W Kielcach nie ma ekologów. Gdyby byli, wycinka paru tysięcy drzew nie przeszłaby bez echa!Marcinus pisze:Może ekolodzy by się przyłączyli?
GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
Ruch na krajowej 74 będzie częściowo zablokowany
Wylot z Kielc trasą krajową 74 w kierunku Piotrkowa Trybunalskiego i Łodzi zostanie w nocy ze środy na czwartek częściowo zablokowany.
Drogowcy pracujący przy budowie Węzła Niewachlów rozpoczynają prace przy podporach jednego z wiaduktów - poinformowała Małgorzata Pawelec z kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Ruch wahadłowy na krajowej drodze 74 w Niewachlowie będzie obowiązywał między godziną 22.00 a 6.00 rano.
Ernest Wójcik
ernest.wojcik@radio.kielce.pl
radio kielce
Wylot z Kielc trasą krajową 74 w kierunku Piotrkowa Trybunalskiego i Łodzi zostanie w nocy ze środy na czwartek częściowo zablokowany.
Drogowcy pracujący przy budowie Węzła Niewachlów rozpoczynają prace przy podporach jednego z wiaduktów - poinformowała Małgorzata Pawelec z kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Ruch wahadłowy na krajowej drodze 74 w Niewachlowie będzie obowiązywał między godziną 22.00 a 6.00 rano.
Ernest Wójcik
ernest.wojcik@radio.kielce.pl
radio kielce
- Nowak
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1647
- Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
- Lokalizacja: Kraków / Kielce
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /303957538Przebudowa Łódzkiej w Kielcach nie w tym roku. Inwestycja czeka na pieniądze
Dodano: 8 lutego 2012, 11:15 Autor: /pawie/
Jeszcze w tym roku drogowcy złożą wniosek o wydanie decyzji środowiskowej na budowę przejścia trasy S74 przez Kielce. Wiadomo jednak, że w związku z dziurą w budżecie państwa inwestycja nie ruszy przed 2013 rokiem. Bez niej ulica Łódzka wciąż będzie się korkować.
Krajowa "74” łączy Piotrków Trybunalski z Zamościem. Trasa na sporym odcinku (ulice Łódzka, Jesionowa i Świętokrzyska) przecina Kielce - wchodzi do miasta w Kostomłotach i wychodzi w Cedzynie. Według danych kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w tych dwóch punktach panuje największe natężenie ruchu spośród wszystkich "wylotówek” z Kielc (na Rzeszów, Kraków czy Warszawę). Ma to związek między innymi z faktem, że "74” obsługuje Targi Kielce.
Dwie jezdnie z Kostomłotów
W zeszłym roku kielecki oddział GDDKiA oddał do użytku 7-kilometrowy wschodni wylot trasy w kierunku Cedzyny. W tym roku, po zakończeniu rozbudowy obwodnicy Kielc w ciągu ekspresowej S7, poprawie ulegnie sytuacja na zachodniej stronie "74”. Jej odcinek od węzła w Kostomłotach do ulicy Zakładowej będzie dwujezdniowy. Zapewni to bezpieczny i wygodny dojazd do Targów Kielce.
Jednak obie inwestycje nie rozładują ogromnego natężenia ruchu na miejskim odcinku trasy. Problemem pozostanie 5-kilometrowy fragment od ulicy Zakładowej do Warszawskiej, a zwłaszcza półtorakilometrowe wąskie gardło między ulicami Zakładową i Hubalczyków, gdzie jest obecnie jedna jezdnia.
GDDKiA w Kielcach ma w planach przebudowę tego odcinka. Inwestycja, która zepnie węzeł w Kostomłotach ze wschodnim wylotem, jest właśnie w przygotowaniu. – Opracowujemy materiały do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Wniosek planujemy złożyć jeszcze w tym roku. Jeśli go dostaniemy, rozpoczniemy etap projektowania – informuje Małgorzata Pawelec, rzecznik prasowy kieleckiego oddziału GDDKiA. Przyszła trasa będzie dwujezdniowa w obu kierunkach, a wzdłuż niej pobiegną drogi dla ruchu lokalnego.
Pieniądze po 2013 roku
Wszystko wygląda na to, że inwestycja szybko nie ruszy. Na przeszkodzie stoi oczywiście brak pieniędzy. Zgodnie z rządowym Programem Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 przejście S74 przez Kielce przewidziane jest do realizacji po 2013, niestety - bez określenia górnej granicy.
- michal_ck
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 2682
- Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
- Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa
Ja osobiście zaangażuję się w blokowanie drogi - ul. Jesioniwej z udziałem mieszkańców, oczywiście na pasach- w ostateczności. Przez Jesionową (przynajmniej Warszawska-Klonowa) droga MUSI iść tunelem, a w ostateczności wykopem. O estakadzie w tym miejscu nie może być mowy. Czy ktoś chętny do mobilizowania mieszkańców Szydłówka?
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II
- michal_ck
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 2682
- Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
- Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa
Przecież pod taką estakadą blokersi z Sadów i Szydłówka będą mieli raj do "prania" i "krojenia". Nie można do tego opuścić. Trzeba by zagadać z proboszczami, żeby zagrzmieli z ambony.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II
Najlepszy byłby tunel, ale na takie rozwiązanie nigdy nie znajda pieniędzy...
Jeśli już droga musi iść przez miasto to jedynym akceptowalnym rozwiązaniem według mnie jest wykop+osłonięcie ekranami dźwiękochłonnymi (nie stojące pionowo, ale pod kątem i niskie - skieruje to hałas przez środek, nie w stronę bloków) Przy okazji możnaby się pokusić o wstawienie turbiny w tamę przy zalewie (będzie konieczna jej przebudowa a przy okazji będzie można uzyskać prąd do oświetlenia drogi). Na odcinku koło elektrociepłowni i MAKRO może być na poziomie "0", tam dużo zabudowań nie ma, a część z nich i tak będzie trzeba wykupić i wyburzyć...
Zdecydowanie taniej, szybciej i lepiej byłoby poprowadzić drogę od Domaszowic do węzła Północ i dalej obwodnicą do węzła Kostomłoty
Jeśli już droga musi iść przez miasto to jedynym akceptowalnym rozwiązaniem według mnie jest wykop+osłonięcie ekranami dźwiękochłonnymi (nie stojące pionowo, ale pod kątem i niskie - skieruje to hałas przez środek, nie w stronę bloków) Przy okazji możnaby się pokusić o wstawienie turbiny w tamę przy zalewie (będzie konieczna jej przebudowa a przy okazji będzie można uzyskać prąd do oświetlenia drogi). Na odcinku koło elektrociepłowni i MAKRO może być na poziomie "0", tam dużo zabudowań nie ma, a część z nich i tak będzie trzeba wykupić i wyburzyć...
Zdecydowanie taniej, szybciej i lepiej byłoby poprowadzić drogę od Domaszowic do węzła Północ i dalej obwodnicą do węzła Kostomłoty