Rozwiązania komunikacyjne dla autobusów KM w Kielcach
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Dotyczy ruchu autobusów KM na Rynku.
Propozycje moje
Tranzyt 1:
Zagórska - Św. Leonarda - Rynek - Piotrkowska - Nowy Świat
Tranzyt 2:
Kościuszki - Św. Leonarda - Rynek - Piotrkowska - Nowy Świat
Tranzyt 3:
JPII - Duża - Rynek - Piotrkowska - Nowy Świat
Tranzyt 4:
JPII - Duża - Rynek - Bodzentyńska
Propozycje moje
Tranzyt 1:
Zagórska - Św. Leonarda - Rynek - Piotrkowska - Nowy Świat
Tranzyt 2:
Kościuszki - Św. Leonarda - Rynek - Piotrkowska - Nowy Świat
Tranzyt 3:
JPII - Duża - Rynek - Piotrkowska - Nowy Świat
Tranzyt 4:
JPII - Duża - Rynek - Bodzentyńska
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
- GooDek_238
- Posty: 329
- Rejestracja: 13 stycznia 2011, o 18:55
- Lokalizacja: Kielce
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Przymierzają buspas do Krakowskiej. Bo inne zdały egzamin.
Ma pomóc nie tylko komunikacji miejskiej, ale też uporządkować ruch na skrzyżowaniu ulic Biskupa Kaczmarka i Krakowskiej. Drogowcy przygotowują się do wyznaczenia w Kielcach kolejnego buspasa.
O jego wyznaczenie poprosiło Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji przy okazji posiedzenia zespołu ruchu drogowego z udziałem drogowców i policjantów. Dyskutowano na nim m.in. o poprawie przejazdu przez ul. Krakowską w rejonie skrzyżowania z ul. Armii Krajowej. Teraz, z powodu remontu, pierwszeństwo mają kierowcy wyjeżdżający z ul. Armii Krajowej, a to powoduje, że na ul. Krakowskiej tworzą się spore korki. Niedawno pisaliśmy w "Gazecie" o pomyśle czytelnika, który proponował zmianę pierwszeństwa w tym miejscu. Tego samego zdania byli kierowcy MPK.
- Nie ma mowy o zmianie pierwszeństwa. Na skrzyżowaniu ulic Krakowskiej i Armii Krajowej nie ma idealnego rozwiązania, a teraz jest przynajmniej bezpieczniej. Poza tym zaraz remont wejdzie w kolejną fazę i organizacja ruchu znów się zmieni - informuje Zbigniew Czekaj, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.
Znacznie bliżej jest natomiast do realizacji innego pomysłu MPK, wyznaczenia buspasa na wyjeździe z ul. Biskupa Kaczmarka w ul. Krakowską. Kończyłby się na wysokości przystanku przy Kadzielni. - To dość krótki odcinek, ale bardzo uciążliwy. Samochody od centrum najczęściej jadą środkiem jezdni, i to dosyć szybko. W efekcie nie tylko autobusy bardzo długo czekają na wyjazd z ul. Biskupa Kaczmarka. Dla nas to szczególnie uciążliwe, bo z powodu remontów w centrum to właśnie na tej ulicy kilka dodatkowych linii ma przystanek końcowy. I autobusy mające pierwszy przystanek właśnie na ulicy Krakowskiej, czekając na wyjazd, już na starcie mają opóźnienie - podkreśla Władysław Wotliński, członek zarządu MPK.
Pomysł podoba się Zbigniewowi Michnickiemu z Zarządu Transportu Miejskiego w Kielcach. - Nasze spostrzeżenia są bardzo podobne. Na ulicy Biskupa Kaczmarka ruch bardzo się zwiększył. Z drugiej strony akurat w tym miejscu jest lekka górka na ul. Krakowskiej i kierowcy jadą bardzo szybko, zazwyczaj środkiem, a nie tylko jednym pasem jezdni. To prowadzi do wielu niebezpiecznych sytuacji na skrzyżowaniu. Wyznaczenie pasa tylko dla autobusów znacznie by to poprawiło - twierdzi.
Ostateczna decyzja zapadnie w ciągu kilku dni. - Musimy policzyć natężenia ruchu i przeanalizować, jak wyznaczenie buspasa na prawej jezdni ulicy Biskupa Kaczmarka i Krakowskiej wpłynie na bezpieczeństwo oraz płynność ruchu. Ale nie mówimy nie. Szczególnie, że inne buspasy na terenie miasta zdały egzamin - mówi Zbigniew Czekaj.
marcin.sztandera@kielce.agora.pl
Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce
Uważam, że ul. Kaczmarka powinna byc dwukierunkowa i na miejscu skrzyżowania z ul. Krakowską powinno znajdowac się rondo lub skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Trasa niektórych linii, zamiast ul. Ogrodową, mogłaby przebiegac wtedy przez ul. Kaczmarka i ul. Krakowską do ul. Ściegiennego.
Ma pomóc nie tylko komunikacji miejskiej, ale też uporządkować ruch na skrzyżowaniu ulic Biskupa Kaczmarka i Krakowskiej. Drogowcy przygotowują się do wyznaczenia w Kielcach kolejnego buspasa.
O jego wyznaczenie poprosiło Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji przy okazji posiedzenia zespołu ruchu drogowego z udziałem drogowców i policjantów. Dyskutowano na nim m.in. o poprawie przejazdu przez ul. Krakowską w rejonie skrzyżowania z ul. Armii Krajowej. Teraz, z powodu remontu, pierwszeństwo mają kierowcy wyjeżdżający z ul. Armii Krajowej, a to powoduje, że na ul. Krakowskiej tworzą się spore korki. Niedawno pisaliśmy w "Gazecie" o pomyśle czytelnika, który proponował zmianę pierwszeństwa w tym miejscu. Tego samego zdania byli kierowcy MPK.
- Nie ma mowy o zmianie pierwszeństwa. Na skrzyżowaniu ulic Krakowskiej i Armii Krajowej nie ma idealnego rozwiązania, a teraz jest przynajmniej bezpieczniej. Poza tym zaraz remont wejdzie w kolejną fazę i organizacja ruchu znów się zmieni - informuje Zbigniew Czekaj, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.
Znacznie bliżej jest natomiast do realizacji innego pomysłu MPK, wyznaczenia buspasa na wyjeździe z ul. Biskupa Kaczmarka w ul. Krakowską. Kończyłby się na wysokości przystanku przy Kadzielni. - To dość krótki odcinek, ale bardzo uciążliwy. Samochody od centrum najczęściej jadą środkiem jezdni, i to dosyć szybko. W efekcie nie tylko autobusy bardzo długo czekają na wyjazd z ul. Biskupa Kaczmarka. Dla nas to szczególnie uciążliwe, bo z powodu remontów w centrum to właśnie na tej ulicy kilka dodatkowych linii ma przystanek końcowy. I autobusy mające pierwszy przystanek właśnie na ulicy Krakowskiej, czekając na wyjazd, już na starcie mają opóźnienie - podkreśla Władysław Wotliński, członek zarządu MPK.
Pomysł podoba się Zbigniewowi Michnickiemu z Zarządu Transportu Miejskiego w Kielcach. - Nasze spostrzeżenia są bardzo podobne. Na ulicy Biskupa Kaczmarka ruch bardzo się zwiększył. Z drugiej strony akurat w tym miejscu jest lekka górka na ul. Krakowskiej i kierowcy jadą bardzo szybko, zazwyczaj środkiem, a nie tylko jednym pasem jezdni. To prowadzi do wielu niebezpiecznych sytuacji na skrzyżowaniu. Wyznaczenie pasa tylko dla autobusów znacznie by to poprawiło - twierdzi.
Ostateczna decyzja zapadnie w ciągu kilku dni. - Musimy policzyć natężenia ruchu i przeanalizować, jak wyznaczenie buspasa na prawej jezdni ulicy Biskupa Kaczmarka i Krakowskiej wpłynie na bezpieczeństwo oraz płynność ruchu. Ale nie mówimy nie. Szczególnie, że inne buspasy na terenie miasta zdały egzamin - mówi Zbigniew Czekaj.
marcin.sztandera@kielce.agora.pl
Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce
Uważam, że ul. Kaczmarka powinna byc dwukierunkowa i na miejscu skrzyżowania z ul. Krakowską powinno znajdowac się rondo lub skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Trasa niektórych linii, zamiast ul. Ogrodową, mogłaby przebiegac wtedy przez ul. Kaczmarka i ul. Krakowską do ul. Ściegiennego.
ice pisze:Ulica Kaczmarka trochę niedoceniona i zapomniana chociaż rzeczywiście mogła by mocno odciążyć Ogrodową.
Wydaje mi się, że kiedyś w planach miała ona mieć większą rangę niż obecnie, co sugeruje ten "zakrawężnikowany" zjazd z Krakowskiej w Kaczmarka obok salonu Fiata.
Może miały być nawet dwa pasma?
Można by przebudować to skrzyżowanie lub zrobić tam rondo, na którym autobusy mogły by skręcać w Krakowską.
Ale to już SF
Moja koncepcja. Sorki za jakość wykonania ale pomysł chyba niezły. Projekt mógłby zakładać ruch dwukierunkowy na ul. Kaczmarka.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
Drogowcy szykują się do budowy oraz wyznaczenia kolejnych buspasów w Kielcach
Jeszcze we wrześniu może być gotowa trasa między ulicą Jagiellońską a Podklasztorną, dłużej poczekamy na odcinek od Żytniej do Jagiellońskiej.
- We wrześniu, a najpóźniej na początku października będzie gotowy buspas w ulicy Grunwaldzkiej, od Jagiellońskiej do Podklasztornej. Tutaj pracy jest niewiele. Na odcinku po stronie szpitala wystarczy wymalować i postawić oznakowanie, ponieważ tutaj buspas powstanie w miejscu parkingu wzdłuż ulicy. Natomiast po drugiej stronie ulicy musimy zlikwidować fragment trawnika, który został wybudowany w jezdni i w jego miejscu ułożyć nawierzchnię. Oczywiście konieczne jest także wymalowanie oznakowania - informuje Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.
Urządzenie buspasów na Grunwaldzkiej, od Żytniej do Jagiellońskiej wymaga więcej pracy, ponieważ konieczna jest przebudowa jezdni. - Pod wiaduktami zostaną zlikwidowane chodniki po obu stronach ulicy, a piesi będą skierowani do tuneli pod wiaduktami. Z jednej strony są one wybudowane, a po drugiej powstaną one w ramach inwestycji „węzeł Żytnia”. Jezdnia pod wiaduktami zostanie poszerzona, aby można było wybudować dodatkowe pasy dla autobusów.
Dalszy odcinek obu jezdni zostanie także poszerzony. - Pod szosę zabierzemy część zieleni znajdującej się między jezdniami. Trawnik jest bardzo szeroki i spokojnie można część zabrać pod ulicę. Po nowym fragmencie będą jeździły samochody osobowe i ciężarowe, a autobusy po zewnętrznej, starej części ulicy - informuje. - Buspasy nie spowodują ograniczeń dla innych kierowców.
Przetarg na budowę tego odcinka buspasa zostanie ogłoszony lada moment. - Prace jednak zaczniemy wiosną. Będą prowadzone roboty zimne, których nie wykonuje się przy ujemnych temperaturach, a o tej porze roku mogą one przyjść w każdej chwili. Chcemy także skoordynować te prace z budową węzła Żytnia, ponieważ obejmuje one także przebudowę ulicy Grunwaldzkiej na długości około 390 metrów od wiaduktów. Można w tym samym czasie je wykonać. Jeśli jednak te prace będą przewidziane na drugą część przyszłego roku to nie będziemy czekać z buspasem tak długo - informuje rzecznik.
Autor: Agata KOWALCZYK, Echo Dnia.
- michal_ck
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 2682
- Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
- Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa
Re: Buspasy
Brakuje jeszcze fragm. na rondzie Skrzetle - Zagnańska (zjazd z Jesionowej w Zagnańską).pk5 pisze:
czarne - istniejące, czerwone planowane
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II
- tomasz2719
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 867
- Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
- Lokalizacja: Kielce
Wg mnie, buspasy powinno się robić w tych miejscach, w których autobusy mają duży problem aby przejechać jakiś kawałek drogi. W sensie aby nie stały w korkach, aby dotarły na kolejny przystanek w miarę normalnym okresie czasu. Jeśli chodzi o odcinek Grunwaldzkiej między Jagiellońską, a Żelazną w stronę centrum to rozumiem. Ale po co komu buspas na tym samym odcinku w drugą stronę, gdzie korków to nigdy nie było. To samo tyczy się dalszego odcinka Grunwaldzkiej aż do Podklasztornej. Autobusy jeżdżą wolniej niż zwykłe auta, no ale po to jest prawy pas. Bo na prawym pasie jeżdżą pojazdy wolniejsze. Na Warszawskiej to zazwyczaj nie było korków (póki nie zabrali się za te wszystkie remonty), ale tam to jeszcze było miejsce gdzie zrobić buspas. I tak w tym miejscu gdzie jest aktualnie, zazwyczaj jeździły tylko autobusy (nie licząc wykorzystywania tej części ulicy pod parking dla aut).
A po co trzy pasy dla samochodow, skoro jeden mozna przeznaczyc dla autobusow? Przy odpowiedniej przebudowie przystankow (bez zatok) nie musialyby sie wlaczac do ruchu, co daje kolejny zysk czasu, z zatokami tez sie pojawia, bo buspas jest wolny. Grunwaldzka w strone Slichowic sie korkuje, wiec jak znalazl.