Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

Ziarek
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1653
Rejestracja: 20 lutego 2008, o 20:16
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Ziarek » 3 grudnia 2011, o 13:55

Pośrednio dotyczy ich ta sprawa to działają 8)
Przecież też mogą być zainteresowani dojazdem z Radomia do Sandomierza.

pk5
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1436
Rejestracja: 18 lutego 2008, o 17:30

Post autor: pk5 » 4 grudnia 2011, o 12:00

Bo kielczanie widza czubek tylko własnego nosa, a nie rozwój regionu.

emilus08
Posty: 193
Rejestracja: 4 kwietnia 2010, o 13:59

Post autor: emilus08 » 24 grudnia 2011, o 02:57

http://www.psmkms.krakow.pl/wiesci.html pisze:ŚWIĘTOKRZYSKIE ELFY W KRAKOWIE - 23.12.2011

Wraz z wejściem w życie nowego kolejowego rozkładu jazdy dwa tygodnie temu, do Krakowa zaczęły docierać świętokrzyskie jednostki EN96. Władze tamtejszego województwa zakupiły w sumie cztery takie pojazdy, wyprodukowane przez zakłady PESA z Bydgoszczy. Poza naszym miastem, Elfy docierają również do Częstochowy.
Świętokrzyskie EN96 to bardzo specyficzne pojazdy. Posiadają tylko dwa człony i wygląd pociągu dużych prędkości. Ktoś, kto widzi je po raz pierwszy, podziwia pierwszy człon, zaczyna oglądać drugi i ze zdziwieniem stwierdza, że to już... koniec. Interesujące jest również ułożenie pantografów. Oba znajdują się w rejonie przegubu, tuż obok siebie.
Wersja zakupiona przez województwo Świętokrzyskie jest zdecydowanie najnowocześniejsza. Wcześniej, czteroczłonową wersję Elfów zamówiły Koleje Śląskie oraz Koleje Mazowieckie. W trakcie realizacji jest zamówienie na sześcioczłonowe jednostki dla Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie oraz Kolei Wielkopolskich.
Przy okazji warto przypomnieć, że wciąż do Krakowa każdego dnia przyjeżdża świętokrzyska jednostka ED72A - 004. Pojazd ten niedawno został bardzo gruntownie zmodernizowany, dzięki czemu w sposób znaczący odstaje pozytywnie od innych jednostek kursujących po polskich torach. Rozkład jazdy jednostek EN96 i ED72A przyjeżdżających do Krakowa prezentuje się następująco:

EN96

23127 Sędziszów 5:50 - Kraków Główny 7:10 (zjazd na Kraków Płaszów);

32142 Kraków Główny 10:41 - Kielce 12:56;

23145 Kielce 13:11 - Kraków Główny 15:30;

32122 Kraków Główny 15:54 - Sędziszów 17:13.

W niedziele nie kursują pociągi 32142 i 23145, więc EN96 stoi cały dzień na Płaszowie. W soboty jak na razie nie zaobserwowałem EN96 w naszym mieście.

ED72A

23142 Ostrowiec Świętokrzyski 5:18 - Kraków Główny 9:27 (zjazd na Kraków Płaszów);

31146 Kraków Główny 16:58 - Ostrowiec Świętokrzyski 21:15.

Powyższe rozkłady jazdy udostępnił Tomasz Żakowski. Stan na 14.12.2011r.

Pasażerowie przyjeżdżający świętokrzyskimi Elfami do Krakowa niestety nie mogą w pełni cieszyć się nowymi pociągami. Powodem jest niesamowity tłok panujący szczególnie w porannym pociągu. Dwuczłonowe EN96 zastąpiło bowiem trójczłonowe EN57. Możliwe więc, że w niedługim czasie wprowadzone zostaną zmiany w przydziale jednostek do obsługi poszczególnych pociągów.
W artykule też kilka zdjęć z Krakowa.

Awatar użytkownika
Grzegorz
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3006
Rejestracja: 31 maja 2006, o 17:10

Post autor: Grzegorz » 29 grudnia 2011, o 12:39

Rzeczywiście - kursy do takich miast jak Kraków i Częstochowa powinny odbywać się dłuższymi pojazdami. Podobno da się dokupić człony do "naszych" Elfów. Powinno się tak zrobić.

Ziarek
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1653
Rejestracja: 20 lutego 2008, o 20:16
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Ziarek » 29 grudnia 2011, o 13:46

Nie rozumiem po co wszystkie kupili dwuczłonowe, po za tym to jakaś wersja nie standardowa, bo producent oferuje od trzech członów wzwyż (do siedmiu lub ośmiu chyba).

Awatar użytkownika
RZ
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3623
Rejestracja: 29 marca 2006, o 20:48

Post autor: RZ » 29 grudnia 2011, o 13:48

Może była promocja? :wink:
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 29 grudnia 2011, o 14:57

No i mogli dać chociaż więcej drzwi. Z tego co pamiętam, to następne, które będą już we wspólnym projekcie z innymi województwami, mają być 3-członowe. Do tego mamy Edyty, które mają 4 człony, jest więc co puszczać do Krakowa.
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Ziarek
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1653
Rejestracja: 20 lutego 2008, o 20:16
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Ziarek » 29 grudnia 2011, o 16:01

Liczby drzwi nie da się powiększyć, tylko i wyłączenie poprzez dodanie kolejnego członu.
Edyta? 4-członowy "kibel"?

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 29 grudnia 2011, o 16:28

Z tego co widziałem, to w Elfach dla SKM Warszawa w skrajnym wagonie są po 2 pary drzwi z każdej strony, u nas po jednej.

Kible to są EN57, a Edyty to są ED72, które mają 4 człony.
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Ziarek
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1653
Rejestracja: 20 lutego 2008, o 20:16
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Ziarek » 29 grudnia 2011, o 17:57

Pesa w 3 członowych i jak widać w naszej niestandardowej konfiguracji 2 członowej oferuje po jednej parze drzwi. Dopiero w składach 4 członowych i wzwyż oferują po dwie patrzy drzwi. SKM-ka ma 6-członowe Elfy dlatego mają po dwie pary drzwi w członie.

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 29 grudnia 2011, o 18:04

Wydaje mi się, że jeśli nie ma technicznych przeciwności (wc, wyższa podłoga, urządzenia schowane w burtach), to dałoby się dać jeszcze jedną parę, nasz Elf jest dość nietypowy, pierwszy tej długości, więc możliwe, że dlatego w oficjalnych materiałach widnieje tylko 1 para drzwi, być może da się go dostosować pod konkretnego klienta w tej kwestii.
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Awatar użytkownika
Grzegorz
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3006
Rejestracja: 31 maja 2006, o 17:10

Post autor: Grzegorz » 29 grudnia 2011, o 23:21

Jeśli chodzi o żargon kolejarski to nasze pociągi to "Turbo Kible". xD

=CK=
Posty: 304
Rejestracja: 20 lipca 2008, o 11:19

Post autor: =CK= » 31 stycznia 2012, o 21:27

Przetarg:
Wykonanie dokumentacji projektowej i na jej podstawie wykonanie remontu wiaduktów kolejowych w km 188,093 tor nr 1,2,3,4 linii nr 8 Warszawa - Kraków nad ul. Grunwaldzką w Kielcach.
:arrow: http://www.przetargi.plk-sa.pl

Obrazek
Finał budowy łącznicy w Czarncy dopiero za 3 lata
Najwcześniej w 2015 roku powstanie tor, który umożliwi połączenie linii kolejowej z Kielc do Częstochowy z Centralną Magistralą Kolejową. To kolejny termin dotyczący budowy łącznicy w miejscowości Czarnca.
Jest jednak szansa, że za trzy lata inwestycja zostanie zakończona, bo jak powiedział Radiu Kielce Adam Młodawski, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Kielcach, trwają już prace mające na celu przygotowanie studium wykonalności tego projektu. Jego zdaniem przy umiejętnym wprowadzeniu procedur obowiązujących przy tego typu inwestycjach tor mógłby powstać w 2015 roku.

W zależności od wariantu inwestycja ma kosztować od 30 do 42 mln zł. Zleceniodawcą będzie spółka PKP PLK, ale w kosztach budowy łącznicy ma partycypować również samorząd województwa.

Jan Maćkowiak, członek zarządu województwa świętokrzyskiego powiedział nam, że obecnie dopracowywane są szczegóły współpracy w zakresie finansowania i realizacji tej inwestycji. Dodaje, że jest szansa, aby budowa łącznicy została wsparta środkami z regionalnych programów operacyjnych na lata 2014-2020.

Robert Felczak
:arrow: Radio Kielce

=CK=
Posty: 304
Rejestracja: 20 lipca 2008, o 11:19

Post autor: =CK= » 5 lutego 2012, o 13:18

Obrazek
2012-02-03 07:30:02
Pociągiem z Tarnowa do Kielc? Tak, ale dopiero za kilkanaście lat
Droga ekspresowa Kielce-Tarnów-Nowy Sącz-Piwniczna oraz połączenie kolejowe Kielce-Tarnów zostały wpisane do Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju.
Dokument został już opublikowany przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego i przedstawiony Sejmowi.
- To bardzo ważne, że sugestie, które zgłosiłem w imieniu samorządów Małopolski i województwa świętokrzyskiego, zostały wzięte pod uwagę - cieszy się Roman Ciepiela, wicemarszałek Małopolski.
Wyjaśnia, że Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju to bardzo ważny dokument, który określa, jakie inwestycje będą realizowane przez państwo.
- Ujęcie w nim naszych połączeń drogowych i kolejowych oznacza, że ostatecznie doczekają się one realizacji- przekonuje.

Zapowiedź wybudowania linii kolejowej z Buska do Tarnowa i dalej na południe to szansa, aby miasto stało się ważnym ośrodkiem komunikacji subregionalnej. Pierwszym krokiem ku temu jest trwająca właśnie modernizacja linii kolejowej Katowice-Rzeszów.

Region tarnowski został w KPZK zaliczony do tzw. obszarów funkcjonalnych ośrodków regionalnych. Będą one tworzone wokół miast, które nie są stolicami województw, ale mają duży potencjał i znaczenie dla przestrzennego zagospodarowania kraju. Konkretne daty na razie nie padają. Wiadomo jedynie, że inwestycje mają być zrealizowane do 2030 roku.

=CK=
Posty: 304
Rejestracja: 20 lipca 2008, o 11:19

Post autor: =CK= » 19 lutego 2012, o 13:11

PRZETARG: Modernizacja linii kolejowej nr 8 na odcinku Radom – Skarżysko Kamienna etap II.
Nr IROZAc-216-05/12
:arrow: www.przetargi.plk-sa.pl

"Zakładana prędkość konstrukcyjna dla toru nr 1 i 2 na odcinku Radom – Skarżysko Kamienna i 120 km/h."

ODPOWIEDZ