Kolej - Kielce i region (ogólnie)
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
- Adasiek CK
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1141
- Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
- Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa
ED72A już w Świętokrzyskiem
http://www.rynek-kolejowy.pl/26524/ED72 ... yskiem.htm
Od soboty w relacji Kielce - Kraków kursuje zmodernizowany do typu ED72A ezt Przewozów Regionalnych. Za przebudowę pojazdu zapłacił Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego. Kosztowała 7,3 mln złotych.
Modernizacji ED72 podjął się ZNTK Mińsk Mazowiecki. Jej zakres jest podobny do modernizacji EN57 wykonanej przez ten sam zakład dla województwa Łódzkiego. Dzięki wymianie silników na asynchroniczne i modernizacji wózków, pojazd ma się rozpędzać do 130 km/h. Dodatkowo wymieniono między innymi siedzenia, okna, pulpit maszynisty czy czoło pociągu. Zabudowano także toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych w systemie zamkniętym.
- Określenie wymagań technicznych należało do Przewozów Regionalnych. Urząd Marszałkowski jedynie sfinansował tę modernizację. Zaznaczyliśmy tylko, że chcemy wybrać malaturę pojazdu i dobrać kolorystykę siedzeń, aby zgadzała się z zastosowaną przez Urząd w nowych i modernizowanych pojazdach - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Mariusz Brzeziński, kierownik oddziału przewozów kolejowych w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Świętokrzyskiego. O specjalnej kolorystyce świętokrzyskich pociągów można przeczytać tutaj.
Do Kielc pojazd dotarł w piątek, a w pierwszy kurs wyruszył w sobotę. Już w niedzielę nastąpiła pierwsza awaria falownika i klimatyzacji, jednak pojazd jest sprawny. Nie kursował tylko wczoraj - z powodu strajku w Przewozach Regionalnych.
Więcej zdjęć można zobaczyć w naszej fotogalerii.
http://www.rynek-kolejowy.pl/26524/ED72 ... yskiem.htm
Od soboty w relacji Kielce - Kraków kursuje zmodernizowany do typu ED72A ezt Przewozów Regionalnych. Za przebudowę pojazdu zapłacił Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego. Kosztowała 7,3 mln złotych.
Modernizacji ED72 podjął się ZNTK Mińsk Mazowiecki. Jej zakres jest podobny do modernizacji EN57 wykonanej przez ten sam zakład dla województwa Łódzkiego. Dzięki wymianie silników na asynchroniczne i modernizacji wózków, pojazd ma się rozpędzać do 130 km/h. Dodatkowo wymieniono między innymi siedzenia, okna, pulpit maszynisty czy czoło pociągu. Zabudowano także toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych w systemie zamkniętym.
- Określenie wymagań technicznych należało do Przewozów Regionalnych. Urząd Marszałkowski jedynie sfinansował tę modernizację. Zaznaczyliśmy tylko, że chcemy wybrać malaturę pojazdu i dobrać kolorystykę siedzeń, aby zgadzała się z zastosowaną przez Urząd w nowych i modernizowanych pojazdach - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Mariusz Brzeziński, kierownik oddziału przewozów kolejowych w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Świętokrzyskiego. O specjalnej kolorystyce świętokrzyskich pociągów można przeczytać tutaj.
Do Kielc pojazd dotarł w piątek, a w pierwszy kurs wyruszył w sobotę. Już w niedzielę nastąpiła pierwsza awaria falownika i klimatyzacji, jednak pojazd jest sprawny. Nie kursował tylko wczoraj - z powodu strajku w Przewozach Regionalnych.
Więcej zdjęć można zobaczyć w naszej fotogalerii.
- tester19
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 812
- Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 16:17
- Lokalizacja: Kielce - Czarnów
Nowe szynobusy i połączenia kolejowe w regionie świętokrzyskim
Nowe połączenia kolejowe chce jeszcze w tym roku uruchomić samorząd województwa świętokrzyskiego. Wszystko wskazuje na to, że byłby one obsługiwane przez nowoczesne szynobusy.
Jedno z nich miałoby bezpośrednio połączyć Ostrowiec Świętokrzyski i Skarżysko Kamienną z Kielcami oraz Krakowem- tłumaczy członek zarządu województwa Jan Maćkowiak. Natomiast drugim rozważanym połączeniem jest bezpośrednia linia ze Skarżyska Kamiennej, przez Kielce do Częstochowy. Na razie prowadzone są rozmowy z Przewozami Regionalnymi, które miałaby obsługiwać oba połączenia.
Tymczasem pod koniec września, do regionu przyjadą dwa, z czterech nowoczesnych szynobusów. Termin dostarczenia kolejnych dwóch to koniec listopada. Producentem „Elfów” jest bydgoska Pesa. Za cztery pojazdy, województwo zapłaciło ponad 70 milionów złotych.
W niedalekiej przyszłości wspólnie z samorządem Małopolski, Podkarpacia i Śląska przygotowywany jest duży unijny projekt, w ramach którego świętokrzyskie zakupi kolejnych sześć autobusów szynowych.
http://www.radio.kielce.pl/page,,Nowe-s ... 98d16.html
Szkoda tylko że nie pomyślą o połączeniu Kielce - Skarżysko - Tomaszów Mazowiecki - Łódź
Nowe połączenia kolejowe chce jeszcze w tym roku uruchomić samorząd województwa świętokrzyskiego. Wszystko wskazuje na to, że byłby one obsługiwane przez nowoczesne szynobusy.
Jedno z nich miałoby bezpośrednio połączyć Ostrowiec Świętokrzyski i Skarżysko Kamienną z Kielcami oraz Krakowem- tłumaczy członek zarządu województwa Jan Maćkowiak. Natomiast drugim rozważanym połączeniem jest bezpośrednia linia ze Skarżyska Kamiennej, przez Kielce do Częstochowy. Na razie prowadzone są rozmowy z Przewozami Regionalnymi, które miałaby obsługiwać oba połączenia.
Tymczasem pod koniec września, do regionu przyjadą dwa, z czterech nowoczesnych szynobusów. Termin dostarczenia kolejnych dwóch to koniec listopada. Producentem „Elfów” jest bydgoska Pesa. Za cztery pojazdy, województwo zapłaciło ponad 70 milionów złotych.
W niedalekiej przyszłości wspólnie z samorządem Małopolski, Podkarpacia i Śląska przygotowywany jest duży unijny projekt, w ramach którego świętokrzyskie zakupi kolejnych sześć autobusów szynowych.
http://www.radio.kielce.pl/page,,Nowe-s ... 98d16.html
Szkoda tylko że nie pomyślą o połączeniu Kielce - Skarżysko - Tomaszów Mazowiecki - Łódź
KIELCE - miasto betonu
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęła przetarg na modernizację pięciu przejazdów linii kolejowej na trasie Radom - Skarżysko-Kamienna. To element modernizacji linii nr 8 Warszawa - Kielce.
Prace wykona radomska firma Kombud. Pieniądze na ten cel pochodzą z budżetu państwa - poinformowała Radio Kielce poseł PO Marzena Okła-Drewnowicz.
Prace przy remontowanych przejściach mają zakończyć się do 30 listopada tego roku. Do tej pory pociągi musiały zwalniać na przejazdach do prędkości 20 km/h. Modernizacja przejazdów ma sprawić, że podróż ze Skarżyska-Kamiennej do Radomia skróci się o dziesięć minut.
Bartłomiej Zapa
Radio Kielce
Prace wykona radomska firma Kombud. Pieniądze na ten cel pochodzą z budżetu państwa - poinformowała Radio Kielce poseł PO Marzena Okła-Drewnowicz.
Prace przy remontowanych przejściach mają zakończyć się do 30 listopada tego roku. Do tej pory pociągi musiały zwalniać na przejazdach do prędkości 20 km/h. Modernizacja przejazdów ma sprawić, że podróż ze Skarżyska-Kamiennej do Radomia skróci się o dziesięć minut.
Bartłomiej Zapa
Radio Kielce
- Gandalf
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 703
- Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:11
- Lokalizacja: Kielce
Niestety ale PR jakby nie przykładały zupełnie wagi do pilnowania swojego taboru. Zdecydowanie mądrzej postępuje chyba PKP IC, bo na ich wagonach takie "malunki" należą do rzadkości. Niemniej jednak na torowiskach, na których "przechowuje" składy przydałby się monitoring - łatwiej byłoby wyłapać szkodników.
Ten warszawski Elf to przecież również nowy nabytek SKM!
Porażka... Jeden pociąg jest całkowicie nowy a ten świętokrzyski
niedawno gruntownie zmodernizowany, więc może posiadają powłokę
anty-graffiti? Oby...
Swoją drogą jakim trzeba być zerem, żeby malować nowy pociąg
mając świadomość jak w Polsce wygląda tabor kolejowy...
Porażka... Jeden pociąg jest całkowicie nowy a ten świętokrzyski
niedawno gruntownie zmodernizowany, więc może posiadają powłokę
anty-graffiti? Oby...
Swoją drogą jakim trzeba być zerem, żeby malować nowy pociąg
mając świadomość jak w Polsce wygląda tabor kolejowy...
- Nowak
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1647
- Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
- Lokalizacja: Kraków / Kielce
RK zebrał trochę informacji.
więcej http://www.rynek-kolejowy.pl/26750/Nowy ... azany_.htmJak poinformował „Rynek Kolejowy” naczelnik Działu Przewozów i Gospodarki Taborem w Świętokrzyskim Zakładzie Przewozów Regionalnych Paweł Goreczny, powierzchnia graffiti, jakie pojawiło się na pociągu, to ok. 15 m. kw. - Część graffiti została usunięta od razu, jeszcze w momencie, gdy farba była świeża, ale z racji, że pociąg ciągle jest w eksploatacji, pozostawiliśmy część malunków do usunięcia w innym terminie - Koszt usunięcia 1 m. kw. Graffiti to ok. 100 zł – zaznaczył naczelnik.
Graffiti pojawiło się na pociągu w sobotę rano. Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, gdy pociąg zjeżdżał z toru odstawczego, nie było jeszcze na nim malunków. Graffiti zauważono dopiero na peronie, na ok. 10 min przed odjazdem. Sprawca nie został ujęty.