pozwoli na myślenie o własnym samorządowym przewoźniku. Zwłaszcza, że IC ostro walczy z PR o świętokrzyskiego pasażera obniżkami cen.

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 18 kwietnia 2012, o 11:14

Będzie remont linii Starachowice – Ćmielów
Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK rozpisało przetarg na modernizację linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska-Dębica, na szlaku Starachowice-Kunów od km 161,698 do km 181,990 oraz na szlaku Bodzechów – Ćmielów od km 198,000 do km 200,000 leży na terenie województwa świętokrzyskiego.
Wspomniana linia jest linią zelektryfikowaną, dwutorową, pierwszorzędną i posiada status linii kolejowej znaczenia państwowego, jest administrowana i eksploatowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe Zakład Linii Kolejowych w Skarżysku Kamiennej. Linia została zaprojektowana prędkości 100 km/godz., ale obecnie ze względu na zły stan infrastruktury na szlaku obowiązują ograniczenia nawet do 30 km/godz.

Zamówienie obejmuje wymianę nawierzchni torowej, przebudowę stacji Starachowice Wschodnie, mechaniczne oczyszczenie podsypki z uzupełninie nowym tłuczniem, odwodnienie toru oraz skarpy, karczowanie drzew i krzewów, przebudowę mostu kolejowego w km 171,733 oraz powiązaną z tym zmianę geometrii toru, a także przebudowę rozjazdów i obiektów inżynieryjnych, jak również urządzeń srk.

Termin składania ofert upływa 7 maja 2012 r. o godzinie 11:30. O wyborze oferty zadecyduje najniższa cena.
:arrow: http://www.rynek-kolejowy.pl/32265/Bedz ... mielow.htm

ogłoszenie o przetargu :arrow: http://www.przetargi.plk-sa.pl/kprzetar ... =-42644000

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 6 czerwca 2012, o 21:28

Krajowy plan transportowy przedstawiony do konsultacji
Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej skierowało do konsultacji krajowy plan transportowy. Będzie on podstawą dla wojewódzkich planów transportowych, które każde województwo musi przygotować do końca marca 2014 roku.
Podstawę prawną sporządzenia przez resort transportu „Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego – międzywojewódzkie i międzynarodowe przewozy pasażerskie w transporcie kolejowym” stanowią przepisy ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, która weszła w życie w marcu ubiegłego roku. Dokument formułuje podstawowe zasady funkcjonowania międzywojewódzkich i międzynarodowych przewozów pasażerskich w transporcie kolejowym wykonywanych jako przewozy o charakterze użyteczności publicznej w ramach publicznego transportu zbiorowego na rynku objętym zasadami konkurencji regulowanej, jak również ich finansowanie ze środków publicznych, sposób świadczenia, prognozowane zapotrzebowanie oraz potencjalne kierunki rozwoju.
Zgodnie z przedstawionym projektem uwzględniając infrastrukturę transportową znajdującą się na obszarze objętym planem, preferowanymi środkami transportu pozostają wyłącznie pojazdy kolejowe przeznaczone do wykonywania przewozów pasażerskich w normalnotorowych systemach kolei.
Plan opracowany przez ministra zajmuje najwyższe miejsce w hierarchicznym systemie planów pozostałych organizatorów publicznego transportu zbiorowego. Musi on być uwzględniany w Planach marszałków województw, wykonujących zadania organizatora publicznego transportu zbiorowego w wojewódzkich przewozach pasażerskich.
Zgodnie z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym krajowy plan transportowy musi być gotowy do końca sierpnia tego roku. Następnie każde województwo będzie miało 18 miesięcy (do końca marca 2014 r.) na przygotowanie planu wojewódzkiego, który będzie podstawą dla planów przygotowywanych przez samorządy niższego szczebla.
Dokument o nazwie „Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego – międzywojewódzkie i międzynarodowe przewozy pasażerskie w transporcie kolejowym” został już opublikowany na stronie ministerstwa.
źródło: Rynek Kolejowy
:arrow: http://bip.transport.gov.pl/pl/bip/proj ... a_2012.pdf

Awatar użytkownika
jaromlody
Posty: 482
Rejestracja: 25 grudnia 2008, o 11:34
Lokalizacja: Kielce

Post autor: jaromlody » 10 czerwca 2012, o 17:57

Największa inwestycja kolejowa zagrożona! Stracimy unijną dotację?

Niepokojące wieści dochodzą w związku z modernizacją trasy kolejowej numer osiem z Warszawy do Radomia. Zagrożony jest harmonogram rozstrzygnięć przetargowych, finansowania i realizacji inwestycji.

W ubiegłym tygodniu odbyła się w Radomiu konferencja poświęcona tej najważniejszej od wielu lat inwestycji w naszym regionie. Uczestniczyli w niej politycy z różnych opcji politycznych. Mieli okazję dowiedzieć się od przedstawicieli inwestora - spółki PKP PLK, że nie wszystkie sprawy dotyczące modernizacji tej trasy idą tak, jak by sobie tego wszyscy życzyli.

CZAS NAGLI

Są problemy z wywłaszczeniem właścicieli działek. Nie rozstrzygnięto jeszcze przetargu na wykonanie pierwszego etapu modernizacji, czyli sterowania ruchem oraz usunięcia kolizji telekomunikacyjnych. Trzeba też niezwłocznie ogłaszać przetargi na modernizację tak zwanych lotów, aby wiosną mogły ruszyć prace. Trzeba się śpieszyć, bo inaczej przepadną pieniądze unijne zarezerwowane już na realizację inwestycji w programie „Infrastruktura i Środowisko”.

„Teraz dowiadujemy się, że inwestycja będzie zrealizowana do roku 2015, ale nie jest to też takie pewne. W moim przekonaniu, jeśli projekt ten nie zostanie zrealizowany do 2015 roku, to nie zostanie pewnie zrealizowany nigdy. Chyba że, na co się nie zanosi, w kolejnej perspektywie finansowania unijnego będą duże pieniądze na rozwój kolei w Polsce” – pisze na swoim blogu Andrzej Kosztowniak, prezydent Radomia.

Wtóruje mu poseł Radosław Witkowski z Platformy Obywatelskiej. „Problemów jest sporo, a takie konferencje ich nie rozwiążą. Fachowcy powinni się skupić teraz na pracy, a nie opowiadać kolejny raz to samo. Tutaj akurat zgadzam się z prezydentem Kosztowniakiem” – pisze Radosław Witkowski.

EKSPRESOWO DO STOLICY

Przypomnijmy, cała inwestycja ma kosztować 1 miliard 539 milionów złotych. W ramach realizacji projektu zmodernizowane będzie linia na odcinku 93 kilometrów. Na 46 - kilometrowym odcinku z Warki do Radomia zbudowany będzie drugi tor.

Ma być też przebudowany most na Pilicy oraz zbudowane dwa mosty na rzece Pacynce i Radomce. Po zakończeniu inwestycji pociągi osobowe mają jeździć na tej trasie z szybkością 160 kilometrów na godzinę, a towarowe – do 120 kilometrów na godzinę.

Główne przetargi mają być zgodnie z planem rozstrzygnięte na jesieni, a na wiosnę przyszłego roku – zgodnie z harmonogramem 1 marca – ruszą prace budowlane.
Najpierw na różnych odcinkach trasy z Warszawy do Warki, w różnych terminach, będzie zamykany ruch pociągów na jednym z dwóch torów. 1 kwietnia przyszłego roku ma być zupełnie wyłączona z użytku trasa z Warki do Radomia. Ruch pociągów ma się odbywać przez Dęblin, Pilawę i Otwock.

źródło: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /120619947

już jakiś miesiąc temu słyszałem że 8 na trasie z Radomia do Warki może nie być realizowana. ponieważ są ważniejsze szlaki do robienia miedzy innymi CMK. rozmawiałem o tym z zastępom dyrektora skarżyskiego udziału PLK

rzeczownik
Posty: 357
Rejestracja: 12 sierpnia 2008, o 19:50

Post autor: rzeczownik » 30 lipca 2012, o 10:03

Jak pojedziemy na Śląsk? Albo Kolej, albo Przewozy
Marcin Sztandera 28.07.2012

Zamieszanie na torach łączących województwo świętokrzyskie i śląskie. Niewykluczone, że pasażerów czeka przymusowa przesiadka w Sławkowie lub Koniecpolu, bo samorząd województwa śląskiego zrezygnował z usług dotychczasowego przewoźnika. Trwają negocjacje, ale wątpliwości nie brakuje.

http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... ewozy.html

=CK=
Posty: 304
Rejestracja: 20 lipca 2008, o 11:19

Post autor: =CK= » 4 października 2012, o 23:41

4 tys. km linii do likwidacji – czyli „restrukturyzacja” w wykonaniu PLK?
:arrow: Rynek Kolejowy

Linie do fizycznej likwidacji

...Linia nr 73 SITKÓWKA NOWINY - BUSKO ZDRÓJ od km 19,542 do 44,449 w sumie 24,907 km, czyli od Włoszczowic do Buska.

Tutaj przykład remontu linii niezelektryfikowanej jednotorowej o dł. ok. 20 km w czasie 2 miesięcy za 150 tys. zł.
Ikei jednak się udało. Pociągi od stycznia wrócą do Wielbarka

Awatar użytkownika
ZappeR
Posty: 68
Rejestracja: 16 lutego 2011, o 23:38
Lokalizacja: Kielce / Lublin

Post autor: ZappeR » 4 października 2012, o 23:51

Później to sprostowali, gdy PKP zagroziło im pozwem.

http://www.rynek-kolejowy.pl/35517/PLK_ ... jowych.htm
https://www.mobilestage.in - aktualności, recenzje, relacje ze świata Android, Windows Phone, iOS i innych
https://www.media-machine.pl - tworzenie stron www

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 5 grudnia 2012, o 11:25

Łódzkie: SN81 na linii do Opoczna
Połączenia Tomaszów Mazowiecki - Opoczno będą obsługiwane pojazdem serii SN81.
Informację tę ujawniła "Rynkowi Kolejowemu" Iwona Jendrychowska z Łódzkiego Zakładu Przewozów Regionalnych.

Przewozy na odcinku linii nr 25 (Łódź Kaliska-Dębica) między Tomaszowem a Skarżyskiem Kamienną zawieszono 31 lipca 2009 r. W nowym rozkładzie jazdy ruch pociągów (na skróconym odcinku Tomaszów-Opoczno) ulegnie wznowieniu. Taką wolę wyraził organizator przewozów, Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Na przywrócenie relacji do Skarżyska nie pozwolił brak porozumienia z sąsiednim województwem świętokrzyskim. Od czasu opublikowania w prasie wzmianek na temat obsługi połączeń (5 par) autobusami szynowymi w środowisku miłośników kolei mnożyły się domysły na temat typu pojazdów.[...]

:arrow: http://www.rynek-kolejowy.pl/37690/Lodz ... poczna.htm
Co na to Pan Maćkowiak?

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 8 grudnia 2012, o 00:29

Linia do Buska-Zdroju do fizycznej likwidacji..

ZNPK zna linie, które PLK chcą zamknąć

Związek Niezależnych Przewoźników Kolejowych w nieoficjalny sposób dotarł do listy linii kolejowych, które zarządca infrastruktury zamierza wyłączyć z ruchu lub przekazać samorządom. Dziś przedstawiono je na konferencji prasowej.[...]
:arrow: http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/11 ... mknac.html
+mapka

voodoo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1224
Rejestracja: 5 września 2006, o 12:28
Lokalizacja: Kielce/Ślichowice

Post autor: voodoo » 8 grudnia 2012, o 09:41

a ta linia nie miała czasem służyć jako dojazd do "przyszłego lotniska"? :wink:

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 9 grudnia 2012, o 20:11

Koleje śląskie w Kielcach :D http://www.youtube.com/watch?v=io3hb19wzGk

Awatar użytkownika
Grzegorz
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3006
Rejestracja: 31 maja 2006, o 17:10

Post autor: Grzegorz » 22 grudnia 2012, o 02:26

Jakie będą nowe pociągi Intercity?

O produkowanych już pociągach Pendolino dla PKP Intercity wiemy już wszystko. O zamówieniu na 20 kolejnych nowych składów - prawie nic. Przyjrzyjmy się specyfikacji zamówienia na pociągi, które pojadą m. in. do Szczecina, Olsztyna, czy Bydgoszczy.


Jak wiemy nowe ezt PKP Intercity, na które rozpisany został dziś przetarg, będą osiągać prędkość maksymalną 160 km/h. Zwycięzca postępowania zobowiąże się utrzymywać pojazdy aż przez 15 lat. Zespoły trakcyjne mają mieć nie więcej niż 150 metrów długości i masą mniejszą niż 300 ton. Jednocześnie każdy musi pomieścić 360 osób na miejscach siedzących, w tym 60 w pierwszej klasie (do tego rachunku nie będą wliczane miejsca składane i ustawione bokiem do kierunku jazdy).

PKP Intercity dopuszcza zarówno konstrukcje członów oparte na wspólnych wózkach (Jacobsa) jak i na dwóch własnych wózkach. To pierwsze rozwiązanie możemy znaleźć we Flircie Stadlera czy Elfie Pesy, a to drugie - choćby w 19WE Newagu. Maksymalny nacisku osi na tor nie może przekroczyć 18,5 tony. Napęd natomiast musi posiadać przynajmniej co piąta oś. PKP Intercity wymaga, by pojazd spełniał wymogi bezpieczeństwa dla czterech scenariuszy zderzeniowych. Każdy pociąg będzie wyposażony w system ERTMS poziomu 2. Konstrukcja stopni wejściowych musi umożliwiać swobodne wejście z peronów o wysokości od 380 do 800 mm.

Co dla pasażera?

W nowych pociągach Intercity nie zabraknie wi-fi i klimatyzacji. Zarówno pierwsza, jak i druga klasa będzie bezprzedziałowa. W klasie drugiej układ siedzeń przewidziany jest jako 2+2, a w klasie pierwszej - 2+1. Fotele w drugiej klasie mają mieć conajmniej 45 cm szerokości, podłokietniki, i stolik odchylany. Na każde dwa miejsca będzie przypadać jedno gniazdko do ładowania laptopa. Pomiędzy siedzeniami zwroconymi do siebie będzie stał stół z rozkładanymi blatami. Fotele będzie można przechylać w graniacach 10 stopni - jednocześnie siedzenie i oparcie.

O rozkładanych fotelach nie ma też mowy w 1 klasie. Będą one jednak szersze i wyposażone w dwa podłokietniki i jedno gniazdko każdy. Pomiędzy 1 klasą a 2 klasą znajdzie się przedział barowy, miejsca dla 6 rowerów, dwóch wózków, oraz toaleta dla niepełnosprawnych (w sumie w pociągu będzie 6 toalet). W nowych pociągach nie zabraknie półek bagażowych, systemu zewnętrznej i wewnętrznej informacji w technice LED. W samym przedziale barowym będzie tylko 8 miejsc siedzących. Za to w kuchni będzie zmywarka, kuchenka mikrofalowa i piec konwekcyjno-parowy.

Pojadą do Olsztyna, Bydgoszczy, Szczecina...

Relacje obsługiwane przez nowe pociągi (od 4 do 7 par pociągów na dobę) będą następujące:

Warszawa – Kutno – Toruń – Bydgoszcz;
Olsztyn – Warszawa – Kielce – Krakow;
Gdynia – Bydgoszcz – Kutno – Łodź - Częstochowa – Katowice;
Kraków – Miechow – linia CMK – Opoczno – Łodź – Kutno – Konin – Poznań – i dalej do Szczecina dla wybranych pociągów.

PKP Intercity wymaga zróżnicowanych długości gwarancji na poszczególne elementy - na przykład na perforację poszycia pudła na 20 lat. Okresy gwarancji na pozostałe elementy są jednak krótsze, niż kontrakt na utrzymanie pojazdów. Wymagania dotyczące doświadczenia spełnią obaj polscy producenci - wystarczy, że wykonawca w ciągu ostatnich trzech lat dostarczył 10 nowych ezt.

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zostaną uwzględnione trzy kryteria: cena za wykonanie przedmiotu zamówienia (waga 65 procent, w tym 35 punktów procentowych - cena pojazdów i 30 punkt. proc. - cena utrzymania pojazdów), współczynnik masy pojazdu (waga 20), oraz udział płaskiej podłogi na długości użytecznej pojazdu (waga 15 proc.). Zgodnie z warunkami postępowania wszystkie pociągi mają być dostarczone nie później niż do końca października 2015 roku. Wartość zamówienia ma wynieść ok. 1,1 mld zł.

Źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/37685/Jaki ... ercity.htm

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 22 grudnia 2012, o 04:28

Kraków – Miechow – linia CMK – Opoczno – Łodź – Kutno – Konin – Poznań – i dalej do Szczecina dla wybranych pociągów
Jakby to puścili przez Kielce, a potem dalej przez Włoszczowę Północ i CMK, to byłby duży sukces. Ciekawe czy jest na to jakaś szansa na to po wybudowaniu łącznika w Czarncy.
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Awatar użytkownika
Masmix
Posty: 403
Rejestracja: 21 września 2008, o 10:51
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Masmix » 22 grudnia 2012, o 11:38

Tymczasem wczorajszy TLK Nida ruszający z Warszawy o 16:45 wytrasowany przez Żelisławice i Włoszczowę do Kielc i dalej do Krakowa, z obłożeniem w pierwszym członie EZTa (liczonym na oko): każda para miejsc zajęta tylko przez jedną osobę. W drugim nie wiem, podejrzewam, że trochę lepiej.
Okres przedświąteczny, jeden z najgorętszych na kolei, idealna pora wyjazdu z Warszawy, cena taka sama jak przez Dęblin i co najważniejsze aż 15 min krótszy przejazd.
Same superlatywy ale odpowiedniego napełnienia nie osiągnięto. Kto mi powie dlaczego?

ODPOWIEDZ