Organizacja ruchu w zrewitalizowanym centrum miasta Kielce

Działamy!

Moderatorzy: sueno, MeehoweCK, Masmix, CKfan, AR, Geodeta, grzebo, maciej, mp, michal_ck, RZ, Kot, Jarek, Oskar, Petras

Awatar użytkownika
Masmix
Posty: 403
Rejestracja: 21 września 2008, o 10:51
Lokalizacja: Kielce

Organizacja ruchu w zrewitalizowanym centrum miasta Kielce

Post autor: Masmix » 25 lutego 2011, o 15:46

Organizacja ruchu w zrewitalizowanym centrum miasta Kielce

Mapa do celów konsultacji społecznych dotyczących docelowej organizacji ruchu w zrewitalizowanym centrum miasta Kielce. .
Propozycje zmian naniesionych na mapkę prosimy wysyłać pocztą na adres lub pocztą elektroniczną.

Mapa do pobrania: ftp://ftp.mzd.kielce.pl/Konsultacje/org ... entrum.pdf

Śmiało! Ja na dniach zamieszczę swoje propozycje.
Mamy jeszcze sporo czasu, spokojnie możemy wypracować naprawdę dobre rozwiązania, które będą nie do podważenia przez MZD 8)
Jest też w mediach parę artykułów na ten temat ale to chyba nie miejsce żeby je zamieszczać.

Awatar użytkownika
Masmix
Posty: 403
Rejestracja: 21 września 2008, o 10:51
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Masmix » 10 marca 2011, o 01:34

Obrazek


Czerwonym - ulice dwukierunkowe
Pomarańczowym - ulice o ruchu jednokierunkowym
Niebieskim - ulice ruchu lokalnego z dominacją ruchu pieszego

Obrazek


Jasnozielonym - ulice dopuszczające ruch autobusowy dwukierunkowy
Ciemnozielonym - ulice dopuszczające ruch autobusowy jednokierunkowy

Podkreślam, że nie są to proponowane trasy linii, a ulice gdzie komunikacja miejska powinna być dopuszczona.

Awatar użytkownika
RZ
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3623
Rejestracja: 29 marca 2006, o 20:48

Post autor: RZ » 10 marca 2011, o 02:00

No cóż - zdecydowanie nie zmieniam zdania jeśli chodzi o ulicę Dużą - pomysł puszczenia nią autobusów uważam za zły. Podobnie z ul. Św. Leonarda na odcinku między Rynkiem a Wesołą. Chcę tam widzieć deptak z ogródkami a nie przeciskający się autobus. Jedyny wjazd na Rynek powinien być wg mnie to taki jaki zaplanowano teraz: Warszawska-północna pierzeja Rynku-Piotrkowska.
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)

Awatar użytkownika
Masmix
Posty: 403
Rejestracja: 21 września 2008, o 10:51
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Masmix » 10 marca 2011, o 02:27

Taki dojazd niczego nie zmieni w obsłudze komunikacyjnej centrum.

Może to zły przykład bo szerokość ulic nie ta... ale na Nowym Świecie w Warszawie co drugi/trzeci lokal to knajpa, która wystawia letnie ogródki, gdzie szerokość chodników nie jest porażająca. A 18 metrowe autobusy śmigają tam z częstotliwością koło 2/3 min... stąd pewnie dzięki temu te ogródki istnieją, bo jest tam jak dotrzeć z różnych zakatów miasta.
Ale Kielce to nie Warszawa tralalala...

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 10 marca 2011, o 07:54

Propozycje moje

Tranzyt 1:
Zagórska - Św. Leonarda - Rynek - Piotrkowska - Nowy Świat

Tranzyt 2:
Kościuszki - Św. Leonarda - Rynek - Piotrkowska - Nowy Świat

Tranzyt 3:
JPII - Duża - Rynek - Piotrkowska - Nowy Świat

Tranzyt 4:
JPII - Duża - Rynek - Bodzentyńska
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
RZ
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3623
Rejestracja: 29 marca 2006, o 20:48

Post autor: RZ » 10 marca 2011, o 08:10

Przeciez warszawski Nowy Świat jest szeroką ulicą z ruchem samochodowym - nie widzę tu żadnej analogii :) Większa analogia byłaby z Chmielną :wink: (która i tak jest sporo szersza niż nasza Duża od strony Rynku).
Jeśli autobus będzie wjeżdżał w Wesołą od Seminaryjskiej do Św. Leonarda i Św. Leonarda do KCK to jaki ma sens wciskanie go jeszcze Dużą na Rynek? Ja po prostu bym tego bardzo nie chciał! :)
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)

Awatar użytkownika
Masmix
Posty: 403
Rejestracja: 21 września 2008, o 10:51
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Masmix » 10 marca 2011, o 10:46

AR pisze:Tranzyt 1:
Zagórska - Św. Leonarda - Rynek - Piotrkowska - Nowy Świat

Tranzyt 2:
Kościuszki - Św. Leonarda - Rynek - Piotrkowska - Nowy Świat

Tranzyt 3:
JPII - Duża - Rynek - Piotrkowska - Nowy Świat

Tranzyt 4:
JPII - Duża - Rynek - Bodzentyńska
1 super, 2 przez Żeromskiego, 3 i 4 widziałbym jeszcze trochę inaczej bo... jak w drugą stronę?

Organizacja ruchu na ulicy Krakowskie Przedmieście i ulicy Nowy Świat (Świętokrzyska - Jerozolimskie) przewiduje zakaz ruchu pojazdów za wyjątkiem: służb miejskich, Taxi, autobusów, rowerów, zaopatrzenia w godz. 20.00 - 7.00, pojazdów służbowych Policji, BOR, Kancelarii: Prezydenta RP, Sejmu, Senatu, Rady Ministrów, Trybunału Konstytucyjnego, Prokuratury, Ministerstw i Sądu Najwyższego, dojazdu do Pałacu Prezydenta RP oraz pojazdów z identyfikatorami TK.

Jeśli pas samej jezdni pozwala na to, żeby autobus zmieścił się swoją szerokością to ja naprawdę nie rozumiem... Jeśli będzie dopuszczony ruch lokalny (zapewne jednokierunkowy) to i tak na samym środku ulicy nie postawisz ogródków.
Prędkość przejeżdżającego tamtędy autobusu musi być dostosowana do warunków jakie tam panują, czyli nie ile wyciągnie... Na Dużej mamy zaplanowany ruch "pod górę", więc obawy, że przejeżdżający powoli, raz na 10 min autobus zdominuje przestrzeń są bezzasadne.

Chociaż po części je rozumiem. Zdaję sobie sprawę, że Solaris sięga wysokością ponad partery budynków przy Dużej i może sprawiać wrażenie przytłaczającego, ale z drugiej strony zobacz jak optycznie po remoncie poszerzyła się Mała, która bez samochodów wygląda na naprawdę szeroką i nawet autobus by tego nie zakłócił (pomimo niższej zabudowy).

A powrotna trasa tej zaproponowanej?

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 10 marca 2011, o 10:53

W jedną stronę:
Od strony Barwinka lub Świętokrzyskiego skręt z Tarnowskiej w Zagórską - Leonarda - Rynek - Potrkowska - Nowy Świat - później IX W. Kielc w stronę Dworców.

W drugą stronę:
Od strony Podkarczówki, Ślichowic skręt z Ogrodowej w JPII - Duża - Rynek - Bodzentyńska i dalej albo w kierunku Galerii Echo/Świętokrzyekiego albo w kierunku Barwinka/KSM.

Na rynku linie krzyżowałyby się (taki X).

PS. ...a że Duża pod górkę, to nie wiedziałem więc trasy zrobione "po staremu"...

Of korz to nie jedna linia jeżdżąca w kółko :)
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
Masmix
Posty: 403
Rejestracja: 21 września 2008, o 10:51
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Masmix » 10 marca 2011, o 11:28

Opierając się na unijnych liniach (bo chyba tylko takie mamy do dyspozycji) pomyślałem nad czymś takim:

102 - tak jak jest
103 - Warszawska, IX wieków, Kościuszki, św. Leonarda, Żeromskiego, Seminaryjska
104 - do likwidacji
105 - tak jak jest
106 - Zagórska, św. Leonarda, Rynek, Piotrkowska, Nowy Świat, IX wieków, Okrzei
w drugą stronę od Rynku w Dużą, Czerwonego Krzyża, Wesołą i dalej Leonarda.
107 - Warszawska, Rynek, Duża, Jana Pawła II, Ogrodowa
w drugą stronę od Jana Pawła II przez Czerwonego Krzyża, Wesoła, Leonarda, do Rynku (i dalej Warszawską lub Piotrkowską lub Bodzentyńską - to zależy czy na śródmiejskim odcinku Warszawskiej minęłyby się 2 autobusy)
108 - do likwidacji
109 - Żelazna, Czarnowska, IX wieków, Kościuszki, św. Leonarda, Żeromskiego, Seminaryjska, Tarnowska
110 - do likwidacji
111 - można pomyśleć
112 - olaboga
113 - podobnie jak 111
114 - do likwidacji

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 10 marca 2011, o 12:00

Przy omawianiu tych propozycji kazdy z nas mial jeden problem: jak zrealizowac tranzyt komunikacji miejskiej przez centrum, a bez watpienia jest on niezbednym elementem do tego, by komunikacja byla jak najlepiej wykorzystywana, bo raczej malo ktory pasazer skorzysta z zaplanowanych przez "specjalistow" z ZTM autobusow krazacych tylko po centrum. Dlatego Duza to nie jest jakas abstrakcja, a w sumie zmiana koncepcji, ktora rowniez jest juz znana w ratuszu i tak naprawde po raz pierwszy uslyszalem o niej od jednego z wiceprezydentow, kiedy spytalem jak autobus ma skrecic z Warszawskiej w Rynek (kat prosty) i do tego po nawierzchni z plyt. Teraz mamy taka opcje: albo bedziemy sie upierali, by przeznaczyc to na transport zbiorowy albo zostaniemy zdominowani przez wszedobylskich parkujacych, ktorzy chca otwarcia dla ruchu Malej i Duzej. Teraz pytanie, co wazniejsze...?

Awatar użytkownika
RZ
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3623
Rejestracja: 29 marca 2006, o 20:48

Post autor: RZ » 10 marca 2011, o 12:51

No właśnie - w "międzyczasie" pomyślałem o jednej kwestii, która byłaby dla mnie dość przekonująca. Nie da się chyba połączyć na odcinku Dużej od strony Rynku przejazdu autobusem z jednoczesnymi miejscami parkingowymi, takimi jak niestety - wbrew planom - powstały na Małej. Z dwojga złego od parkingu wolę autobus.
I a propos - w przypadku Małej prezydent Lubawski nie wiedział, co robią podległe mu służby. Podczas konsultacji w sprawie ul. Mickiewicza padły z ust p. A. Hajdorowicza słowa, że "na Małej rzutem na taśmę MZD stworzył miejsca parkingowe, które oznaczono czerwoną kostką". Ponieważ te oznaczenia czerwoną kostką pojawiły się tuż przed wyborami samorządowymi, w jednej z rozmów z W.L. pojawiło się o nie pytanie. Pamiętam, że prezydent odpowiedział, ze po zakończeniu remontu nie bedzie można parkować na Małej i on będzie tego pilnował.
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 10 marca 2011, o 13:45

Z drugiej strony niepotrzebnie ogloszono konsultacje w takim ksztalcie. MZD powinien zadac pytanie: gdzie powinna funkcjonowac komunikacja miejska, a nie dawac pelna dowolnosc w ksztaltowaniu i przedstawianiu pomyslow na cale centrum. Ja licze, ze prezydent sprawy uspokojenia i ograniczenia ruchu nie odpusci, ale nawiazujac do Duzej powtarzam, ze ostatnie plany wlasnie na tej ulicy przewiduja kursowanie autobusow.

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 10 marca 2011, o 14:18

AR pisze: Na rynku linie krzyżowałyby się (taki X).
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
Masmix
Posty: 403
Rejestracja: 21 września 2008, o 10:51
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Masmix » 10 marca 2011, o 14:36

Autor pisze:Z drugiej strony niepotrzebnie ogloszono konsultacje w takim ksztalcie. MZD powinien zadac pytanie: gdzie powinna funkcjonowac komunikacja miejska, a nie dawac pelna dowolnosc w ksztaltowaniu i przedstawianiu pomyslow na cale centrum. Ja licze, ze prezydent sprawy uspokojenia i ograniczenia ruchu nie odpusci, ale nawiazujac do Duzej powtarzam, ze ostatnie plany wlasnie na tej ulicy przewiduja kursowanie autobusow.
Też myślałem, że to nie najlepsze rozwiązanie... ale z trzeciej strony;p MZD daje możliwość wykrzyczenia się wszystkim znawcą tematów drogowych, a tych nie brakuje podobnie jak znawców piłki kopanej.

Zapomniałem napisać, że zaznaczyłem też przystanki (literka A).

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 11 marca 2011, o 07:45

A to i ja swoją koncepcję wrzucę :) na czerwono linie autobusowe

Obrazek
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

ODPOWIEDZ