Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
- staszek_szybki_jest
- Posty: 14
- Rejestracja: 16 kwietnia 2009, o 09:04
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1434
- Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
- Lokalizacja: Kielce
Wystarczy, żeby przerobili progi na poduszkowe i będzie OK. W sumie nie rozumiem, czemu wszędzie się takich nie robi - jest to też przyjaźniejsze dla rowerzystów.
W Radomiu już takie umieją zrobić.
W Radomiu już takie umieją zrobić.
- staszek_szybki_jest
- Posty: 14
- Rejestracja: 16 kwietnia 2009, o 09:04
To mi się podoba - rowerem można też spokojnie przejechać. Wkurzają mnie właśnie takie klockowate progi jak ten na Szymanowskiego - na wstępie wita Cię taki krawężnikiem, po najechaniu którego mam wrażenie, że zaraz mi się zawieszenie odegnie do tyłu - zero płynności i komfortu w przejeżdżaniu tylko łupnięcie nawet przy małej prędkości.
- tomasz2719
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 867
- Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
- Lokalizacja: Kielce
Pierwsze słyszę o takim rozwiązaniu, co do połączenia S74 z tymi osiedlami. Chyba musieliby wybudować wielki most. Trzeba by się przebić przez ul. Batalionów Chłopskich, przez tory, do tego nad dużą ilością zieleni, która jest w sąsiedztwie z rezerwatem przyrody, kamieniołomem 'Ślichowice'.Przy skrzyżowaniu ulic Szajnowicza i Puscha ma powstać budynek mieszkalno-usługowy. Na parterze inwestor widziałby lokale pod biura, gabinety lekarskie, kancelarie prawnicze oraz sklepy. U góry przymierza się do budowy mieszkań. Inwestycja jest pod znakiem zapytania, ponieważ w tym miejscu ma powstać ulica łącząca Ślichowice i Dalnię z drogą ekspresową S 74. Decyzja o przystąpieniu do przygotowania planu musi dopiero zapaść.
Był kiedyś, gdzieś na forum plan jak ma zostac przeprowadzona ta droga.
Edit:
O znalazłem http://www.gis.kielce.eu/portal/map/ind ... idimg=1045
Edit:
O znalazłem http://www.gis.kielce.eu/portal/map/ind ... idimg=1045
- staszek_szybki_jest
- Posty: 14
- Rejestracja: 16 kwietnia 2009, o 09:04
Można sobie ten przebieg zobaczyć na
http://www.gis.kielce.eu
Trzeba po lewej wybrać Rozwój i inwestycje i pobawić się warstwami.
http://www.gis.kielce.eu
Trzeba po lewej wybrać Rozwój i inwestycje i pobawić się warstwami.
No tak, nie mozna przeciez zwezic ulicy, ograniczyc predkosci, dosadzic zieleni, mozna tylko pakowac te szkaradztwa.
Kieleccy drogowcy zmierzą poziom hałasu w mieście
Według danych Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach przez miasto przejeżdża rocznie 3 miliony pojazdów. Ze względu na zwiększające się natężenie ruchu niebawem rozpoczną się badania poziomu hałasu komunikacyjnego w stolicy województwa.
Pomiary będą dotyczyć oprócz dróg miejskich, także dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych. Jarosław Skrzydło rzecznik MZD wyjaśnia, że pomiary będą wykorzystane do określenia, gdzie w trakcie przeprowadzania przyszłych inwestycji konieczne będzie m.in. montowanie ekranów akustycznych. Gdzie one będą się pojawiać, to zależy od liczby mieszkań, mieszkańców, liczby budynków szkolnych i budynków służby zdrowia.
Badania poziomu hałasu komunikacyjnego w Kielcach potrwają do końca listopada. Po opracowaniu wyników powstanie Mapa Akustyczna miasta, która będzie również zintegrowana z Miejskim Systemem Informacji Przestrzennej.
Info: Radio Kielce
- Adasiek CK
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1141
- Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
- Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa
Setki milionów na kieleckie drogi - sprawdź, które wyremontują
Które kieleckie ulice zostaną wyremontowane w przyszłym roku, a które inwestycje z powodu kryzysu zostały odłożone na później?
W przyszłym roku ma się rozpocząć rewitalizacja ulic Wesołej, Czerwonego Kryza, Mickiewicza i Leonarda. Mają one odzyskać osiemnastowieczny wygląd.
Trwają prace nad przyszłorocznym budżetem Kielc, czyli planem miejskich wydatków. Rozpoczynamy cykl, w którym będziemy go Państwu prezentować. Dziś pokazaliśmy jego część dotyczącą dróg. W kolejnych wydaniach ujawnimy, jakie zmiany planują urzędnicy w szkolnictwie. Którym szkołom grozi likwidacja lub przeprowadzka, gdzie powstaną nowe boiska sportowe itp.
Budowa drugiego pasam Grunwaldzkiej aż do Ślichowic, nowej drogi na Ostrą Górkę czy lokalnych uliczek jak Żółkiewskiego czy Chełmońskiego w Kielcach to niektóre inwestycje zaplanowane na 2012 rok. Zaczynamy cykl artykułów poświęconych projektowi budżetu miasta na przyszły rok.
W trudnym, 2012 roku oszczędności dotkną także inwestycje drogowe. Miasto chce wydać na nie ponad 300 milionów złotych, o 80 milionów złotych więcej niż rok temu. Kontynuowane będą drogowe prace zaczęte w tym roku, rozpoczną się także nowe. Z kilku dużych trzeba było jednak zrezygnować z powodu kryzysu.
Najważniejsza inwestycja planowana na przyszły rok to budowa drugiego pasma ulicy Grunwaldzkiej, od Podklasztornej do Szajnowicza. - Zapewnienie lepszego połączenia Ślichowic i Dalni z centrum jest niezbędne – przypomina Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach. - Druga bardzo ważna inwestycja, którą chcemy zacząć w nadchodzącym roku to budowa połączenia ulicy Tarnowskiej z rondem Czwartaków, czyli nowej drogi do osiedla Ostra Górka, która pozwoli odciążyć ulice Wrzosową. Te dwie inwestycje a także budowa pętli autobusowych na Bukówce i przy ulicy Sikorskiego nie zależą tylko od zgody radnych, ale przede wszystkim Komisji Europejskiej. Ona ma zdecydować, czy możemy przeznaczyć na ten cel oszczędności z budowy węzła Żelazna. Decyzja ma być na początku roku. Bez unijnej pomocy te przedsięwzięcia nie powstaną.
PRZESUNIĘTE Z ROKU NA ROK
Do projektu przyszłorocznego budżetu wpisano także budowę drugiego pasma ulicy Ściegiennego, od Tarnowskiej do granic miasta. Inwestycja ma być w części sfinansowana z unijnego funduszu, ale dotacja nie jest jeszcze przyznana. Także z tego roku na przyszły spadły dwie przebudowy: placu przed Wojewódzkim Domem Kultury wraz z budową łącznika do Wojska Polskiego oraz rewitalizacja ulic Wesołej, Czerwonego Kryza, Mickiewicza i Leonarda (od Rynku do Wesołej).
O drugi pas ruchu zostanie rozbudowana aleja 1000-lecia Państwa Polskiego ( nowa jezdnia powstanie od strony akademików). Tę inwestycję wspólne sfinansuje miasto i właściciel Galerii Korona. Ta budowa również została przesunięta z 2011 roku.
Nowym pomysłem, który będzie realizowany w 2012 roku jest poszerzenie ulicy Tarnowskiej (od Bohaterów Warszawy), Źródłowej i Solidarności (do Domaszowskiej) o buspas. Zostanie on dobudowany od strony wschodniej. Pod drugiej stronie (bliżej centrum) nie ma miejsca na taką rozbudowę. Konieczne byłoby wyburzenie kilku budynków i stacji benzynowej.
Buspas ma być dobudowany także do ulicy Grunwaldzkiej, po obu jej stronach, od Mielczarskiego do Jagiellońskiej.
Drogowcy planują wyremontować część wiaduktu w ulicy 1- Maja, fragment od strony kościoła jest budowany w ramach węzła Żelazna, ale pozostała część, od strony Jagiellońskiej musi być zmodernizowana.
DROGOWCY W OSIEDLACH
Mieszkańcy Bocianka zobaczą drogowców w dwóch miejscach, na ulicy Kasprowicza, która zostanie przedłużona do alei Solidarności oraz na przebudowie skrzyżowania ulicy Starej i Warszawskiej, gdzie powstanie sygnalizacja świetlna. Światła będą montowane na skrzyżowaniu Krakowskiej i Chorzowskiej (działająca tam sygnalizacja jest tymczasowa).
Miasto sfinansuje również remont kładki w ulicy Karczówkowskiej.
W budżecie znajdziemy budowę kilku dróg lokalnych. Ulice Żółkiewskiego i Wydryńską w całości sfinansuje miasto. Mieszkańcy czterech ulic mogą liczyć na dofinansowanie inicjatywy społecznej budowy ulic Chełmońskiego, Różyckiego, Domki i Lisowszczyków.
Piesi również odczują poprawę nawierzchni pod nogami. Na razie zaplanowano remont chodników w ulicy Grunwaldzkiej, Mielczarskiego, Jagiellońskiej, Warszawskiej i Toporowskiego.
Budowę oświetlenia, od podstaw albo modernizację istniejącego zaplanowano na ulicy Fosforytowej, Domki, Szczepaniaka (przy dojściu do bloku), Kaczowej, Jaworowej, Gustawa Morcinka, Orląt Lwowskich, Janowskiej, Żeromskiego (od Seminaryjskiej do Zagórskiej i Wróblewskiego) i Żelaznogórskiej.
Powyższe inwestycje to propozycje w projekcie budżetu miasta przygotowanym przez urzędników, radni mogą jeszcze zgłosić swoje wnioski powodując jego zmiany.
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /187912028
Które kieleckie ulice zostaną wyremontowane w przyszłym roku, a które inwestycje z powodu kryzysu zostały odłożone na później?
W przyszłym roku ma się rozpocząć rewitalizacja ulic Wesołej, Czerwonego Kryza, Mickiewicza i Leonarda. Mają one odzyskać osiemnastowieczny wygląd.
Trwają prace nad przyszłorocznym budżetem Kielc, czyli planem miejskich wydatków. Rozpoczynamy cykl, w którym będziemy go Państwu prezentować. Dziś pokazaliśmy jego część dotyczącą dróg. W kolejnych wydaniach ujawnimy, jakie zmiany planują urzędnicy w szkolnictwie. Którym szkołom grozi likwidacja lub przeprowadzka, gdzie powstaną nowe boiska sportowe itp.
Budowa drugiego pasam Grunwaldzkiej aż do Ślichowic, nowej drogi na Ostrą Górkę czy lokalnych uliczek jak Żółkiewskiego czy Chełmońskiego w Kielcach to niektóre inwestycje zaplanowane na 2012 rok. Zaczynamy cykl artykułów poświęconych projektowi budżetu miasta na przyszły rok.
W trudnym, 2012 roku oszczędności dotkną także inwestycje drogowe. Miasto chce wydać na nie ponad 300 milionów złotych, o 80 milionów złotych więcej niż rok temu. Kontynuowane będą drogowe prace zaczęte w tym roku, rozpoczną się także nowe. Z kilku dużych trzeba było jednak zrezygnować z powodu kryzysu.
Najważniejsza inwestycja planowana na przyszły rok to budowa drugiego pasma ulicy Grunwaldzkiej, od Podklasztornej do Szajnowicza. - Zapewnienie lepszego połączenia Ślichowic i Dalni z centrum jest niezbędne – przypomina Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach. - Druga bardzo ważna inwestycja, którą chcemy zacząć w nadchodzącym roku to budowa połączenia ulicy Tarnowskiej z rondem Czwartaków, czyli nowej drogi do osiedla Ostra Górka, która pozwoli odciążyć ulice Wrzosową. Te dwie inwestycje a także budowa pętli autobusowych na Bukówce i przy ulicy Sikorskiego nie zależą tylko od zgody radnych, ale przede wszystkim Komisji Europejskiej. Ona ma zdecydować, czy możemy przeznaczyć na ten cel oszczędności z budowy węzła Żelazna. Decyzja ma być na początku roku. Bez unijnej pomocy te przedsięwzięcia nie powstaną.
PRZESUNIĘTE Z ROKU NA ROK
Do projektu przyszłorocznego budżetu wpisano także budowę drugiego pasma ulicy Ściegiennego, od Tarnowskiej do granic miasta. Inwestycja ma być w części sfinansowana z unijnego funduszu, ale dotacja nie jest jeszcze przyznana. Także z tego roku na przyszły spadły dwie przebudowy: placu przed Wojewódzkim Domem Kultury wraz z budową łącznika do Wojska Polskiego oraz rewitalizacja ulic Wesołej, Czerwonego Kryza, Mickiewicza i Leonarda (od Rynku do Wesołej).
O drugi pas ruchu zostanie rozbudowana aleja 1000-lecia Państwa Polskiego ( nowa jezdnia powstanie od strony akademików). Tę inwestycję wspólne sfinansuje miasto i właściciel Galerii Korona. Ta budowa również została przesunięta z 2011 roku.
Nowym pomysłem, który będzie realizowany w 2012 roku jest poszerzenie ulicy Tarnowskiej (od Bohaterów Warszawy), Źródłowej i Solidarności (do Domaszowskiej) o buspas. Zostanie on dobudowany od strony wschodniej. Pod drugiej stronie (bliżej centrum) nie ma miejsca na taką rozbudowę. Konieczne byłoby wyburzenie kilku budynków i stacji benzynowej.
Buspas ma być dobudowany także do ulicy Grunwaldzkiej, po obu jej stronach, od Mielczarskiego do Jagiellońskiej.
Drogowcy planują wyremontować część wiaduktu w ulicy 1- Maja, fragment od strony kościoła jest budowany w ramach węzła Żelazna, ale pozostała część, od strony Jagiellońskiej musi być zmodernizowana.
DROGOWCY W OSIEDLACH
Mieszkańcy Bocianka zobaczą drogowców w dwóch miejscach, na ulicy Kasprowicza, która zostanie przedłużona do alei Solidarności oraz na przebudowie skrzyżowania ulicy Starej i Warszawskiej, gdzie powstanie sygnalizacja świetlna. Światła będą montowane na skrzyżowaniu Krakowskiej i Chorzowskiej (działająca tam sygnalizacja jest tymczasowa).
Miasto sfinansuje również remont kładki w ulicy Karczówkowskiej.
W budżecie znajdziemy budowę kilku dróg lokalnych. Ulice Żółkiewskiego i Wydryńską w całości sfinansuje miasto. Mieszkańcy czterech ulic mogą liczyć na dofinansowanie inicjatywy społecznej budowy ulic Chełmońskiego, Różyckiego, Domki i Lisowszczyków.
Piesi również odczują poprawę nawierzchni pod nogami. Na razie zaplanowano remont chodników w ulicy Grunwaldzkiej, Mielczarskiego, Jagiellońskiej, Warszawskiej i Toporowskiego.
Budowę oświetlenia, od podstaw albo modernizację istniejącego zaplanowano na ulicy Fosforytowej, Domki, Szczepaniaka (przy dojściu do bloku), Kaczowej, Jaworowej, Gustawa Morcinka, Orląt Lwowskich, Janowskiej, Żeromskiego (od Seminaryjskiej do Zagórskiej i Wróblewskiego) i Żelaznogórskiej.
Powyższe inwestycje to propozycje w projekcie budżetu miasta przygotowanym przez urzędników, radni mogą jeszcze zgłosić swoje wnioski powodując jego zmiany.
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /187912028
<klawy tekścik w tym miejscu>