ZTM Kielce

Wszystko związane z działaniem komunikacji publicznej.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR

Ziarek
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1653
Rejestracja: 20 lutego 2008, o 20:16
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Ziarek » 13 grudnia 2011, o 19:02

B@rteK pisze:(...)Czekam na likwidację 104, 109 bo one też wożą raczej tylko powietrze i wzmocnienie 102 i 105, które w szczycie są nabite do granic wytrzymałości.
I tu cie mam Bartek, bo na odcinku Bohaterów Warszawy / Tarnowska do Grunwaldzkiej / Mielczarskiego ma dobre zapełnienie 109 - więc świadczy o tym, że KSM potrzebuje dobrego, szybkiego i krótkiego połączenia z dworcem i w okolice Grunwaldzkiej, co prawda pozostają odcinki Wrzosowa - Tarnowska i Grunwaldzka - Pusza, które są bardzo słabo zaludnione, ale jak przekształcić tą linię by nie ucierpieli mieszkańcy którzy najliczniej korzystają na wcześniej wspomnianym odcinku. Wiem co mówię, codziennie praktycznie nią jeżdżę i widzę ile osób jeździ i tylko wieczorami ok. 19 może zdarzyć się że jeździ już kilka osób, ale to taka pora. 104 rzeczywiście do kasacji czym prędzej, zabiera tylko nie potrzebnie jedną, 12-metrową brygadę, którą można by przerzucić na choćby 105, które ma sensowną trasę i wspomogłoby 46.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 13 grudnia 2011, o 19:08

Ja tam podrozuje 109 z centrum w kierunku Szajnowicza-Iwanowa i pustek jakos nie widze :)) za to do centrum jak najbardziej, ale nie wiem jak to wyglada w nieludzkich godzinach porannych.

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1786
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 13 grudnia 2011, o 20:03

kosmo pisze:Tylko jak byś wiedział, to w Piekoszowie jest Dom dla niepełnosprawnych I Michnicki obiecał gminie, że jak przyjdą niskopodłogowe przeguby to bedą jeżdzić na 18. Dużo niepełnosprawnych jeżdzi z Kielc na zabiegi. W 2006 próbowano puszczać SU12 ale nie mieściliśmy sie i Szczukowice musiały juz jechać busami.
Dodałbym jeszcze, że bardzo dużo młodych ludzi dojeżdża do Kielc do szkoły/uczelni, a #18 jeździ tylko raz na godzinę, więc nawet w przegubowym solarisie jest dość ciasno.

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 13 grudnia 2011, o 21:45

Wybaczcie, mea culpa, pomyliły mi się numerki ze 106 :P
kosmo pisze:
Petras pisze:Z innej beczki: idę o zakład, że ktoś z ZTM mieszka na trasie linii 18. Jak tylko w Kielcach pojawiły się pierwsze Solarisy Urbino 18, od razu jeden z nich poszedł na obsługę tej linii, której nigdy za specjalnie obciążoną nie uważałem. Przypadek? Zaraz po tym jak w Kielcach pojawiła się kolejna nowość - Urbino 15 - po kursie reprezentacyjnym przez miasto poszedł do obsługi linii 18.
Tylko jak byś wiedział, to w Piekoszowie jest Dom dla niepełnosprawnych I Michnicki obiecał gminie, że jak przyjdą niskopodłogowe przeguby to bedą jeżdzić na 18. Dużo niepełnosprawnych jeżdzi z Kielc na zabiegi. W 2006 próbowano puszczać SU12 ale nie mieściliśmy sie i Szczukowice musiały juz jechać busami.
No ale jest na 18 również 12 metrowa brygada, więc ją mogli dać niskopodłogową.
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Mirek
Posty: 87
Rejestracja: 24 października 2006, o 14:53
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Mirek » 13 grudnia 2011, o 22:59

Myślę, że jeżeli chcemy mieć w Kielcach nowoczesną, funkcjonalną i tańszą komunikację miejską, to prędzej czy później musimy zmienić obecny schemat linii, który jest w znacznej części pozostałością po czasach, gdy autobusy dowoziły tłumy ludzi do wielkich zakładów, które są już wspomnieniem, czy młodzież do szkół, których też już często nie ma. Stąd takie linie jak 22, której autobusy kiedy tylko widzę na Jesionowej, wożą powietrze, czy też 40, choć ona wydaje mi się, że ma większą rację bytu.
Swego czasu na tym forum proponowałem zmiany podobne do tych jakie planuje się w Płocku - wg mnie jest to dobry kierunek. Główne linie mają tam mieć oznaczenia jednocyfrowe i kursować z częstotliwością 7,5 minuty, linie od 10 wzwyż to linie uzupełniające, od 20 - podmiejskie, 50 - szczytowe itd, szczegóły: http://www.kmplock.eu/www/images/schemat_nowy.gif. Oczywiście osobną sprawą jest przebieg tych linii, aby to ocenić trzeba byłoby znać realia płockie. Cały projekt jest przedstawiony do publicznej konsultacji.
Zmiany proponowane obecnie w Kielcach wpisują się w schemat dotychczas powielany wiele razy, czyli: trzeba oszczędzać - coś przytniemy, jak jakiś radny będzie chciał coś ugrać przed wyborami to się jakąś linię wydłuży, zmieni trasę, dorzuci kursów, ot taka łapanka, łatanie systemu, który jest coraz bardziej niefunkcjonalny i coraz droższy w utrzymaniu.
Wiele złego stało się kuriozalnie po zakupie autobusów unijnych. Zamiast tego co obecnie mamy, należało:
- kupić dodatkowo kilka przegubowców;
- mając autobusy wielkopojemne jak i mniejsze należało zlikwidować linie 46, 35 i jeszcze jakąś jedną większą i na ich miejsce wprowadzić nowe linie obsługiwane taborem unijnym z większą częstotliwością. Jeżeli nie dałoby się uruchomić takiej samej linii z autobusami unijnymi trzeba było trochę zmienić jej przebieg;
- należało się właśnie skupić na maksymalnie 4, 5 liniach zastępując stare nowymi, nie dublować ich tak jak 46-105, i nie tworzyć linii nie mających racjonalnego uzasadnienia (większość z numerami powyżej 102).

dragooon
Posty: 22
Rejestracja: 5 czerwca 2009, o 14:52

Post autor: dragooon » 15 grudnia 2011, o 08:44

Nie działa MUNICOM. Na stronie internetowej nie można zobaczyć teraz żadnego autobusu, a tablice na przystankach wyświetlają czas z rozkładu jazdy...

Ziarek
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1653
Rejestracja: 20 lutego 2008, o 20:16
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Ziarek » 15 grudnia 2011, o 20:49

W ciągu dnia tablice wariowały, były momenty że wyświetlały godziny z rozkładów, ale były też momenty że pokazywały "realny" czas odjazdu danej linii. Tylko to realny czas w dużym cudzysłowiu, bo nijak miały się godziny odjazdów do rzeczywistości.

Patol
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1064
Rejestracja: 10 września 2007, o 12:36
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Patol » 17 grudnia 2011, o 09:56

kielcekm pisze:MPK o cięciach wiedziało już dawno temu - stąd sprzedaż MAZów
Nieprawda, ZTM poinformował MPK o swych zamiarach jakoś na początku grudnia, czyli grubo po sprzedaży mazow. Gdyby wiedzieli o tym wcześniej to zamówiliby mniej solarisów.

kielcekm
Posty: 126
Rejestracja: 12 listopada 2010, o 20:11
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kielcekm » 17 grudnia 2011, o 12:07

Skoro ja wiedziałem wcześniej o możliwych cięciach, to tym bardziej wiedziało o tym MPK.

Ziarek
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1653
Rejestracja: 20 lutego 2008, o 20:16
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Ziarek » 17 grudnia 2011, o 14:58

Sam sobie odpowiedziałeś. Napisałeś że wiedziałeś wcześniej o możliwych cięciach, MPK też mogło wiedzieć o możliwych cięciach wcześniej, ale to były tylko domniemania i nie było np. podstawy do zakupu mniejszej ilości Solarisów. A oficjalną informacje o cięciach dostało MPK od ZTMu w grudniu.

kielcekm
Posty: 126
Rejestracja: 12 listopada 2010, o 20:11
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kielcekm » 17 grudnia 2011, o 19:28

Ziarek pisze:A oficjalną informacje o cięciach dostało MPK od ZTMu w grudniu.
Tu się z Tobą zgodzę. Mimo że oficjalną informację o cięciach MPK dostało w grudniu, to wiedzieli znacznie wcześniej, że takie będą.

Awatar użytkownika
Sebastian
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 535
Rejestracja: 23 sierpnia 2007, o 13:19
Lokalizacja: WIETRZNIA

Post autor: Sebastian » 19 grudnia 2011, o 12:54

Wiecie może kiedy linie zabrane ze Świętokrzyskiej powrócą na swoje pierwotne trasy?

Awatar użytkownika
tomasz2719
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 867
Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: tomasz2719 » 19 grudnia 2011, o 13:14

ul. Świętokrzyska

Informujemy, że w związku z zakończeniem przebudowy ulicy Świętokrzyskiej od dnia 21.12.2011r. linie nr 4, 13, 102 zostaną przywrócone do tras obowiązujących przed objazdem (tj. przez ulicę Świętokrzyską). Zmianie ulegną godziny kursowania na w/w liniach.

:arrow: http://ztm.kielce.pl/index.php?option=c ... &Itemid=27

czepliwy77
Posty: 53
Rejestracja: 29 listopada 2011, o 14:52
Lokalizacja: Kielce

Post autor: czepliwy77 » 19 grudnia 2011, o 16:16

Ja bym 13 zostawił w wersji "remontowej" czyli przez Al. Tysiąclecia PP. Ale miłośnicy GE pewnie mnie zakrzyczą :)

Awatar użytkownika
krzysiu1493
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1104
Rejestracja: 25 marca 2008, o 17:35
Lokalizacja: Kielce Uroczysko

Post autor: krzysiu1493 » 19 grudnia 2011, o 17:10

A co z 53?

ODPOWIEDZ