I tu cie mam Bartek, bo na odcinku Bohaterów Warszawy / Tarnowska do Grunwaldzkiej / Mielczarskiego ma dobre zapełnienie 109 - więc świadczy o tym, że KSM potrzebuje dobrego, szybkiego i krótkiego połączenia z dworcem i w okolice Grunwaldzkiej, co prawda pozostają odcinki Wrzosowa - Tarnowska i Grunwaldzka - Pusza, które są bardzo słabo zaludnione, ale jak przekształcić tą linię by nie ucierpieli mieszkańcy którzy najliczniej korzystają na wcześniej wspomnianym odcinku. Wiem co mówię, codziennie praktycznie nią jeżdżę i widzę ile osób jeździ i tylko wieczorami ok. 19 może zdarzyć się że jeździ już kilka osób, ale to taka pora. 104 rzeczywiście do kasacji czym prędzej, zabiera tylko nie potrzebnie jedną, 12-metrową brygadę, którą można by przerzucić na choćby 105, które ma sensowną trasę i wspomogłoby 46.B@rteK pisze:(...)Czekam na likwidację 104, 109 bo one też wożą raczej tylko powietrze i wzmocnienie 102 i 105, które w szczycie są nabite do granic wytrzymałości.
ZTM Kielce
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1653
- Rejestracja: 20 lutego 2008, o 20:16
- Lokalizacja: Kielce
- andrzeej
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1786
- Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
- Lokalizacja: KOM
Dodałbym jeszcze, że bardzo dużo młodych ludzi dojeżdża do Kielc do szkoły/uczelni, a #18 jeździ tylko raz na godzinę, więc nawet w przegubowym solarisie jest dość ciasno.kosmo pisze:Tylko jak byś wiedział, to w Piekoszowie jest Dom dla niepełnosprawnych I Michnicki obiecał gminie, że jak przyjdą niskopodłogowe przeguby to bedą jeżdzić na 18. Dużo niepełnosprawnych jeżdzi z Kielc na zabiegi. W 2006 próbowano puszczać SU12 ale nie mieściliśmy sie i Szczukowice musiały juz jechać busami.
- CKfan
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 4200
- Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
- Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie
Wybaczcie, mea culpa, pomyliły mi się numerki ze 106
No ale jest na 18 również 12 metrowa brygada, więc ją mogli dać niskopodłogową.kosmo pisze:Tylko jak byś wiedział, to w Piekoszowie jest Dom dla niepełnosprawnych I Michnicki obiecał gminie, że jak przyjdą niskopodłogowe przeguby to bedą jeżdzić na 18. Dużo niepełnosprawnych jeżdzi z Kielc na zabiegi. W 2006 próbowano puszczać SU12 ale nie mieściliśmy sie i Szczukowice musiały juz jechać busami.Petras pisze:Z innej beczki: idę o zakład, że ktoś z ZTM mieszka na trasie linii 18. Jak tylko w Kielcach pojawiły się pierwsze Solarisy Urbino 18, od razu jeden z nich poszedł na obsługę tej linii, której nigdy za specjalnie obciążoną nie uważałem. Przypadek? Zaraz po tym jak w Kielcach pojawiła się kolejna nowość - Urbino 15 - po kursie reprezentacyjnym przez miasto poszedł do obsługi linii 18.
Sorry, takiego mamy prezydenta...
Myślę, że jeżeli chcemy mieć w Kielcach nowoczesną, funkcjonalną i tańszą komunikację miejską, to prędzej czy później musimy zmienić obecny schemat linii, który jest w znacznej części pozostałością po czasach, gdy autobusy dowoziły tłumy ludzi do wielkich zakładów, które są już wspomnieniem, czy młodzież do szkół, których też już często nie ma. Stąd takie linie jak 22, której autobusy kiedy tylko widzę na Jesionowej, wożą powietrze, czy też 40, choć ona wydaje mi się, że ma większą rację bytu.
Swego czasu na tym forum proponowałem zmiany podobne do tych jakie planuje się w Płocku - wg mnie jest to dobry kierunek. Główne linie mają tam mieć oznaczenia jednocyfrowe i kursować z częstotliwością 7,5 minuty, linie od 10 wzwyż to linie uzupełniające, od 20 - podmiejskie, 50 - szczytowe itd, szczegóły: http://www.kmplock.eu/www/images/schemat_nowy.gif. Oczywiście osobną sprawą jest przebieg tych linii, aby to ocenić trzeba byłoby znać realia płockie. Cały projekt jest przedstawiony do publicznej konsultacji.
Zmiany proponowane obecnie w Kielcach wpisują się w schemat dotychczas powielany wiele razy, czyli: trzeba oszczędzać - coś przytniemy, jak jakiś radny będzie chciał coś ugrać przed wyborami to się jakąś linię wydłuży, zmieni trasę, dorzuci kursów, ot taka łapanka, łatanie systemu, który jest coraz bardziej niefunkcjonalny i coraz droższy w utrzymaniu.
Wiele złego stało się kuriozalnie po zakupie autobusów unijnych. Zamiast tego co obecnie mamy, należało:
- kupić dodatkowo kilka przegubowców;
- mając autobusy wielkopojemne jak i mniejsze należało zlikwidować linie 46, 35 i jeszcze jakąś jedną większą i na ich miejsce wprowadzić nowe linie obsługiwane taborem unijnym z większą częstotliwością. Jeżeli nie dałoby się uruchomić takiej samej linii z autobusami unijnymi trzeba było trochę zmienić jej przebieg;
- należało się właśnie skupić na maksymalnie 4, 5 liniach zastępując stare nowymi, nie dublować ich tak jak 46-105, i nie tworzyć linii nie mających racjonalnego uzasadnienia (większość z numerami powyżej 102).
Swego czasu na tym forum proponowałem zmiany podobne do tych jakie planuje się w Płocku - wg mnie jest to dobry kierunek. Główne linie mają tam mieć oznaczenia jednocyfrowe i kursować z częstotliwością 7,5 minuty, linie od 10 wzwyż to linie uzupełniające, od 20 - podmiejskie, 50 - szczytowe itd, szczegóły: http://www.kmplock.eu/www/images/schemat_nowy.gif. Oczywiście osobną sprawą jest przebieg tych linii, aby to ocenić trzeba byłoby znać realia płockie. Cały projekt jest przedstawiony do publicznej konsultacji.
Zmiany proponowane obecnie w Kielcach wpisują się w schemat dotychczas powielany wiele razy, czyli: trzeba oszczędzać - coś przytniemy, jak jakiś radny będzie chciał coś ugrać przed wyborami to się jakąś linię wydłuży, zmieni trasę, dorzuci kursów, ot taka łapanka, łatanie systemu, który jest coraz bardziej niefunkcjonalny i coraz droższy w utrzymaniu.
Wiele złego stało się kuriozalnie po zakupie autobusów unijnych. Zamiast tego co obecnie mamy, należało:
- kupić dodatkowo kilka przegubowców;
- mając autobusy wielkopojemne jak i mniejsze należało zlikwidować linie 46, 35 i jeszcze jakąś jedną większą i na ich miejsce wprowadzić nowe linie obsługiwane taborem unijnym z większą częstotliwością. Jeżeli nie dałoby się uruchomić takiej samej linii z autobusami unijnymi trzeba było trochę zmienić jej przebieg;
- należało się właśnie skupić na maksymalnie 4, 5 liniach zastępując stare nowymi, nie dublować ich tak jak 46-105, i nie tworzyć linii nie mających racjonalnego uzasadnienia (większość z numerami powyżej 102).
- tomasz2719
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 867
- Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
- Lokalizacja: Kielce
ul. Świętokrzyska
Informujemy, że w związku z zakończeniem przebudowy ulicy Świętokrzyskiej od dnia 21.12.2011r. linie nr 4, 13, 102 zostaną przywrócone do tras obowiązujących przed objazdem (tj. przez ulicę Świętokrzyską). Zmianie ulegną godziny kursowania na w/w liniach.
http://ztm.kielce.pl/index.php?option=c ... &Itemid=27
Informujemy, że w związku z zakończeniem przebudowy ulicy Świętokrzyskiej od dnia 21.12.2011r. linie nr 4, 13, 102 zostaną przywrócone do tras obowiązujących przed objazdem (tj. przez ulicę Świętokrzyską). Zmianie ulegną godziny kursowania na w/w liniach.
http://ztm.kielce.pl/index.php?option=c ... &Itemid=27
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 29 listopada 2011, o 14:52
- Lokalizacja: Kielce
- krzysiu1493
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1104
- Rejestracja: 25 marca 2008, o 17:35
- Lokalizacja: Kielce Uroczysko