GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1434
- Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
- Lokalizacja: Kielce
Ja nie rozumiem takiego postawienia sprawy przez GDDKiA: upieramy się, że droga ma iść akurat tędy, ale tunel nie wchodzi w grę. Jeśli im zależy na oszczędzaniu, to niech robią wariant Domaszowice - Wiśniówka (który moim zdaniem jest tak znacząco lepszy, że nawet jakby był dużo droższy, to by się opłacał - przecież to by był kawał wschodniej obwodnicy).
A jak się upierają przez miasto, to albo tunel, albo nic.
Zgadzam się z Jerzym, że wykop jest niewiele lepszy od estakady. Z jednej strony wizualnie wygląda nieco lepiej (chyba - bo mogą na górze też ekrany dostawić), ale z drugiej strony tworzy większą barierę. Pod estakadą można przejść w każdym miejscu, a przez wykop tylko po kładkach.
A jak się upierają przez miasto, to albo tunel, albo nic.
Zgadzam się z Jerzym, że wykop jest niewiele lepszy od estakady. Z jednej strony wizualnie wygląda nieco lepiej (chyba - bo mogą na górze też ekrany dostawić), ale z drugiej strony tworzy większą barierę. Pod estakadą można przejść w każdym miejscu, a przez wykop tylko po kładkach.
Nie, nie. Prowadzenie tej drogi w jakiejkolwiek formie jest nieporozumieniem. Pelny tunel i tak mocno bedzie ingerowal w otoczenie. Mimo to, warto dodac, ze fragment poludniowej obwodnicy Warszawy, ktory ma realizowac GDDKiA ma w dezycji srodowiskowej tylko wariant tunelu o dlugosci 4 km!!! Tam mozna?
- michal_ck
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 2682
- Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
- Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa
O s-74 przez Kielce mówi się od lat (kilkudziesięciu), droga i tak tamtędy pójdzie czy się to komuś podoba czy nie. My jedynie możemy starać się wpłynąć na to, jak ona ma wyglądać. Jeśli pójdzie tunelem to powtórki ze Świętokrzyską nie będzie (ekrany akustyczne). Naiwnie jest myśleć, że zrezygnują z budowy planowanej od bardzo dawna.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II
Beda, bo drogi ruchu lokalnego tez generuja halas. Jesli bedzie finansowana z funduszy unijnych, to jest szansa. Z budzetu centralnego juz gorzej, ale czasem kryzys ma pozytywne strony, bo na takie finansowanie nie ma co liczyc.
Taka argumentacja, ze byla planowana od lat, to zadne uzasadnienie. Sztechman sie tego uparcie trzyma, ale odkad wczoraj przeczytalem jego opinie na temat tramwaju i transportu publicznego, to nie mam pytan.
Taka argumentacja, ze byla planowana od lat, to zadne uzasadnienie. Sztechman sie tego uparcie trzyma, ale odkad wczoraj przeczytalem jego opinie na temat tramwaju i transportu publicznego, to nie mam pytan.
- Jezpir
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1130
- Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
- Lokalizacja: Kielce, KSM Nord
No nie w każdym miejscu. Chyba, że zakładamy brak stosowania się pieszych do rpzepisów ruchu drogowego . Ale w obu przypadkach nie da się rpzejść w każdym miejscu - przecież bądą ekrany akustyczne, gdyż (jak wspomniał Jurek) drogi rozprowadzające i lokalne również generuja ruch, a w przypadku budowy bądź przebudowy należy już projektować rozwiązania niwelujące hałas. Chyba, że GDDKiA zakłada, że istniejące pasy ul. Jesionowej nie będą przebudowywane, a jedynie "remontowane" - to wtedy ekranów może nie będzie.grzebo pisze:Pod estakadą można przejść w każdym miejscu...
Oczywiście zgadzam się - o czym już dawno pisałem - że budowa drogi tej klasy nie powinna mieć miejsca przez środek miasta i że w zamian powinien być zrealizowany fragment wschodniej obwodnicy, który nota bene byłby pewnie tańszy. Ale uważam, że droga we wkopie byłaby mniej ingerująca w otoczenie niż półkilometrowa estakada.
Jeżpir
Apeluję do Was, nie idźcie tą drogą!
Żaden wykop i żadna estakada.
To połączenie będzie raczej robione za hajsiwo unijne, czyli tak naprawdę za moje i Wasze podatki, bo trzeba będzie spłacić kredyt.
Co mnie to obchodzi, że tunel droższy. W innych miastach można, a u nas nie?
Ktosie robiący byznesy doprowadzili do sytuacji, że S74 można było wziąć w wariancie przez miasto albo w ogóle. I pewnie ci sami dążą do tego, żeby odpuścić Zalew Kielecki, przejąć teren, wysuszyć i wbić drapacze chmur. Ale to inna bajka.
Teraz czas gra na naszą korzyść. Można się organizować, sondy, referenda, komitety etc. Strzelić jakieś wizualki, pogadać z projektantami jak oni widzą wariant tunelowy i dotrzeć do jak największej liczby mieszkańców uświadamiając ich, że należy pogodzić się z realizacją inwestycji, ale powinno się walczyć o jak najmniej inwazyjny wariant.
Żaden wykop i żadna estakada.
To połączenie będzie raczej robione za hajsiwo unijne, czyli tak naprawdę za moje i Wasze podatki, bo trzeba będzie spłacić kredyt.
Co mnie to obchodzi, że tunel droższy. W innych miastach można, a u nas nie?
Ktosie robiący byznesy doprowadzili do sytuacji, że S74 można było wziąć w wariancie przez miasto albo w ogóle. I pewnie ci sami dążą do tego, żeby odpuścić Zalew Kielecki, przejąć teren, wysuszyć i wbić drapacze chmur. Ale to inna bajka.
Teraz czas gra na naszą korzyść. Można się organizować, sondy, referenda, komitety etc. Strzelić jakieś wizualki, pogadać z projektantami jak oni widzą wariant tunelowy i dotrzeć do jak największej liczby mieszkańców uświadamiając ich, że należy pogodzić się z realizacją inwestycji, ale powinno się walczyć o jak najmniej inwazyjny wariant.
- sueno
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 4907
- Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
- Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
- Kontakt:
ten pomysł pochodzi z czasów, kiedy S74 była prawdziwą północną obwodnicą miasta. Potem powstał Bocianek i dalsze osiedla.
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl
"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany
"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany
- MeehoweCK
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 3317
- Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
- Lokalizacja: Warszawa / Kielce
- Kontakt:
Od razu mi się skojarzył ten cytat. Bo do jakiego stopnia trzeba być bezmyślnym, aby nie wziąć pod uwagę, że w ciągu kilkudziesięciu lat od powstania koncepcji warunki się zmieniły i że taki kształt inwestycji jest bez sensu? Czy jeśli dałbym temu komuś teren na wybudowanie domu, a potem obok wybudował autostradę z lotniskiem, to on dalej uważałby, że jest to teren mieszkalny i budowałby tam dom?Odkąd mój umysł myśli i sięgam pamięcią, to te klapy zawsze opadały. A dlaczego? Bo przez dziesiątki lat jedni bezmyślni kretyni pod kierunkiem innych bezmyślnych kretynów umieszczają muszle klozetowe w pociągach tak blisko ściany, że klapa po podniesieniu nachylona jest ku muszli i puszczona musi opaść. Dziesiątki lat, Jezu Chryste przenajświętszy. A jeśli Polska to właśnie ta oszczana klapa?
Masakra.
Nie widzę żadnych pozytywów poprowadzeniem drogi w ten sposób.
Z ciekawości policzyłem ile dłuższa byłaby droga gdyby zamiast przez miasto zrobić drogę Wiśniówka - Cedzyna. Koło 8km! (w. Kostomłoty - Cedzyna - ok. 15 km; Kostomłoty - Wiśniówka 7km. + ewentualna Wiśniówka - Cedzyna - ok. 16).
Czy dla 8 km opłaca się przekopywać całe miasto?
Nie widzę żadnych pozytywów poprowadzeniem drogi w ten sposób.
Z ciekawości policzyłem ile dłuższa byłaby droga gdyby zamiast przez miasto zrobić drogę Wiśniówka - Cedzyna. Koło 8km! (w. Kostomłoty - Cedzyna - ok. 15 km; Kostomłoty - Wiśniówka 7km. + ewentualna Wiśniówka - Cedzyna - ok. 16).
Czy dla 8 km opłaca się przekopywać całe miasto?