Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

ciekawski
Posty: 321
Rejestracja: 18 lipca 2010, o 18:18
Lokalizacja: kielce

Post autor: ciekawski » 3 marca 2012, o 10:55

Nareszcie! PKP zapowiada modernizację kieleckiego dworca
W budżecie PKP na ten rok są zabezpieczone środki na wykonanie dokumentacji modernizacji tego obiektu - informuje Kamil Migała z biura prasowego PKP SA.

O poprawie wyglądu kieleckiego dworca mówi się kilkanaście lat, przez ten czas pomysłów było wiele. Władze Kielc wspierały m.in. przygotowanie koncepcji zagospodarowania terenów w jego rejonie przez spółkę Echo Investment i KGI. Prace przerwano w 2008 roku, gdy okazało się, że nieuregulowane są sprawy własności. - Okazało się, że miasto jest właścicielem tylko wieżyczki. Na pozostały teren i miasto, i PKP mają bardzo podobne dokumenty. W PKP zabrakło woli podejmowania decyzji na poziomie władz spółki i sprawa utknęła - tłumaczył wówczas Zbigniew Kraszewski, szef KGI.


Fiaskiem zakończył się też zamiar przejęcia obiektu przez samorząd. - Tłumaczono, że to jeden z tzw. dworców strategicznych, czyli największych obiektów - mówił trzy lata temu Czesław Gruszewski, wiceprezydent Kielc. Na początku ubiegłego roku podpisano nawet porozumienie o współpracy PKP oraz samorządu miasta i województwa. Mówiono wtedy o wyburzeniu dworca i zagospodarowaniu całej okolicy.

Wszystko wskazuje, że teraz rzeczywiście może dojść do poważnych prac. - To dworzec w dużym mieście, stolicy województwa, który ma już swoje lata i nie ma podstawowych udogodnień dla podróżnych. Z drugiej strony wiemy jakie są opinie mieszkańców Kielc na temat jego wyglądu - mówi Migała. Dodaje, że prace obejmą budynek po jego obrysie. - Do tego terenu mamy prawa własności. A to oznacza, że specjalnie bryła się nie zmieni, ale czeka go gruntowna modernizacja. Za wcześnie, żeby mówić o szczegółach, ale standardem wszędzie jest teraz wprowadzenie udogodnień dla osób niepełnosprawnych, modernizacja elewacji i dachu, wymiana instalacji elektrycznej i wodno-kanalizacyjnej oraz ewentualnie okien. Powinien się też pojawić nowy system oznakowania i bardziej przyjazny informacji pasażerskiej - wylicza.

Dodaje, że inwestycja mogłaby być realizowana w latach 2013-2014. - Oczywiście wszystko zależy od pieniędzy, ale dokumentacja to pierwszy krok - podkreśla Migała.

Projekt nie obejmuje modernizacji samych peronów, bo te podlegają pod inną spółkę kolejową, PKP Polskie Linie Kolejowe. - Ale już sam remont dworca to bardzo dobra wiadomość. Na pewno wystąpię do centrali o środki na modernizację peronów, żeby inwestycje były prowadzone równolegle. W podobny sposób koordynowano już prace w innych miastach - tłumaczy Adam Młodawski, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Kielcach. Dodaje, że już kiedyś wnioskował o remont peronów. - Ale bezskutecznie. Teraz może być inaczej - twierdzi.

- Kolej nie poinformowała nas o swoich planach, ale bardzo się cieszę, że zrobiono ruch w tę stronę. Liczymy na współpracę, bo dworzec musi współgrać ze zmodernizowaną ulicą Sienkiewicza. Jeżeli trzeba będzie jakoś pomóc albo włączyć się do prac w okolicach dworca, chętnie to zrobimy - zapowiada Wojciech Lubawski, prezydent Kielc.
..

źródło: gazeta wyborcza

Awatar użytkownika
Gandalf
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 703
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:11
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Gandalf » 3 marca 2012, o 11:42

MeehoweCK pisze:(...) Ale z drugiej strony, gdy widzę jak wyremontowano chociażby Centralny w Warszawie, wydaje mi się, że mamy prawo do optymizmu. (...)
Ja myślę całkowicie inaczej. Centralny był/jest przygotowywany na EURO, jest priorytetem zarówno dla władz Warszawy, jak i dla PKP.
Natomiast, chciałbym się mylić!, kielecki dworzec zapewne funkcjonuje w głowach PKPowskiej wierchuszki jako "kolejny punkcik do odwalenia i odznaczenia na liście". W końcu miasto jest relatywnie niewielkie (porównując z Warszawą, Wrocławiem czy Poznaniem), przez kolej od pewnego czasu traktowane po macoszemu, nie leżące na żadnej najważniejszej linii kolejowej państwa. Fajerwerków niestety bym się nie spodziewał, za to politycy będą się mieli czym chwalić w przyszłości "no, bo przecież dworzec wyremontowaliśmy!".

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 3 marca 2012, o 12:23

Wystarczy zobaczyc, jak zostaly wyremontowane dotychczasowe dworce, zeby wyjsc z takiego trybu myslenia.

Awatar użytkownika
Grzegorz
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3006
Rejestracja: 31 maja 2006, o 17:10

Post autor: Grzegorz » 3 marca 2012, o 22:00

Obecne remonty dworców nadzorowane przez spółkę Dworzec Polski są wykonywane na naprawdę wysokim poziomie, więc ja bym się nie obawiał. Gorzej jest z peronami, bo zazwyczaj jak remontuje je spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) to wychodzą bardzo topornie z przesadną ilością koloru niebieskiego, innych niestonowanych kolorów i kiczowatymi bryłami wiat peronowych oraz słabą jakością materiałów wykończeniowych - na przykład nieestetyczny i najprostszy model kostki brukowej. Do tego brak dbałości o małą architekturę i wykorzystywanie jej elementów znanych z inwestycji wykonywanych w PRLu.

Dobrze jest postulować o wyremontowanie placu przed dworcem, bo nie zawsze takie place są elementem inwestycji remontu budynku dworca a jak wiadomo plac przed kieleckim dworcem obecnie wygląda bardzo źle. Do tego jest zdominowany przez samochody a nie przez przestrzeń przyjazną podróżnym, tak jak być powinno.

Dworzec w Elblągu wraz z placem przydworcowym po remoncie nadzorowanym przez spółkę PKP Dworzec Polski:

Obrazek
Źródło: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 3&page=115

Wnętrze:

Obrazek
Źródło: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 3&page=115

Tu z kolei peron stacji Pszczółki zlokalizowanej przy linii E-65 po remoncie wykonanym przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK):

Obrazek
Źródło: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 1&page=319

Obrazek
Źródło: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 1&page=319

A tak wygląda peron stacji Sopot Wyścigi po remoncie wykonanym przez spółkę PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście:

Obrazek
Źródło: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... st57661285

Obrazek
Źródło: http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... gi_-_1.jpg

Jak widać poziom estetyki różnych spółek Polskich Kolei Państwowych to kompletnie inne światy...

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 4 marca 2012, o 00:01

Grzegorz pisze:Dobrze jest postulować o wyremontowanie placu przed dworcem, bo nie zawsze takie place są elementem inwestycji remontu budynku dworca a jak wiadomo plac przed kieleckim dworcem obecnie wygląda bardzo źle. Do tego jest zdominowany przez samochody a nie przez przestrzeń przyjazną podróżnym, tak jak być powinno.
Stan prawny tego placu wciąż jest nieuregulowany (a co najmniej niejasny), więc nie ma co się nastawiać na remont. Ta przebudowa obejmować będzie tylko sam budynek dworca (który moim zdaniem wcale nie jest brzydki, nie jest co prawda tak ładny jak Centralny albo ten, który wyburzyli w Katowicach, ale ogólnie nie jest źle).

A co do placu przed: jak by taka przebudowa miała wyglądać? Obawiam się, że po otwarciu węzła Żelazna to i tak będzie ściek komunikacyjny. Po co oddawać pieszym kawałek gruntu oddzielony trasą przelotową od Sienkiewicza? To już lepiej chyba skupić się na "przepchnięciu" pieszych tunelem na Sienkiewkę, zamiast ich wabić na placyk między dworcem a "ekspresówką".

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 4 marca 2012, o 22:03

A może by tak parking podziemny pod placem???
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 4 marca 2012, o 22:32

Parkingi podziemne są bardzo kosztowne. Wątpię, żeby akurat ten placyk był warty takiej inwestycji. Zanim zrobiono węzeł Żelazna - owszem, teraz - nie. Ten placyk należało maksymalnie podłączyć pod Sienkiewicza, nawet kosztem zwężenia Żelaznej. Kiedy zdecydowano z Żelaznej zrobić arterię tranzytową, to ten placyk został zaprzepaszczony.

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 5 marca 2012, o 06:38

Tak jeszcze odnośnie remontów dworców w Polsce - ja jestem fanem dworca w Skierniewicach. Przesiadałem się tam w ostatnie wakacje.

ZDJĘCIA

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 5 marca 2012, o 11:49

Zaje!
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 18 marca 2012, o 10:52

Włoszczowa Północ „wyjściem” na Polskę
Włoszczowa Północ to jedyna stacja na Centralnej Magistrali Kolejowej na której zatrzymują się pociągi pasażerskie. Budowa peronu we Włoszczowie, oddanego do eksploatacji ponad 5 lat temu, wzbudzała ogromne kontrowersje. Jednak dopiero z tej perspektywy czasowej można ocenić trafność tej inwestycji.
Polityka i pieniądze

Inwestycja w najbardziej kontrowersyjną krawędź peronową w Polsce kosztowała 909 tys. zł. Na jego sfinansowanie, poza środkami z PKP, dołożyły się samorządy powiatu włoszczowskiego. Pomysł i realizację tego przedsięwzięcia od początku wspierał ś.p. poseł Przemysław Gosiewski (PiS). Osobiste zaangażowanie polityków w jakiekolwiek inwestycje w kraju, w połączeniu z podejrzliwą mentalnością Polaków, natychmiast rodzi ogromne medialne dyskusje o zasadności danej inwestycji. Nie inaczej było w przypadku włoszczowskiego peronu. Wnioski o dochodzenie składali politycy PO. Zostało ono wszczęte przez prokuraturę. Wszystkie dochodzenia zostały umorzone.
Wszechwiedzące media
Po zakończeniu inwestycji stacja Włoszczowa Północ stała się na jakiś czas krajowym newsroom`em. Kamery telewizyjne i aparaty fotograficzne agencji prasowych dokładnie i skrupulatnie przyglądały się każdemu elementowi na nowym peronie. Mnóstwo oficjeli, wstęgi, fanfary. Po medialnej i politycznej burzy, jaka przetoczyła się przez Polskę jesienią 2006 roku, Włoszczowa Północ stała się najpopularniejszym obiektem kolejowym w Polsce. Powstał „nowy symbol polskiej niegospodarności”. Określany mianem światowego absurdu peron na szybkiej trasie kolejowej miał generować ogromne straty dla przewoźników. Medialna wnikliwość dostrzegała również niebezpieczeństwo w hamowaniu składów z tak dużych prędkości, jaka jest dopuszczalna na CMK, czyli 160km/h. Z peronu nikt nie miał korzystać. Jego idea została zrównana z ziemią.

Włoszczowa Północ stała się skandalem na skalę europejską. Nigdzie w Europie nie zatrzymują się pociągi na szybkich trasach – tak można było usłyszeć w większości medialnych materiałach. Jak pokazują przykłady z innych krajów, przystanki na trasach szybkich pociągów to normalność. Warto w tym miejscy wspomnieć choćby o dworcu kolejowym Le Creusot TGV w pobliżu francuskiego miasteczka Écuisses z liczbą 1700 mieszkańców. Tutaj pociągi kursują z prędkością 300 km/h. W zatrzymywaniu składów nie dostrzega się żadnego niebezpieczeństwa. Dla porównania Gmina Włoszczowa liczy ponad 20 000 mieszkańców. Przykłady z europejskich państw pokazują, że takie obiekty są jak najbardziej uzasadnione. Tym bardziej, jeśli w pobliżu nie ma żadnej równie dobrej alternatywy na szybką podróż we wszystkich kierunkach. W Polsce natomiast porażała i wciąż poraża zawężony kolejowy horyzont polskich reporterów zamykający się granicach realiów naszego kraju i PKP.
Pociąg do sukcesu

Zamieszanie wokół budowy peronu świetnie wykorzystały lokalne firmy i sama Włoszczowa. Zatrzymujące się we Włoszczowie pociągi stały się dla nich niezłym marketingowym napędem. I tak np. gmina Włoszczowa hasło „Pociąg do sukcesu” wykorzystała w reklamie swojej gminy. Lokalny producent okiem przekonywał, że jego okna najlepiej chronią przed hałasem. Można było otworzyć wirtualne włoszczowskie okno i usłyszeć pędzący pociąg. Po jego zamknięciu wszystko ucichło.
Z 2 do 22
Oddany do eksploatacji 16 października 2006 roku peron służy włoszczowskiej społeczności już ponad 5 lat. Ze stacji kursowało początkowo dwa pociągi. Wbrew obawom, że pasażerowie nie skorzystają z peronu, obecnie w ciągu doby z Włoszczowy w kierunku Warszawy, Katowic, Krakowa i dalej Przemyśla, czy Łodzi odjeżdżają dziennie 22 pociągi. 14 pociągów TLK i 6 InterRegio. - Budowa peronu Włoszczowa Północ była inwestycją jak najbardziej wskazaną dla społeczności nie tylko powiatu włoszczowskiego ale nawet w promieniu 50 km od Włoszczowy – zaznacza Stanisław Nowak, zastępca Burmistrza Gminy Włoszczowa.
Mit obalony

Mieszkańcy gminy Włoszczowa czy samych Kielc bardzo licznie korzystają z szybkiego połączenia kolejowego dojeżdżając do stacji samochodem i dalej kontynuując podróż pociągiem. - Pasażerowie przyjeżdżają nie tylko z samego miasta ale z miejscowości w promieniu 50km. Z Włoszczowy do Warszawy, Katowic czy Krakowa jest około 1h 40min. jazdy. Kolej jest jedynym środkiem transportu, którym mieszkańcy mogą się najszybciej dostać do wymienionych miast. Ludzie z Kielc dojeżdżają do nas i stąd w 1h i 40min. dojeżdżają do Warszawy. W ciągu tygodnia jak również w weekend na parkingu przy stacji kolejowej jest duża trudność ze znalezieniem wolnego miejsca dla samochodu. Podróżuje naprawdę dużo osób. Ci, którzy dojeżdżają z okolic 50km zostawiają samochód by kontynuować podróż pociągiem – podkreśla Stanisław Nowak. Włoszczowa Północ stała się naszym wyjściem na Polskę. Jest to jedna z najbardziej zasadnych inwestycji jaka pojawiła się w naszej okolicy w ostatnich latach – dodaje Nowak.

Warto byłoby przytoczyć statystyki, tych jednak żadna ze spółek przewozowych nie może udzielić z uwagi na tajemnicę handlową. Charakter takich inwestycji jak ta włoszczowska podpowiadają jednak, by z komentarzami nieco poczekać. Obraz sytuacji można poznać obserwując ruch na samej stacji. Ten wbrew chęci niektórych środowisk nie zamarł. Wręcz przeciwnie.

Efekty danych inwestycji widoczne są dopiero w perspektywie jakiegoś czasu, poparte zdaniem tych, których inwestycja dotyczy bezpośrednio, czyli pasażerów. Istotne są również obserwacje i rzetelne fakty rysujące się na włoszczowskim peronie. Te mówią same za siebie.
:arrow: http://www.rynek-kolejowy.pl/31599/Wlos ... Polske.htm

Awatar użytkownika
RZ
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3623
Rejestracja: 29 marca 2006, o 20:48

Post autor: RZ » 18 marca 2012, o 11:54

Od razu przychodzi mi na myśl kielecka Gazeta Wyborcza... Przez lata całe pisała, że tę inwestycję trzebaby wreszcie zrobić. Gdy w końcu przyszedł Gosiewski, wziął i zrobił, zaczęła się totalna nagonka ogólnopolskiej GW - nie zauważyłem, żeby kielecka redakcja choć trochę zaczęła tę nagonkę próbować tonować.
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)

KamilCK
Posty: 166
Rejestracja: 16 listopada 2006, o 14:55
Lokalizacja: Kielce-Śródmieście

Post autor: KamilCK » 18 marca 2012, o 23:38

RZ pisze:Od razu przychodzi mi na myśl kielecka Gazeta Wyborcza... Przez lata całe pisała, że tę inwestycję trzebaby wreszcie zrobić. Gdy w końcu przyszedł Gosiewski, wziął i zrobił, zaczęła się totalna nagonka ogólnopolskiej GW - nie zauważyłem, żeby kielecka redakcja choć trochę zaczęła tę nagonkę próbować tonować.
Nie wiem czemu Cię to dziwi;) Przecież nie jest tajemnicą, że GW jest gazetą nastawioną na określony kurs polityczny,a redaktor z kieleckiego oddziału za próbę bronienia ś.p posła PiSu mógłby długo nie dostać premii :wink:

rafick
Posty: 34
Rejestracja: 12 marca 2011, o 11:14
Lokalizacja: Kielce

Post autor: rafick » 20 marca 2012, o 15:35

Oddadzą, sprzedadzą, wyburzą – plany wobec dworców PKP w Świętokrzyskiem
Przez najbliższe trzy lata PKP chcą zrobić porządek z nieczynnymi dworcami w Świętokrzyskiem. A ten w Kielcach – wyremontować.

(...)KIEDY REMONT?

Tymczasem do końca czerwca będzie wiadomo, czy znajdą się pieniądze na gruntowną modernizację dworca kolejowego w Kielcach. Ponad 40-letni budynek jest w opłakanym stanie, a o potrzebie jego remontu mówi się od dawna.

– Obiekt ujęto w planie inwestycyjnym. Czekamy na zatwierdzenie środków. Nie mamy jednak 100 procent pewności, że je otrzymamy, bo większość to dotacja budżetowa – mówi Aleksandra Koniak, dyrektor PKP Rejonu Dworców w Krakowie. Jej zdaniem kwestia finansowania powinna się rozstrzygnąć na przełomie czerwca i lipca.
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /120329921

PS ''trudna'' ta pani.. Wypowiedź z 2 marca: Kielecki dworzec PKP zostanie wyremontowany. Aleksandra Koniak, dyrektor PKP Oddział Dworce Kolejowe w Krakowie, powiedziała Radiu Kielce, że w budżecie są zarezerwowane pieniądze na realizację tej inwestycji. Przetarg na projekt modernizacji dworca ma zostać ogłoszony jeszcze w pierwszym półroczu tego roku. Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest na 2013 rok.
natomiast przed wyborami podajże z ust tej samej Pani można było słyszeć o budowie nowego dworca..

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 12 kwietnia 2012, o 09:40

Opoczno: powstanie stacja na CMK
PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają uruchomić drugi przystanek na Centralnej Magistrali Kolejowej - w Opocznie. Jak na razie na linii nr 4 jest jedna stacja – Włoszczowa Północ, która cieszy się ogromnym powodzeniem wśród pasażerów – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.
Stacja Włoszczowa – Północ została oddana do użytku w 2006 r. Początkowo przyjmowała dwa pociągi dziennie, a z przystanku korzystało 130 osób na kwartał. Obecnie zatrzymują się tam 22 pociągi w ciągu doby, a PKP Intercity w pierwszych trzech miesiącach 2012 r. sprzedały we Włoszczowie 3978 biletów, o tysiąc więcej niż rok temu.

- Włoszczowa to stacja, na której występuje stały przyrost pasażerów – przyznaje dziennikarzom gazety prezes PKP Intercity Janusz Malinowski.

Wzrost liczby pasażerów powodował zwiększanie liczby połączeń. Od momentu powstania parking przy stacji przeistoczył się w nieformalny obiekt Park & Ride, na którym auta zostawiają pasażerowie z miejscowości w promieniu 50 km.

- Ta stacja to dla nas okno na świat. Dzięki niej szybko można się stąd dostać do Warszawy, Krakowa, Katowic – twierdzi na łamach „Dziennika Gazety Prawnej” burmistrz Włoszczowy Bartłomiej Dorywalski.
[ . . . ]
:arrow: http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/75 ... a-CMK.html
http://www.rynek-kolejowy.pl/32129/Wlos ... ocznie.htm

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 15 kwietnia 2012, o 22:16

Świętokrzyskie szykuje nową umowę z PR
Rozpoczynają się rozmowy w sprawie realizacji usług przewozowych świadczonych w 2013 roku przez świętokrzyski zakład Przewozów Regionalnych. Wynegocjowana umowa ma być podpisana jeszcze w tym półroczu. Znajdą się w niej m.in. zapisy o mydle w toaletach.

To będą twarde negocjacje – zapowiadają urzędnicy z oddziału przewozów kolejowych departamentu infrastruktury świętokrzyskiego urzędu marszałkowskiego. Bo i umowa w swoich zapisach ma być niezwykle restrykcyjna. - Przygotowujemy treść tego dokumentu i wzorem lat ubiegłych będziemy w nim chcieli zawrzeć wszystkie istotne z punktu widzenia świadczenia usług przewozowych elementy – zapowiada Mariusz Brzeziński, zajmujący się przewozami kolejowymi w świętokrzyskim samorządzie.

Nie tylko parametry usług, ale też ich jakość będzie tematem negocjacji i stosownych zapisów. - Z punktu widzenia pasażera nie tylko bezpieczeństwo, ale też sposób świadczenia tych usług jest niezwykle ważny. Tak więc będziemy chcieli zwrócić uwagę przewoźnikowi na czystość i estetykę wagonów, w tym przede wszystkim czystość toalet i ich wyposażenie w podstawowe artykuły jak papier toaletowy czy mydło. Te elementy będą szczególnie przedmiotem negocjacji – dodaje Brzeziński.

Treść umowy jest obecnie przedmiotem prac redakcyjnych. Jeśli jej zapisy zostaną obustronnie zaakceptowane, to złożenie podpisów pod dokumentem powinno nastąpić jeszcze w tym półroczu 2012 r.

W budżecie samorządu województwa świętokrzyskiego na umowę z PR przeznaczona została kwota 22,5 mln zł.
:arrow: http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/75 ... -z-PR.html
Świetnie byłoby gdyby zmobilizowali ich do lepszego dbania o nasze nowe szynobusy. Elf 002 jeździ z potłuczoną szybą od toalety w tym w szybie czołowej są przynajmniej 2 dziury..
http://imageshack.us/photo/my-images/60 ... 00159.jpg/
+ zdjęcie Artur82 http://www.garnek.pl/artur82/20149207/j ... ku-nudzilo

ODPOWIEDZ