Polski Bus - nowy przewoźnik
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR
- Sebastian
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 535
- Rejestracja: 23 sierpnia 2007, o 13:19
- Lokalizacja: WIETRZNIA
Polski Bus - nowy przewoźnik
Po Polsce (i nie tylko) za złotówkę?
NOWY PRZEWOŹNIK ZAPOWIADA CENOWĄ REWOLUCJĘ
W poniedziałek na polskim rynku oficjalnie pojawi się firma PolskiBus, za którą stoi szkocki milioner Brian Souter, właściciel firmy Stagecoach. Nowy przewoźnik będzie kursował między 16 największymi polskimi miastami oraz czterema europejskimi stolicami. Promocyjne ceny mają zaczynać się od złotówki.
Ma być szybko, tanio, komfortowo. Zarówno w podróży, jak i przy kupowaniu biletu. Tak przynajmniej wynika z krótkiej informacji na stronie internetowej firmy, której pełna wersja ma ruszyć o godz. 13:30 w poniedziałek. Mniej więcej wtedy mamy poznać szczegółowe plany biznesowe PolskiegoBusa.
– System rezerwacji będzie taki jak w tanich liniach lotniczych. Ceny będą zaczynały się od 1 zł – zdradza "DGP" anonimowo osoba związana ze spółką.
Pełna lista kierunków, którą można odczytać na szybie autobusu reklamującego stronę to: Berlin, Białystok, Bratysława, Bydgoszcz, Częstochowa, Gdańsk, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łódź, Ostróda, Piła, Poznań, Praga, Szczecin, Toruń, Warszawa, Wiedeń, Wrocław. Do przewozów firma ma wykorzystać aż 70 nowoczesnych autobusów holenderskiej marki Van Hool.
Szkot na polskiej drodze
Chociaż Stagecoach jest jednym z największych przedsiębiorstw transportowych Wielkiej Brytanii, gdzie ma 14-proc. udziałów w rynku przewozów autobusowych i 25-proc. w rynku przewozów kolejowych, to nie wiadomo, jak poradzi sobie w Polsce.
Jak przypomina gazeta, w połowie lat 90. firma Polski Express, kontrolowana przez brytyjski National Express, zaoferowała Polakom komfortowe dalekobieżne przewozy autobusowe w cenach zbliżonych do oferowanych wtedy przez przestarzałe autobusy PKS. Jednak po kilku latach działalności Brytyjczycy wycofali się z Polski, bo państwowe przedsiębiorstwa skutecznie zablokowały firmie dostęp do zarządzanych przez siebie dworców.
Obecnie w Polsce działa ok. 1200 przewoźników, w tym tylko 157 podmiotów wywodzących się z dawnego PKS. Zgodnie z danymi GUS ponad 23 tys. połączeń autobusowych w naszym kraju obsługuje obecnie około 45 tys. autobusów. Największą flotą, ponad 100 pojazdów, dysponuje prywatna Veolia. 70 autobusów Souter Holdings Poland to liczba zbliżona do floty w posiadaniu największych PKS-ów, takich jak Starachowice czy Jelenia Góra.
Duża konkurencja powoduje, że na transporcie trudno jest zarobić. Zgodnie z danymi GUS w 2009 roku rentowność pasażerskich przewozów autobusowych wyniosła minus 5 proc.
http://www.tvn24.pl/-1,1705741,0,1,po-p ... omosc.html
NOWY PRZEWOŹNIK ZAPOWIADA CENOWĄ REWOLUCJĘ
W poniedziałek na polskim rynku oficjalnie pojawi się firma PolskiBus, za którą stoi szkocki milioner Brian Souter, właściciel firmy Stagecoach. Nowy przewoźnik będzie kursował między 16 największymi polskimi miastami oraz czterema europejskimi stolicami. Promocyjne ceny mają zaczynać się od złotówki.
Ma być szybko, tanio, komfortowo. Zarówno w podróży, jak i przy kupowaniu biletu. Tak przynajmniej wynika z krótkiej informacji na stronie internetowej firmy, której pełna wersja ma ruszyć o godz. 13:30 w poniedziałek. Mniej więcej wtedy mamy poznać szczegółowe plany biznesowe PolskiegoBusa.
– System rezerwacji będzie taki jak w tanich liniach lotniczych. Ceny będą zaczynały się od 1 zł – zdradza "DGP" anonimowo osoba związana ze spółką.
Pełna lista kierunków, którą można odczytać na szybie autobusu reklamującego stronę to: Berlin, Białystok, Bratysława, Bydgoszcz, Częstochowa, Gdańsk, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łódź, Ostróda, Piła, Poznań, Praga, Szczecin, Toruń, Warszawa, Wiedeń, Wrocław. Do przewozów firma ma wykorzystać aż 70 nowoczesnych autobusów holenderskiej marki Van Hool.
Szkot na polskiej drodze
Chociaż Stagecoach jest jednym z największych przedsiębiorstw transportowych Wielkiej Brytanii, gdzie ma 14-proc. udziałów w rynku przewozów autobusowych i 25-proc. w rynku przewozów kolejowych, to nie wiadomo, jak poradzi sobie w Polsce.
Jak przypomina gazeta, w połowie lat 90. firma Polski Express, kontrolowana przez brytyjski National Express, zaoferowała Polakom komfortowe dalekobieżne przewozy autobusowe w cenach zbliżonych do oferowanych wtedy przez przestarzałe autobusy PKS. Jednak po kilku latach działalności Brytyjczycy wycofali się z Polski, bo państwowe przedsiębiorstwa skutecznie zablokowały firmie dostęp do zarządzanych przez siebie dworców.
Obecnie w Polsce działa ok. 1200 przewoźników, w tym tylko 157 podmiotów wywodzących się z dawnego PKS. Zgodnie z danymi GUS ponad 23 tys. połączeń autobusowych w naszym kraju obsługuje obecnie około 45 tys. autobusów. Największą flotą, ponad 100 pojazdów, dysponuje prywatna Veolia. 70 autobusów Souter Holdings Poland to liczba zbliżona do floty w posiadaniu największych PKS-ów, takich jak Starachowice czy Jelenia Góra.
Duża konkurencja powoduje, że na transporcie trudno jest zarobić. Zgodnie z danymi GUS w 2009 roku rentowność pasażerskich przewozów autobusowych wyniosła minus 5 proc.
http://www.tvn24.pl/-1,1705741,0,1,po-p ... omosc.html
..w najbliższy weekend proponują...
Odjazd 01:30 Kielce,
Przyjazd 04:20 Warszawa,
2h. 50min 1 Pasażer(ów)
10.00 zł
(2.56 EUR, 62.07 CZK)
Odjazd 23:45 Warszawa,
Przyjazd 02:35 Kielce,
2h.50min 1 Pasażer(ów)
15.00 zł
(3.83 EUR, 93.11 CZK)
http://www.polskibus.com
Odjazd 01:30 Kielce,
Przyjazd 04:20 Warszawa,
2h. 50min 1 Pasażer(ów)
10.00 zł
(2.56 EUR, 62.07 CZK)
Odjazd 23:45 Warszawa,
Przyjazd 02:35 Kielce,
2h.50min 1 Pasażer(ów)
15.00 zł
(3.83 EUR, 93.11 CZK)
http://www.polskibus.com
- tomasz2719
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 867
- Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
- Lokalizacja: Kielce
Tylko dlaczego te ceny są tak różne. W sensie, że cena jest zależna od dnia. Np w wakacje, w czwartki i piątki po 5 zł (na trasie Kielce-Warszawa), a w pozostałe po 10zł? A jeśli chodzi o czerwiec to tak jak kolega zauważył, także występuje cena 15 zł. Czy oni mają do tego jakiś system?
Ostatnio zmieniony 7 czerwca 2011, o 20:44 przez tomasz2719, łącznie zmieniany 1 raz.
No cóż, to podobnie jak z samolotami, rzadko kiedy ten sam samolot w to samo miejsce kosztuje tyle samo kazdego dnia. Jakieś założenie wg. planowanego obłożenia pewnie mają, zaraz to zweryfikują na podstawie doświadczeń. Piątki zrozumiałe, ludzie często jeżdżą do Warszawy w interesach albo coś załatwić, a tego się nie robi w weekend. Niemniej nie wiem co narzekasz, czy 5 zł czy 15 zł , i tak jest zaje...Tylko dlaczego te ceny są tak różne. W sensie, że cena jest zależna od dnia. Np w wakacje, w czwartki i piątki po 5 zł (na trasie Kielce-Warszawa), a w pozostałe po 10zł? A jeśli chodzi o czerwiec to tak jak kolega zauważył, także występuje cena 15 zł. Czy oni mają do tego jakiś system?
- tomasz2719
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 867
- Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
- Lokalizacja: Kielce
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1653
- Rejestracja: 20 lutego 2008, o 20:16
- Lokalizacja: Kielce
Masz rację co do cen nie ma co narzekać gdy tabor jest w stu procentach nowy i luksusowy. Jest tylko jeden model VanHoola w PolskimBusie, więc nie będzie czegoś takiego, że to miasto jest takie i takie, to dostanie gorszy tabor, tu tego nie będzie, każdy tak samo traktowany, co bardzo mi się podoba, ta cena w porównaniu z PKP, PKSem i BUSami to pikuś, jest mocno konkurencyjna, bo TLK za ulgowy szkolny płacę ok. 30 zł, w PKSie ok. 20-25 zł, a bus chyba też 25 zł na trasie Kielce - Warszawa, a teraz do Warszawy mogę jechać od 5 do 15 zł w komfortowych warunkach z wi-fi, klimatyzacją, toaletą, regulowanymi siedzeniami, a osoby niepełnosprawne mają przystosowany dla nich tabor, co w Polsce jeszcze rzadko się spotyka.
Takich warunków dzień w dzień nie zapewni nam żadny przewoźnik, jedynie PKS Busko Zdrój puszczając MANa Coach, ale nie zawsze jego puszczają czasami Mercedesa O303, a on jest bardziej podmiejski niż dalekobieżny, żadnych udogodnień w postaci klimy, regulowanych siedzeń, tam są dwa lufciki na dachu i tyle, a więc w PKSie żeby jechać komfortowo do Warszawy z Kielc to jak los na loterii. W TLK z góry wiemy co przyjedzie, każdy dobrze wie bo tabor jednolity średnio wygodny. A w busach ciasno przez co jechać ok. 3 godziny do Wa-wy niezbyt mi się uśmiecha. Oprócz ceny jaką proponuje PolskiBus też czas podróży bardzo zadowalający wszystkim jedzie się 3 godziny z ogonkiem (TLK, PKS i bus) a PB dowiezie nas w niecałe 3 godziny, jakieś 30 minut szybciej od innych środków transportu/przewoźników. Tak więc nic tylko jeździć z tym przewoźnikiem. Tylko niech zwiększą częstotliwość na relacji Kielce - Warszawa, bo jeden kur i to jeszcze o tej porze jest dużym minusem. Wiem że to połączenie ma uzasadnienie, które dał PolskiBus, ale nie każdy z Kielc jedzie by z Warszawy udać się gdzieś dalej z PB, są też tacy, który albo jadą do kogoś w odwiedziny, ale nie będą o 4 rano do kogoś szli lub jadą załatwić sprawy, a przecież o 4 rano mało co będzie można załatwić, a właściwie to nic. Tak wię cpowinno być jeszcze co najmniej jedno lub dwa połączania jedno rano i np. jeszcze po południu.
Takich warunków dzień w dzień nie zapewni nam żadny przewoźnik, jedynie PKS Busko Zdrój puszczając MANa Coach, ale nie zawsze jego puszczają czasami Mercedesa O303, a on jest bardziej podmiejski niż dalekobieżny, żadnych udogodnień w postaci klimy, regulowanych siedzeń, tam są dwa lufciki na dachu i tyle, a więc w PKSie żeby jechać komfortowo do Warszawy z Kielc to jak los na loterii. W TLK z góry wiemy co przyjedzie, każdy dobrze wie bo tabor jednolity średnio wygodny. A w busach ciasno przez co jechać ok. 3 godziny do Wa-wy niezbyt mi się uśmiecha. Oprócz ceny jaką proponuje PolskiBus też czas podróży bardzo zadowalający wszystkim jedzie się 3 godziny z ogonkiem (TLK, PKS i bus) a PB dowiezie nas w niecałe 3 godziny, jakieś 30 minut szybciej od innych środków transportu/przewoźników. Tak więc nic tylko jeździć z tym przewoźnikiem. Tylko niech zwiększą częstotliwość na relacji Kielce - Warszawa, bo jeden kur i to jeszcze o tej porze jest dużym minusem. Wiem że to połączenie ma uzasadnienie, które dał PolskiBus, ale nie każdy z Kielc jedzie by z Warszawy udać się gdzieś dalej z PB, są też tacy, który albo jadą do kogoś w odwiedziny, ale nie będą o 4 rano do kogoś szli lub jadą załatwić sprawy, a przecież o 4 rano mało co będzie można załatwić, a właściwie to nic. Tak wię cpowinno być jeszcze co najmniej jedno lub dwa połączania jedno rano i np. jeszcze po południu.
Gwoździem do trumny Polskiego Expressu było niewątpliwie to, że wielu państwowych przewoźników, czyli PKSy, blokowały dostęp do swoich dworców, tu widać takiego problemu nie ma, PB wyznaczył już wszystkie przystanki w każdym mieście, gdzie będzie jego linia.AR pisze:Super!
Mam nadzieję, że Polski Bus nie podzieli losu Polskiego Expressu oraz że utrzymają się linie z Kielc.
- Adasiek CK
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1141
- Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
- Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa
- Adasiek CK
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1141
- Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
- Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa
Odwiedzili Kielce:
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 3713593879
Szkoda, że informacja o spotkaniach promocyjnych w Kielcach i Krakowie pojawiła się na FB (chyba) dopiero po fakcie, a na stronie przewoźnika nie pojawiła się w ogóle...
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 3713593879
Szkoda, że informacja o spotkaniach promocyjnych w Kielcach i Krakowie pojawiła się na FB (chyba) dopiero po fakcie, a na stronie przewoźnika nie pojawiła się w ogóle...
- Adasiek CK
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1141
- Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
- Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa