MAZ-y wyjadą z Kielc?
MPK wystawiło na sprzedaż białoruskie autobusy MAZ 203. Niewykluczone,
- Najchętniej pozbylibyśmy się wszystkich tego typu pojazdów - przyznaje Elżbieta Śreniawska, prezes kieleckiego MPK, które ma w swojej flocie 18 wozów wyprodukowanych w Mińsku.
Dlaczego wystawiono na sprzedaż te stosunkowo nowe, bo pochodzące z 2008 roku autobusy? - Liczymy, że w zamian kupimy coś jeszcze nowszego, co pozwoli nam spełnić wymogi Zarządu Transportu Miejskiego dotyczące średniej wieku - wyjaśnia prezes.
Nieoficjalnie
mówi się, że te autobusy w porównaniu z innymi typami używanymi w MPK sprawiają sporo problemów. - To nie do końca prawda. Autobusy z silnikiem mercedesa wypadają naprawdę nieźle. Poza tym sporo się już nauczyliśmy, jeśli chodzi o ich obsługę - tłumaczy Elżbieta Śreniawska.
Niewykluczone, że MAZ-y pojadą na Śląsk. - Żadna oficjalna oferta jeszcze nie wpłynęła, ale mamy sporo telefonów w tej sprawie. Prawdopodobnie ogłoszono tam jakiś duży przetarg, w którym mogą startować - tłumaczy prezeska.
MAZ-y to pierwsze kieleckie autobusy wyposażone w klimatyzację dla kierowcy. Od początku budziły sporo kontrowersji. Kupiono je w 2008 i 2009 roku, gdy MPK musiało pilnie wymienić dużą cześć taboru. Zbigniew Śledź, ówczesny dyrektor do spraw techniczno-eksploatacyjnych MPK, nie ukrywał, że na ten zakup zdecydowano się ze względu na cenę. - Jest ona bardzo konkurencyjna w porównaniu z innymi markami, a spodziewamy się, że jakość będzie na tym samym poziomie co w przypadku ukraińskich ŁAZ-ów. MAZ-y mają sporo niemieckich podzespołów, m.in. Mercedesa - tłumaczył dyrektor Śledź.
Czy MPK zdecyduje się na kolejny zakup MAZ-ów? - Ich cena jest faktycznie atrakcyjna, ale decyzję podejmą fachowcy. Przecież w naszym taborze mamy już solarisy i mercedesy, mógłby się też pojawić autosan - dopowiada dyplomatycznie prezes MPK.
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... ielc_.html