Przebudowa dworca PKP
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1
- MadMike
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1127
- Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 13:09
- Lokalizacja: Kielce/Warszawa
Jeżeli dworzec będzie w 100% finansowany z budżetu PKP, to będzie porażka... PKP za pieniądze ze sprzedaży nieruchomości i partnerstwa publiczno-prywatnego, powinno czerpać środki na braki taborowe i infrastrukturalne...
Rozdrobnienie spółek na przedziwne twory o różnych i niekiedy sprzecznych interesach doprowadziło do tego całego burdelu... Niedługo dojdzie do tego, że spółki PKP będą robić interesy na rynku deweloperskim i energetycznym, a ludzi będzie się przewoziło w wagonach PKP CARGO.
Rozdrobnienie spółek na przedziwne twory o różnych i niekiedy sprzecznych interesach doprowadziło do tego całego burdelu... Niedługo dojdzie do tego, że spółki PKP będą robić interesy na rynku deweloperskim i energetycznym, a ludzi będzie się przewoziło w wagonach PKP CARGO.
- Adasiek CK
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1141
- Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
- Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa
off,ice pisze:Z jednej strony jest tam trochę racji.
Za kilkanaście milionów nie wybudujemy super dworca.
Z drugiej strony też pewnie byśmy troszeczkę zazdrościli budowy całkiem nowego dworca w Radomiu a docinki o kebebie na poziomie podstawówki
Cały ten wątek jest na poziomie podstawówki.
<klawy tekścik w tym miejscu>
Pamiętajmy, że póki co dopiero zaczyna się dyskusja, nie znamy jeszcze żadnych, nawet wstępnych, koncepcji!
Wiadomo jednak, że ma być konkurs architektoniczny, co znacznie zwiększa szanse na dobrą architekturę, poza tym PKP ma już pierwsze pozytywne doświadczenia z partnerami prywatnymi, którzy dofinansowali w znacznym stopniu kilka ich inwestycji. Innymi słowy, jeśli nie zdusimy sprawy w zarodku, jest niepowtarzalna szansa, że zacznie się to rozkręcać w dobrą stronę. Decyzja o całkiem nowym obiekcie pociąga za sobą cały szereg konsekwencji - zastępowanie obecnego budynku nowym podobnym chyba dla nikogo nie miałaby sensu - nowa inwestycja pozwala bowiem na zorganizowanie przestrzeni w całkiem nowy sposób. Do tego kończą się właśnie prace nad miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, co jest bardzo korzystne i żywię nadzieję, że BPP będzie czuwać nad sytuacją i stanie na wysokości zadania.
Wiadomo jednak, że ma być konkurs architektoniczny, co znacznie zwiększa szanse na dobrą architekturę, poza tym PKP ma już pierwsze pozytywne doświadczenia z partnerami prywatnymi, którzy dofinansowali w znacznym stopniu kilka ich inwestycji. Innymi słowy, jeśli nie zdusimy sprawy w zarodku, jest niepowtarzalna szansa, że zacznie się to rozkręcać w dobrą stronę. Decyzja o całkiem nowym obiekcie pociąga za sobą cały szereg konsekwencji - zastępowanie obecnego budynku nowym podobnym chyba dla nikogo nie miałaby sensu - nowa inwestycja pozwala bowiem na zorganizowanie przestrzeni w całkiem nowy sposób. Do tego kończą się właśnie prace nad miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, co jest bardzo korzystne i żywię nadzieję, że BPP będzie czuwać nad sytuacją i stanie na wysokości zadania.
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)
-
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 838
- Rejestracja: 28 lipca 2008, o 11:16
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Rafał napisał bardzo mądrą rzecz - o partnerstwie. Może powinniśmy zacząć naciskać na władze i kolej, by dworzec był budowany właśnie w ten sposób?
To powinno pozwolić na zwiększenie kwoty przeznaczonej na jego budowę...
To powinno pozwolić na zwiększenie kwoty przeznaczonej na jego budowę...
Cynizm Optymizm i Ironia
Te trzy: z nich zas najwazniejszy jest dystans do samego siebie
Te trzy: z nich zas najwazniejszy jest dystans do samego siebie
- MeehoweCK
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 3317
- Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
- Lokalizacja: Warszawa / Kielce
- Kontakt:
Ktoś wie ile ma planowo kosztować nowy dworzec w Poznaniu? Bardzo mi się podoba projekt. Jakby u nas byłoby coś podobnego mniejszego, to byłbym zachwycony. Ale podejrzewam, że to inwestycja na kilkaset milionów. I kto tam właściwie ma być inwestorem? PKP?
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji
- MadMike
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1127
- Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 13:09
- Lokalizacja: Kielce/Warszawa
160 mln euro... Czyli jakieś 630 mln zł... Inwestorem jest Węgierska firma deweloperska TriGranit.MeehoweCK pisze:Ktoś wie ile ma planowo kosztować nowy dworzec w Poznaniu? Bardzo mi się podoba projekt. Jakby u nas byłoby coś podobnego mniejszego, to byłbym zachwycony. Ale podejrzewam, że to inwestycja na kilkaset milionów. I kto tam właściwie ma być inwestorem? PKP?
- MeehoweCK
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 3317
- Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
- Lokalizacja: Warszawa / Kielce
- Kontakt:
Poznań Główny jest jednym z najważniejszych dworców w Polsce. Leży na magistrali Warszawa-Berlin. Podejrzewam, że ma przepustowość 5x większą od stacji Kielce. Nie wiem po co nasz dworzec miałby być tej wielkości.ice pisze:Co Wy tak z tym pomniejszaniem?
EDIT:
Może nie do końca na temat, ale wrzucam artykuł o remoncie Dworca Centralnego LINK
Najbardziej mnie ucieszyło to zdanie: "kasy biletowe znajdą się tam, gdzie dotychczas była poczta. Kasjerki nie będą już oddzielone pancerną szybą - będzie to raczej biuro obsługi niż klasyczny hol kasowy." Jak to jest, że do tej pory nikt o tym nie pomyślał? Na zachodzie bilety się kupuje normalnie na siedząco przy biurku. Może mi ktoś wytłumaczyć czemu u nas to wygląda tak jakby się chroniło kasjerki przed zamachami?
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji
Dworzec piękny i nowy tak,ale w sytuacji jak pod znakiem zapytania stoi skomunikowanie Kielc z Warszawą i innymi ważnymi ośrodkami krajowymi,kiedy trasa nr8 nie wiadomo kiedy zostanie zmodernizowana,kiedy tnie sie połączenia z Kielca do stolicy i innych miast,a Kielce staja sie m kolejowym zadupiem,to przepraszam czemu lub komu ten dworzec za tak gigantyczne pieniądze ma służyc?Ja wiem,że dworce to inne przedsiębiorstwo i akurat mają pieniadze do wydania i coś tam Unia doloży,tylko co po dworcach,jak pociagów bedzie brak?
Bez wybudowania łącznicy w Czarncy k/Włoszczowy Kielce nie istnieją na mapie pociągów większych predkosci i dobrego skomunikowania ze stolicą i resztą kraju.A tu słysze o budowie kilkudziesieciu kilometrów łącznicy w kierunku Opoczna?Czy ktoś tu oszałał?
Bez wybudowania łącznicy w Czarncy k/Włoszczowy Kielce nie istnieją na mapie pociągów większych predkosci i dobrego skomunikowania ze stolicą i resztą kraju.A tu słysze o budowie kilkudziesieciu kilometrów łącznicy w kierunku Opoczna?Czy ktoś tu oszałał?
-
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 527
- Rejestracja: 7 maja 2007, o 16:26
- Lokalizacja: Zagórska-Północ
MeehoweCK pisze:Może nie do końca na temat, ale wrzucam artykuł o remoncie Dworca Centralnego. Najbardziej mnie ucieszyło to zdanie: "kasy biletowe znajdą się tam, gdzie dotychczas była poczta. Kasjerki nie będą już oddzielone pancerną szybą - będzie to raczej biuro obsługi niż klasyczny hol kasowy." Jak to jest, że do tej pory nikt o tym nie pomyślał? Na zachodzie bilety się kupuje normalnie na siedząco przy biurku. Może mi ktoś wytłumaczyć czemu u nas to wygląda tak jakby się chroniło kasjerki przed zamachami?
MeehoweCK - również cieszę się, że kontakt klient - obsługa będzie bardzie interpersonalny Zgadzam się, też że obsługa na siedząco jest bardziej komfortowa (choć nie wiem czy w tym wypadku być musi - zakup biletu to nie podpisanie umowy, nie wymaga dużo czasu i pewnie przyszłością będą biletomaty) ale raczej nie jest normą na zachodzie - kupowałem bilety na kilku dużych dworcach europejskich i z szybką czy bez szybki ale zawsze przy ladzie na stojąco.Jezpir pisze:Cóż... zapewne pozostało to z czasów, kiedy bilet kolejowy (jak i cała reszta) był towarem deficytowym i można go było nie dostać. A klienci kas kolejowych nie zawsze posiadali krawaty (wiadomo, klient w krawacie jest mniej awanturujący się ). Nadto okienko łatwiej zamknąć niż ladę.
Panowie - PKP do tej pory tłumaczyło to raczej względami pogodowymi, bo w takiej hali jak choćby na Centralnym trudno zatrzymać ciepło i niby stąd te obecne, niewyjściowe boksy, które będą właśnie zlikwidowane. I sami sobie poniekąd przeczą, bo wystarczy przypomnieć jak pięknie kasy prezentowały się po oddaniu tego dworca - właśnie jedna, ogromna lada, jednolita, przepuszczająca światło tafla szkła nad nią, rozświetlone numery zapraszające do podejścia, wszystko czytelne, eleganckie i estetyczne, dodatkowo marmur i aluminium wokół. Jak dla mnie świetny modernizm charakterystyczny dla swojej epoki.
Foto Anny Musiałówny z 1978 r.
- MadMike
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1127
- Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 13:09
- Lokalizacja: Kielce/Warszawa
Jeżeli na Kielecki zostanie przeznaczone 5x mniej, czyli ok. 130 milionów, to i tak nie będę płakał...MeehoweCK pisze:Poznań Główny jest jednym z najważniejszych dworców w Polsce. Leży na magistrali Warszawa-Berlin. Podejrzewam, że ma przepustowość 5x większą od stacji Kielce. Nie wiem po co nasz dworzec miałby być tej wielkości.