Kielce - infrastruktura rowerowa
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
Czat echa:
Z tego względu powinno się też budować jezdnie z kostki, bo przecież nagromadzenie "czegoś co może się popsuć pod ziemią" jest znaczne. Zapewne o tym marzą kierowcy samochodów...Piotr Wójcik pisze:Jest to szeroki temat. Na terenach zurbanizowanych preferowana jest kostka, ponieważ jest ją łatwiej zdemontować i zmontować w przypadku, kiedy coś popsuje się pod ziemią. Stosujemy kostkę prostokątną, po której jeździ bardziej komfortowo niż na zwyczajnej.
-
- Posty: 357
- Rejestracja: 12 sierpnia 2008, o 19:50
- sueno
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 4907
- Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
- Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
- Kontakt:
Piesi na ścieżkach rowerowych. Jak ich karać?
/LB/
- Tyle czasu czekaliśmy z rodziną na oddanie nowych ścieżek rowerowych w Kielcach. Nareszcie możemy bezpiecznie pojeździć. Problemem są tylko piesi, którzy jak święte krowy chodzą po ścieżkach. To powinno być karane – zadzwonił oburzony kielczanin.
Pan Robert zauważa, że niektóre trasy jeszcze nie zostały oznakowane. Przedzielona białą linią kostka brukowa po jednej stronie służyć ma rowerzystom, po drugiej przechodniom.
– Ludziom się myli, nie wiedzą, którą częścią powinni chodzić. Ale gorzej jest wtedy, gdy ścieżka jest oznaczona. Na jej początku stoi znak, a na całej długości namalowane są rowery. Niektórzy pieszy, a takich jest sporo, nic sobie z tego nie robią. Mimo, że obok jest wydzielony chodnik dla nich, chodzą po ścieżce rowerowej – relacjonuje nasz czytelnik. – To znacznie utrudnia jazdę, nieraz bywa nawet niebezpieczne, bo ludzie zbaczają nagle prosto pod koła. Raczej nigdy nie nauczą się, jak chodzić, chyba, że ktoś zacznie ich wreszcie karać – stwierdza pan Robert.
- Karać tak zachowujących się pieszych jeszcze nam się nie zdarzyło, choć jest to rzeczywiście niestosowanie się do znaków poziomych. One wyraźnie informują, która część jest dla rowerzystów, a która dla pieszych – mówi Władysław Kozieł, komendant kieleckiej Straży Miejskiej.
– Oczywiście w miarę możliwości zwracamy uwagę na ruch na ścieżkach, zwłaszcza ze względu na kradzieże rowerów wśród młodzieży. Nie jesteśmy tam często, bo nie mamy patroli rowerowych, a skuterami nie chcemy zagęszczać ruchu, ale patrolujemy od czasu do czasu i kiedy trzeba, upominamy pieszych – zapewnia komendant. Przyczyn niestosowania się kielczan do znaków dopatruje się w tym, że nie są oni jeszcze przyzwyczajeni do nowych ścieżek na osiedlach.
– W kwestii nauczenia przechodniów kultury na trasach rowerowych sporo zależy od samych rowerzystów. Mój apel jest taki, żeby nie bali się oni używać dzwonka przy rowerze. Pieszy powinien zareagować na dźwięki i ustąpić drogi – z uśmiechem półżartem radzi Władysław Kozieł.
źródło: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /916546093
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl
"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany
"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany
- sueno
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 4907
- Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
- Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
- Kontakt:
Niedługo, trzeba będzie sobie montować do kierownicy zamiast dzwonka wuwuzele
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl
"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany
"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany
Jeśli dróg rowerowych nie buduje się według pewnych standardów to w skutek tego dochodzi do takich kuriozalnych sytuacji jak policja pilnująca ścieżki... Gdyby chodniki i jezdnie dla samochódów również budować w jednym poziomie to także zachęcałoby to do chodzenia po jezdniach, gdyż nie było by żadnej wyraźnej granicy. Najlepszym tego przykładem jest przejazd między parkingiem, a urzędem miasta. Wystarczy chwile poobserwować tam pieszych by zrozumieć o co mi chodzi.
- Wizard
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1036
- Rejestracja: 16 stycznia 2007, o 22:49
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Będzie ścieżka rowerowa na Slichowice
Kieleccy rowerzyści wkrótce będą mogli bezpiecznie dojechać z osiedla Ślichowice do centrum miasta. Drogowcy jeszcze w tym miesiącu rozstrzygną przetarg, który wyłoni wykonawcę nowej ścieżki rowerowej, a także tunelu, którym będą mogli przemieszczać się cykliści.
Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg Piotr Wójcik mówi, że ścieżka zostanie wybudowana przy ulicy Grunwaldzkiej. Tunel ma powstać pod wiaduktem kolejowym u zbiegu ulic Żytniej i Grunwaldzkiej, oprócz ścieżki dla rowerzystów, będzie również przejście dla pieszych.
Piotr Wójcik dodaje, że miasto otrzymało na realizację tej inwestycji dofinansowanie z Ministerstwa Infrastruktury. To prawie 3 mln zł. w sumie na ten cel trzeba będzie wydać ok. 6 mln.
Nowa ścieżka ma połączyć osiedle Ślichowice z traktem w Parku Miejskim, który prowadzi zarówno do zalewu przy ulicy Jesionowej, jak i lasu komunalnego.
http://www.radio.kielce.pl/page,,Bedzie ... 0e292.html
Kieleccy rowerzyści wkrótce będą mogli bezpiecznie dojechać z osiedla Ślichowice do centrum miasta. Drogowcy jeszcze w tym miesiącu rozstrzygną przetarg, który wyłoni wykonawcę nowej ścieżki rowerowej, a także tunelu, którym będą mogli przemieszczać się cykliści.
Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg Piotr Wójcik mówi, że ścieżka zostanie wybudowana przy ulicy Grunwaldzkiej. Tunel ma powstać pod wiaduktem kolejowym u zbiegu ulic Żytniej i Grunwaldzkiej, oprócz ścieżki dla rowerzystów, będzie również przejście dla pieszych.
Piotr Wójcik dodaje, że miasto otrzymało na realizację tej inwestycji dofinansowanie z Ministerstwa Infrastruktury. To prawie 3 mln zł. w sumie na ten cel trzeba będzie wydać ok. 6 mln.
Nowa ścieżka ma połączyć osiedle Ślichowice z traktem w Parku Miejskim, który prowadzi zarówno do zalewu przy ulicy Jesionowej, jak i lasu komunalnego.
http://www.radio.kielce.pl/page,,Bedzie ... 0e292.html
Every dream has a price