Rozwiązania komunikacyjne dla autobusów KM w Kielcach

Wszystko związane z działaniem komunikacji publicznej.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR

mp
Posty: 251
Rejestracja: 9 sierpnia 2010, o 21:16
Lokalizacja: Kraków/Kielce, Ślichowice

Post autor: mp » 27 września 2011, o 17:40

Bo w Kielcach zamiast zrobić odpowiednie badania/wyliczenia, które się robi w takich wypadkach, to robi wszystko na oko i powstają takie rzeczy... Pierwszą rzeczą jaką w takim wypadku zrobić to porównać czasu przejazdu w godzinach szczytu komunikacyjnego oraz poza nim i już wiemy bardzo wiele. Ale na oko zawsze wszystko najlepiej!

Awatar użytkownika
tomasz2719
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 867
Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: tomasz2719 » 27 września 2011, o 18:07

Grunwaldzka się korkuje? No wiesz. Przez tą sygnalizację przy szpitalu to może czasem stoi się w miejscu. Ale nigdy nie stałem tam dłużej niż dwie zmiany świateł. Nie są to korki jak na Czarnowskiej gdzie można było stać z 15 minut na tak krótkim odcinku (przy starej organizacji ruchu). Ewentualnie można wrzucić kawałek buspasa przy zjeździe w Grunwaldzką przy Lidlu. Nie jest tak źle na tym odcinku Grunwaldzkiej. Do kolejnych przystanków dojeżdża się w normalnym tempie. Jeżdżę tędy codziennie autobusem i wiem jak jest. Nigdy nie zdarzyło mi się narzekać 'boże co za korki'. Ewentualnie możemy jeszcze wziąć pod uwagę ewentualny fakt, że może kiedyś przy Pasażu Świętokrzyskim powstaną te dodatkowe sklepy handlowe. Wtedy może korki będą większe i buspas będzie mieć sens. A teraz dam pytanie, czy ten rysunek był robiony tak jak leci, czy rzeczywiście autobusy zaczną jeździć Grunwaldzką na odcinku między Podklasztorną a Piekoszowską (przy Shellu i Lidlu)? Bo aktualnie wjeżdżają w Piekoszowską, więc na co buspas na równoległym odcinku Grunwaldzkiej (w stronę Ślichowic oczywiście) skoro żaden autobus tamtędy nie kursuje? A może zmiany jakieś będą w przyszłości? Na tym samym odcinku w stronę centrum buspas też bez sensu. Korków nie ma, jeździ tamtędy parę linii (np. 46), no ale żeby od razu buspas? Weźmy jeszcze pod uwagę przebudowę Grunwaldzkiej, która w stronę Ślichowic ma być dwupasmowa na całości, i te ewentualne ronda przy Podklasztornej i chyba Szajnowicza-Iwanowa (jeśli mnie pamięć nie myli), które mają być ponoć wybudowane przy okazji budowy tunelu z Grunwaldzkiej do Piekoszowkiej, czy przedłużeniu Szajnowicza-Iwanowa w stronę zachodnią. Chodzi o to, jeżeli będzie rondo, jak buspas będzie się w niego włączać? A jeśli zrobią na całości tego odcinka dwupasmówkę, to czy buspas zajmie jeden pas, a samochody osobowe drugi? Bo wtedy to lekka przesada. Tyle ludzi mieszka na Ślichowicach, że takie rozwiązanie zwykłym samochodom nic nie da, a jedynie autobusom. A przecież ulica ma być dwupasmowa chyba dla zwykłych aut z tego co sądziłem. Buspas mógłby być ewentualnym trzecim pasem.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 27 września 2011, o 18:31

Jesli mnie pamiec nie myli, to Grunwaldzka w strone Slichowic bedzie dwupasmowa, ale jeden pas bedzie przeznaczony dla autobuso, chyba ze cos sie zmienilo, co wcale mnie nie zdziwi. Wlacznie sie do ruchu z przystanku Grunwaldzka Szpital tez jest takie komfortowe w tym momencie? Mam zdjecie korka na Grunwaldzkiej, jesli masz ochote, to wyszperam. Kolejka do swiatel tez jest, wiec tym bardziej przejazd KM bedzie szybszy.

Aphex1
Posty: 190
Rejestracja: 4 września 2011, o 18:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Aphex1 » 27 września 2011, o 20:49

Według geoportalu mają być trzy pasy ruchu.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 27 września 2011, o 22:02

Nie wiem czy z tego wynika, ze beda trzy pasy?
1.1 Przedmiot SST
Przedmiotem niniejszej Szczegółowej Specyfikacji Technicznej są wymagania dotyczące wykonania koncepcji programowej dla zadania inwestycyjnego pn: ,,Przebudowa ul. Grunwaldzkiej w Kielcach (droga wojewódzka Nr 786 odcinek od ul. Podklasztornej do Al. Szajnowicza-Iwanowa)” polegającego na przebudowie pasa drogowego ulicy Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Podklasztornej wraz ze skrzyżowaniem z tą ulicą do skrzyżowania z ul. Szajnowicza wraz ze skrzyżowaniem, a w tym:
- przebudowie istniejących jezdni do szerokości z wydzielonymi pasami dla autobusów;
- przebudowie skrzyżowań ulicy Grunwaldzkiej z ulicami: Podklasztorną,
Piekoszowską i Al.Szajnowicza-Iwanowa
- przebudowie jezdni, chodników, zjazdów;
- przebudowie oświetlenia ulicznego, systemu odwodnienia, przebudowie kolidującego uzbrojenia;
- ewentualnie budowy kanału technologicznego;

Aphex1
Posty: 190
Rejestracja: 4 września 2011, o 18:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Aphex1 » 28 września 2011, o 10:11

W MPZP "Piekoszowska I" jest coś takiego:
§ 58.
1. Wyznacza się obszar o symbolu K 1 G o pow. około 1,80 ha, którego podstawowym przeznaczeniem jest ulica główna układu podstawowego.
2. Ustala się następujące zasady i warunki zagospodarowania terenu :
1) szerokość w liniach rozgraniczających ok.60 m,
2) dwie jezdnie po trzy pasy ruchu i z wyłączonym pasem rozprowadzającym po północnej stronie zespołu jezdni,
3) szerokość pasa ruchu 3.50 m,
4) dwa chodniki o min. szer. 3.00 m oddzielone od jezdni zieleńcem,
5) trasa komunikacji zbiorowej,
6) przystanki komunikacji zbiorowej zlokalizowane w zatokach,
7) ścieżka rowerowa dwukierunkowa, niezależna od jezdni o minimalnej szerokości 2.50 m. zlokalizowana po stronie północnej zespołu jezdni ,
8) projektowane skrzyżowanie typu skanalizowanego z poszerzonymi wlotami z projektowaną ul. Gwarków i projektowanym przedłużeniem ul. Grunwaldzkiej,
9) zakaz rozbudowy, wymiany, przebudowy i nadbudowy budynków przy ul. Starowiejskiej 4 na nieruchomości nr ewidencyjny 375 w obr.014,
10) obustronne pasy zieleni izolacyjnej.

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 22 listopada 2011, o 16:24

Montują nowe progi: autobus pojedzie, auto musi zwolnić

Obrazek

Nowinka techniczna na warszawskich ulicach: Zarząd Dróg Miejskich po raz pierwszy zamontował progi zmuszające do zmniejszenia prędkości, ale tylko kierowców samochodów osobowych.

Niektórzy z nich zdążyli się już boleśnie przekonać, co się dzieje, jeśli nie zdejmą w porę nogi z pedału gazu, pędząc Stawkami przed przejściem dla pieszych i ostrym skrętem w stronę ul. Andersa.

Na wysokości skrzyżowania z ul. Pokorną znajdują się teraz trzy progi spowalniające. Samochód osobowy wjedzie na nie co najmniej jednym kołem, więc musi zwolnić. Ale kursujące tędy autobusy 157 przemkną po nich normalnie, bo w progach zostawiono przerwy - dostosowano je do rozstawu ich kół. To pierwsza tak szeroka ulica w Warszawie z "leżącymi policjantami".

- Dzięki naszej nowince wilk powinien być syty i owca cała - uważa Adam Sobieraj, rzecznik ZDM. Co przez to rozumieć? - Pasażerowie, zwłaszcza niskopodłogowców, nie będą się skarżyć, że kiedy autobus przejeżdża przez próg, oni czują się jak kartofle.

Progi założono, bo mimo dodatkowych znaków ograniczających prędkość kierowcy jeździli tędy bardzo szybko. Mało tego - prędkość wzrosła po niedawnej wymianie nawierzchni. - Jeśli kierowcy nie są w stanie dostosować się do przepisów, trzeba ich spowolnić sztucznie - stwierdza rzecznik ZDM Adam Sobieraj.

I podaje przykład wawerskiej ul. Lucerny, gdzie przed remontem kierowcy jeździli w miarę wolno, bo uważali na dziury. Po naprawie jezdni rozpędzali się nawet do 120 km na godz., powodując śmiertelne wypadki. Takie właśnie miejsca są typowane do zakładania progów spowalniających nowego typu. Założono je także na bemowskiej ul. Obrońców Tobruku, gdzie kursuje linia 197 z Bielan na Wolę. ZDM myśli też o ul. Władysława Jagiełły w Ursusie. Tam też jeżdżą autobusy.

Progi na Stawkach mają certyfikat Instytutu Badawczego Dróg i Mostów i aprobatę miejskiego inżyniera ruchu. Kosztowały 14 tys. zł. - Lepiej wydać tyle, niż milion złotych na sygnalizację świetlną dla pieszych, którzy przechodzą tylko raz na jakiś czas - przekonuje Adam Sobieraj.

Drogowcy liczą, że nowinka przekona Zarząd Transportu Miejskiego. Ten torpedował do tej pory układanie progów, twierdząc, że niskopodłogowce mogą się na nich zawieszać.

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... olnic.html



U nas przydałoby się na niektórych uliczkach. W Kopenhadze jest podobne rozwiązanie.
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Marcinus
Posty: 388
Rejestracja: 13 września 2007, o 23:20
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Marcinus » 22 listopada 2011, o 16:37

Gorzej jak w autobusie będzie usterka zawieszenia i będzie jechał z przednim zderzakiem kilka cm nad asfaltem (kilka razy widziałem takie autobusy w Kielcach).

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 22 listopada 2011, o 16:46

No to taki autobus nie powinien wozić pasażerów :) A zjechać do zajezdni może inną trasą :)
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 22 listopada 2011, o 19:53

Takie progi wyspowe są już w Kielcach stosowane :) A gdzie to zagadka ;)

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1786
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 22 listopada 2011, o 20:02

W Kielcach taki progi są na ul. Kolonia. Szkoda tylko, że nie takie czerwone, jak w W-wie.

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 10 kwietnia 2012, o 07:11

Monachium.
Obrazek
Niestety w Kielcach się nie da....
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1786
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 10 kwietnia 2012, o 09:33

"Niedasię", ale zrobić parkingi na nowych deptakach - "dasię".

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1786
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 28 czerwca 2012, o 15:25

ul. Jesionowa przed skrzyżowaniem z Zagnańską:

Obrazek

Awatar użytkownika
Sebastian
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 535
Rejestracja: 23 sierpnia 2007, o 13:19
Lokalizacja: WIETRZNIA

Post autor: Sebastian » 29 czerwca 2012, o 11:11

To chyba najkrótszy bus-pas w Kielcach :)
...stryjeczny mąż szwagra mojego drugiego męża...

ODPOWIEDZ