Lotnisko Kielce

Wszystko na temat nowych inwestycji w Kielcach.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1

Awatar użytkownika
RZ
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3623
Rejestracja: 29 marca 2006, o 20:48

Post autor: RZ » 23 listopada 2011, o 18:38

Prezes jest już dawno 8)
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)

Awatar użytkownika
Petras
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 915
Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
Lokalizacja: Kielce Czarnów

Post autor: Petras » 13 grudnia 2011, o 17:00

Ot, pojawiła się mała nota na Bryle. Niestety, do niczego specjalnie nie odnosi. Przynajmniej w czasie edycji widziałem tylko tyle: Nie tylko Wrocław i Warszawa. Odlotowe są również Lublin, Łódź, Kielce i Gdynia. Sprawdź, gdzie w Polsce powstają supernowoczesne lotniska.
Obrazek
###
Już jest. Więcej niż "mała". Wpis na fb wyprzedził artykuł :P
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."

Awatar użytkownika
kowalskijohn
Posty: 117
Rejestracja: 7 czerwca 2006, o 09:08

Post autor: kowalskijohn » 3 stycznia 2012, o 15:51

Obrazek
2012-01-03 05:56 , ostatnia aktualizacja: 2012-01-03 11:03
Modlin i Świdnik - dwa nowe lotniska rozpoczną działalność w 2012 r.

W tym roku działalność rozpoczną lotniska w Modlinie i Świdniku. Oba porty będą w stanie obsłużyć nawet 3 mln pasażerów rocznie.


Modlin to zmodernizowane dawne lotnisko wojskowe, ale Świdnik będzie pierwszym od zakończenia II wojny światowej portem lotniczym zbudowanym w Polsce od podstaw.

– Startujemy w październiku 2012 r. – zapowiada Piotr Jankowski, rzecznik prasowy Portu Lotniczego Lublin. Dodaje, że inwestycja pochłonie w sumie 400 mln zł, a wydane w ten sposób środki stworzą infrastrukturę, która będzie w stanie obsłużyć nawet milion pasażerów rocznie.

Przepustowość Modlina, który będzie kosztował ponad 300 mln zł i ma wystartować jeszcze przed Euro 2012, obliczono zaś na ok. 2 mln pasażerów. Piotr Okienczyc, szef Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin, uważa, że w pierwszym pełnym roku działalności port obsłuży aż 1,5 mln osób. Taką liczbę pasażerów mają zapewnić głównie tanie linie lotnicze, takie jak Ryanair, ale też linie czarterowe. Wabikiem mają być niższe od pobieranych przez port na warszawskim Okęciu opłaty.

Nowe projekty budzą mieszane uczucia w gronie ekspertów. – Dobrym pomysłem jest na pewno Modlin, ale co do Świdnika jestem sceptyczny – mówi Sebastian Gościniarek, partner zarządzający firmy konsultingowej BBSG. Według niego zlokalizowanie w tym miejscu portu nie gwarantuje wystarczającej liczby pasażerów, aby projekt był rentowny. Innego zdania są zarządcy lotniska.

– Przekroczenie progu opłacalności przedsięwzięcia gwarantuje nam obsłużenie 300 tys. pasażerów rocznie i taką liczbę osób chcemy obsłużyć już w pierwszym roku działalności – mówi Jankowski. W jaki sposób? – Wystarczy, że przejmiemy pasażerów z Lubelszczyzny, którzy teraz podróżują przez warszawski port – dodaje Jankowski.

Założenia podparte są dokładnymi wyliczeniami trzech firm – Millward Brown SMG/KRC, Airport Strategy & Marketing – oraz analizą ruchu właśnie z warszawskiego lotniska.

Przejęcie pasażerów ma zagwarantować lubelskiej spółce dogodna siatka połączeń, która będzie zaprezentowana w maju tego roku. – Obecnie rozmawiamy w tej sprawie zarówno z tradycyjnymi, jak i z tanimi liniami – ujawnia Jankowski.

Nowe projekty lotnicze popierają też resort transportu i Urząd Lotnictwa Cywilnego, nadzorujący rynek lotniczy w naszym kraju. – Rynek transportu lotniczego na przestrzeni najbliższych lat będzie się rozwijał w tempie 5 – 6 proc. rocznie – mówi Katarzyna Krasnodębska, rzecznik prasowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Przyznaje jednak, że obecnie w urzędzie rozpatrywany jest tylko jeden projekt – port lotniczy chcą zbudować władze Gdyni.

Według Gościniaka lotnisko w tym miejscu ma sens, podobnie budowa portu w Białymstoku. Pozostałe samorządy – jego zdaniem – powinny raczej o tym zapomnieć. Sieć lotniskowa w Polsce – która po uruchomieniu Modlina i Świdnika liczyć będzie 13 portów – z powodzeniem wystarczy do obsługi ruchu lotniczego przez najbliższe lata.

Autor: Cezary Pytlos
Artykuły z: Dziennik Gazeta Prawna

Obrazek
Mapa lotnisk i ruch w portach lotniczych, fot. DGP

Fot. DGP


:arrow: Forsal.pl
--
To mówiłem ja...
Kowalski John

Awatar użytkownika
Petras
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 915
Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
Lokalizacja: Kielce Czarnów

Post autor: Petras » 3 stycznia 2012, o 16:26

Wzrost w postępie liniowym. Jasne.
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."

Awatar użytkownika
Grzegorz
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3006
Rejestracja: 31 maja 2006, o 17:10

Post autor: Grzegorz » 9 stycznia 2012, o 23:00

Przecież nawet na powyższej mapce widać, że lotnisko w Kielcach, albo w Radomiu byłoby może nie czymś niezbędnym, ale na pewno nie nieuzasadnionym.

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 9 stycznia 2012, o 23:02

Zgadzam się. Tak samo gdzieś między Białymstokiem a Suwałkami.

Awatar użytkownika
kowalskijohn
Posty: 117
Rejestracja: 7 czerwca 2006, o 09:08

Post autor: kowalskijohn » 10 stycznia 2012, o 02:01

Obrazek

Piasecki: Lotnisko w każdym mieście. Tylko skąd wziąć pasażerów?

Zdarzenie to pozornie drobne, dlatego też przeszło prawie niezauważone. Otóż spółka Eurolot, po krótkim okresie funkcjonowania, zawiesiła połączenie lotnicze Rzeszów – Szczecin. Powód jest banalny: brak pasażerów. Zdarzały się rejsy, podczas których na pokładzie pojawiało się zaledwie kilku podróżnych. Oczywiście w takich warunkach trudno mówić o jakiejkolwiek opłacalności przedsięwzięcia.

Informacja o wycofaniu się Eurolotu z tej trasy przypomniała mi, jak któryś z prezesów LOT-u (nie pamiętam który, tak często się zmieniali) pokazał mi w swoim gabinecie opasły skoroszyt z petycjami, apelami czy wręcz żądaniami autorstwa posłów, samorządowców, szefów lokalnych instytucji, wojewodów, prezydentów miast i tak dalej. Ich wydźwięk był właściwie jeden: drogi Locie proszę/żądam/wnoszę o uruchomienie połączenia z moim miastem bądź zwiększenia częstotliwości połączeń już istniejących. Do tego dołączone były standardowe uzasadnienia związane z potrzebami i rozwojem regionu oraz potencjalną rzeszą podróżnych, którzy tylko czekają na możliwość transportu lotniczego do innych zakątków Polski.

Tymczasem prawda jest inna, czego decyzja Eurolotu stanowi smutny przykład. Zapełnienie samolotu na trasach krajowych innych niż te z największych miast do Warszawy jest bardzo trudną sztuką. Bilety są po prostu zbyt drogie, żeby transport lotniczy stał się popularnym środkiem komunikacji mas Polaków. I nie można mieć złudzeń, dużo tańsze nie będą. Oczywiście w Europie funkcjonują tanie linie lotnicze. Dlaczego tego modelu nie wykorzystać na krajowych trasach? Okazuje się, że jakoś nie działa. Były kiedyś takie linie, Air Polonia, które próbowały to zrobić. Nie wyszło, bo było kompletnie nieopłacalne.

Co więcej, lokalne ambicje sięgają dużo dalej – budujmy lotnisko. Gdy słyszę o tego typu przedsięwzięciach w Kielcach, Lublinie czy Białymstoku, miastach skądinąd bardzo zacnych, na usta ciśnie mi się pytanie: po co? Jak się zwrócą zainwestowane miliony? Kto tam będzie latał? Rozumiem, że można mieć marzenia, niestety rzeczywistość zapewni twarde lądowanie na lokalnych lotniskach. Z takiego Lublina do Warszawy jedzie się niecałe trzy godziny samochodem i to dużo taniej. Tłumy chętnych na dalsze trasy krajowe? Mamy przykład Rzeszowa i Szczecina. Loty międzynarodowe, czartery? Życzę powodzenia.

Chyba że biznesplan przewiduje dopłaty dla linii lotniczych na wykonywanie rejsów z lokalnego lotniska. Wtedy nie ma sprawy, klient nasz pan, takie rozwiązania stosują niektóre polskie samorządy. Tylko czy naprawdę te pieniądze powinny pójść na interes, do którego trzeba dopłacać?

:arrow: http://biznes.gazetaprawna.pl/komentarz ... zerow.html
--
To mówiłem ja...
Kowalski John

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1786
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 10 stycznia 2012, o 10:35

Proponuję zmienić nazwę wątku na "Kopalnia Obice", bo ktoś może pomyśleć, że chodzi o lotnisko w Masłowie :D

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 11 lutego 2012, o 07:55

Gazeta Wyborcza pisze:
Eksperci o lotnisku w Masłowie: Wydłużyć pas

Lotnisko w podkieleckim Masłowie powinno być rozbudowywane - uważają eksperci, którzy spotkali się wczoraj w tej sprawie.


- Żadne decyzje nie zapadły, ale chcieliśmy poznać opinię fachowców, żeby skończyć dreptanie w miejscu. To szczególnie istotne, bo musimy ustalić, jaka będzie rola lotniska w aktualizowanej strategii rozwoju województwa - mówi Jan Maćkowiak, członek zarządu województwa. Do Kielc przyjechali m.in. przedstawiciele Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej oraz Związku Regionalnych Portów Lotniczych.

- Zdecydowana większość głosów sugeruje, żeby nadal pracować nad rozwojem lotniska w Masłowie. Zdaniem ekspertów realne i wskazane jest wydłużenie pasa startowego tak, żeby jego tzw. czynna długość wynosiła 1,3 km - mówi Maćkowiak.

http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... c_pas.html

Marcinus
Posty: 388
Rejestracja: 13 września 2007, o 23:20
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Marcinus » 11 lutego 2012, o 21:44

Czyżby kolejny "gwóźdź do trumny" Lotniska w Obicach?
Podobno to "eksperci" mówili że w Masłowie nie możja rozbudować lotniska i trzeba budować od zera w Obicach... Jeśli się mylę, to poprawcie mnie, mogłem coś przekręcić...

KamilCK
Posty: 166
Rejestracja: 16 listopada 2006, o 14:55
Lokalizacja: Kielce-Śródmieście

Post autor: KamilCK » 12 lutego 2012, o 16:55

Marcinus pisze:Czyżby kolejny "gwóźdź do trumny" Lotniska w Obicach?
Podobno to "eksperci" mówili że w Masłowie nie możja rozbudować lotniska i trzeba budować od zera w Obicach... Jeśli się mylę, to poprawcie mnie, mogłem coś przekręcić...
Bo widzisz to wszystko rozbija się o to kto tych ekspertów wynajmuje i opłaca;)

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 12 lutego 2012, o 18:07

1300 m to trochę mało, szkoda że nie 2000 m.
...ale pewnie i tak ze względu na zabudowę, nie mógłby się tam odbywać "zwykły" ruch.
Przy 1300 m tylko czartery małymi samolotami.
Eurolot ATRem okazjonalnie.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

ColinCk
Posty: 45
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, o 09:58

Post autor: ColinCk » 12 lutego 2012, o 18:34

Byłem dużym zwolennikiem lotniska w Obicach. Teraz - no cóż.

Nie mniej trzeba temat transportu lotniczego w jakiś sposób rozwiązać bo zawsze będą nas omijać duże wydarzenia.

Dla przykładu, Kielce jako jedno ze 160 miejsc zostało umieszczone w katalogu centrów pobytowych UEFA na EURO. Problem pojawił się gdy przedstawiciele federacji na pytanie gdzie jest lotnisko usłyszeli...w Krakowie.

darek
Posty: 339
Rejestracja: 7 października 2005, o 10:42
Lokalizacja: z Polski

Post autor: darek » 12 lutego 2012, o 19:47

W Porcie Lotniczym Lublin droga pasa starowego wynosi 2520m.

Awatar użytkownika
kowalskijohn
Posty: 117
Rejestracja: 7 czerwca 2006, o 09:08

Post autor: kowalskijohn » 21 lutego 2012, o 00:00

Obrazek

Obice odlatują ?
19:19, 19.02.2012

Mimo wielu zabiegów władz Kielc wciąż nie ma inwestora strategicznego Portu Lotniczego w Obicach. Tymczasem za dziesięć miesięcy kończy się ważność promesy pozwalającej na otwarcie lotniska w okolicach Chmielnika.

Obrazek
Obice odlatują ?


Lotnisko miało być oknem na świat dla regionu świętokrzyskiego. Dokumenty związane z planami jego budowy są zatwierdzone, weszły w życie i obowiązują. Ważne są też, opracowane wspólnie z gminami Chmielnik i Morawica, plany zagospodarowania terenu, które zakładają między innymi powstanie strefy przemysłowej wokół lotniska i stworzenie ponad tysiąca miejsc pracy. Tymczasem władze spółki Port Lotniczy Kielce od trzech lat starają się o tzw. decyzję środowiskową, która stworzy możliwość sfinalizowania starań niezbędnych do uzyskania koncesji; posiadając koncesję można będzie przystąpić do wykonania makroniwelacji w rejonie eksploatacji surowców skalnych - znajdujące się tam złoża kamienia budowlanego szacowane są na prawie trzynaście milionów ton. Eksploatacja może potrwać nawet cztery lata, a pod koniec roku wygasa ważność promesy udzielonej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.

Radni z Komisji Urbanistyki przyznają, że nie ma jeszcze inwestora, który byłby gotów wyłożyć ok. miliarda złotych.
- Mimo wszystkich trudności jesteśmy zdeterminowani, by ten projekt skończyć - mówi Tadeusz Sajor, wiceprezydent Kielc. - Port w Obicach jest niezbędny dla rozwoju regionu - dodaje.

Świętokrzyskie pozostaje jednym z niewielu regionów Europy, do którego nie można dotrzeć drogą lotniczą. Jest jedynie nieduże, sportowe lotnisko w Masłowie, na którym mogą lądować awionetki i prywatne karawele.

:arrow: http://www.tvp.pl/kielce/aktualnosci/sp ... a-/6565818
--
To mówiłem ja...
Kowalski John

ODPOWIEDZ