GDDKiA Kielce - [S7] Obwodnica Kielc
Lista jest bardzo bogata ale nie brakuje firm które zostały wyrzucone przez inwestorów z ostatnich dużych kontraktów które realizowały. Na wymienienie zasługują przede wszystkim dwie:
1)Alpine Bau - były już wykonawca odcinka autostrady A1 od granicy z Czechami w Gorzyczkach do Świerklan- wyrzucony za poważne opóznienia w realizacji kontraktu.
2)Mostostal Warszawa nie sprostał z budową wrocławskiego stadionu(poważne opóźnienia w harmonogramie budowy).
1)Alpine Bau - były już wykonawca odcinka autostrady A1 od granicy z Czechami w Gorzyczkach do Świerklan- wyrzucony za poważne opóznienia w realizacji kontraktu.
2)Mostostal Warszawa nie sprostał z budową wrocławskiego stadionu(poważne opóźnienia w harmonogramie budowy).
- sueno
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 4907
- Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
- Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
- Kontakt:
No i nadal niestety mogą oni sobie składać oferty i wygrywać przetargi dopóki ich wina nie zostanie potwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu. A to niestety trwa
Potem wylądują na czarnej liście Prezesa U.Z.P. i jeśli złożą ofertę, to będą wykluczani przez 3 lata z postępowań na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 1 ustawy p.z.p. zgodnie z którym "z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona orzeczeniem sądu, które uprawomocniło się w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania"
Na razie lista Prezesa jest bidna. Można się z nią zapoznać pod adresem: http://www.uzp.gov.pl/na-skroty/fold-na ... 154-pkt-5a
Potem wylądują na czarnej liście Prezesa U.Z.P. i jeśli złożą ofertę, to będą wykluczani przez 3 lata z postępowań na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 1 ustawy p.z.p. zgodnie z którym "z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona orzeczeniem sądu, które uprawomocniło się w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania"
Na razie lista Prezesa jest bidna. Można się z nią zapoznać pod adresem: http://www.uzp.gov.pl/na-skroty/fold-na ... 154-pkt-5a
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl
"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany
"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany
Aż 21 firm z całego świata chce rozbudować obwodnicę Kielc
Takie zainteresowanie wykonawców jest rekordowe, bo dotąd bój w przetargach toczyło najwyżej 15 podmiotów. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem budowa ruszy w drugiej połowie roku.
21 firm złożyło wnioski o wzięcie udziału w drugim etapie przetargu na budowę drugiej nitki obwodnicy Kielc. Towarzystwo jest międzynarodowe, bo inwestycję chcą realizować konsorcja z Włoch, Austrii, Niemiec, Chorwacji, Grecji a nawet z Chin. Są także firmy z regionu świętokrzyskiego.
- Po sprawdzeniu wniosków komisja przetargowa zadecyduje, które firmy i konsorcja zostaną zaproszone do drugiego etapu przetargu. Wtedy złożone zostaną oferty cenowe. Do drugiego etapu może przystąpić nie więcej niż 20 firm – informuje Małgorzata Pawelec, rzecznik kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Największa inwestycja drogowa
Jeśli nie będzie odwołań od wyników przetargu i cała procedura przebiegnie zgodnie z zaplanowanym harmonogramem, budowa nowej drogi rozpocznie się w drugiej połowie roku i potrwa 18 miesięcy.
Budowa drugiej jezdni kieleckiej obwodnicy wraz z nowymi węzłami będzie – jak się szacuje – największą inwestycją drogową, jaką dotąd realizowano w województwie. Trasa będzie miała długość niemal 23 kilometrów, przebudowane zostaną węzły w Niewachlowie, Jaworzni i Chęcinach. Zaplanowano budowę 18 wiaduktów, dziewięciu mostów, dwóch miejsc obsługi podróżnych, czterech kładek dla pieszych i trzech przejścia dla zwierząt dużych.
Etapy w realizacji
Budowa drugiej jezdni kieleckiej obwodnicy jest kolejnym etapem rozbudowy krajowej "siódemki” do parametrów drogi ekspresowej. W naszym województwie oddano już do użytku węzeł Kielce – Północ, pod koniec roku gotowe będzie połączenie tego węzła ze Skarżyskiem. Ogłoszono także przetarg na budowę fragmentu od Skarżyska do granicy z Mazowszem. Najpóźniej realizowany będzie odcinek między węzłem Chęciny i Jędrzejowem, gdyż przebieg trasy ingeruje w obszary chronione "Natura 2000”, co pociąga za sobą sporządzenie szerokiej dokumentacji oddziaływania na środowisko.
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /224085819
Takie zainteresowanie wykonawców jest rekordowe, bo dotąd bój w przetargach toczyło najwyżej 15 podmiotów. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem budowa ruszy w drugiej połowie roku.
21 firm złożyło wnioski o wzięcie udziału w drugim etapie przetargu na budowę drugiej nitki obwodnicy Kielc. Towarzystwo jest międzynarodowe, bo inwestycję chcą realizować konsorcja z Włoch, Austrii, Niemiec, Chorwacji, Grecji a nawet z Chin. Są także firmy z regionu świętokrzyskiego.
- Po sprawdzeniu wniosków komisja przetargowa zadecyduje, które firmy i konsorcja zostaną zaproszone do drugiego etapu przetargu. Wtedy złożone zostaną oferty cenowe. Do drugiego etapu może przystąpić nie więcej niż 20 firm – informuje Małgorzata Pawelec, rzecznik kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Największa inwestycja drogowa
Jeśli nie będzie odwołań od wyników przetargu i cała procedura przebiegnie zgodnie z zaplanowanym harmonogramem, budowa nowej drogi rozpocznie się w drugiej połowie roku i potrwa 18 miesięcy.
Budowa drugiej jezdni kieleckiej obwodnicy wraz z nowymi węzłami będzie – jak się szacuje – największą inwestycją drogową, jaką dotąd realizowano w województwie. Trasa będzie miała długość niemal 23 kilometrów, przebudowane zostaną węzły w Niewachlowie, Jaworzni i Chęcinach. Zaplanowano budowę 18 wiaduktów, dziewięciu mostów, dwóch miejsc obsługi podróżnych, czterech kładek dla pieszych i trzech przejścia dla zwierząt dużych.
Etapy w realizacji
Budowa drugiej jezdni kieleckiej obwodnicy jest kolejnym etapem rozbudowy krajowej "siódemki” do parametrów drogi ekspresowej. W naszym województwie oddano już do użytku węzeł Kielce – Północ, pod koniec roku gotowe będzie połączenie tego węzła ze Skarżyskiem. Ogłoszono także przetarg na budowę fragmentu od Skarżyska do granicy z Mazowszem. Najpóźniej realizowany będzie odcinek między węzłem Chęciny i Jędrzejowem, gdyż przebieg trasy ingeruje w obszary chronione "Natura 2000”, co pociąga za sobą sporządzenie szerokiej dokumentacji oddziaływania na środowisko.
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /224085819
- Jezpir
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1130
- Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
- Lokalizacja: Kielce, KSM Nord
Dlaczego niestety? Takie postępowanie jest zgodne z zasadą domniemania niewinności. Tak powinno być w państwie prawa.sueno pisze:No i nadal niestety mogą oni sobie składać oferty i wygrywać przetargi dopóki ich wina nie zostanie potwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu. ..
Lista jest niewielka, bo dawniej zapis ustawy brzmiał inaczej (chodziło o wyrządzenie szkody poprzez niewykonanie lub złe wykonanie zamówienia, a nie tylko o samo niewykonanie lub złe wykonanie) i zapłata kary umownej uniemożliwiała umieszczenie na niej nierzetelnego wykonawcy.
A teraz OT co do AlpineBau.
Wina (z tego co słyszałem i czytałem) nie jest znowu taka oczywista. To że pierwsze pół roku saperzy oczyszczali teren z niewybuchów, a Alpine mogło jedynie organizować sobie zaplecze budowy nie powinno pozostać bez wpływu na termin zakończenia robót. Nie znam oczywiście szczegółowych zapisów specyfikacji i projektu i nie wiem jakie ryzyko na siebie brał wykonawca podpisując umowę, a mógł wziąć dowolnie wielkie ryzyko i niby to jego sprawa, bo "przecież nie musiał startować do przetargu jak mu się coś w zapisach umowy nie podobało". Takie stanowisko często spotykałem u Zamawiających, a dla mnie jest to oczywiste wykorzystywanie dominującej pozycji. Ale to temat na zupełnie inny wątek (czyli OT w OT ). Winą Alpine jest to, że przespało ten czas i potem nie zmobilizowało sie odpowiednio, bo opóźnienia do harmonogramu są spore i nie do nadrobienia. Bardzo jestem ciekaw co orzeknie tu sąd, bo mogą byc pewne przełomowe i precedensowe (w Polsce teoretycznie nieznaczące) treści uzasadnienia wyroku właśnie co do ryzyka, jakie wykonawca może brać na siebie i jaki obowiązek ciąży na zamawiającym w zakresie przygotowania inwestycji.
Jeżpir
- Nowak
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1647
- Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
- Lokalizacja: Kraków / Kielce
Aż 19 firm przeszło do drugiego etapu i wciąż walczy o budowę obwodnicy Kielc. Trudno się dziwić, że jest tylu chętnych, skoro koszt inwestycji jest szacowany na miliard złotych.
Pierwszy etap przetargu na budowę obwodnicy na drodze S-7 ogłoszono jesienią. Wnioski złożyło wtedy 21 firm i konsorcjów z całego świata, m.in. z Chin. - Komisja przetargowa po wnikliwej weryfikacji materiałów uznała, że dwa z nich nie spełniają warunków - informuje Małgorzata Pawelec, rzeczniczka prasowa kieleckiego oddziału GDDKIA. Inwestycja obejmująca budowę m.in. 18 wiaduktów i 9 mostów ma się rozpocząć w połowie roku i zakończyć w połowie 2012 roku.
Wybrano najkorzystniejszą ofertę: http://www.gddkia.gov.pl/viewattach.php ... 500ff02996
Teraz 10 dni na ewentualne odwołania.
Niech ktoś to wrzuci na skyscrapercity bo ja nie mogę się zalogować w pracy.
Teraz 10 dni na ewentualne odwołania.
Niech ktoś to wrzuci na skyscrapercity bo ja nie mogę się zalogować w pracy.
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1203
- Rejestracja: 1 kwietnia 2008, o 19:21
- Lokalizacja: gdzieś pomiędzy Centrum a Kadzielnią...
Wiadomo kto wybuduje obwodnicę Kielc
Konsorcjum firm Mostostal Warszawa oraz Acciona Infraestructuras z Hiszpanii złożyło najkorzystniejszą ofertę na budowę obwodnicy Kielc w ciągu drogi ekspresowej S7. Inwestycja będzie kosztować blisko 642 miliony złotych.
Do przetargu przystąpiło 21 firm i konsorcjów. Teraz jego uczestnicy mają czas na składanie ewentualnych protestów. Jeśli nie będzie zastrzeżeń, to umowa z wykonawcą może zostać podpisana jeszcze w sierpniu - poinformowała rzecznik kieleckiego oddziału GDDKiA Małgorzata Pawelec.
Drogowcy przeznaczyli na ten cel zgodnie z kosztorysem blisko miliard złotych, co oznacza znaczne oszczędności.
Rozbudowa kieleckiej obwodnicy to kolejny krok w kierunku dwujezdniowej ekspresowej "siódemki" na terenie województwa świętokrzyskiego. Druga jezdnia obwodnicy Kielc będzie miała drugość ponad 20 kilometrów. Wybudowane zostaną trzy nowe węzły drogowe w Chęcinach, Jaworzni i największy z nich w Kostomłotach - Niewachlowie. W sumie powstanie 18 wiaduktów, blisko 10 mostów i dwa miejsca do obsługi podróżnych. Termin zakończenia prac to rok 2012.
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1807
- Rejestracja: 27 września 2005, o 20:15
- Lokalizacja: Kielce
Szkoda ,że przy okazji nie powstanie dodatkowy węzeł z Piekoszowską. . . Wiem ,odległości pomiędzy węzłami ale . . np.powstały liczne wjazdy i zjazdy do istniejących barów,stacji benzynowych itp. na nowo wybudowanej S-7 pomiędzy Radomiem a Grójcem i jest ok.bez problemu a tam także powinny być tylko większe węzły i MOP.
- MadMike
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1127
- Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 13:09
- Lokalizacja: Kielce/Warszawa
Ehhh... Ciekawe tylko po ilu latach "dzięki" tym "oszczędnościom" wszystko się zacznie sypać... Ale firmom wykonawczym w to mi graj... W Końcu po kilku latach zarobią na naprawach i przebudowach.... Branży nie opłaca się budować obiektów, które przetrwają kilkadziesiąt lat, bo za kilkanaście jej przedstawiciele umarliby z głodu... Szkoda tylko, że to wszystko "dzięki" ustawodawcy. Ale cóż... Amerykanie napędzają sobie koniunkturę wojnami, to Polacy mogą drogami do remontu...baux pisze:
...Inwestycja będzie kosztować blisko 642 miliony złotych...
...Drogowcy przeznaczyli na ten cel zgodnie z kosztorysem blisko miliard złotych, co oznacza znaczne oszczędności...
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 10 czerwca 2008, o 14:33
- Lokalizacja: kielce
- Kontakt:
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Wg mnie kolejne węzły obwodnicy powinny się nazwac: "Kielce Zachód" i "Kielce Południe".
Nazwa "Kostomłoty" powie niewiele przyjezdnemu.
Poza tym przy nazwie "Kostomłoty" i "Chęciny" zostanie zatracona analogia i konsekwencja w stosunku do nazwy "Kielce Północ". Pozostanie bez sensu.
Węzeł "Kielce Północ" powinien nazywac się w tej wersji "Wiśniówka".
Nazwy "Kielce ...." pomogłyby w orientacji.
Nazwa "Kostomłoty" powie niewiele przyjezdnemu.
Poza tym przy nazwie "Kostomłoty" i "Chęciny" zostanie zatracona analogia i konsekwencja w stosunku do nazwy "Kielce Północ". Pozostanie bez sensu.
Węzeł "Kielce Północ" powinien nazywac się w tej wersji "Wiśniówka".
Nazwy "Kielce ...." pomogłyby w orientacji.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
Taki sam problem maja na Slasku, wiec chyba mozemy wnioskowac w GDDKiA juz na tym etapie o zmiane nazewnictwa.
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... owice.html
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... owice.html
Wygląda na to , że protestów nie było.
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... Kielc.html
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... Kielc.html