Rozwiązania komunikacyjne dla autobusów KM w Kielcach
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR
- andrzeej
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1786
- Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
- Lokalizacja: KOM
Trochę tolerancji! Każdy ma prawo do swoich poglądów, a ich wyrażania nie można nazywać kompromitacją.AR pisze:W warunkach uważanych za normalne, to swoim pomysłem się skompromitowałeś.
Osobiście też uważam, że władzom Kielc coś się pomieszało - na pewno kolejność działań. Najpierw trzeba zapewnić ludziom sprawną i przystępną komunikację zbiorową i parkingi, a dopiero później - zniechęcać do jazdy samochodem.
Co z tego, że malują na jezdniach buspasy? To można było zrobić już wiele lat temu, bo farba kosztuje niewiele. Tymczasem w trakcie remontu Al. IX Wieków świetnie sprawdzający się buspas zniknął kosztem prawoskrętu tylko dla samochodów osobowych. Gdzie tu logika?
Lubię to!Autor pisze:Zdjecie tego "niepotrzebnego" buspasa przy Warszawskiej.
Podeprzyj logicznym argumentem to pogadamyJohny pisze:W mej opinii to buspasy na czas tak wielkich remontów powinny zostać zlikwidowane. W normalnych warunkach można je organizować ale nie przy tak wielu zamkniętych arteriach.
O rany, przecież to bez sensu. One właśnie teraz są potrzebne jak nigdy dotądJohny pisze:W mej opinii to buspasy na czas tak wielkich remontów powinny zostać zlikwidowane. W normalnych warunkach można je organizować ale nie przy tak wielu zamkniętych arteriach.
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)
Służę:Podeprzyj logicznym argumentem to pogadamy
1) Sytuacja w której na dwóch pasmach drogi tworzą się korki (niejednokrotnie większe niż na zaprezentowanym zdjęciu) ,a trzeci jest wolny uważam za zdecydowanie nienaturalną. Bus-pasy mają swój sens gdy mimo ich istnienia ruch na pasmach dla samochodów odbywa się stosunkowo płynnie, nie zaś gdy cierpi na tym tak bardzo transport samochodowy.
2) Zgadzam się jednak należy zwrócić uwagę na to iż autobus staje co przystanek nierzadko na dłuższą chwilę. W tym czasie pasem przejechało by kilkadziesiąt samochodów. I tak co przystanek.Na zdjeciu ok. 30 samochodow, zakladajac optymistyczna wersje 1,5 pasazera na auto daje 45 osob, wiec jeden widoczny w oddali autobus wiezie mniej wiecej tyle osob Wink W ciagu godziny (14-15) przejezdzaja w kierunku IX Wiekow 34 kursy. Matematyka prosta.
3) Samochodami nie jeżdżą tylko 'wygodniccy, którym nie chce się stać w autobusie' (a tak mam wrażenie próbują czasem przedstawiać kierowców zwolennicy transportu publicznego),ale też wszelkie zaopatrzenie itd. ,a w tym przypadku możliwości przesiadki do autobusu nie ma.
3) Dalszych argumentów takich jak komfort czy fakt iż samochodem dojeżdżamy z punktu do punktu (a nie jak autobusem tylko w okolicę naszego celu) nie wymieniam ,ponieważ wszystkie one zostały zawarte już w innym temacie poświęconym temu zagadnieniu.
Dodam tylko ,że nie jestem wielkim wielbicielem samochodu, co podkreślałem już w mych wypowiedziach. Nie da się jednak zaprzeczyć ,że jest on na dzień dzisiejszy podstawową formą transportu w naszym mieście.
Ach, arbitralny ton ucinający wszelkie dyskusje: o to chodzi.W warunkach uważanych za normalne, to swoim pomysłem się skompromitowałeś.