GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
- Adasiek CK
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1141
- Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
- Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa
- tomasz2719
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 867
- Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
- Lokalizacja: Kielce
http://naforum.zapodaj.net/a6393cda655a.jpg.html
skrzyżowanie Łódzkiej z obwodnicą, praca wre, wszysko dookoła rozkopane
skrzyżowanie Łódzkiej z obwodnicą, praca wre, wszysko dookoła rozkopane
pionki są w pionie, a poziomki w poziomie
- Adasiek CK
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1141
- Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
- Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa
To robi wrażenie. Wizualizacja przejazdu trasą S74 przez Kielce (video)
Po roku 2013 może się rozpocząć budowa trasy ekspresowej S74 przez Kielce od węzła Niewachlów do Alei Solidarności. Prezentujemy wizualizację przejazdu planowaną "ekspresówką”. To robi wrażenie.
Planiści przygotowali dwa warianty nowej trasy – w wykopie oraz na estakadzie na odcinku od kieleckiego zalewu aż do ulicy Świętokrzyskiej.
Wariant pierwszy – wykop
Odcinek trasy ekspresowej o długości 5 kilometrów, na którym zaprojektowano węzły Hubalczyków, Zagnańska oraz węzeł Kielce (to obecnie przebudowywane skrzyżowanie koło galerii "Echo”). Na całym odcinku trasy ruch lokalny wydzielony jest z trasy ekspresowej. Przewiduje się budowę 23 obiektów inżynierskich oraz wykopu w murach oporowych o długości jednego kilometra. Drogi lokalne rozprowadzające ruch z "ekspresówki” mają mieć długość 7,5 kilometra, zaplanowano budowę lub przebudowę dróg poprzecznych o łącznej długości 10 kilometrów. Projekt zakłada budowę zabezpieczeń akustycznych oraz przebudowę wiaduktów kolejowych nad ulicą Łódzką.
Wariant drugi – estakada
Odcinek trasy ekspresowej o długości 5 kilometrów, na którym zaplanowano duży węzeł zintegrowany Olszewskiego - Zagnańska oraz węzeł Kielce (ten sam, co w poprzednim wariancie). Tutaj także wydzielony jest ruch lokalny poprzez budowę jezdni rozprowadzających o długości 5,5 kilometra. Wariant przewiduje budowę 21 obiektów inżynierskich w tym estakady o długości 830 metrów od zalewu do ulicy Warszawskiej. Przewidziano budowę ekranów akustycznych oraz wiaduktów kolejowych.
We wtorek odbyły się społeczne konsultacje z mieszkańcami, którzy mogli wyrazić swoje opinie na temat proponowanych rozwiązań komunikacyjnych.
film http://www.youtube.com/watch?v=5exi96HU ... r_embedded
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /733872349
Po roku 2013 może się rozpocząć budowa trasy ekspresowej S74 przez Kielce od węzła Niewachlów do Alei Solidarności. Prezentujemy wizualizację przejazdu planowaną "ekspresówką”. To robi wrażenie.
Planiści przygotowali dwa warianty nowej trasy – w wykopie oraz na estakadzie na odcinku od kieleckiego zalewu aż do ulicy Świętokrzyskiej.
Wariant pierwszy – wykop
Odcinek trasy ekspresowej o długości 5 kilometrów, na którym zaprojektowano węzły Hubalczyków, Zagnańska oraz węzeł Kielce (to obecnie przebudowywane skrzyżowanie koło galerii "Echo”). Na całym odcinku trasy ruch lokalny wydzielony jest z trasy ekspresowej. Przewiduje się budowę 23 obiektów inżynierskich oraz wykopu w murach oporowych o długości jednego kilometra. Drogi lokalne rozprowadzające ruch z "ekspresówki” mają mieć długość 7,5 kilometra, zaplanowano budowę lub przebudowę dróg poprzecznych o łącznej długości 10 kilometrów. Projekt zakłada budowę zabezpieczeń akustycznych oraz przebudowę wiaduktów kolejowych nad ulicą Łódzką.
Wariant drugi – estakada
Odcinek trasy ekspresowej o długości 5 kilometrów, na którym zaplanowano duży węzeł zintegrowany Olszewskiego - Zagnańska oraz węzeł Kielce (ten sam, co w poprzednim wariancie). Tutaj także wydzielony jest ruch lokalny poprzez budowę jezdni rozprowadzających o długości 5,5 kilometra. Wariant przewiduje budowę 21 obiektów inżynierskich w tym estakady o długości 830 metrów od zalewu do ulicy Warszawskiej. Przewidziano budowę ekranów akustycznych oraz wiaduktów kolejowych.
We wtorek odbyły się społeczne konsultacje z mieszkańcami, którzy mogli wyrazić swoje opinie na temat proponowanych rozwiązań komunikacyjnych.
film http://www.youtube.com/watch?v=5exi96HU ... r_embedded
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /733872349
<klawy tekścik w tym miejscu>
Po ch..ju wybór.
Moja propozycja to tunel (z prawdziwego zdarzenia) na odcinku GE-Zagnańska (węzeł), a reszta wykop + poziom 0.
To i tak daleka bajka. Teraz przydałoby się 2x2 (nawet o statusie G) od Hubalczyków do Zakładowej scalone z tym co ma być po przebudowie węzła Niewachlów i dróg okołotargowych.
Moja propozycja to tunel (z prawdziwego zdarzenia) na odcinku GE-Zagnańska (węzeł), a reszta wykop + poziom 0.
To i tak daleka bajka. Teraz przydałoby się 2x2 (nawet o statusie G) od Hubalczyków do Zakładowej scalone z tym co ma być po przebudowie węzła Niewachlów i dróg okołotargowych.
moim zdaniem zdecydowanie estakada odpada, zrobi sie centrum żulersko dresiarskie pod spodem, poza domy dookoła zdecydowanie na tym stracą, to jest dobre tam gdzie nie ma zabudowy blisko, przypominają mi się amerykańskie filmy i widoki pociągów kursujących w miastach nad ulicą, straszne
pionki są w pionie, a poziomki w poziomie
Mozna?
Obwodnica przetnie Ursynów w tunelu. Most bez pylonów
Południowa obwodnica Warszawy przetnie Ursynów w 2,5-kilometrowym tunelu, a most między Wilanowem i Wawrem nie może mieć pylonów - wynika z wydanej właśnie decyzji środowiskowej. Na razie nie ma jednak pieniędzy na budowę trasy.
Starania o wydanie decyzje środowiskowej dla południowej obwodnicy od Puławskiej do trasy lubelskiej trwały od kilku lat. W 2008 r. zostały zahamowane po protestach ekologów, którzy w sądzie doprowadzili do uchylenia postanowienia ministra środowiska. Jednym z powodów był brak porównania różnych przebiegów trasy. Zaczęto więc porównywać sposoby przecięcia Ursynowa, Wilanowa i Wawra. W jednym z wariantów trasa biegłaby w tunelu pod Wisłą, co miałoby wykluczyć negatywny wpływ arterii na dziką rzekę. To byłoby jednak rekordowo drogie rozwiązanie.
Wydana właśnie przez regionalną dyrekcję ochrony środowiska decyzja rozwiewa wątpliwości. Na Ursynowie trasa ma biec wzdłuż ul. Płaskowickiej w tunelu, także pod linią metra. Będzie miał on 2650 m długości i będzie się zaczynał kilkaset metrów przed skrzyżowaniem Płaskowickiej i Pileckiego, a kończył na skarpie. Wisłę ekspresówka przetnie mostem - płaską konstrukcją bez pylonów, by umożliwić migrację ptaków.
Na razie nie wiadomo jednak, kiedy ten odcinek południowej obwodnicy Warszawy może być budowany. W Generalnej Dyrekcji Dróg mówią ogólnie o drugiej połowie tego dziesięciolecia. Tunel na Ursynowie, most na Wiśle, długie estakady w Mazowieckim Parku Krajobrazowym sprawią, że to będzie rekordowy drogi odcinek. Może kosztować co najmniej 4-5 mld zł.
Biegnąca od autostrady południowa obwodnica długo będzie się urywać przy ul. Puławskiej. Na drugą stronę Wisły trzeba będzie się przedzierać w ogromnych korkach m.in. w Dolinie Służewieckiej
Można!
Szkoda tylko, ze nie u nas , ale może jeszcze nie wszystko stracone
Tylko potrzebne są działania zarówno na poziomie lokalnym (lobbowanie za pełnym tunelem), jak i na stopniu centralnym (negatywna decyzja środowiskowa na budowę czegokolwiek innego jak pełen tunel). Może ekolodzy by się przyłączyli?
Szkoda tylko, ze nie u nas , ale może jeszcze nie wszystko stracone
Tylko potrzebne są działania zarówno na poziomie lokalnym (lobbowanie za pełnym tunelem), jak i na stopniu centralnym (negatywna decyzja środowiskowa na budowę czegokolwiek innego jak pełen tunel). Może ekolodzy by się przyłączyli?