hahahahah zaraz padnę, a przez ostatnie 4 miesiące to był siarczysty mróz i śniegu 20 cmEcho Dnia pisze:(...) Wykorzystujemy każdą porę, aby kontynuować roboty (...)
Rewitalizacja Środmieścia Kielc - Nowy Świat
- tomasz2719
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 867
- Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
- Lokalizacja: Kielce
Jadąc dziś ulicą Al. IX W. Kielc, zauważyłem, że koparka pracowała pełną parą przy chodniku po północnej stronie, bliżej ronda Herlinga-Grudzińskiego. Ale jednak jest pewno 'ale'. Chyba ta koparka (albo może coś innego) przekrzywił tablice ze znakiem (chyba ze szlakiem turystycznym; ten brązowy). Znak stał gdzie trzeba, ale sama tablica była skrzywiona.
- michal_ck
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 2682
- Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
- Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa
Mnie wkurzyło to, że:
- bardzo uszkodzili drzewa w czasie nieudolnego remontu;
- najpierw układali kostkę na pasku dzielącym jezdnie bliżej ronda, a potem rozbierali, żeby zakopać pachołki pod płotki rozdzielające jezdnie.
MASAKRA.
- bardzo uszkodzili drzewa w czasie nieudolnego remontu;
- najpierw układali kostkę na pasku dzielącym jezdnie bliżej ronda, a potem rozbierali, żeby zakopać pachołki pod płotki rozdzielające jezdnie.
MASAKRA.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II
Koniec prac na skrzyżowaniu Alei IX Wieków Kielc i ulicy Nowy Świat
Pod koniec tygodnia mają zakończyć się prace przy przebudowie Alei IX Wieków Kielc, choć prace nie przebiegają bez kolejnych problemów.
Sygnalizatory świetlne na skrzyżowaniu Alei IX Wieków i ulicy Nowy Świat zostały niewłaściwie zamontowane. Henryk Sztorc, inżynier kontraktu wyjaśnia, że wykonawca zainstalował je niezgodnie z projektem.
Ponadto trwają jeszcze ostatnie prace wykończeniowe chodników i wszelkie nieprawidłowości mają być usunięte.
Według założeń umowy- realizacja przebudowy Alei IX Wieków Kielc wraz z przebiciem ulicy Nowy Świat do ulicy Piotrkowskiej miała być wykonana do końca grudnia zeszłego roku. Wykonawca za okres opóźnienia zapłaci karę, jednak jej wysokość znana będzie dopiero po zakończeniu inwestycji. Koszt przebudowy wynosi 9 milionów złotych.
Paweł Kocańda
pawel.kocanda@radio.kielce.pl
Radio Kielce
Pod koniec tygodnia mają zakończyć się prace przy przebudowie Alei IX Wieków Kielc, choć prace nie przebiegają bez kolejnych problemów.
Sygnalizatory świetlne na skrzyżowaniu Alei IX Wieków i ulicy Nowy Świat zostały niewłaściwie zamontowane. Henryk Sztorc, inżynier kontraktu wyjaśnia, że wykonawca zainstalował je niezgodnie z projektem.
Ponadto trwają jeszcze ostatnie prace wykończeniowe chodników i wszelkie nieprawidłowości mają być usunięte.
Według założeń umowy- realizacja przebudowy Alei IX Wieków Kielc wraz z przebiciem ulicy Nowy Świat do ulicy Piotrkowskiej miała być wykonana do końca grudnia zeszłego roku. Wykonawca za okres opóźnienia zapłaci karę, jednak jej wysokość znana będzie dopiero po zakończeniu inwestycji. Koszt przebudowy wynosi 9 milionów złotych.
Paweł Kocańda
pawel.kocanda@radio.kielce.pl
Radio Kielce
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Czy to jest miejsce na znak drogowy?
Chyba człowiek który montował znak zamienił się z czymś na głowy... nie mówiąc już o jakości montażu...
Nie dość, że na chodniku "pięknie" zamontowana jest już latarnia, to oprócz tego, że znak dodatkowo będzie przeszkadzał przy wejściu do autobusu, to nie będzie go zza niego widać.
Chyba człowiek który montował znak zamienił się z czymś na głowy... nie mówiąc już o jakości montażu...
Nie dość, że na chodniku "pięknie" zamontowana jest już latarnia, to oprócz tego, że znak dodatkowo będzie przeszkadzał przy wejściu do autobusu, to nie będzie go zza niego widać.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
serio niezłe , pare metrów dalej jest ziemna "wysepka" , i to bliżej drogi jakby tam nie dało się tego znaku wkopać tylko niszczyć nowy chodnik, jak na tym miejscu do parkowania stanie coś wyższego to po prostu znak jest niewidoczny, nie wiem czy są jakieś dokładne przepisy mówiące w jakiej odległosci od skrzyżowania ma stać znak , ale to wygląda jak jakiś drogowy kabaret
pionki są w pionie, a poziomki w poziomie
- Krzysiek Kielce
- Posty: 308
- Rejestracja: 2 grudnia 2008, o 16:11
- Lokalizacja: KIELCE
- Adasiek CK
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1141
- Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
- Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa
Koniec remontu al. IX wieków Kielc. Dużo tych "ale" na alei
Marcin Sztandera
2011-04-19, ostatnia aktualizacja 2011-04-19 08:21
Gazetowy Nadzór Budowy. Jedna z najbardziej krytykowanych inwestycji w mieście - przebudowa skrzyżowania al. IX wieków Kielc i ul. Nowy Świat - we wtorek oficjalnie ma się zakończyć. Byliśmy tam sprawdzić, jak to wyszło.
O tej inwestycji pisaliśmy już wielokrotnie. To warty blisko 9 mln złotych jeden z etapów unijnego programu rewitalizacji śródmieścia Kielc. Roboty prowadziło konsorcjum Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych i Przedsiębiorstwa Robót Drogowo-Mostowych CEZET. Inwestycja obejmująca m.in. przedłużenie ul. Nowy Świat do ul. Piotrkowskiej oraz modernizację al. IX wieków Kielc miała się zakończyć w połowie grudnia. Ale drogowcy terminu nie dotrzymali. Tłumaczyli, że nie zdążyli, bo instalacje podziemnie nie zgadzały się z dokumentacją. Poprosili o przesunięcie terminu na wiosnę i zgodę dostali. - Prawdopodobnie we wtorek zgłosimy do MZD zakończenie prac. Teraz trwają ostatnie porządki - zapowiadał wczoraj Tomasz Biały, wiceprezes KPRD.
- Ten termin wyznaczył sobie sam wykonawca, bo pierwotny termin upływał w połowie grudnia. My czekamy na zgłoszenie - mówi Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.
W ramach Gazetowego Nadzoru Budowy postanowiliśmy sprawdzić, jaki jest efekt prac.
Nieźle wyszła nawierzchnia al. IX wieków Kielc. Gorzej wyglądają krawężniki przy samej jezdni. Niektóre są wyszczerbione. Taką samą kostkę i płyty można wczoraj zobaczyć też na chodniku oraz ścieżce rowerowej, ale drogowcy je wymieniali. - Nikt by świadomie nie ułożył popękanych elementów. To m.in. efekt zimy - tłumaczył Biały.
Kiepsko wyglądała też obróbka wokół znaków ustawionych np. na ul. Nowy Świat oraz przy przystanku na wysokości nowego budynku Bechera, brakowało tam kilku kostek.
Najgorzej wygląda zakończenie nowego chodnika w rejonie ul Targowej. Jest on kilkadziesiąt centymetrów wyżej niż stary chodnik. - Zrobiliśmy go jest zgodnie z projektem. Czekamy teraz na dyspozycję z MZD, jak mamy wykonać łagodne przejście ze starej części - wyjaśnia dyrektor Biały.
Sporo zastrzeżeń można mieć też do... liczby znaków i sposobu ich ustawienia na chodniku. Najlepszym, czyli najgorszym, przykładem jest zatoka autobusowa przy ul. Nowy Świat w rejonie hotelu Dal. Na pasażerów wysiadających z autobusu czekają dwie niespodzianki: na środku zatoki stoi latarnia, a kilka metrów dalej, na jednym słupku są dwa znaki informujące o zmianie pierwszeństwa przejazdu. Niewiele lepiej jest przy al. IX wieków Kielc, szczególnie w rejonie Menory. Na chodniku pomiędzy latarniami są znaki drogowe, nawet stojące na dwóch słupkach. W efekcie piesi zamiast chodnikiem, idą dużo wygodniej po nowej ścieżce rowerowej, a rowerzyści ich wyprzedzają. Dlaczego znaków nie zamontowano więc na latarniach? - To zależy m.in. od warunków wiatrowych i obciążeń, które muszą przenosić słupy oświetleniowe. Poza tym niekiedy znaki muszą być zlokalizowane tak, a nie inaczej, ze względu na ich czytelność - mówi Wójcik. Podkreśla, że oznakowanie będzie jeszcze weryfikowane. - To cały czas plac budowy. Po zakończeniu prac niewykluczone, że oznakowanie będzie uproszczone - tłumaczy dyrektor Wójcik.
Na ścieżce rowerowej w niektórych miejscach kiepsko wyszło połączenie kostki z włazami do obsługi instalacji podziemnych. Rowerzyści uwag mają jednak dużo więcej, m.in. taką, że zrobiono nawierzchnię z kostki, a nie z asfaltu, oraz że poprowadzono ścieżkę za chodnikiem, a nie bezpośrednio przy jezdni. - Proszę sobie wyobrazić, co będzie, gdy powstaną kolejne budynki z wyjściem na al. IX wieków Kielc. Rowerzyści będą jeździć tuż przed wejściem do nich - mówi Wiktor Mrozowski ze stowarzyszenia Kieleckie Inwestycje, zapalony cyklista. Dodaje, że zabrakło też skrajni, bo ścieżka biegnie tuż przy murku ogradzającym ŚUW. - A zgodnie z rozporządzeniem ministra transportu ścieżka rowerowa powinna być odsunięta od innych przeszkód, takich jak np. latarnie, o 0,2 metra - mówi Mrozowski.
- Ścieżka powstała zgodnie z projektem, ale zainteresuję się tą sprawą. Proszę pamiętać, że po zgłoszeniu inwestycji do odbioru będziemy sprawdzać jej jakość i zlecać ewentualne poprawki - podkreśla dyrektor Wójcik.
Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... _ale_.html
Marcin Sztandera
2011-04-19, ostatnia aktualizacja 2011-04-19 08:21
Gazetowy Nadzór Budowy. Jedna z najbardziej krytykowanych inwestycji w mieście - przebudowa skrzyżowania al. IX wieków Kielc i ul. Nowy Świat - we wtorek oficjalnie ma się zakończyć. Byliśmy tam sprawdzić, jak to wyszło.
O tej inwestycji pisaliśmy już wielokrotnie. To warty blisko 9 mln złotych jeden z etapów unijnego programu rewitalizacji śródmieścia Kielc. Roboty prowadziło konsorcjum Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych i Przedsiębiorstwa Robót Drogowo-Mostowych CEZET. Inwestycja obejmująca m.in. przedłużenie ul. Nowy Świat do ul. Piotrkowskiej oraz modernizację al. IX wieków Kielc miała się zakończyć w połowie grudnia. Ale drogowcy terminu nie dotrzymali. Tłumaczyli, że nie zdążyli, bo instalacje podziemnie nie zgadzały się z dokumentacją. Poprosili o przesunięcie terminu na wiosnę i zgodę dostali. - Prawdopodobnie we wtorek zgłosimy do MZD zakończenie prac. Teraz trwają ostatnie porządki - zapowiadał wczoraj Tomasz Biały, wiceprezes KPRD.
- Ten termin wyznaczył sobie sam wykonawca, bo pierwotny termin upływał w połowie grudnia. My czekamy na zgłoszenie - mówi Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.
W ramach Gazetowego Nadzoru Budowy postanowiliśmy sprawdzić, jaki jest efekt prac.
Nieźle wyszła nawierzchnia al. IX wieków Kielc. Gorzej wyglądają krawężniki przy samej jezdni. Niektóre są wyszczerbione. Taką samą kostkę i płyty można wczoraj zobaczyć też na chodniku oraz ścieżce rowerowej, ale drogowcy je wymieniali. - Nikt by świadomie nie ułożył popękanych elementów. To m.in. efekt zimy - tłumaczył Biały.
Kiepsko wyglądała też obróbka wokół znaków ustawionych np. na ul. Nowy Świat oraz przy przystanku na wysokości nowego budynku Bechera, brakowało tam kilku kostek.
Najgorzej wygląda zakończenie nowego chodnika w rejonie ul Targowej. Jest on kilkadziesiąt centymetrów wyżej niż stary chodnik. - Zrobiliśmy go jest zgodnie z projektem. Czekamy teraz na dyspozycję z MZD, jak mamy wykonać łagodne przejście ze starej części - wyjaśnia dyrektor Biały.
Sporo zastrzeżeń można mieć też do... liczby znaków i sposobu ich ustawienia na chodniku. Najlepszym, czyli najgorszym, przykładem jest zatoka autobusowa przy ul. Nowy Świat w rejonie hotelu Dal. Na pasażerów wysiadających z autobusu czekają dwie niespodzianki: na środku zatoki stoi latarnia, a kilka metrów dalej, na jednym słupku są dwa znaki informujące o zmianie pierwszeństwa przejazdu. Niewiele lepiej jest przy al. IX wieków Kielc, szczególnie w rejonie Menory. Na chodniku pomiędzy latarniami są znaki drogowe, nawet stojące na dwóch słupkach. W efekcie piesi zamiast chodnikiem, idą dużo wygodniej po nowej ścieżce rowerowej, a rowerzyści ich wyprzedzają. Dlaczego znaków nie zamontowano więc na latarniach? - To zależy m.in. od warunków wiatrowych i obciążeń, które muszą przenosić słupy oświetleniowe. Poza tym niekiedy znaki muszą być zlokalizowane tak, a nie inaczej, ze względu na ich czytelność - mówi Wójcik. Podkreśla, że oznakowanie będzie jeszcze weryfikowane. - To cały czas plac budowy. Po zakończeniu prac niewykluczone, że oznakowanie będzie uproszczone - tłumaczy dyrektor Wójcik.
Na ścieżce rowerowej w niektórych miejscach kiepsko wyszło połączenie kostki z włazami do obsługi instalacji podziemnych. Rowerzyści uwag mają jednak dużo więcej, m.in. taką, że zrobiono nawierzchnię z kostki, a nie z asfaltu, oraz że poprowadzono ścieżkę za chodnikiem, a nie bezpośrednio przy jezdni. - Proszę sobie wyobrazić, co będzie, gdy powstaną kolejne budynki z wyjściem na al. IX wieków Kielc. Rowerzyści będą jeździć tuż przed wejściem do nich - mówi Wiktor Mrozowski ze stowarzyszenia Kieleckie Inwestycje, zapalony cyklista. Dodaje, że zabrakło też skrajni, bo ścieżka biegnie tuż przy murku ogradzającym ŚUW. - A zgodnie z rozporządzeniem ministra transportu ścieżka rowerowa powinna być odsunięta od innych przeszkód, takich jak np. latarnie, o 0,2 metra - mówi Mrozowski.
- Ścieżka powstała zgodnie z projektem, ale zainteresuję się tą sprawą. Proszę pamiętać, że po zgłoszeniu inwestycji do odbioru będziemy sprawdzać jej jakość i zlecać ewentualne poprawki - podkreśla dyrektor Wójcik.
Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... _ale_.html
<klawy tekścik w tym miejscu>